کد خبر : 32278
تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2017 - 15:19
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 265 بازدید

اشتغالزایی یک اولویت مهم برای اقتصاد لرستان

تعداد بیکاران لرستان، چقدر است؟ معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد  غضنفری‌امرایی می‌گوید:«درحال حاضر تعداد 80 هزار بیکار در لرستان هست». بیکار کسی است که در سن فعال قرار دارد و جویای کار است اما کاری برایش نیست؟ بسیاری از بیکاران، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند. مرکز آمار ایران آمارهای فصلی منتشر می‌کند. مرکز آمار ایران می‌گوید نرخ […]

تعداد بیکاران لرستان، چقدر است؟ معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد  غضنفری‌امرایی می‌گوید:«درحال حاضر تعداد 80 هزار بیکار در لرستان هست».

بیکار کسی است که در سن فعال قرار دارد و جویای کار است اما کاری برایش نیست؟

بسیاری از بیکاران، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

مرکز آمار ایران آمارهای فصلی منتشر می‌کند. مرکز آمار ایران می‌گوید نرخ بی‌کاری در لرستان از 14 درصد به 12 درصد کاهش یافته است.

در دوره دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری در لرستان از 17 درصد به 12 درصد کاهش یافته است؛ اما این کافی نیست؛ مهم‌ترین مشکل استان لرستان هم‌چنان بیکاری است.

بی‌کاری به تحصیلکردگان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز سرایت کرده است.

هر نماینده‌ای، هر مدیری و هر مسئولی که بتواند در حوزه کاری خویش حتی یک نفر هم اشتغالزایی کند در مسیر جهاد اقتصادی گام برداشته است.

مبارزه با بیکاری که نتیجه‌اش فقر و افسردگی و نابهنجاری‌های اجتماعی است، یک جهاد اقتصادی است و همین است که اشتغالزایی نیز یک جهاد اقتصادی است حتی اگر بتوان یک نفر را از بیکاری نجات داد نباید درنگ کرد.

کوشش دولت تدبیر و امید ایجاد فرصت‌های شغلی است؛ دکتر روحانی مردادماه 92 سکان سیاست اجرایی کشور را در اختیار گرفت.

معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد غضنفری‌امرایی می‌گوید:«دولت تدبیر توانسته است 28 هزار نفر از تعداد بیکاران بکاهد و شغل برایشان ایجاد کند».

منتها تعداد بیکاران لرستان زیاد است و نیاز است کوشش‌ها پیوسته تداوم یابد.

دولت می‌بایست بیشتر از گذشته از مشارکت بخش خصوصی و تقویت سرمایه‌گذاری خصوصی نیز بهره ببرد.

جمعیت استان لرستان یک میلیون و 760 هزار نفر است؛ تعداد بیکاران اعلام شده هم تعداد رسمی ثبت‌شده است. ممکن است تعداد واقعی عددی بیشتر از 80 هزار نفر باشد.

ترکیب جمعیتی کشور و از جمله لرستان جوان است و ایران از نظر نیروی انسانی کمبودی ندارد؛ به هر روی باید از تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی حمایت کرد و البته سرعت کوشش‌ها را بیشتر.

 

بیان دیدگاه !

نام :