کد خبر : 18132
تاریخ انتشار : 18 آوریل 2015 - 14:19
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,536 بازدید

رنگ موی طبیعی ،طب سنتی هومیان

    مشكي پركلاغي با روناس اگر تمايل داريد موهاي‌تان را به رنگ مشكي تيره يا به‌اصطلاح پركلاغي در آوريد، توصيه مي‌كنيم از محلول گياه دارويي روناس استفاده كنيد. اين محلول مي‌تواند در مدت زمان كوتاهي رنگي تيره و مشكي به تار موي شما ببخشد. براي تهيه اين محلول كافي است 4 قاشق غذاخوري روناس […]

 

539884_DwlAeTf2

 

مشكي پركلاغي با روناس

اگر تمايل داريد موهاي‌تان را به رنگ مشكي تيره يا به‌اصطلاح پركلاغي در آوريد، توصيه مي‌كنيم از محلول گياه دارويي روناس استفاده كنيد. اين محلول مي‌تواند در مدت زمان كوتاهي رنگي تيره و مشكي به تار موي شما ببخشد. براي تهيه اين محلول كافي است 4 قاشق غذاخوري روناس را در 3 ليوان آب بريزيد و آن را روي حرارت قرار دهيد تا بجوشد. اين محلول را پس از سرد شدن روي موهاي‌تان ماساژ دهيد.

 

رنگ مسي

افرادي كه علاقه‌مند به رنگ موي مسي هستند مي‌توانند از يك نسخه گياهي بسيار ساده براي به دست آوردن اين رنگ براي موهاي‌شان استفاده كنند. براي تهيه اين تركيب كافي است كه به تركيب گل ريواس و گل بابونه مقداري حنا اضافه كنيد. براي اين منظور كافي است به ميزان مساوي (4 قاشق غذاخوري) از هر 3 گياه دارويي گل ريواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ريخته و آن را با 3 ليوان آب مخلوط كرده و روي حرارت بگذاريد. پس از جوشيدن اين مخلوط آن را صاف كرده و روي موهاي‌تان ماساژ دهيد. اين تركيب موجب به دست آمدن رنگ مسي شده و جلوه زيبايي به موهاي‌تان مي‌دهد.

موهاي طلايي با عصاره گل بابونه

افرادي كه علاقه‌مندند موهايي طلايي رنگ داشته باشند مي‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ريواس براي اين منظور كمك بگيرند. تركيب اين 2 عصاره يكي از بهترين رنگ موهاي طبيعي براي افرادي است كه موهاي سفيد دارند. ماساژ اين عصاره بر موهاي سفيد و بي‌رنگ موجب طلايي شدن موها مي‌شود. براي تهيه اين عصاره تنها بايد 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ريواس را درون 3 ليوان آب بريزيد و اين مخلوط را روي حرارت ملايم قرار دهيد تا آماده شود. بعد از گذشت 20 دقيقه كه گل بابونه در آب جوشيد اين محلول آماده است. آن را صاف كرده و پس از خنك شدن روي موهاي خود ماساژ دهيد. اين كار را تكرار كنيد تا رنگ طلايي مورد علاقه‌تان روي موها ظاهر شود.

 

قهوه ای تیره

مواد لازم

  • حنا 1 قاشق غذاخوری
  • قهوه 3 قاشق غذاخوری
  • ریوند چینی 3 قاشق غذاخوری
  • آب 1 لیوان

روش مصرف

ابتدا قهوه و ریوند چینی را پس از آسیاب و مخلوط کردن به همراه یک لیوان آب جوش به مدت یک ساعت دم کرده سپس جنا را اضافه کرده و کمی هم بزنید و به مدت 1 تا 2 ساعت بماند سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید و پس از گذشت 1 ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.

قهوه ای روشن

مواد لازم

  • حنا              1 قاشق غذاخوری
  • بابونه شیرازی 2 قاشق غذاخوری
  • قهوه             3 قاشق غذاخوری
  • روناس           1 قاشق چایخوری
  • آب جوش       1 لیوان

روش مصرف

ابتدا تمام مواد یاد شده را با یکدیگر مخلوط و آسیاب کنید، مخلوط بدست آمده را به آب جوش اضافه کرده و کمی هم بزنید تا به مدت 1 تا 2 ساعت بماند سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید و پس از گذشت 1 ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.

نکات مهم

  • رنگ موهای گیاهی معمولاً پوشش بهتری در موهای سفید ایجاد می کنند عدم استفاده از رنگ های شیمیایی نیز تاثیر بسزایی دارد.
  • در رنگ کردن مو به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع رنگ مو حتی گیاهی باعث سفیدی بیشتر موها می شود پس در صورت نیاز سر را رنگ کنید.

تندرست باشید. از طریق دیدگاه نتیجه را اعلام فرمایید.

دیدگاه ها

نسرين در گفته :

عالي بود تشكر.منتظر مطالب جديدتون هستم.

[پاسخ]

فارينا در گفته :

براي كاهش ريزش مو راه حلي ارائه دهيد.مرسي

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :