کد خبر : 34299
تاریخ انتشار : 11 فوریه 2018 - 20:00
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 523 بازدید

بررسی پرونده‌های مهم فساد/هیچ قدرتی اجازه پرده‌پوشی بر فساد ندارد

   دادستان کل کشور از بررسی پرونده‎های مهم فساد در دستگاه قضایی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی در مبارزه با فساد کوتاه نخواهد آمد. به گزارش هومیان نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر یکشنبه در جمع راهپیمایان خرم آباد با اشاره به اینکه سلام جمعیت حاضر در صحنه از شهر ولایتمدار […]

محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور - کراپ‌شده

 

 دادستان کل کشور از بررسی پرونده‎های مهم فساد در دستگاه قضایی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی در مبارزه با فساد کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش هومیان نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر یکشنبه در جمع راهپیمایان خرم آباد با اشاره به اینکه سلام جمعیت حاضر در صحنه از شهر ولایتمدار خرم آباد به حضرت فاطمه(س)، سلام به محضر نورانی ولی نعمت ملت ایران حضرت بقیه الله، سلام بر روح ملکوتی امام راحل بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سلام بر شهدای گرانقدر خصوصا ۶ هزار و ۳۰۰ شهید سرفراز استان ولایتمدار لرستان اظهار داشت: از حضور حماسی شما مردان و زنان تقدیر می کنم، این حماسه تماشایی چند پیام دارد.

حضور حماسی مردم کشور را در برابر گزند دشمنان بیمه کرد

وی با بیان اینکه نخستین پیام این حضور حماسی، تجدید عهد و بیعت با اسلام، قرآن، نظام و رهبری است، تصریح کرد: بیمه کردن کشور در برابر گزند دشمنان و جاری کردن خون تازه بر پیکر انقلاب و کشور دومین پیام این حضور حماسی است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: حضور حماسی مردم پیامی قاطع و کوبنده به دشمنان این انقلاب است که ۴۰ سال از هر گونه کید، مکر و شیطنتی برای نابودی انقلاب کوتاهی نکردند.

حجت الاسلام منتظری افزود: ای آمریکای متجاوز، ای صهیونیسم خون خوار و ای کسانی که به نابودی انقلاب کمر بسته اید و ای عده معدودی که با ساز دشمن می رقصید و به بهانه هایی دست به اغتشاش و آشوب می زنید، بدانید که ما ملت ایران اگر در درون کشور در برخی امور و مسائل اداری و اجرایی با نواقص و کمبودهایی مواجه هستیم و گله هایی داریم اما تحمل می کنیم و هرگز اجازه دخالت و سلطه گری مجدد و غارت گری کشور و ثروت های آن را نمی دهیم.

اجرای عدالت و قانون مداری در همه عرصه ها و حوزه های اجرایی، قانونی و قضایی مطالبه مردم است

وی با اشاره به پیام دیگر حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: همه مسئولین و مدیران عالی و میانی و میدانی کشور با صدای رسا می گوئیم، ما ملت ایران از شما موکدا تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای عدالت و قانون مداری را در همه عرصه ها و حوزه های اجرایی، قانونی و قضایی مطالبه می کنیم.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه خداوند متعال در طول ۱۴ قرن اسلام به ما نعمت بزرگی عنایت کرد، نعمت ولایت، نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نعمت انقلاب افزود: خداوند با این نعمت ها ما را به سوی آزمایش و امتحان خواهد کشاند، جمهوریت و اسلامیت در این نظام دو مفهوم در تنیده هستند، جمهوریت بدون اسلامیت و اسلامیت بدون جمهوریت انحراف است.

مسئولان حداقل با متوسطین جامعه هم تراز باشند

حجت الاسلام منتظری با اشاره به مسائل داخلی کشور اظهار داشت: در کشور با مسائل قابل توجه و مهمی مواجه هستیم که باید مورد اهتمام مسئولان در همه قوا قرار بگیرد، نخست مسائل امنیتی که مورد هدف دشمن قرار گرفته است و سپس مسائل اقتصادی.

وی با بیان اینکه ساده زیستی مسئولان و مقامات باید مورد توجه قرار بگیرد، حداقل با متوسطین در جامعه هم تراز باشند، اگر چه امام علی(ع) پیشوای عالم تشیع، در زندگی شخصی، خود را هم تراز با فقیرترین مردم قرار می داد، در نظام ایران انتظار این است که مدیران حداقل با قشر متوسط جامعه هم تراز باشند، تصریح کرد: این انقلاب از درون مردم جوشیده است، زندگی شخصی رهبری این انقلاب و بنیان گذار نظام از متوسطین جامعه نیز پایین تر بوده است و مسئولین باید درس بگیرند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد در همه نوع آن باید در درجه اول قرار بگیرد، ادامه داد: در فرازی از سوره فجر خداوند به ما هشدار می دهد که اگر در جامعه ای فساد رواج یابد نتیجه آن نابودی جامعه خواهد بود.

دستگاه قضایی در مبارزه با فساد کوتاه نخواهد آمد

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران فساد ولو اندک آن هم غیرقابل قبول است، اظهار داشت: دستگاه قضایی در مبارزه با فساد کوتاه نخواهد آمد؛ اگر هم بخشی از فسادها به اطلاع مردم نمی رسد یا تا حصول نتیجه رسانه ای نمی شود به خاطر منع قانونی است.

وی با بیان اینکه از زبان فردی که اطلاعات دقیقی از جریانات فساد و ورود دستگاه قضایی دارد می شنوید که پرونده های فساد مهمی را در دست رسیدگی داریم، تصریح کرد: به دلیل منع قانونی و و برای آنکه موضوع با فضاسازی کاذب مواجه نشود این پرونده ها را اطلاع رسانی نمی کنیم.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: من به عنوان دادستان کشور صادقانه می گویم ما در مبارزه با فساد کوتاه نمی آییم؛ من مکررا گفته ام، هم در جلسات خصوصی هم در جلسات با رسانه ها و مجامع، که ما وظیفه مبارزه با فساد را برعهده داریم.

خطاب به دادستان ها می گویم، شما به عنوان مدافعین حقوق عامه مردم، مکلفید به مبارزه با فساد و صیانت از حقوق مردم

وی با اشاره به اینکه در همین جمع خطاب به دادستان ها می گویم، شما به عنوان مدافعین حقوق عامه مردم، مکلفید به مبارزه با فساد و صیانت از حقوق مردم، ورود کنید و از هیچ قدرت و توصیه و انگی که ممکن است از طرف زراندوزان زده شود، هراس به خود راه ندهید.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از خود مدیران و مسئولان نیز انتظار این را داریم که قبل از اینکه فسادی در بخشی از ادارات به وجود آید مانع شوند و نظارت خود را ارتقاء دهند، تصریح کرد: دشمن به دنبال سلب اعتماد مردم است و به همین دلیل بخشی از مسائلی که به عنوان فساد مطرح می شود را چندبرابر جلوه می دهد.

حجت الاسلام منتظری یادآورشد: ضمن اینکه قبول داریم در بخش هایی از دستگاه ها فساد وجود دارد اما گسترش و شیوع آنچنانی ندارد.

هیچ قدرت و مقامی اجازه ندارد بر فساد پرده پوشی کند

وی با تاکید بر اینکه به موجب قانون و بر اساس موازین شرعی و تکالیف الهی، هیچ قدرت و هیچ مقامی و هیچ شخصی اجازه ندارد بر فساد پرده پوشی کند، افزود: مردم توجه کنید که در مسئله مبارزه با فساد تک تک آحاد جامعه هم وظیفه دارند؛ حداقل انتظاری که از توده مردم است این است که هرجا فسادی می بینند و یا اطلاع صحیحی دارند به مسئولین اطلاع رسانی کنند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: بدانید دشمن به طور مستقیم و غیرمستقیم هویت اسلامی و انقلابی، امنیت کشور و وحدت و یکپارچگی ملت را هدف قرار داده است.

آغوش باز آمریکا برای ملت ایران بوسه مرگ است

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه عوامل نفوذی دشمن در مراکزی از حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی به کار گرفته شده اند، تصریح کرد: بدانید که آغوش باز آمریکا برای ملت ایران بوسه مرگ است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال نابودی ملت ایران است، افزود: دشمن رسما شما ملت بزرگ ایران را تروریست می نامد و با تحریم های ظالمانه عرصه زندگی را تنگ کرده است؛ دشمنی که گروه جنایتکار و وحشی داعش را به وجود آورد و تسلیح کرد وقتی در عرصه کارزار عراق و سوریه با شکست مواجه شد تاکتیک خود را تغییر داد.

دشمن وحدت و یکپارچگی و امید ملت ایران را هدف قرار داده است

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه راهبرد دشمن هیچ تغییری نکرده بلکه روز به روز تشدید می شود اما روش خود را تغییر داده است، ادامه داد: همه دیدیم که دشمن در اغتشاشات ماه گذشته چگونه به صورت علنی در حمایت از اغتشاشگران و گروه های معدودی آشوبگر برآمد و همه امکانات خود را به کار گرفت، تا جایی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا صبح که از خواب بیدار می شد برای شما ملت بزرگ توییت می نوشت و پیام می داد.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه ترامپ فکر می کرد با حرکت مذبوحانه عده ای فریب خورده در کشور آشوب می شود و می تواند مسیری برای ورود باز کند، تصریح کرد: شما مردم غیور و وظیفه شناس با حضور در صحنه پیام خود را دشمن رساندید و امروز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تا چشم کار می کند جمعیت متراکم به پشتیبانی از ولایت و انقلاب ایستاده اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم عزیز دشمن وحدت و یکپارچگی و امید شما را هدف قرار داده، باید سعی کنیم در جامعه رخنه و شکافی به وجود نیاید تا دشمن بتواند از طریق آن به کشور ورود کند، افزود: نقد از مسئولین با بیان مستدل و بیان اشکالات و ضعف ها حق مردم است، اما باید هوشیار باشیم به گونه ای عمل کنیم که دشمن بهانه هایی که می خواهد به دست نیاورد.

بیان دیدگاه !

نام :