کد خبر : 36001
تاریخ انتشار : 7 فوریه 2022 - 19:02
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 652 بازدید

بانوان لرستانی با خون خود خوش درخشیدند

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: بانوان استان با اهدای خون بالا در کشور رتبه اول اهدا را کسب کردند. به گزارش هومیان، دکتر غلامرضا حامدی به خبرنگاران گفت: در ده ماه امسال ۳۹ هزار و ۹۴۵ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون لرستان مراجعه کردند این درحالیست که در ۱۰ ماهه سال گذشته، […]

بانوان لرستانی در کشور خوش درخشیدند

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: بانوان استان با اهدای خون بالا در کشور رتبه اول اهدا را کسب کردند.

به گزارش هومیان، دکتر غلامرضا حامدی به خبرنگاران گفت: در ده ماه امسال ۳۹ هزار و ۹۴۵ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون لرستان مراجعه کردند این درحالیست که در ۱۰ ماهه سال گذشته، ۳۹ هزار و ۲۳۴ نفر مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع  ۳۹ هزار و ۹۴۵ نفر مراجعه کننده برای اهدای خون به مراکز انتقال خون لرستان ۳۴ هزار و ۴۱۳ نفر موفق به اهدای خون شدند، گفت: در مجموع و در ده ماهه امسال،  ۳۴ هزار و ۴۱۳ واحد خونگیری  در استان انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد افزایش اهدا را نشان می‌دهد.

حامدی اضافه کرد: از مجموع کل اهدای خون در این مدت، ۱۷ هزار و ۹۰۳ واحد معادل ۵۲.۰۲ درصد مربوط به اهداکنندگان مستمر بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت ده ماهه،  ۴۱ هزار و ۹۱۸ واحد خون و فراورده‌های خونی بین مراکز درمانی استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان عنوان کرد: همچنین در این مدت ۳۷۹ واحد تولید پلاکت فریز داشته ایم که که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حامدی در خصوص ادهای خون توسط بانوان لرستان گفت: همچنین در این مدت ۳۰۷۵ بانوی لرستانی معادل ۸.۹۴ درصد خون اهدا کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته که ۲۳۲۰ واحد بوده ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون فرآیندی مانند تیغ دولبه است، افزود: زکات سلامت اهداکننده خون، اهدای خون بوده و وظیفه ما تضمین سلامت شخص است چراکه خون و فرآورده‌های خونی که استحصال می‌شود برای مصرف بیماران بوده و باید در یک شرایط استاندارد نگهداری شود تا حیات‌بخش باشد.

بیان دیدگاه !

نام :