کد خبر : 34735
تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2018 - 23:11
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 3,831 بازدید

مخترع رومشکانی پشت هفت خوان سخت گیری  بانک ها / مجتمع صنعتی، آرزویی که زنجیر بی توجهی ست

  مخترع رومشکانی برای ایجاد مجتمع صنعتی، پشت هفت خوان سخت گیری بانک ها معطل مانده است به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، طیاربگ اکبری پور نامی آشنا در فضای اختراع های ملی است. او اهل رومشکان است و دو اختراع او ثبت شده و چند اختراع دیگر در دست ساخت دارد. وجود این مخترع لرستانی، […]

 

مخترع رومشکانی برای ایجاد مجتمع صنعتی، پشت هفت خوان سخت گیری بانک ها معطل مانده است

به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، طیاربگ اکبری پور نامی آشنا در فضای اختراع های ملی است. او اهل رومشکان است و دو اختراع او ثبت شده و چند اختراع دیگر در دست ساخت دارد. وجود این مخترع لرستانی، سرمایه ای است که نمی توان به آسانی از دست داد و به سادگی از کنارش گذشت.

از اختراع های ثبت شده ی او می توان به دستگاهی اشاره کرد که هم می تواند آب مورد نیازکشاورزی و کارهای صنعتی پمپاژ کند، هم برق به هر اندازه ای که مورد نیاز باشد. این دستگاه پمپاژ آب و تولید برق، می تواند مورد استفاده ی کشاورزانی قرار گیرد که در مسیر رودخانه ساکن هستند و اگر به تولید انبوه برسد، می تواند از کار تولید کشاورزان و صنعتکاران گره های کور بازکند. این دستگاه دوکاره از طرفی قادر است برق را به شبکه ی کشوری وارد کند.

اختراع ثبت شده ی دیگر او کمباینی ست که علاوه بر برداشت دانه، همزمان علوفه را برداشت و به کاه بسته بنده شده تبدیل می کند. این کمباین از نمونه های خارجی امروزی پیشرفته تر است که می تواند انواع دانه را از هم جدا کند.

وی همچنین دستگاهی ساخته است که می تواند از گاز شهری برای سوخت اتومبیل استفاده کند که هنوز ثبت نشده  و طرح های بسیار دیگری که نیازمند دست گیری و نگاه بلند مسئولان است.

 

 

وی به خبرنگار هومیان نیوز می گوید: مجوز ثبت شرکت در رابطه با کارهای صنعتی دارم و می خواهم به عنوان یک کارآفرین یک مجتمع صنعتی ایجاد کنم اما چند ماه است پشت در بسته ی سخت گیری بانک ها معطل مانده ام. اکبری می افزاید: طرحم را به اداره ی کار و رفاه اجتماعی و اداره ی صنعت و معدن ارایه دادم که پس از تایید، در قالب تسهیلات فراگیر، به بانک معرفی شدم. این مخترع لرستانی می گوید: ابتدای زمستان به بانک معرفی شده ام. بیش از بیست بار مراجعه کردم اما هربار مدارک جدیدی می خواهند. ضمانت هایی که از ما می خواهند هرچند تهیه کرده ام اما بسیار سنگین هستند. وی ادامه می دهد: گفتند ضمانت شهری پایان کاردار بیاور که هر سند نزدیک به ۱۰۰میلیون تومان هزینه دارد. باز گفتند باید آورده بیاوری، یعنی برای یک میلیارد تومان ۳۰۰ میلیون تومان آورده می خواهند. همچنین وثیقه ی ملکی شهری پایان کاردار به مبلغ دو میلیارد تومان  که تهیه شان واقعا مشکل و به زبانی ناممکن است.

 

 

اکبری اظهار می دارد: تمام مجوزهای مربوط به ادارات از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و برق و … را اخذ کرده ام. اداره ی کار و صنعت و معدن واقعا همکاری کردند و بذر امید در دل ما کاشتند اما وقتی به مرحله ی بانک رسیدیم، فهمیدیم که باید از هفت خوان رستم گذشت و با سخت گیری هایشان بار ناامیدی بر دوش همه ی کسانی می گذارند که می خواهند از این تسهیلات بهره مند شوند.

این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان برای دست یافتن به وام ۱۸ درصد طرح فراگیر اشتغال زایی در گلوگاه تنگ سخت گیری بانک ها گیر کرده و دست هوارشان به شانه ی بلند مسئولان امر  نمی رسد.

‘گفت و گو: حشمت اله آزادبخت

دیدگاه ها

طیاربگ اکبری پور در گفته :

با سپاس فراوان از مدیر وعوامل هومیان نیوز . شما صدای بی صدای من برای اجرای صنعت بخاطر پیشرفت صنعتی وعلمی وایجاد اشتغال شده اید .از خدا خواستارم که شما را قوی وپایدار بفرماید .

[پاسخ]

رحمت اله سوری در گفته :

ضمن عرض سلام خدمت همه شما وبرادر گرامی طیاربگ اکبری فکر می کنم این برگوار دانش آموز من بوده مسئولین اگر راست میگن دغدغه اشتغال جوانان را دارند این جوان عزیز که با تلاش وپشتکار خودش این پیشرفتها را به دست آورده بدیهی است مسئولین منطقه نماینده محترم امام جمعه شهرستان که باید صدای مردم باشند اینطور مواردی که اشتغال بیشتری به دنبال دارد وبه نفع کشور است که هشتاد درصد زیر ساختش نیروی انسانی متخصص است آماده است وبقیه همت واهتمام مسئولین ومکاتبه با عواملی مانند بانکهاست ومشکل دیگری نیست مگر ما دنبال توفیق خدمت نیستیم بسم الله

[پاسخ]

طیاربگ اکبری پور پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 21 ژوئن , 2018 7:47 ق.ظ:

با سلام خدمت آقای سوری بزرگوار؛ سپاسگذاری می کنم از لطف شما .بله همینطور است که شما می فرمایید.بانکها وبرخی مسئولین باید بیشتر همت کنند من تمام وقتم را گذاشتم و وظیفه خودم انجام دادم وبقیه کارها دیگه مریوط به همکاری مسئولین وبانکها است.من نه اینکه شغل نمی خوام بلکه شغل هم هدیه می دهم ولی….. .
با سپاس.

[پاسخ]

صمد مرادی در گفته :

من نظرم این است که ایشان فعال و با پشتکار هستند و بسیار زحمکش هستند امیدوارم موفق شوند

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :