کد خبر : 34396
تاریخ انتشار : 12 مارس 2018 - 08:39
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 583 بازدید

ماجرای دامدار لرستانی دوستدار محیط‌زیست و حمله پلنگ به دام‌هایش

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ماجرای دامدار لرستانی دوستدار محیط‌زیست و حمله پلنگ به دام‌هایش را تشریح کرد. احمد گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به حمله پلنگ به دام‌های اهلی در منطقه حفاظت‌شده «اشترانکوه» اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده به محیط‌زیست لرستان مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ به دام‌های اهلی یکی […]

حمله پلنگ به دام ها

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ماجرای دامدار لرستانی دوستدار محیط‌زیست و حمله پلنگ به دام‌هایش را تشریح کرد.

احمد گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به حمله پلنگ به دام‌های اهلی در منطقه حفاظت‌شده «اشترانکوه» اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده به محیط‌زیست لرستان مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ به دام‌های اهلی یکی از اهالی منطقه در زون جنوبی «اشترانکوه» موضوع از سوی محیط بانان و کارشناسان این منطقه حفاظت‌شده در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اعزام کارشناسان و محیط بانان منطقه و همچنین حضور وی در محل این حادثه برای بررسی این موضوع گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که یک قلاده پلنگ به دام‌های اهلی این دامدار به نام «شنبه سالاروند» شامل گوسفند و بز حمله کرده است.

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه بابیان اینکه بر اساس بررسی‌های اکولوژیکی کارشناسان، مشخص شد که حیات‌وحش حمله‌کننده به این دام‌ها از نوع گونه پلنگ بوده است تصریح کرد: به‌طورمعمول رفتار پلنگ در حمله به دیگر حیات‌وحش به‌گونه‌ای بوده که ابتدا آن را خفه می‌کند و سپس از شکم، امحا و احشام آن استفاده می‌کند.

گودرزی با تأکید بر اینکه در حمله پلنگ به دام‌های اهلی در منطقه اشترانکوه نیز همین شرایط و وضعیت را ما مشاهده کردیم گفت: درنهایت مشخص شد که حیوان حمله‌کننده به این دام‌ها پلنگ بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دامداری که پلنگ دام‌های او را تلف‌کرده جزء همیاران محیط‌زیست استان است تصریح کرد: باوجوداینکه در هنگام حمله پلنگ به دام‌ها این دامدار دارای اسلحه مجوز دار بوده اما از آن استفاده نکرده است.

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه بیان داشت: در این حادثه ۱۱ رأس دام شامل گوسفند و بز این دامدار تلف‌شده است.

گودرزی با اشاره به تشکیل پرونده در این رابطه از سوی محیط‌زیست استان عنوان کرد: درنهایت پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی محیط‌زیست، دادگستری، نیروی انتظامی و همچنین سازمان مرکزی محیط‌زیست غرامت این دام‌های تلف‌شده به این دامدار پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی به مردم از سوی محیط‌زیست عنوان کرد: این امر در حفظ و احیای گونه‌های حیات‌وحش در استان بسیار تأثیرگذار بوده است.

دیدگاه ها

شکارچی در گفته :

این کار پلنگ نبوده چون پلنگ یک راس بیشتر شکار نمی کند

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :