کد خبر : 26592
تاریخ انتشار : 18 می 2016 - 23:02
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 868 بازدید

اقدام و عمل در ترازوی نقد

  سیدمحمدصادق محمدی وفایی: نوجوان بودم به بازی فوتبال نگاه می کردم. در هربازی، با تمام وجود به توپ و ساق پای بازیکنان نگاه می کردم. از هر گلی که ملی پوشانمان می زدند سرشار از شادی می شدم و از دریافت گلی متاسف. در همین فوتبال ها گل هایی به ناحق پژمرده می شد […]

وفایی

 

سیدمحمدصادق محمدی وفایی:

نوجوان بودم به بازی فوتبال نگاه می کردم. در هربازی، با تمام وجود به توپ و ساق پای بازیکنان نگاه می کردم. از هر گلی که ملی پوشانمان می زدند سرشار از شادی می شدم و از دریافت گلی متاسف.
در همین فوتبال ها گل هایی به ناحق پژمرده می شد و گاه بازیکنی خطایی می کرد، خطایی که عمدی بودنش آفتابی بود ولی دستهایش را بالا می برد و به کلی خطاکردنش را انکار می کرد!
این خطاکردن و سپس انکار کردن ها پرسشی جدی برایم ایجاد می کرد، که فوتبالیست های خطاکار، چگونه این همه تمارض می کنند!
چگونه در دید میلیون ها بیننده (بدون هیچ حادثه ای جدی) ، این همه وقت تلف می کنند و چون به بیرون از زمین برده می شوند، فوری برای بازی کردن ، اجازه ورود به بازی را خواستار می شوند! و گویا یکی از قانونهای نانوشته ی فوتبال خطا کردن و سپس انکار کردن آن بود.
از این تضاد و تعارض گفتار و کردار،ناراحت می شدم ، غافل از این که خطاهای بزرگ تر و تصمیم های متضاد در عالم سیاست بیش از هر فوتبالی اتفاق می افتد.

رهبر عزیزمان با رصدکردن شرایط و نیازهای کشور نام هر سال را انتخاب می کند تا دیگر ارکان و نهادهای نظام سمت و سوی حرکت کشور را دریابند و به گره گشایی از مشکلات مردم بپردازند.دریغا تجربه و حال می گویند در لایه هایی از مسولین گاه شعار زیاد داده می شود ولی از عملکرد خبری نیست و یا ضد آن دیده می شود.

آن امام امت سالی را به همدلی و هم زبانی نام نهادند ولی بعضی از مخاطبان او در گفتار از همدلی و همزبانی گفتند اما در عمل به باندبازی و جناح پروری و…مشغول شدند!

همگان می­دانند اقتصاد مقاومتی راهی برای نجات کشور است و آن رهبر فرزانه نام سال 95را اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نهادند، اما هم اکنون برخی از افراد و نهادها در گفتار از اقدام و عمل می گویند ولی در عمل، واردات را بر تولید و شکوفایی صنعت داخل ترجیح می دهند و…!

بعضی دیگر از مسئولین گویا بنا دارند در سمینار،جلسات و مصاحبه­ ها ، از اقدام و عمل بگویند ولی در عمل،اقدام و عمل را عملیاتی نکنند!

البته سیاه نمایی است اگر بگوییم عملی دیده نمی شود چون گاهی دیدیم عالی جنابی از دیار بیمه به علت پرداخت حقوقهای چند ده میلیونی و سپس موج انتقادهای مردمی استعفا داد و با استعفایش هم موافقت شد و سپس فربه حقوقی را ، جایگزین پرداخت کننده آن کردند!

یادش به خیردر قالب هدفمندی آب و برق و گاز و بنزین و…را گران کردند تا عدالت را بیش از پیش اجرایی کنند ولی در عمل به همه­ ی اقشار جامعه (و گاه حتی به بیش از جمعیت زنده کشور) یارانه ای یکسان(45هزارتومان) دادند!

اکنون هم که رکودی بی رحم بر کشور حاکم شده است و بحث فیش و حقوق­ های نجومی دلها را می آزارد و نقل و نبات محافل و مجالس است ، زمزمه ی قطع شدن یارانه ­ها و گران شدن چندباره بنزین به گوش می­ رسد!

آن رهبر گرانمایه بارها بر مبارزه با فساد و زمین و کوه خواری تاکید کردند ، ولی هرچه از عمر انقلاب گذشت نه ریشه ی فساد خشکانده شد و نه از زمین خوردنها دست برداشته شد! راستی با همت مسولین چند درصد فساد ریشه کن شده است و چند درصد مفسدان به سزای عملشان رسیده اند و این کارگزاران محترم کی می توانند فساد را ریشه کن کنند؟

ای عزیزان دردمند! وقتی فائزه هاشمی عملا با بهایی­ های ضد دین دوستانه دیدار می کند و عکس یادگاری می گیرد و تمام قد در مقابل نصیحت پدر می ایستد و می گوید اشتباهی مرتکب نشده ام و پشیمان هم نیستم و… ! چرا انقلابیون و دین مداران بیش از این به اقدام و عمل،عمل نمی­ کنند؟! وقتی اهل باطل بر گرد باطل جمع و متحد می شوند،چرا ارادتمندان به انقلاب اسلامی همه­ ی توان و دلسوزی هایشان را نثار انقلاب اسلامی نمی کنند؟

دیدگاه ها

امرایی در گفته :

لطفا در مورد سرکشی پیامبر اعظم (ص) از آن یهودی که هر روز عمدا و به قصد اذیت و آزارخاکستر به سر مبارکش می ریخت هم توضیح دهید!!!!!

[پاسخ]

سیدصادق محمدی وفایی-قم در گفته :

سلام علیکم
لطفا یک یهودی اصیل که پیامبری راستین همانندموسی کلیم‌الله را داشته اند ، با بهایی که اصلا دین ندارد و ضد همه ادیان آسمانی است مقایسه نکن.حضرت موسی آن رسول الهی کجا و میرزا حسینعلی بهاء که موسس بهائیت و وابسته به اجانب بوده است کجا؟! او رسول الهی بوده است و این رسول انگلیس ،اسرائیل و…
آن یهودی ، یهودیی راستین بود ، اعتقادش آن بود که فقط دین او دین است و پیامبر اسلام (ص) رسول الهی نیست.با این وصف خاتم رسولان الهی به او فهماند که پیامبری دروغین نیست.ولی این بهائیت ساخته و پرداخته ضد دین ها آنهم برای ریشه کنی دین است .اکنون هم از اسرائیل و انگلیس و…دستور می گیرند و تقویت می شوند.

[پاسخ]

امرایی در گفته :

خیلی از ماها عادت کرده ایم همیشه نظرات خود را موجه جلوه دهیم!!! این یعنی توجیه!!!

[پاسخ]

امرایی در گفته :

کسی که اختلاس می کند، دروغ می گوید ،خیانت در امانت می کند ،ادب را رعایت نمی کند ، هتاکی میکند مال مردم را می خورد، بیت المال را حیف و میل میکند ،ظلم می کند …….. منفور است خواه مسلمان باشد خواه یهودی خواه بهایی خواه وهابی ووووووو

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

با عرض پوزش از بهايي ها، بهائيت از نظر من خيلي مسخره است. چون از كسي بدون هيچ معجزه اي دعويِ پيامبري را پذيرفته اند. از كسي كه نسبت به خواص هم عصر خود حتي پايين تر بوده تا چه رسد به رسالت. ولي اين نظر من است و قاعدتا براي آنها ملاك نيست. آنها مثل پيروان هر آيين ديگر به قيد تقليد از گذشتگان بهايي شده اند.
با اين حال، آنيهودي دين و جهانبيني اش را از بابابزرگ مرحومش به ارث برده بود و خودش نقشي در كليمي بودنِ خود نداشت. اين بهايي بيچاره هم دين يا بي ديني اش از بابايزرگ مرحومش به ارث برده. هيچكدام نقشي در دين شان نداشته اند. از گذشتگان تقليد كرده اند. از اين زاويه چه فرقي دارند. الان يهودي ها كه از بهايي ها بيشتر به دنيا صدمه ميزنند.

[پاسخ]

سیدصادق محمدی وفایی-قم در گفته :

دیدار دوستانه فائزه هاشمی و این همه انتقاد؟!

