کد خبر : 11994
تاریخ انتشار : 9 آگوست 2014 - 20:25
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 863 بازدید

دارچین انبار چربی تان را به آتش می کشد!

                اگربدن افراد دارای رژیم سوخت و ساز پایینی داشته باشد،  نمی تواند چربی ذخیره شده را بسوزاند، در نتیجه وزن آنها افزایش یافته یا به عبارتی وزنی از دست نمی دهند. دارچین فقط یک ادویه خوش بو و خوشمزه نیست. تحقیقات نشان داده که مصرف دارچین سوخت و ساز بدن […]

 

 

 

 

دانلود

        اگربدن افراد دارای رژیم سوخت و ساز پایینی داشته باشد،  نمی تواند چربی ذخیره شده را بسوزاند، در نتیجه وزن آنها افزایش یافته یا به عبارتی وزنی از دست نمی دهند. دارچین فقط یک ادویه خوش بو و خوشمزه نیست. تحقیقات نشان داده که مصرف دارچین سوخت و ساز بدن را بیشتر می کند.هنگامي که دارچين را با غذا مصرف کنيم نه‌به‌صورت جداگانه، به بدن کمک مي‌کند تا قند ذخيره شده را بهتر و کارآمدتر بسوزاند و در نتيجه اين کار، سطوح قند خون کاهش مي‌يابد. با کاهش يافتن سطوح قند خون، بدن مي‌تواند سطوح انرژي، ميل به غذا و سيگنال‌هاي گرسنگي خود را تنظيم کند. علاوه بر اين، تمايل بدن براي ذخيره چربي را نيز کاهش مي‌دهد. با فوايدي که به خاطر افزايش سوخت‌وساز (متابوليسم) و تعادل قند خون نصيب بدن مي‌شود، دارچين در نهايت به سلول‌هاي چربي درون بدن کمک مي‌کند تا نسبت به سطح انسولين خون پاسخ‌ده و داراي عکس‌العملي سريع باشد. و نتيجه اين پاسخ‌دهي فوايدي است که از سوزاندن چربي و کاهش وزن به دست مي‌آيد.
      مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری از این ادویه سوخت و ساز بدن ر ا تا ۲۰ بار فراتر از توانایی طبیعی بدن افزایش می دهد و به بدن اجازه می دهد، تا چربی و کالری های ذخیره شده را با سرعت بیشتر و کارآمدی بهتر بسوزاند. در حقیقت هنگامی که سوخت و ساز بدن بیشترمی شود، بدن این توانایی را پیدا می کند که برای انرژی خود از چربی ذخیره شده در سلول ها استفاده کند.
پس تا می توانید در غذاهایتان از دارچین استفاده کنید.در ضمن چای دارچین را فراموش نکنید، زیرا دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم و جوان نگه می دارد.
دارچین برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی نیز بکار می‌رود کلیه را گرم می‌کند و ضعف کمر و پاها را از بین می‌برد و کم خونی را درمان می‌کند.

       دارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد. دارچین قند و کلسترول خون را کنترل می کند و از آن برای درمان سوء هاضمه، درد و نفخ معده و اسهال استفاده می شود.
دارچین علاوه بر آن که دیابت را کنترل می کند، بر کلسترول خوب و LDL هم اثر می گذارد. افرادی که آلرژی دارند نباید از مصرف دارچین در غذاهای خود پرهیز کنند زیرا موجب تشدید آلرژی نمی شود.
 دیابت: دارچین می‌تواند سطح قند و چربی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2بهبود بخشد. محققان معتقدند مصرف روزانه 6 گرم دارچین می‌تواند به کاهش گلوکوز سرمی، تری‌گلیسیرید و کلسترول خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک نماید. وجود دارچین در رژیم غذایی افراد دیابتی می‌تواند به کاهش اثرات جانبی دیابت و بیماریهای قلبی کمک نماید.
بیماری آلزایمر: برطبق تحقیقات جدید، مواد موجود در دارچین می‌تواند از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کرده و یا سرعت پیشرفت این بیماری را کم نماید.
بیماری ام اس (Multiple Sclerosis): دارچین می‌تواند پیشرفت بیماری ام اس را کاهش داده و بجای بعضی از داروهای گران قیمت که برای این بیماری استفاده می‌شوند، مصرف شود.
کاهش اثرات منفی غذاهای پرچرب. رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکیهای پرچربی را کاهش دهد.

دارچین، رمز جوانی است، مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد و بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و به عنوان تب بر استفاده می شود.دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد که آن هم قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است. اگر حس می کنید ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچین را فراموش نکنید. حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین بهترین دارو است.

خطرات و عوارض جانبی دارچین
عوارض جانبی. معمولا دارچین اثرات جانبی خاصی ندارد. مصرف دارچین در بعضی از افراد باعث حساسیت (آلرژی)می‌شود. همچنین مالیدن دارچین برروی پوست می‌تواند باعث سرخی و التهاب پوست شود. مصرف بیش از حد دارچین سنا (چینی) ممکن است، برای همه بخصوص افرادیکه مشکلات کبدی دارند، مسموم کننده باشد. از آنجاییکه دارچین قندخون را کاهش می‌دهد، افراد دیابتی که دارو مصرف می‌کنند ممکن است دچار افت شدید قند خون شوند. افرادیکه مبتلا به سرطان‌های هورمونی از جمله سرطان پستان هستند، نباید دارچین مصرف کنند. از آنجاییکه تحقیقات زیادی در مورد خطرات دارچین وجود ندارد، این ماده غذایی برای کودکان و زنان شیرده توصیه نمی‌شود. دارچین در بعضی از افراد خطر آسیب های کبدی را افزایش می‌دهد.
تداخلات دارویی. دارچین ممکن است با داروهای آنتی بیوتیک، دیابت، رقیق کننده خون، داروهای قلبی و بعضی دیگر از داروها تداخل داشته باشد، در اینباره با پزشک خود مشورت نمایید.

تندرست باشید

دیدگاه ها

علی دوست رضایی فرد در گفته :

درود بر جناب قبادی عزیز بخاطر درج چنین مطلب سودمندی

[پاسخ]

جناب قبادی آدرس داروخا نه ات بنویس

[پاسخ]

فتحعلی قبادی پاسخ در تاريخ یکشنبه 6 دسامبر , 2015 11:26 ب.ظ:

سلام
برشما..بنده داروخانه ندارم
اما اگر به بخش فهرست طبیبان برید نشانی عطار یهای معتبر وجود

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :