کد خبر : 37095
تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2023 - 04:34
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 330 بازدید

بیانیه دکتر میثم قلایی در راستای بازماندن از ثبت نام نهایی در انتخابات

‍ دلیل بازماندن از ثبت نام صرفا نقص مدرک کارت پایان خدمت بود و هیچ شخص سیاسی یا نهادی در آن دخالت نداشت و این قانون در مردادماه امسال یعنی کمتر از سه ماه قبل تصویب شد و بنده هیچ اطلاعی از آن نداشتم «وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن یَشَاء اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ» و شما اراده […]

دلیل بازماندن از ثبت نام صرفا نقص مدرک کارت پایان خدمت بود و هیچ شخص سیاسی یا نهادی در آن دخالت نداشت و این قانون در مردادماه امسال یعنی کمتر از سه ماه قبل تصویب شد و بنده هیچ اطلاعی از آن نداشتم

«وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن یَشَاء اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ»

و شما اراده نمى‏کنید مگر اینکه خداوند ـ پروردگار جهانیان ـ اراده کند و بخواهد.

مردم شریف و عزیز طرهان!

اینجانب میثم قلایی فرزند کوچک این دیار چندی پیش با مشورت بزرگان و خواست جوانان و هم‌نسلانم، عزم خود را جزم و با خدای خود عهد کردم با نیاتی صادق و سالم، با توفیق خداوند و اخذ اعتماد، به عنوان کاندیدای وکالت شما در مجلس شورای اسلامی خدمتگزاری کنم، بلکه بتوانم گوشه‌ای از رنج ها و محرومیت‌های این دیار مظلوم را مرتفع نمایم .

در این دو سال آنقدر مورد لطف و عنایت و شاهد مهربانی، از خودگذشتگی و بزرگواری شما بودم که روز به روز خود را در مقابل این حجم از عنایت و رأفت، مسئول تر و پی گیر تر دیدم. و همواره از خود می‌پرسیدم چگونه ممکن است، مسئول و نماینده‌ای که با رای اعتماد شما برگزیده می شود، بتواند در مقابل این حجم از مهربانی و ایثار شما مردم بزرگوار، بی تفاوت و منفعل باشد و کاری در خور شأن شما انجام ندهد؟
حل مشکلات و رفع محرومیت‌های تلنبار شده‌ی این دیار را نیازمند خردی جمعی، عزمی همگانی و انتخاب نماینده و مسئولانی خستگی ناپذیر می‌دانستم که در برخورد با هر در بسته، سراغ از پنجره‌ای گشاده گیرند و آنقدر دق‌الباب کنند تا پذیرنده و شنونده‌ای در به رویشان بگشاید.

همان طور که مستحضر هستید با ابلاغ قانون جدید انتخابات در مرداد ماه سال جاری و تغییراتی در اعمال قانون برای کاندیدا ها ،بنده به علت عدم داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت که مستلزم ده سال خدمت در قوه‌ی قضاییه بود، نتوانستم مراحل ثبت نام نهایی را انجام دهم. هر چند در تمام ادوار گذشته با داشتن حتی معافیت تحصیلی و یا داشتن تعهد خدمت و کسب رضایت دستگاه متبوع، هر کس با شرایط مشابه می‌توانست در انتخابات اعلام نامزدی کند، کما اینکه در همین مجلس فعلی چند تن از نمایندگان کنونی شرایط مشابهی دارند و مشغول به وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی هستند.

لذا با جمیع شرایط پیش آمده بر خود واجب می دانم نکاتی را خدمت شما عرض کنم:

۱_ قطعا اراده و خواست پروردگار متعال بالاتر از هر قانون و هر اراده ای روی زمین است، بنده ی حقیر نیز به خواست باری تعالی گردن نهاده و حق گزارم.

۲_اتفاق پیش آمده را نه از سر بی اطلاعی از قانون انتخابات که به حساب غافلگیری در ابلاغ قانون جدید می‌دانم و گرنه هرگز در حق هیچکدام از شما کوچکترین زحمتی روا نمی‌داشتم .اکنون بر خود واجب می‌دانم بابت اتفاق پیش آمده از تک تک شما عزیزان، عذرخواهی و بابت تمام زحمات‌تان تشکر و قدر دانی کنم.

۳_تا کنون هر جا که بوده و خدمت کرده‌ام خود را خدمتگزار واقعی شما مردم دانسته و سعی کرده‌ام به پاک‌ترین و روادارترین شکل ممکن وظیفه‌ام را در قبال شما و در قبال قانون به جا آورم ، زین پس نیز هر کجا زیر آسمان آبی این وطن باشم خود را فرزند و خدمتگزار مردم عزیز طرهان بزرگ میدانم.

۴_اینجانب در جهت تحقق مشارکت حداکثری قطعا در انتخابات شرکت کرده و با تمام توان در برگزاری انتخاباتی پرشور و دشمن شکن تلاش می‌کنم یقین دارم وزارت محترم کشور و زیر مجموعه‌های آن، همچنین اعضای محترم شورای نگهبان و زیر مجموعه های آن با تمام توان در صیانت از آرای مردم تلاش خود را در پیروی از منویات مقام معظم رهبری در برگزاری انتخاباتی پرشور با رعایت امانتداری کامل به کار خواهند بست.

در آخر جا دارد این نکته را عرض کنم که بنده تا آخرین لحظات روز چهارشنبه بیست و ششم مهر ماه هزار و چهارصد و دو شمسی در تلاشی بی وقفه‌، خواب و استراحت را بر خود و خانواده ام حرام کرده شاید بتوان از مجاری قانونی راهی و روزنه ای پیدا کنم تا همچنان در کوران رقابت انتخابات و پر شورتر کردن آن باقی مانده و شرمنده ی لطف و عنایت و توجه قلبی شما نباشم، اما نشد و قانون جدید که دو ماه بود تصویب شده بود تمام راه ها رو بسته بود. آرزوی قلبی دارم که بنده‌ی حقیر و خدمتگزار کوچک خود را ببخشایید. بدون شک تا اینجا برنده واقعی شما هستید، ظهور جریانی قوی با پشتوانه ی مردمی در کوتاه زمان ،کار کوچکی در جغرافیای سیاسی طرهان نبوده است .

برای تک تک شما آرزوی عزت، سلامت و سربلندی دارم.

فرزند کوچک و همیشه خادم مردم شریف طرهان بزرگ

میثم قلایی

بیان دیدگاه !

نام :