کد خبر : 13645
تاریخ انتشار : 12 اکتبر 2014 - 18:33
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 843 بازدید

گویژ(زالزالک) وچند نسخه مفید. حتما بخوانید.

  گویِژ( زالزالک): میوه ی بومی کوهستان های زاگرس ،هزاران افسوس که با ندانم کاری ما درحال انتقراض است!؟. برخی نسخه ها از این میوه ودرخت سودمند: الف) 40گرم ازآن رادریک لیترآب جوش دم کنید وآب صاف کرده ی آن رابنوشید. اختلالات جریان خون را رفع و فشار خون را درمان می کند به اذن […]

imagesIHKEG2TT گویژ

 

گویِژ( زالزالک):
میوه ی بومی کوهستان های زاگرس ،هزاران افسوس که با ندانم کاری ما درحال انتقراض است!؟.
برخی نسخه ها از این میوه ودرخت سودمند:
الف) 40گرم ازآن رادریک لیترآب جوش دم کنید وآب صاف کرده ی آن رابنوشید. اختلالات جریان خون را رفع و فشار خون را درمان می کند به اذن الله تعالی.
ب) عصاره ی آبی آن را بخورید : قلب را تقویت کرده، تنگی نفس بامنشا ضایعات قلبی را درمان می کند. برای بزرگ شدن قلب سودمنداست ، ضربان و ضعف قلب را تنظیم می کند.
ج) گل گویژ(زا لزلک) : هر روز 40 گرم ازآن دریک لیترآب جوش تا 15دقیقه دم کنید ،پس از صاف شدن با عسل شیرین نموده درطول روز بنوشید، تاثیر شگفت انگیزی درتنظیم فشارخون دارد.آنژین را درمان می کند ، برای ورم آىورت سودمند است و اختلالات عصبی ازجمله بی خوابی ؛ سرگیجه، صدادرگوش ومانند این ها را درمان می کند به اذن الله شافی.
د) 50 گرم برگ گویژ دریک لیترآب جوش ،جوشانده شود ژس از خنک شدن روزی 3بار در دهان بگیرید برفک دهان وآبسه لثه را برطرف می کند.
ه) از چوب گویژ گردنبندی درست کنید وزیرلباس ها به گردن بیاویزید از سقط جنین مانع است.
با تلخیص: اسرارگیاهان دارویی،عطاراصفهانی

بیان دیدگاه !

نام :