کد خبر : 11228
تاریخ انتشار : 16 جولای 2014 - 19:54
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 361 بازدید

خربزه موثر در رفع کم‌خونی

عضوهیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران گفت: خربزه برای بیماران مبتلا به سل ریوی و کم خونی مفید است. محمد اکبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خربزه سرشار از ویتامین‌هایA ،D وC و سلولز است، اظهار کرد: خربزه دارای ویتامین A است، از این رو در ترمیم و تجدید سلول‌های بدن […]

عضوهیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران گفت: خربزه برای بیماران مبتلا به سل ریوی و کم خونی مفید است.

61-77.jpg

محمد اکبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خربزه سرشار از ویتامین‌هایA ،D وC و سلولز است، اظهار کرد: خربزه دارای ویتامین A است، از این رو در ترمیم و تجدید سلول‌های بدن نقش دارد.

وی ادامه داد: خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور در بیماری‌های سنگ کلیه و مثانه مفید است و به علت دارا بودن خاصیت ملیّن، برای معالجه یبوست تجویز می‌شود. تخم خربزه برای رفع سرفه حاد، درد سینه و حلق و تب‌های شدید مفید است. خربزه باعث افزایش شیر در زنان شیرده می‌شود. مغز تخم خربزه بو داده طبیعت گرم داشته و دارای خاصیت ادرار آور، نرم کننده و افزایش دهنده میل جنسی است.

وی با بیان اینکه در مصرف خربزه باید احتیاط کرد، تصریح کرد: مصرف زیاد خربزه باعث نفخ می‌شود، در نتیجه در ناحیه معده و روده ایجاد درد می‌کند. باید خربزه را بعد از غذا مصرف کرد زیرا در غیر این صورت تولید اسهال و ورم روده می‌کند.

اکبرزاده با بیان اینکه خوردن خربزه کال در کسانی که معده ضعیف دارند، تولید اسهال می‌کند، اضافه کرد: خربزه خلط را می‌افزاید و برای سرماخوردگی مضر است. قند موجود در خربزه از نوع گلوکز و لولوز بوده و سریع جذب خون شده و به همین سبب باعث بالا رفتن سریع قند خون می‌شود لذا مبتلایان به دیابت و افراد دارای اضافه وزن نباید آن را مصرف کنند.

بیان دیدگاه !

نام :