کد خبر : 21578
تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2015 - 22:17
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 787 بازدید

استاندار خطاب به برخی کاندیداهای انتخابات مجلس: وعده‌های خارج از اختیارات ندهید/ مردم طرح و برنامه می‌خواهند

  گروه سیاسی: وعده و وعیدهای انتخاباتی باید در چارچوب اختیارات نمایندگان باشند؛ کسی که می‌خواهد به مجلس برود باید بداند وظیفه قانونی یک نماینده چیست؛ دو موضوع مهم است یکی این‌که قانون‌گذاری در جهت منافع عموم و رفع مشکلات مردم و دوم نظارت بر اجرای قوانین از مهم‌ترین وظایف نمایندگی است. از طرفی نماینده […]

مجلس شورای اسلامی

 

گروه سیاسی: وعده و وعیدهای انتخاباتی باید در چارچوب اختیارات نمایندگان باشند؛ کسی که می‌خواهد به مجلس برود باید بداند وظیفه قانونی یک نماینده چیست؛ دو موضوع مهم است یکی این‌که قانون‌گذاری در جهت منافع عموم و رفع مشکلات مردم و دوم نظارت بر اجرای قوانین از مهم‌ترین وظایف نمایندگی است.

از طرفی نماینده نماینده‌ی کل ملت است نه فقط نماینده حوزه نمایندگی. بنابراین یک نماینده باید نگاه  مبتنی بر منافع ملی داشته باشد و البته تلاش کند  در چارچوب اختیارات قانونی خویش منافع شهرستان و استان را از هر نظر تأمین کند.

استاندار لرستان(هوشنگ بازوند) هم به تازگی گفته است کاندیداهای احتمالی نمایندگی مجلس وعده و قول و قرارهایی ندهند که خارج از توان اختیارات قانونی آنهاست. بازوند اعتقاد دارد این گونه وعده وعیدها باعث کاهش مشارکت مردم نیز می‌شود.

کسی که کاندیدای نمایندگی مجلس می‌شود باید برای رفع مشکلات مردم برنامه‌های قانون‌گذاری ارائه بدهد؛ یعنی بگوید مثلا در حوزه درمان می‌خواهد چه طرحی راتهیه کند و آنرا به مجلس ببرد تا قانون شود و مشکلات حوزه درمان کاهش یابد؟

یا به افکار عمومی پاسخ بدهد برای رفع مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چه طرحی را به مجلس خواهد برد تا به صورت قانون تصویب شود؟ یا اینکه از کدام لایحه دولت برای کاهش نرخ بیکاری حمایت می‌کند؟

قانون‌گذاری باید در جهت رفع مشکلات مردم باشد؛ یعنی ماهیت قانون‌گذاری دمکراتیک است به این معنی که به منافع و نیازهای مردم و مشکلات آنها و خواستهای ایشان توجه می‌کند.

کاندیدایی که هیچ‌گونه طرح عملی برای رفع مشکلات مردم ندارد روشن است که قول و قرارهایش نیز ماهیتی زودگذر و پوپولیستی خواهد داشت.

قانون برای چیست؟ قانون برای آن است که مشکلات مردم رفع شودو بسترهای توسعه‌یافتگی ملی و منطقه‌ای و استانی را فراهم کند و سرعت بخشد. یک کاندیدا مثلاً باید توضیح دهد کدام راه‌حل اقتصادی را برای توسعه اقتصادی استان قبول دارد؟ چه طرحی را در آستین دارد تا به توسعه‌یافتگی برسیم؟ آیا تلاش می‌کند طرح و ایده‌اش به قانون مجلس تبدیل شود؟ همه این نکات مهم است.

این مسئله مهم است که مردم روز به روز آگاه‌تر می‌شوند و روز به روز از تجربه‌های سیاسی درس  غنی‌‌تری می‌گیرند. پس چه بهتر است اگر کاندیدا می‌شویم طرح و برنامه برای پاسخگویی به نیازها و مطالبات و مشکلات مردم در آستین سخنرانی خویش داشته باشیم.

بیان دیدگاه !

نام :