کد خبر : 35009
تاریخ انتشار : 1 دسامبر 2018 - 04:03
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 3,233 بازدید

دفاع آیت اله از استقلال قوه مجریه

نماینده معزز ولی فقیه در استان لرستان _ آیت‌اله سیداحمد میرعمادی _ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته _ جمعه ۹ آذرماه _ از استقلال قوه مجریه دفاع کرد و تلنگر زد که نمایندگان _ قوه مقننه _ نباید از اهرم استیضاح به عنوان یک فشار علیه دستگاه اجرایی استفاده نمایند. رسالت یک نماینده قانونگذاری […]

نماینده معزز ولی فقیه در استان لرستان _ آیت‌اله سیداحمد میرعمادی _ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته _ جمعه ۹ آذرماه _ از استقلال قوه مجریه دفاع کرد و تلنگر زد که نمایندگان _ قوه مقننه _ نباید از اهرم استیضاح به عنوان یک فشار علیه دستگاه اجرایی استفاده نمایند.

رسالت یک نماینده قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین است و آیت‌اله میرعمادی که همواره شخصیتی معتدل _ منطقی و عقلانی داشته و دارد _ از نمایندگان خواست بر اجرای قوانین نظارت کنند _ که با دخالت در انتصابات تفاوت دارد.

نوع مواضع نماینده معزز ولی فقیه در استان لرستان _ و امام جمعه خرم‌آباد _ دفاع از مرزهای قانونی بین قوه مجریه و قوه مقننه است.

مرزهایی که نباید مخدوش شوند و البته همراه تعامل با همدیگر برای رفع مشکلات مردم باشند.

آیت‌اله میرعمادی _ از نمایندگان خواسته است به وضع قوانینی بپردازند که گره‌گشای کار مردم باشد (نقل به مضمون).

روشن است بخشی از مشکلات اقتصادی _ مدیریتی _ اجرایی، ناشی از برخی خلاءها و برخی نقص‌های قانونی است و اینجاست که رسالت نمایندگان _ اصلاح برخی نقص‌های قانونی و وضع قوانین کارآمد و جامع و کارگشایانه است.

همچنین نمایندگان هر کدام عضو کمیسیون‌هایی در مجلس هستند. که در زمینه مسائل توسعه _ اقتصادی، عمرانی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی _ بایستی پیگیری‌های لازم را انجام بدهند و صرفاً نیرو و انرژی نماینده روی انتصابات _ عزل و نصب‌ها _ نرود.

بلکه بخش مهم و زیرساختی مطالبه‌گری در موضوعات توسعه را هم شامل بشود؛ زیرا استان لرستان یک استان کمترتوسعه‌یافته است و ضرورت دارد برای خروج از این کمترتوسعه‌یافتگی _ فرهنگ سیاسی و عمومی مطالبه‌گری را ترویج و تبلیغ نمود.

آیت‌اله میرعمادی به این نکته هم اشاره کرده است که نمایندگان نباید دنبال این باشند که در دوره بعدی رأی بیاورند و نباید دنبال منافع شخصی بروند.

گفتنی است امام جمعه چگنی _ حجت‌الاسلام و المسلمین سوری _ نیز در خطبه‌های همین روز از استقلال قوه مجریه دفاع کرد.

منافع ملی بر منافع شخصی، گروهی، فامیلی و جناحی ارجحیت دارد و این نکته‌ای است که در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه بیان شد.

شهرام شرفی

بیان دیدگاه !

نام :