کد خبر : 37010
تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2023 - 10:16
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 223 بازدید

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در گرگان؛ استانداری گلستان سقوط پهپاد را تائید کرد

یکی از مسئولان استانداری گلستان در ایران روز دوشنبه سقوط یک فروند پهپاد در شهر گرگان را تائید کرد. رسانه‌های داخلی ایران پیش از این از شنیده شدن صدایی مهیب در شهر گرگان خبر داده‌ بودند. مقامات امنیتی گلستان شنیده شدن چنین صدایی را تائید و اعلام کرده‌اند که موضوع تحت بررسی است. علی مهاجر، معاون […]

یکی از مسئولان استانداری گلستان در ایران روز دوشنبه سقوط یک فروند پهپاد در شهر گرگان را تائید کرد.

رسانه‌های داخلی ایران پیش از این از شنیده شدن صدایی مهیب در شهر گرگان خبر داده‌ بودند. مقامات امنیتی گلستان شنیده شدن چنین صدایی را تائید و اعلام کرده‌اند که موضوع تحت بررسی است.

علی مهاجر، معاون سیاسی استانداری گلستان گفت که یک فروند پهپاد حوالی ساعت ۹صبح ساقط شده و تکه‌هایی از آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده است. وی شایعه ساقط شدن ۸ فروند پهپاد را تکذیب کرد و گفت این تکه ها مربوط به یک پهپاد بود. بنا به همین گزارش بر اثر سقوط این پهپاد در مناطق مسکونی دو نفر مجروح شدند.

عکس‌های منتشرشده توسط خبرگزاری فارس از سقوط پهپاد در گرگان

با این حال خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه دلیل حادثه صبح روز دوشنبه در گرگان را «فرایند آزمایش موشک وزارت دفاع» عنوان کرد.در ادامه گزارش این خبرگزاری آمده است: «در فرایند آزمایش این موشک سرجنگی منحرف می‌شود و به محلی غیر از مکان معین‌شده برخورد می‌کند. سر جنگی این موشک قابلیت چند‌تکه‌شدن برای اصابت به اهداف مختلف را دارد که همین امر منجر به برداشت اشتباه و تلقی ۸ انفجار را ایجاد کرده است. خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشته است.»

صدای مهیب شنیده شده در گرگان در حوالی بلوار استاندارد این شهر بلند تر بوده و به‌ گفته شاهدان عینی قطعات از اشیاء نامشخص در چندین نقطه از شهر از جمله محوطه بیمارستان شهید دزجانی سقوط کردند.

برخی منابع رسانه‌ای پیش از این صدای مهیب را با انفجار در یک واحد مسکونی مرتبط دانسته‌ بودند. برخی دیگر از منابع هم ادعاکرده‌ بودند صدای مزبور ناشی از انهدام یک پهپاد در آسمان گرگان بوده است.
بر اثر این حادثه شیشه های تعدادی از مغازه های محل شکست و بخشی از اموال عمومی تخریب شد.

بیان دیدگاه !

نام :