کد خبر : 15388
تاریخ انتشار : 15 دسامبر 2014 - 23:18
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 950 بازدید

اندیشه های ماندگار امام خمینی(ره) پاسخگوی نیازهای فکری جامعه است + تصاویر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اندیشه های ماندگار امام خمینی(ره) پاسخگوی نیازهای فکری جامعه است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمیدرضا حنان شامگاه یکشنبه در همایش “احیای دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی” که در فرهنگسرای امید اداره ارشاد کوهدشت برگزار شد، با بیان اینکه احیای دین و اصلاح […]

13

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اندیشه های ماندگار امام خمینی(ره) پاسخگوی نیازهای فکری جامعه است.

10

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمیدرضا حنان شامگاه یکشنبه در همایش “احیای دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی” که در فرهنگسرای امید اداره ارشاد کوهدشت برگزار شد، با بیان اینکه احیای دین و اصلاح دو مقوله جدا از هم نیستند، گفت: این موضوع یعنی زنده کردن دین بعد از آنکه به آن عمل نمی شود یا یک عمل وارونه در حوزه دین صورت می گیرد.

7

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با طرح این ادعا که عده ای می خواهند دین را وارونه به خورد مردم بدهند، به وجود دیدگاههای مختلف در تعریف احیا و اصلاح دین اشاره کرد و بیان داشت: برخی گفته اند اصلاح و احیای دین مربوط به ذات دین نیست و آن چه به اصلاح نیاز دارد تفکر دینی است.

حجت الاسلام حنان اظهار داشت: برخی هم مراد از احیا و اصلاح دین را عینیت بخشیدن به آن در جامعه می دانند.

1

وی افزود: برخی دیگر دین را منطبق با منطق، علم، عقلانیت و استدلال می دانند و معتقدند در این راه باید قدم برداشت و برخی هم پاسخگو بودن دین به تمام نیازهای مدرن زمان را اصلاح و احیای آن قلمداد می کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد لرستان عنوان کرد: یک شخصیت اصلاح گر و احیاگر دینی باید به تمام جنبه های دین نظر داشته باشد.

2

وی ادامه داد: در طول تاریخ افراد بسیاری در تعریف اصلاح و احیای دین سخن گفتند اما هیچ کدام مانند امام خمینی(ره) ماندگار نشدند چرا که جنبه های فکری امام نسبت به احیا و اصلاح دین همه جانبه بود و امروز جنبه های فکری ایشان می تواند پاسخگوی نیازهای فکری مردم باشد.

حجت الاسلام حنان یادآور شد: امام از حیث عرفان به احیای دین پرداخت و از جنبه سیاسی دین را بسیار برجسته کرد و آن را از سیاست جدا ندانست.

3

وی با اشاره به اندیشه و خط فکری امام خمینی(ره)، گفت: اسلام یکی از مشخصه های اندیشه و خط فکری امام است اما نه یک اسلام متحجر و جمود بلکه یک اسلام پویا و متحرک که همان اسلام ناب محمدی و مایه رحمت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: از دیگر مشخصه های اندیشه امام می توان به قانون گرایی بر اساس نظام و مصلحت مردم، آن هم همراه با اکثریت و نه منفعت طلبی برخی اشاره کرد.

5

حجت الاسلام حنان مردم و حضور آنها در صحنه را از دیگر مشخصه های اندیشه و خط فکری امام عنوان و تصریح کرد: امروز افراطی گری در حیطه سیاست و باورهای اعتقادی بسیار خطرناک است و پیامدهای خطرناکی دارد.

6

وی بیان داشت: یکی از اصولی ترین خط مشی های دولت دکتر روحانی مبارزه با افراطی گری است چرا که افراطی گری بلای جان هرکشوری محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: نتیجه افراطی گری در منطقه تولد داعشی ها و تکفیری هاست که خود را معیار ارزش ها و مفسر دین قلمداد می کنند.

11

.

12

.

14

 

دیدگاه ها

ناشناس در گفته :

آفرین مطالب ارزنده ومفید بود /میزان رای ملت است /ورای مردم حق الناس است.

[پاسخ]

هنرمند پاسخ در تاريخ یکشنبه 21 دسامبر , 2014 2:07 ب.ظ:

شما فقط میزان رای مردم است رادر انتخابات ریاست جمهوری میدانید .ما دموکراسی را قبول داریم ولی همه جانبه!نتیجه انتخابات مجلس هم مگر “رای مردم “نیست ؟منفعت طلب نباشید .همین مردم وملت که شما احیانا”قبول دارید!روسای جمهور گذشته راانتخاب کردند!

[پاسخ]

شاهمراد در گفته :

احسن بر فرماندار اصلاح طلب واقعی

[پاسخ]

فرهاد در گفته :

دست بر گزار کنندگان مریزاد عدهای خیال باطل داشتند که تفکر اصلاح طلبی دیگر به فراموشی سپرده میشود باید به عرض ایشان برسانیم که نه تنها زنده است بلکه اینبار هشیار تر از گذشته به مصاف کج فهمی تحجر می رود. همچنین از آقای آزادبخت هنر مند عزیز شهر مان سپاسگزاریم که نقش مهمی در انعکاس تمام امورات شهرمان دارند.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

اقای حشمت ازادبخت هنر مند با ذوق و خوش اخلاق دست مریزاد

[پاسخ]

جناب آقای حنان از خانواده انقلابی و ایثار گر می باشد می طلبد با همین رویکرد وگفتمان اصلاح طلبی مورد دیدگاه امام امت (ره )تغییر وتحولی در مدیریت ادارات شهرستانها داشته باشد چرا که دیدگاه مدیران احمدی نژاد وخاص اصول گرایان با این منش سازگار نیست

[پاسخ]

بهروز در گفته :

عااااااااااااااااااااااااالی بود

[پاسخ]

مرگ بر فتنه گر و سران فتنه .منتظر پاداش جلسه باشید.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :