کد خبر : 36806
تاریخ انتشار : 25 ژوئن 2023 - 18:16
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 440 بازدید

ثبت یک مورد فوت ناشی از بیماری هاری در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که جدیدا در استان اتفاق افتاده است؛ برای همه یک زنگ خطر محسوب می‌شود. به گزارش هومیان، دکتر بهرام دلفان در نشست اضطراری (پیشگیری از هاری، بمنظور مبارزه با کانون‌های حیوان گزیدگی، انجام به موقع واکسیناسیون دام، شناسنامه دار کردن و قلاده‌گذاری […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که جدیدا در استان اتفاق افتاده است؛ برای همه یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

به گزارش هومیان، دکتر بهرام دلفان در نشست اضطراری (پیشگیری از هاری، بمنظور مبارزه با کانون‌های حیوان گزیدگی، انجام به موقع واکسیناسیون دام، شناسنامه دار کردن و قلاده‌گذاری حیوانات خانگی در راستای حفظ سلامت مردم) گفت: سالانه مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان جهت پیشگیری از هاری و خرید سرم و بحث واکسیناسیون در این دانشگاه هزینه می‌شود.

دلفان ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ و طی ۹ سال، ما هیچ گزارش مرگ ناشی از هاری در لرستان نداشته‌ایم و وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که جدیدا در استان اتفاق افتاده است؛ برای همه یک زنگ خطر محسوب می‌شود که به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود: می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی استان و مرتبط با موضوع، نیز بطور ویژه پای کار باشند و همه باید با هم باشیم تا سلامت مردم تضمین شود و بنظر می‌رسد که راه‌اندازی مجدد شورای سلامت استان در استانداری نیز راهگشا باشد؛ زیرا هدف حفظ سلامت آحاد جامعه است.

بیان دیدگاه !

نام :