چندی قبل به دلیل دیدار دوستانه فائزه با بهایی ها چند سطری تحت عنوان «اشتباهی دیگر از فائزه» در سایت ها درج کردم .برخی از کامنت ها گویای این نکته بود که فلسفه این همه مخالفت چیست؟ ایا این انتقادها جنبه سیاسی دارد ، یا دارای فلسفه ای دیگر است؟ به این مناسبت پنج نکته را تقدیمتان می کنم:

نکته اول:

چيزى در عالم وجود ندارد كه دو بعد جذب و دفع، سلب و اثبات در آن نباشد. منتها اين دو در انسان مؤمن حساب شده و رقيق شده يافت مى‏شود. در اين زمينه رساله‏اى منسوب به خواجه نصيرالدين طوسى (رحمه الله) است. او در اين رساله مى‏گويد: «آنچه در نوع جمادات به نام جذب و دفع هست، در گياهان نيز وجود دارد»

چون اگر سنگ يا خاكى بخواهد «لعل گردد در بدخشان يا عقيق اندر يمن» ناچار است خاكهاى مستعد و مناسب را جذب و مواد ناسازگار را دفع كند. هر خاكى شايستگى عقيق يا لعل شدن را ندارد، جذب مناسب و دفع نامناسب در همه معادن و گياهان و خاكها وجود دارد. مثلاً گياه، هر غذايى را جذب نمى‏كند بلكه هر چه مناسب به حال آن است جذب كرده و هر چه نامناسب است دفع مى‏كند. در حيوانات اين جذب و دفع به صورت «شهوت» و «غضب» در مى‏آيد. اما در انسان از اين رقيقتر به صورت «محبّت» و «عداوت» جلوه مى‏كند و از اين مقدار بالاتر آمده رقيقتر مى‏شود و به صورت «ارادت» و «كراهت» ظهور مى‏كند. از همه اينها گذشته اگر خيلى رقيق و لطيف شد، به صورت «تولى» و «تبرى» جلوه مى‏كند، كه اين از ويژگيهاى خواص اولياى حق و مؤمنان الهى است.» آيه الله جوادى آملى،حكمت عبادات

نکته دوم:

بدن انسان همان گونه كه عامل جاذبه ‏اى دارد كه مواد مفيد را جذب مى‏ كند، يك سيستم دفاعى نيز دارد كه سموم و ميكرب‏ ها را دفع مى‏ كند. اين سيستم با ميكرب مبارزه مى‏ كند و آنها را مى‏كشد. كار گلبول‏هاى سفيد همين است. اگر سيستم دفاعى بدن ضعيف شد، ميكرب‏ ها رشد مى‏كنند. رشد ميكرب‏ها به بيمارى انسان منجر مى‏شود و انسان بيمار ممكن است با مرگ رو به رو شود.

از نظر روحی و روانی نیز ، آدميزاد نیز موجودى است كه هم احساس مثبت و هم احساس منفى دارد. هم عواطف مثبت و هم عواطف منفى دارد. همان گونه كه شادى در وجود ما هست، غم هم هست. خدا ما را اين گونه آفريده است.

هيچ انسانى نمى‏تواند بى غم و يا بى شادى زندگى كند. همچنان كه خدا استعداد خنديدن به ما داده، استعداد گريه كردن هم به ما عطا فرموده است. در جاى خودش بايد خنديد و به جاى خود هم بايد گريست. تعطيل كردن بخشى از وجودمان، به اين معنا است كه از داده‏هاى خدا در راه آنچه آفريده شده استفاده نكنيم.

خداوند در ما محبت را آفريده است تا نسبت به كسانى كه به ما خدمت مى‏كنند، نسبت به كسانى كه كمالى دارند،- خواه كمال جسمانى، يا كمال عقلانى يا روانى و يا عاطفى- به ابراز علاقه و محبت بپردازيم.

علاوه بر این در وجود انسان نقطه مقابل محبت به نام «بُغض و دشمنى» قرار داده شده است. همان گونه كه فطرت انسان بر اين است كه كسى را كه به او خدمت مى‏كند دوست بدارد فطرتش نيز بر اين است كه كسى را كه به او ضرر مى‏زند، دشمن بدارد. البته ضررهاى مادىِ دنيوى براى مؤمن اهميتى ندارد. چون اصل دنيا براى او ارزشى ندارد. اما دشمنى كه دين و سعادت ابدى را از انسان بگيرد، آيا قابل اغماض است؟ قرآن مى‏فرمايد: «ان الشيطان لكم عدو فاتخذوه عدواً» شيطان دشمن شما است، شما هم بايد با او دشمنى كنيد. با شيطان ديگر نمى‏شود لبخند زد و كنار آمد، وگرنه انسان هم مى‏شود شيطان.

نکته سوم:

از نظر دینی تولی و تبری اصلی پذیرفته شده است . تولى به معناى پذيرش ولايت اولياى الهى با قلب و پيروى از آنها در عمل و نيزدوست داشتن اولياى الهى و دوست داشتن دوستداران آنها است و تبرى به معناى بيزارى جستن قلبى و درونى از دشمان خدا و اولياى او و كناره گرفتن از رفتار و مشى آنها در عمل است.

