کد خبر : 24285
تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2016 - 21:50
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 760 بازدید

افتتاح فازنخست مجتمع بزرگ «امداد هوایی» جمعیت هلال احمر لرستان در بهمن‌ماه/ پروژه‌ای «کم‌نظیر» در کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان در گفت‌وگو با هومیان‌نیوز ویژگی‌های مجتمع امداد هوایی جمعیت هلال احمر را تشریح کرد. این مجتمع در حال ساخت است. حسین‌رضا مرادی گفت:«این مجتمع امداد هوایی در حال ساخت در منطقه‌‌ی کنار مدبه‌کوه خرم‌آباد است و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد». مرادی توضیح داد:«این مجمتع امداد هوایی یکی از […]

احمر یک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان در گفت‌وگو با هومیان‌نیوز ویژگی‌های مجتمع امداد هوایی جمعیت هلال احمر را تشریح کرد. این مجتمع در حال ساخت است.

حسین‌رضا مرادی گفت:«این مجتمع امداد هوایی در حال ساخت در منطقه‌‌ی کنار مدبه‌کوه خرم‌آباد است و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد».

مرادی توضیح داد:«این مجمتع امداد هوایی یکی از کم‌نظیر‌ها در کشور است و کل مساحت آن 103 هزا رو 705 مترمربع است و دو انبار 960 متری در آن ساخته می‌شود».

وی بیان داشت:«آشیانه‌ی این مجتمع هوایی ظرفیت نشستن چهار فروند بالگرد را دارد و اعتباری که برای ساخت این مجتمع بزرگ امدادی اختصاص یافته است مبلغ ده میلیارد تومان است که تاکنون پنج میلیارد تومان هزینه شده است».

او افزود:«فاز نخست این مجتمع بزرگ امدادی هوایی، بهمن‌ماه امسال افتتاح می‌شود و اگر اعتبارات به‌موقع تأمین و تخصیص داده شود بی‌تردید در هفته‌ی دولت سال 95 شاهد افتتاح کامل مجتمع امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان لرستان خواهیم بود».

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان توضیح داد:«این مجتمع هفت هزار و 150 متر مربع فضای امدادی دارد و روند ساخت آن از اواخر سال 92 شروع شده است».

حسین‌رضا مرادی ادامه داد:«ردیف اعتباری این مجتمع ملی است ولی اگر حمایت و کارگشایی استاندار لرستان نبود به این سرعت روند ساخت ادامه نمی‌یافت».

احمر دو

مرادی بیان داشت:«با حمایت و پیگیری و دستورات استاندار لرستان جناب مهندس بازوند، همه‌ی زیرساخت‌های مورد نیاز این مجتمع از قبیل برق، آب، گاز و راه دسترسی به‌سرعت ساخته شد که این خود روند ساخت این مجتمع بزرگ امداد هوایی را سرعت بخشیده است».

وی گفت:«چهار فروند بالگرد امدادی توسط جمعیت هلال احمر کشور خریداری شده است و استاندار لرستان دارد پیگیری می‌کند بلکه یکی از بالگردهای خریداری شده به این مجتمع بزرگ هوایی امدادی اختصاص یابد».

او تصریح کرد:«این مجتمع امداد هوایی در مواقع اضطراری یا بحران، به‌راحتی می‌تواند علاوه بر استان لرستان، همه‌ی منطقه‌ی غرب و جنوب غرب کشور را نیز تحت پوشش خدمات امدادی خویش قرار دهد».

مرادی توضیح داد:«بعد از افتتاح مجتمع امداد هوایی، بالگردی که الان در فرودگاه خرم‌آباد به‌صورت شبانه‌روزی مستقر است و متعلق به جمعیت هلال احمر استان است به مجتمع انتقال می‌یابد و در این مجتمع مستقر می‌شود و در کنار آشیانه‌ی بالگرد امکانات کامل و رفاهی سکونتی نیز برای اسکان شبانه‌روزی خلبانان و کادر پرواز در مواقع اضطراری اندیشیده شده است».

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان تأکید کرد:«بی‌شک دولت تدبیر به‌صورت ویژه از ساخت این مجتمع امدادی حمایت اعتباری و مالی کرده است و اگر همت دولت تدبیر نبود چنین مجتمع مهمی در استان لرستان ساخته نمی‌شد».

عکس‌ها: هومیان‌نیوز

دیدگاه ها

حمید ت در گفته :

بسیار طرح خوبیست امیدوارم چندتا هلی کوپتر خوب و مجهز هم به مکان اختصاص پیدا کند

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :