کد خبر : 35014
تاریخ انتشار : 9 دسامبر 2018 - 04:15
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 3,786 بازدید

تحلیل برگزاری آیین روز دانشجو در دانشگاه لرستان

آیین گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد. این آیین، بعدازظهر روز شنبه، ۱۷ آذرماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، برگزار شد. نکته‌ها: اول: استقبال گسترده دانشجویان؛ به‌گونه‌ای که سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، انبوه از جمعیت دانشجو بود. این استقبال، نشان از آن دارد که دانشجویان، سر زنده، آرمانگرا، با نشاط […]

آیین گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد.

این آیین، بعدازظهر روز شنبه، ۱۷ آذرماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، برگزار شد.

نکته‌ها:

اول: استقبال گسترده دانشجویان؛

به‌گونه‌ای که سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، انبوه از جمعیت دانشجو بود.

این استقبال، نشان از آن دارد که دانشجویان، سر زنده، آرمانگرا، با نشاط و مشارکت‌گرا هستند.

دانشجو، منفعل نیست و مطالبه‌گر است.

دوم:

حضور شخص استاندار لرستان، سیدموسی خادمی و سه معاون وی، خجسته‌پور، امیری و مراد‌پور، همزمان همراه هم در یک آیین گرامیداشت روز دانشجو و نیز حضور بسیاری از مدیران ستادی استانداری لرستان و نیز حضور فرماندار خرم‌آباد در این آیین.

اینکه استاندار لرستان و همه‌ی معاونان وی و عمده مدیران ستادی استانداری لرستان و فرماندار خرم‌آباد، همگی همراه هم، در دانشگاه لرستان و در آیین روز دانشجو حضور یافتند، خود، یک نقطه مثبت در برگزاری موفقیت‌آمیز این آیین توسط تیم مدیریتی دانشگاه لرستان و نیز یک موفقیت در رابطه با رونق فعالیت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان است.

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی (بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و جامعه اسلامی دانشجویان)، همچنین نماینده‌ی انجمن‌های علمی دانشجویی، نماینده کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویی، و دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان، هر کدام جداگانه، پشت تریبون رفتند و دیدگاه‌ها، انتقادات، پرسش‌ها و نقطه‌نظرات خود را مطرح نمودند.

استاندار لرستان هم عمدتاً درباره موضوع مهم‌ترین رسالت دانشجویان، سخن گفت.

سید موسی خادمی، گفت: «مهم‌ترین رسالت دانشجویان، متناسب با شرایط امروزی، عدالتخواهی و مبارزه با فساد است».

خادمی، خطاب به دانشجویان گفت:«محیط دانشگاه جای نقد قدرت است و صدای دانشجو، صدای مردم است».

مهم‌ها:

مهم این است که دانشگاه و جنبش دانشجویی، نشاط سیاسی داشته باشد و دچار رخوت، رکود و انفعال نشود.

مهم این است که همگی تشکل‌های دانشجویی، دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند و این، نشاندهنده‌ی رونق فعالیت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان است.

مهم این است که استقبال دانشجویان دانشگاه لرستان از آیین روز دانشجو، گسترده بود و این، یعنی، محیط دانشجویی دانشگاه لرستان، یک محیط سرزنده، مسئولیت‌گرا، مشارکت‌گرا و با نشاط از نظر سیاسی و اجتماعی است و رکود، خمیدگی و انفعال، در محیط دانشجویی دانشگاه لرستان، جایی و جایگاهی ندارد.

شهرام شرفی

بیان دیدگاه !

نام :