کد خبر : 36422
تاریخ انتشار : 8 دسامبر 2022 - 08:06
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 314 بازدید

لرستان یازدهمین استان به لحاظ شیوع اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: اعتیاد به آسیبی عمومی در جامعه تبدیل شده و انجام کارهای فرهنگی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است. اردشیر صفاپور در جلسه پیشگیری از اعتیاد و آسیب اجتماعی در جامعه کارگری با بیان اینکه بیکاری تنها عامل اعتیاد نیست بلکه عوامل مختلفی در آن دخیل […]

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: اعتیاد به آسیبی عمومی در جامعه تبدیل شده و انجام کارهای فرهنگی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است.

اردشیر صفاپور در جلسه پیشگیری از اعتیاد و آسیب اجتماعی در جامعه کارگری با بیان اینکه بیکاری تنها عامل اعتیاد نیست بلکه عوامل مختلفی در آن دخیل است به گونه‌ای که شاهدیم مهندس، کارمند، کارگر و از هر قشری در جامعه اعتیاد وجود دارد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم و فعالیت‌های اجتماعی خود را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بحث پیشگیری و مقابله و درمان به طور کار انجام شده است به گونه‌ای که در بحث درمان در حال ایجاد و راه‌اندازی کمپ‌هایی هستیم و مرکزی برای بانوان ایجاد کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: مقابله و جمع‌آوری معتادین متجاهر یکی از حوزه‌های کاری ماست اما ضرورت دارد به سمت انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری در لایه‌های مختلف جامعه حرکت کنیم که جامعه کارگری جامعه هدف ما نیز هست.

صفاپور بیان کرد: اعتیاد به آسیبی عمومی در جامعه تبدیل شده است و همه را گرفتار کرده و باید رسالت خود را در امر پیشگیری به انجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در انجام کارهای فرهنگی به فرموده مقام معظم رهبری آتش‌به اختیار هستیم، عنوان کرد: با کمک دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاهی نظیر آموزش و پرورش و آموزش عالی بتوانیم در امر کاهش اعتیاد و پیشگیری تلاش کنیم و دستگاه‌های ذیربط درصدی از اعتبارات فرهنگی خود را به امر ورزش، اردوهای تفریحی و … اختصاص دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: موفق شدیم برای اولین بار از سازمان برنامه و بودجه استان اعتباری را برای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گرفتیم.

صفاپور با بیان اینکه از ظرفیت شهرداری‌های استان استفاده خواهد شد، بیان کرد: ماهیانه سازمان امور مالیاتی یک ارزش افزوده‌ای را به شهرداری‌های لرستان می‌دهد و با این اوصاف ۱۱ شهرداری مرکز شهرستان داریم، که بنا داریم اعتباری از این محل شهرداری‌ها را به انجام امور فرهنگی و پیشگیری و درمان از اعتیاد به انجام برسانیم.

وی گفت: در نرخ شیوع اعتیاد لرستان یازدهمین استان کشور محسوب می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد: مواد مخدر چهارمین منبع درآمدی در کشور محسوب می‌شود که در بحث مبارزه با این پدیده خانمانسوز تاکنون ۳۸۰۰ شهید و ده هزار جانباز تقدیم نظام شده است.

بیان دیدگاه !

نام :