کد خبر : 36116
تاریخ انتشار : 11 می 2022 - 17:51
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 645 بازدید

لرستان با کمبود جنگلبان مواجه است

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: این استان با کمبود جنگلبان برای محافظت از عرصه های ملی مواجه است. به گزارش هومیان، محمدحسین بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اطفای حریق شهرستان سلسله افزود: باید به ازای هر پنج هزار هکتار یک نیرو برای حراست از عرصه های ملی داشته باشیم در حالیکه این […]

لرستان با کمبود جنگلبان مواجه است

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: این استان با کمبود جنگلبان برای محافظت از عرصه های ملی مواجه است.

به گزارش هومیان، محمدحسین بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اطفای حریق شهرستان سلسله افزود: باید به ازای هر پنج هزار هکتار یک نیرو برای حراست از عرصه های ملی داشته باشیم در حالیکه این رقم برای استان لرستان و شهرستان سلسله به ازای هر ۴۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به وسعت ۱۲۰ هزار هکتاری عرصه های ملی شهرستان سلسله اظهار داشت: این در حالی است که منابع طبیعی شهرستان تنها ۱۲ نفر نیرو دارد و با کمبود نیروی انسانی مواجه است در حالیکه کهمان، کاکارضا، قلایی، بسطام، پرسک و جوانمرد جزو مناطق بحرانی شهرستان هستند که پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این مناطق همت جمعی را می‌طلبد.

وی با اشاره به ماده ۴۷ قانون اساسی بیان کرد: در این قانون صراحتا اعلام شده است تمامی نیروهای لشکری و کشوری باید با تمامی امکانات موجود خود، منابع طبیعی و آبخیزداری را برای اطفای حریق و مدیریت آن یاری کنند.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: وقوع آتش سوزی ضربه سنگینی به منابع طبیعی وارد می‌کند و به دنبال آن جنگل‌هایی که ارزش زیست محیطی دارد از بین می‌روند بنابراین لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص پای کار باشند و در این راستا شماره تماس ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در مورد وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های ملی است.

فرماندار سلسله نیز با اشاره به گرم شدن دمای هوا، خشک شدن علوفه و گیاهان و افزایش احتمال آتش سوزی ها افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دهیاران، دامداران، کشاورزان و ‏بهره‌برداران و مجریان طرح‌های منابع‌ طبیعی شهرستان ضروری است.

مسلم مرادی بیان کرد: کمبود امکانات لازم در زمینه مقابله با آتش سوزی ها، جهت اخذ تصمیمات مناسب به ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام خواهد شد.

وی عنوان کرد: باید کمیته هایی متشکل از پشتیبانی، آموزشی و اقدام مشترک برای پیشگیری و مقابله با وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های ملی شهرستان تشکیل شود و اعضای ستاد ذیل این کمیته ها مسوولیت های خود را به نحو احسن انجام دهند.

مرادی افزود: باید از ظرفیت های مردمی، دستگاه ها، نهادها، سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی بهره برد.

بیان دیدگاه !

نام :