کد خبر : 34988
تاریخ انتشار : 31 اکتبر 2018 - 04:09
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 3,166 بازدید

توییت خجسته پور و ثبات مدیریتی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، در توییتی که بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای و سیاسی استان داشت، نوشت: «زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که باز هم نحیفی رو می‌خواهند به مسلخ ببرند… آه، کودکان مظلوم دیارم…». بسیاری از کنش‌گران رسانه‌ای و سیاسی استان، این توییت هوشمندانه‌ی خجسته‌پور را درباره‌ی مدیریت آموزش و […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، در توییتی که بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای و سیاسی استان داشت، نوشت:

«زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که باز هم نحیفی رو می‌خواهند به مسلخ ببرند… آه، کودکان مظلوم دیارم…».

بسیاری از کنش‌گران رسانه‌ای و سیاسی استان، این توییت هوشمندانه‌ی خجسته‌پور را درباره‌ی مدیریت آموزش و پرورش لرستان، تفسیر نمودند و راجع به آن، کامنتهای متعدد و فراوانی در فضای مجازی استان، منتشر شد.

خجسته‌پور، از همان سالهای دهه ۷۰ تاکنون، سه هویت شفاف رفتاری مشخص و مثبت داشته است:

_ واقع‌گرایی و میانه‌روی رفتاری در سیاست‌ورزی (رئالیسم سیاسی رفتاری).

_ ثبات فکری سیاسی با پیشنیه‌ی روشن و شفاف اصلاح‌طلبی از نوع حزبی.

_ تجربه کار روزنامه‌نگاری که به دوره دولت اصلاحات بازمی‌گردد و البته در دوران پسا دولت اصلاحات هم در نشریات اصلاح‌طلب استان (از جمله بیان لر و سیمره)، تداوم داشت و به همین علت، خجسته‌پور، با کار رسانه‌ای و فعالیت رسانه‌ای، کاملاً آشناست و «سیاست‌ورزی رسانه‌ای» را نیز، می‌داند.

نباید فراموش کرد خجسته‌پور، دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی علوم سیاسی است و این خود، برای جایگاه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، یک مزیت تخصصی و فنی است که معاون سیاسی استاندار، مدرک تحصیلی کاملاً مرتبط با همان حوزه‌ای را داراست که در آن حوزه، مشغول به مدیریت است.

فارغ از اینکه توییت خجسته‌پور، خطاب به کدام حوزه مدیریتی و کدام مدیرکل بوده است، اگر آکادمیک‌تر و علمی‌تر به این توییت نگاه کنیم و زیربنایی‌تر و فراتر از جملات برویم، به یک پیام مهم مدیریتی در توییت خجسته‌پور می‌رسیم:

«اینکه، مدیریت‌ها بایستی ثبات داشته باشند».

ثبات مدیریتی، از عوامل ایجاد آرامش روانی نزد پرسنل، افزایش بهره‌وری و کارآمدی سازمانی و نیز از متغیرهای مهم دست‌یابی به اهداف برنامه‌ریزی شده‌ی سازمانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، به‌واقع، وقتی واژه‌ی «مسلخ» را در توییت خود به کار برده از مفهوم «ثبات مدیریتی»، دفاع کرده است.

شبیه به وضعیت مربی یک تیم ورزشی، باید اجازه، فرصت و زمان کافی داد تا مربی تیم، بتواند برنامه‌های خودش را اجرا نماید، نه آنکه، وقتی یک مدیری بر منصبی منصوب می‌شود بعد از چند ماه، دوباره دست به کار عزل وی بشویم!!

این نکته‌ی مهم در علم مدیریت، یعنی ثبات مدیریتی، بایستی مورد توجه مسئولان ارشد وزارتی، استانی و نیز مورد توجه نمایندگان استان در مجلس، قرار گیرد.

طبیعی است آن نوع مدیریتی، «نحیف» می‌شود که «ثبات مدیریتی» نداشته باشد.

استفاده از واژه‌ی نحیف، در اینجا، به معنی عدم ثبات مدیریتی است و اینکه مدیر، مدام احساس ترس و استرس دارد و مدام درگیر مسائلی می‌شود که مرتبط با مبارزه‌اش در وضعیت ماندن و رفتن است!

وقتی مدیر، عمده‌ی تمرکز کاری خود را از دست داد و مدام به‌خاطر برخی انتصاباتش که حق قانونی وی است، درگیر جدال‌های انتصاباتی شد، طبیعی است که آرامش روانی کافی برای برنامه‌ریزی در جهت ارتقای شاخص‌های کاری را نخواهد داشت و فرصت برنامه‌ریزی کاری وی هم از بین می‌رود و کارآمدی و کارآیی سازمانی، خود به خود، نحیف و ضعیف می‌شود.

شهرام شرفی

دیدگاه ها

علی شاهرخی -خرم آباد در گفته :

جناب خجسته به زعم شما محمد رضا صفی خانی دو شغله معروف ( بیمه دی استان ) که مدیری نحیف نیست وسالیان وسال است بر سازمان عریض وتحویل صنعت ،معدن وتجارت استان حکمرانی محافظه کارانه وناجوانمر دانه دارد چه گلی به سر مردم لرستان خاصه جوانان بی کار وکسب زد ه است وهر زمانی که قدرت وقف مرام نبود بدون اینکه شنا گر خوبی باشیم به آب دریا می زنیم در صورتی که توان شنا کردن در رودخانه ای کوچک نداریم بیش از دوسال آزگار است چه کارکنان این سازمان چه صنوف و چه نیروهای سیاسی حامی دولت خواهان وخواستار برکناری صفی خانی می باشند حتی وزیر اسیق ( شریعتمداری) کاملا” در جریان بود حمایت شما باعث ماندگاری ایشان شد بحث مدیریت نحیف وغیر نحیف مدیران استان کار ساز نبوده ونیست گردانده سیاست پشت پرده است که به مدیران بها می دهد.

[پاسخ]

شاهرخی در گفته :

سلام خوابید یا بیدار رفتن صفی خانی معروف چه شد مطالب را انعکاس دهید که فردا دیر خواهد بود

[پاسخ]

عل امیرایی کوهدشت در گفته :

کارایی خوبی داشتی متا سفانه با محافظه کاری از بین رفت وهم اینک حامیان رسانه ای ات به علت اینکه دستشان به جایی نمی رسد گله مند وسخت عصبانی اند چرا که ظلم وجفا محمد رضا صفی خانی دو شغله(بیمه دی استان) سازمان صنعت معدن نه پو شیدنی است نه فراموش شدنی !!!!!!!!!

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :