کد خبر : 30241
تاریخ انتشار : 11 ژانویه 2017 - 09:46
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 289 بازدید

بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی/ آیت الله دری نجف آبادی: آنهایی که هاشمی را تخریب کردند الان باید توبه و گریه کنند

خبرنگار هومیان‌نیوز:  آیین بزرگداشت زنده‌یاد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حضور گسترده‌ی مردم و مقامات در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد. در این آیین که صبح چهارشنبه 22 دی‌ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌اله میرعمادی، یار آیت‌الله هاشمی و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، استاندار لرستان، هوشنگ بازوند و […]

%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%85

خبرنگار هومیان‌نیوز:  آیین بزرگداشت زنده‌یاد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حضور گسترده‌ی مردم و مقامات در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.

در این آیین که صبح چهارشنبه 22 دی‌ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌اله میرعمادی، یار آیت‌الله هاشمی و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، استاندار لرستان، هوشنگ بازوند و مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد استقبال جمعیت به گونه‌ای بود که داخل مسجد حوزه انبوه از جمعیت شد و بخشی از جمعیت در داخل محوطه‌‌ی حوزه حضور یافتند و در آیین بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شرکت کردند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی که سخنران بود تأکید کرد انبوه جمعیتی که سه‌شنبه در تشیع و تدفین آیت‌الله هاشمی در تهران شرکت کردند نشان از آن دارد که آیت‌الله هاشمی یک شخصیت کم‌نظیر در انقلاب بود و حضور این همه جمعیت پیام مهمی را ارسال کرد.

وی تأکید کرد آنهایی که آیت‌الله هاشمی را تخریب کردند باید الان گریه و توبه کنند؛ زیرا آیت‌الله هاشمی یار امام (ره) بود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تشریح کرد:«این هم سرنوشت الهی بود که آیت‌الله هاشمی دقیقاً در شب سالروز وفات امیرکبیر فوت کند چرا که آیت‌الله به امیرکبیر علاقه‌ی خاصی داشت».

گفتنی است غروب یکشنبه 19 دی ماه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از معماران اصلی انقلاب اسلامی ایران بود به علت سکته‌ی قلبی و در سن 82 سالگی به دیدار حق شتافت.

مقام معظم رهبری در پیام تسلیت، هوش وافر هاشمی را تکیه‌گاه مطمئنی برای خویش دانستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با شرکت نزدیک به سه میلیون نفر از مردم در شهر تهران تشیع شد و در مرقد حضرت امام (ره) به خاک سپرده شد.

بسیاری تحلیل‌شان این است که پس از درگذشت حضرت امام (ره)، این چنین انبوه جمعیتی در یک تشیع و تدفین جنازه بی‌سابقه بوده است.

بسیاری نیز در آیین تشیع آیت‌الله هاشمی که از حامیان اصلی اعتدال و اصلاحات در سیاست ایران بوده است از تداوم مسیر اصلاح‌طلبی با شعارهایی که سرمی‌دادند حمایت کردند.

آیین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در دوران ریاست‌جمهوری خویش در بین سالهای 68 تا 76 به علت بازسازی و برق و آبرسانی به روستاهای ایران و کوشش برای زیرساخت‌سازی کشور آسیب دیده از جنگ، لقب سردار سازندگی گرفت با کوشش استانداری لرستان و هم‌یاری نماینده ولی فقیه برگزار شد.

عکاس: امین آزادبخت

بیان دیدگاه !

نام :