کد خبر : 32320
تاریخ انتشار : 6 جولای 2017 - 18:02
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 215 بازدید

انتقاد شهروندان مغازه‌دار میدان امام حسین (ع) خرم آباد از نبود سطلهای زباله

سعید از جمله بیش از دویست مغازه‌داری است که هرچه نگاه می‌کند سطل زباله به چشم نمی‌بیند تا زباله‌های مغازه خویش را در آن بیندازد. نبود سطل زباله فلزی از فاصله پاساژ کریمی تا ورودی خیابان خیرآباد که حریم میدان همیشه شلوغ امام حسین (ع) شهر خرم‌آباد است در این روزها که روزهای گرم تابستانی […]

سعید از جمله بیش از دویست مغازه‌داری است که هرچه نگاه می‌کند سطل زباله به چشم نمی‌بیند تا زباله‌های مغازه خویش را در آن بیندازد.

نبود سطل زباله فلزی از فاصله پاساژ کریمی تا ورودی خیابان خیرآباد که حریم میدان همیشه شلوغ امام حسین (ع) شهر خرم‌آباد است در این روزها که روزهای گرم تابستانی است باعث بدتر شدن وضعیت بهداشت محیط این منطقه شده است.

به داخل خیابان خیرآباد نیز که قدم می‌گذاریم خبری از سطل زباله از فاصله میدان امام حسین (ع) تا کانون هنر نیست و این یک فاصله‌ی طولانی برای انبوهی از مغازه‌هاست که روزانه ده‌ها مشتری دارند.

اگر از فاصله‌ی پاساژ کریمی تا میدان امام حسین(ع) را نگاه کنیم روزانه تعداد زیادی دستفروش می‌بینیم که در این منطقه مشغول امرار معاش از راه میوه‌فروشی هستند و افزون بر آنها تعداد زیادی مغازه که آنها نیز بدون وجود حتی یک سطل زباله فلزی نمی‌دانند با زباله‌های جمع‌آوری شده‌ی خویش در پایان روز چه کنند؟!

تعدادی دیگر از مغازه‌داران نیز زباله‌های خویش را درون جدول‌های خیابان می‌ریزند که این ورودی جنوبی شهر گردشگری خرم‌آباد، با این اوضاع و احوال، وضعیتی نابسامان و نازیبا برای شهروندان و گردشگران وارد شده به شهر رقم زده است.

فرجاد، از مغازه‌داران این منطقه می‌گوید:«متأسفانه هیچ‌گونه سطل زباله‌ای اینجا نیست و ما نمی‌دانیم زباله‌هایی که داخل سطل‌های داخل مغازه تلمبار می‌شوند را در پایان روز چه کنیم؟ وقتی که روزانه کار به پایان می‌رسد مجبوریم یک فاصله طولانی را طی کنیم تا به سطل زباله فلزی برسیم».

گام در پیاده‌رو گذاشتیم و از میدان امام حسین(ع) به‌سوی خیابان علوی را تا روبه‌روی هتل شقایق، طی طریق کردیم؛ در این فاصله‌ی شلوغ نیز فقط و فقط دو سطل زباله وجود دارد!

و اما انبوهی از زباله‌ها دیده می‌شود که داخل جدول خیابان ریخته شده، هم بهداشت محیط و هم منظره‌ی این منطقه به‌خطر رفته است.

حوزه‌ی کاری این منطقه مربوط به شهرداری منطقه سه خرم‌آباد است که به تازگی شهردار آن، بارانی‌بیرانوند، برکنار و فولادوند، جایگزین وی شد.

سعید فولادوند دانش‌آموخته‌ی عمران است و تاکنون شهردار منطقه یک خرم‌آباد بوده است. توقع شهروندان مغازه‌دار از او آن است که آستین تدبیر بالا زند و یک اقدام اساسی برای ساماندهی پایدار میدان نابسامان امام حسین (ع) را عملیاتی کند.

نکته‌ی مهم دیگر آن است که سطل‌های زباله فلزی بایستی به‌صورت منظم شستشو شوند تا بوی بد از آنها برنخیزد و بهداشت آنها، به بی‌بهداشتی خطرآفرین برای سلامت شهروندان، تبدیل نشود.

چه بسا گهگاهی دیده شده همین سطل‌های زباله‌ی فلزی به علت عدم شستشوی منظم، خود، به محل زیست و زاد و ولد باکتری‌ها تبدیل شده‌اند.

شستشوی سطل‌ها نیز رسالت شهرداری‌های مناطق است و البته نظارت بر حوزه‌ی خدمات شهری شهرداری‌های مناطق برعهده علی محمدخانی است که معاون خدمات شهری شهرداری مرکزی خرم‌آباد است و در بین بدنه اداری شهرداری به «مدیر پیگیر»، شهره است.

حالا رسالت فولادوند به‌عنوان شهردار جدید منطقه سه خرم‌آباد و محمدخانی به‌عنوان معاون خدمات شهری شهرداری مرکزی خرم‌آباد برای ساماندهی اساسی و پایدار ورودی جنوبی و نابسامان و نازیبای مرکز استان، روشن است که از منظر شهروندان، «صد چندان» شده است و چشم به‌راه اقدامات فوری اما مدبرانه در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان هستند.

بیان دیدگاه !

نام :