کد خبر : 36706
تاریخ انتشار : 16 مارس 2023 - 19:27
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 463 بازدید

دو ماه اول سال جدید بارانی است

  مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ بارش‌های نرمالی برای استان پیش‌بینی شده است. به گزارش هومیان، بهروز مرادپور امروز ۲۵ اسفندماه در جلسه شورای اداری لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، افزود: خوشبختانه امسال لرستان بارش‌های بسیار خوبی داشته است. وی ادامه داد: سال گذشته بارش‌های خوبی برای شرق […]

 

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ بارش‌های نرمالی برای استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش هومیان، بهروز مرادپور امروز ۲۵ اسفندماه در جلسه شورای اداری لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، افزود: خوشبختانه امسال لرستان بارش‌های بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته بارش‌های خوبی برای شرق و جنوب شرق استان ثبت شد که امسال تاکنون این بارش‌ها نسبت به سال قبل در مناطق فوق کاهش داشته است.

این مسئول اظهار کرد: متوسط بارش‌های لرستان از اول مهر امسال تاکنون ۳۴۴ میلی‌متر بوده است.

 مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: بارندگی‌های ۱۴۰۱ در استان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت چهار درصد کاهش‌ یافته است.

وی اضافه کرد: امسال نیز بارش‌های بسیار خوبی در استان ثبت شد و اکثر شهرستان‌ها نسبت به سال گذشته و بلندمدت افزایش بارندگی داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: بیشترین بارش با افزایش ۱۰۸ درصدی نسبت به سال گذشته و افزایش ۱۷ درصدی نسبت به بلندمدت مربوط به رومشکان بود و کمترین افزایش بارش‌ها با ۲۲ درصد نسبت به سال قبل و ۲۳ درصد نسبت به بلندمدت برای دورود ثبت‌شده است.

وی بیان کرد: خرم‌آباد تاکنون ۳۱۲ میلی‌متر بارندگی داشته که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی و نسبت به بلندمدت کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

مرادپور با بیان اینکه بر اساس مدل‌های هواشناسی، هفته دوم فروردین نیز سامانه بارشی جدیدی در لرستان فعال می‌شود که جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ بارش‌های نرمالی برای لرستان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: قسمتی از اپلیکیشن لرستان سفر میراث فرهنگی به هواشناسی اختصاص داده شده و ارسال ۵۰ هزار پیامک در ورودی شهرهای استان برای مسافران برنامه‌ریزی شده است.

بیان دیدگاه !

نام :