انسان مومن هم بايد داراى جاذبه و دافعه باشد و حد و مرزى داشته باشد كه جايگاه او را نسبت به اهل ايمان و اهل نفاق و كفر و شرك مشخص سازد. او بايد نسبت به مومنان و غير مومنانى كه عنادى با حق ندارند و نسبت به آن جاهلند داراى جاذبه و نسبت به غير آنها داراى دافعه باشد. فلسفه تولى و تبرى مشخص كردن موضع و جهت خود در رابطه با مومنان و غير مومنان و اعلام موضع در اين صف بندى است. تولى و تبرى به معناى بى تفاوت نبودن در برابر حق و باطل و يكسان نبودن اين دو براى انسان با ايمان و هدفمند و زنده و پويا است. نمى توان مومن و خدا باور بود و به اصول الهى و دينى پيبند بود ولى داراى موضع و جهت نبود و وضعيت و جايگاه اعتقادى خود را به ديگران اعلام نكرد و با همه انسان ها در رفتار و مشى و سلوك برخوردى يكسان و مشابه داشت.

نکته چهارم:

قرآن مى‏فرمايد شما بايد به حضرت ابراهيم (ع) و ياران او تأسى كنيد. مى‏دانيد كه حضرت ابراهيم (ع) در فرهنگ اسلامى جايگاه بسيار رفيعى دارد. پيغمبر اكرم (ص) هم مى‏فرمود من تابع ابراهيم هستم. كار ابراهيم (ع) چه بود؟ ابراهيم (ع) و يارانش به بت‏پرستانى كه با آنها دشمنى كردند و ايشان را از شهر و ديار خود بيرون راندند، گفتند: «انّا برئاء منكم» ما از شما بيزاريم. اعلان برائت كردند. بعد به اين هم اكتفا نمى‏كند، مى‏فرمايد: بين ما و شما تا روز قيامت دشمنى و كينه برقرار است مگر اينكه دست از خيانتكارى خود برداريد.

بنا بر این اگر بايد با اولياى خدا دوستى كرد، با دشمنان خدا هم بايد دشمنى كرد. اين فطرت انسانى است و عامل تكامل و سعادت انسانى است. اگر «دشمنى» با دشمنان خدا نباشد، به تدريج رفته رفته رفتار انسان با آنها دوستانه مى‏شود و در اثر معاشرت، رفتار آنها را مى‏پذيرد و حرف‏هاى آنان را قبول مى‏كند. كم كم شيطان ديگرى مثل آنها مى‏شود.

نکته پنجم

به تعبیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته ومی جوییم.

[پاسخ]

کسی که عاشق هدایت از راه عمل است و نه شعار! در گفته :

سلام ؛

شاید می خواسته به عنوان یک انسان فارغ از عقیده و نظرش مشکلی از او را حل کند!
شاید در پی این بوده با رفتارش او را شرمندۀ مسلمانی خود کند!
انسان گاه حتا به یک حیوان هم محبت می کند!
زندگی بزرگان دین را بخوانید پر است از آموزش از راه ادب و انسانیت!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اصلاً شاید می خواسته او را به سمت مذهب حقه دعوت کند!
بندۀ خدا ! ممکن است آن انسان یک فریب خورده باشد و این خانم محترم خواسته باشد غبقار فریب را از عقیده و نظر او بزداید ….
شما با چه منطقی با کسی که نمی شناسید، در خصوص موضوعی که جزئیات آن را نمی دانید با این کینه و عداوت عجیب موضع گیری می کنید؟
خوک نجس است اما اگر انسانی خوکی را ببیند که از فرط تشنگی در حال جان کندن است، لگدی هم نثار او کند!!!
واقعاً استاد معارف دین این را می گوید؟
وقتی که ما خطای کوچکی از یک هموطن خود را ( گیریم وهابی، بهایی، کافر … هر چه که شما می گویید) با این کینه و عداوت عجیب و غریب قضاوت می کنیم، چگونه می توانیم یک بهایی گمراه را هدایت کنیم؟؟؟؟
استاد ! استاد! شما را به خدا با این قیاس های مع الفارق موضوع کوچک و بی اهمیتی را اینقدر بزرگ نکنید!!!

[پاسخ]

امرایی در گفته :

الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم!!!

[پاسخ]

سیدصادق محمدی وفایی در گفته :

به نام خداوند جان و خرد
آه و ناله ای از کشاورزان کوهدشت
خیالم می گفت هر چند رکود فراگیر دل آزار شده است اما چون سالی سرشار از بارندگی را پشت سر گذاشته ایم ،محصولات کشاورزی بساط نشاط را به کوهدشت و بازار کوهدشتیان بر می گرداند.
اکنون که فقط دو روز است درکوهدشت قرار گرفته ام نه تنها نشاط مورد نظر را در این شهر شهید پرور نمی بینم بلکه کشاورزان نیز متحیر از برخی بی تدبیریها هستند!
آنان می گویند چرا برخی از عالی جنابان امور کشاورزی ، تمهیدات لازم را برای انبار و خریداری کردن محصولات کشاورزی در نظر نگرفته اند؟!
چرا خریداری کردن جو را نسیه ای کرده اند؟!
چرا کشاورزان کوهدشت باید جو خود را با کرایه های دو چندان به خرم آباد بفرستند؟!
چرا این همه جو را وارد کرده اند تا این گونه کشاورزان در شوره زار سرگردانی فرو بروند؟!
چرا متولی خرید را شرکت پشتیبانی و امور دام قرار داده اند که در کوهدشت امکانات خریداری کردن را ندارند؟!
آیا آن عالی جنابان عزیز نمی دانستند سالی پر محصول است که این همه شلوغی در دریافت گندم دیده می شود؟
یادش به خیر چند سال قبل متولی خرید« تعاون روستایی » بود و به صورت نقد پول جو را هم پرداخت می کردند.
ای کاش عالی مقامان به میان مردم بیایند و جواب این پرسشها رابدهند . ای کاش بیش از این به میان کشاورزان بیایند و بیش از این امور مربوطه را مدیریت کنند .اگر هم معتقدند کارشان نقصی ندارد در صدا و سیما حاضر شوند و اجازه ندهند این این گرامیان زحمت کش دل چرکین باقی بمانند.

یادمان باشد امام على عليه السلام مى فرمايد: ادل شى ء على غزاره العقل حسن التدبير ؛ بهترين دليل بر كمال عقل ، خوب برنامه ريزى كردن است .
او مى فرمايد:
و اعلم يا رفاعه ان هذه الاماره امانه فمن خيانه فعليه لعنه الله الى يوم القيامه ؛ اى رفاعه ! بدان كه اين امارت و مديريت ، امانتى است كه هر كس به آن خيانت كند، لعنت خدا تا روز قيامت بر او باشد.

[پاسخ]

غلامرضا صالح در گفته :

ضمن عرض سلام و ارادت خدمت مجتهد والامقام حاج آقا وفایی و جناب امرایی
دوستان بیایید به موضوع مطرح شده سیاسی وجناهي فکر نکنیم مسائل ذکر شده ممکن است مشمول طیفی از هردو جریان سیاسی باشد اصولا اشتباهات ویا خیانت هایی به صورت عمد یا صحو توسط افراد منفعت طلب و خائن واقع می شود با نوجه به اینکه در جامعه اسلامی زندگی میکنیم.
موجب تشویش و سست شدن اعتقادات درعوام مردم میشود و ارزشها را زیر سوال میبرد با توجه به اینکه در حکومت اسلامی مراحلی برای رسیدن
به مدینه فاضله تعریف شده است و توقع مردم ازحکومت دینی بیشتر است لذا درمورد فرمایش آقا ابتدائا باید سیستم بازرسی با قدرت تمام وارد عمل شده از داشته ها حفاظت کند سپس در خیلی موارد باید اصلاحات به معنی واقعی صورت گیرد موردا بانکها که وضعیت موجود آنها زيبنده نظام اسلامی نیست باید موارد بسیاری اصلاح شود و این مهم درسايه اتحاد و همدلی توسط تمام دلسوزان به این آب و خاک امکان پذیر است آن شاء الله شاهد روزهای خوب وبه آرمان شهر مقصود برسیم درضمن ما باید با رفتار و کردار درست خودمان دیگران را از اشتباه شان مطلع وبه اصطلاح امربه معروف کنیم همان کاری که پیامبر مهربانی ها در مورد یهودی مذکور کرد واو را به دین اسلام مشرف فرمود ااما حرکت خانم رفسنجانی غیر قابل دفاع میباشد چون ایشان یک چهره سیاسی هستندوقطعا اهداف سیاسی پشت این قضیه میباشد که بازی خطرناک و مضر ی را درپیش گرفته اند که براميدواريم ایشان از لحاظ فکری و عقیدتی خود را اصلاح کنند
وما توفیقی الا بالله العلی العظیم.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :