کد خبر : 16908
تاریخ انتشار : 19 فوریه 2015 - 14:01
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 667 بازدید

بررسی نقش استاندار لرستان در افزایش پروازها/ نگاهی واقع‌بینانه برمعیار آمار!

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه اقتصاد: استاندار لرستان چقدر در افزایش رونق فرودگاه خرم‌آباد نقش داشته است؟ این پرسشی است که این روزها در برخی محافل سیاسی و اقتصادی لرستان مطرح می‌شود. عده‌ای می‌گویند هیچ نقشی بازوند نداشته و عده‌ای هم می‌گویند نقش اساسی داشته است و ما هم می‌خواهیم مستند صحبت کنیم؛ یعنی براساس آمار و […]

بازوند 22

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه اقتصاد: استاندار لرستان چقدر در افزایش رونق فرودگاه خرم‌آباد نقش داشته است؟ این پرسشی است که این روزها در برخی محافل سیاسی و اقتصادی لرستان مطرح می‌شود. عده‌ای می‌گویند هیچ نقشی بازوند نداشته و عده‌ای هم می‌گویند نقش اساسی داشته است و ما هم می‌خواهیم مستند صحبت کنیم؛ یعنی براساس آمار و ارقام، تحلیل خود را ارائه دهیم.

براساس اطلاعات مستندی که در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته  از مهرماه 91 تا مهرماه 92 جمع کل تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد 560 پرواز بوده است و همه می‌دانیم که بازوند مهرماه 92 به لرستان آمد و استاندار این استان شد.

از مهرماه 91 تا مهرماه 92 تعداد مسافران 34 هزار و 985  نفر بوده است.

حالا می‌رسیم فاصله زمانی مهرماه 92 تا مهرماه 93؛ یعنی دوره‌‌ای که هوشنگ بازوند استاندار لرستان است. جمع کل پروازها در این دوره به 914 می‌رسد که بسیار بیشتر از تعداد 560 پروازی است که از مهرماه 91 تا مهرماه 92 داشته‌ایم.

تعداد کل مسافر هم از مهرماه 92 تا مهرماه 93 به 68 هزار و 718 نفر رسیده است. بنابراین به‌راحتی می‌توانیم بازه زمانی مهرماه 91 تا مهرماه 92 (پیش از ورود بازوند به لرستان) را با دوره  زمانی مهرماه 92 تا مهرماه 93 (دوره بازوند) مقایسه کنیم که نشان می‌دهد آیا فرودگاه خرم‌آباد از مهرماه 92 تا مهرماه 93 پررونق‌تر شده یا نه؟

تعداد پروازها در هفته‌

درحال حاضر غالباً تعداد پروازها در هر هفته 24 پرواز است. قبل از آمدن بازوند نیز  هفته‌ای بین 10 تا 15 پرواز در هفته، وجود داشت. (دوره زمانی مهرماه 91 تا مهرماه 92)

در شهریورماه 92 و  قبل از این‌که بازوند استاندار لرستان بشود تعداد پروازهای شهریورماه 60 پرواز بود که می‌توانیم به راحتی بر 4 تقسیم کنیم؛ حاصل این تقسیم عدد هفته‌ای 15 پرواز را نمایان می‌کند.

حالا به سراغ یک سال بعد یعنی شهریورماه 93 می‌رویم: تعداد پروازهای این ماه به 106 پرواز رسید. اگر این عدد را تقسیم بر 4 (تعداد هفته‌ها) کنیم عدد 26/5 پرواز در هفته به‌دست می‌آید؛ آمارهای گفته شده تلاش استاندار لرستان را به روایت آمار نشان می‌دهد.

ضمن این‌که تعداد مجموع مسافر و تعداد مجموع پروازها هم در بالا آورده شد و این آمارها نشان می‌دهد تعداد کل پروازها در دوره‌ی بازوند (استاندار فعلی لرستان) نسبت به قبل از آمدن وی، بیش از یک و نیم برابر، افزایش یافته.

هواپیماهای ترددی به فرودگاه نیز عمدتاً از آن دو شرکت تابان و ماهان است.

دیدگاه ها

قابل توجه اون دسته از افراد فرصت طلبی که اظهار میکنند مهندس بازوند در رونق پروازهای فرودگاه خرم آباد نقشی نداشته باید گفت که امثال شماها با انکار این همه تلاش نتیجه بخش تنها هدفشان تخریب هدفمند و رسیدن به مقاصد و اهداف از پیش تعیین شدشان است !

[پاسخ]

حمید رضا در گفته :

با تشکر ویژه ازجناب بازوند استاندار تلاشگر استانمان ای کاش در خصوص نظم بخشی به برخی از سازما نها و ادارات کل رها شده توسط مدیران مربوطه نیز اقدام عاجل بعمل اورند چون متاسفانه عملکرد این مدیران بخشی از تلاشهای ایشان را به حاشیه می برد.

[پاسخ]

شهروند در گفته :

جناب بازوند شخص زحمت کشی هستن ولی نباید نقش اصلی نمایندگان را کامل از بین برد و همه را در قبضه خود گرفت . دنبال چه هدفی هستن کار خیر کردن بوق و کرنا نمیخواهد . در ضمن ایشان بدون تلاش نمایندگان حتی یک ریال هم برای کارهای عمرانی استان نمیتواند کسب و خرج کند

[پاسخ]

بازوند پسر عمو در گفته :

خداوند شما را موفق وسربلند نماید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد عده ای مریضند چشم دیدن کسی را ندارند حتی اگر شما کوهی راسر کوه دیگری بگذارید نمی بینندالنته اگر کارها برای خدا باشد احتیاج به تعریفد وتمجید دیگران نیست

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :