کد خبر : 33493
تاریخ انتشار : 5 نوامبر 2017 - 03:43
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 272 بازدید

بیان برخی مطالبات توسعه‌‌گرایانه‌ی مردم از زبان بیرانوندی در جلسه با استاندار و مدیران استان

نماینده خرم‌آباد و چگنی، برخی مطالبات توسعه‌گرایانه‌ی مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ی خویش را با استاندار و مدیران استان در میان گذاشت. محمد بیرانوندی که در جلسه‌ی مجمع نمایندگان استان با استاندار لرستان، سیدموسی خادمی، حضور داشت، تشریح کرد:«مجلس، اعتبارات خوبی به روستاها داده است و همچنین صندوق توسعه‌ی ملی نیز اعتبارات خوبی دارد و ما باید […]

نماینده خرم‌آباد و چگنی، برخی مطالبات توسعه‌گرایانه‌ی مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ی خویش را با استاندار و مدیران استان در میان گذاشت.

محمد بیرانوندی که در جلسه‌ی مجمع نمایندگان استان با استاندار لرستان، سیدموسی خادمی، حضور داشت، تشریح کرد:«مجلس، اعتبارات خوبی به روستاها داده است و همچنین صندوق توسعه‌ی ملی نیز اعتبارات خوبی دارد و ما باید مطالبات درباره‌ی توسعه‌ی استان را براساس برنامه‌ریزی روی این‌گونه موارد، بیشتر از گذشته پیگیری کنیم».

نماینده اصلاح‌طلب خرم‌آباد و چگنی و عضو فراکسیون امید مجلس در این جلسه که عصر روز شنبه ۱۳ آبان‌ماه در استانداری لرستان و با حضور استاندار، معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران کل ادارات استان تشکیل شد، خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان، بر تسریع در ساخت آزاد‌راه خرم‌آباد به بروجرد براساس استفاده از پیمانکاران قوی تأکید کرد و گفت:«متأسفانه نمی‌دانیم چه زمانی قرار است آزادراه خرم‌آباد به بروجرد به اتمام و بهره‌برداری برسد! راه و ریل، دو ابزار مهم زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذار‌اند و توقع ما به‌عنوان نمایندگان مردم آن است که این‌گونه زیرساخت‌ها در استان به‌صورت جدی پیگیری شوند و کاستی‌ها رفع شود».

وی به مشکل کندی ساخت سد مخمل‌کوه خرم‌آباد اشاره کرد و مطالبه‌گری کرد که:«سد مخمل‌کوه برای تأمین آب شرب (تجمیع و یکسان‌سازی‌ آب شرب) و تأمین آب برای صنایع خرم‌آباد از جمله آب مورد نیاز کارخانه لاستیک‌سازی، بایستی سریع‌تر ساخته شود که متأسفانه تاکنون فقط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است».

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جاده‌ی سپیددشت به‌عنوان جاده‌ی مرگ نام برد و خواستار شد مشکلات ایمنی این جاده برطرف شود که از مطالبات مردم است.

محمد بیرانوندی تشریح کرد:«هنوز گام مهمی برای تکمیل ساخت سد زیبامحمد برداشته نشده است که این هم جای تأسف دارد؛ در سال گذشته هم متأسفانه مبلغ ناچیزی به آن اختصاص دادند».

نماینده خرم‌آباد و چگنی خواستار شد که موضوع ایجاد پتروشیمی برای شهرستان چگنی فقط در حد یک شعار و یک عنوان باقی نماند و به این شهرستان توجه بشود؛ چرا که شهرستان چگنی، دارای ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری است و توقع آن است به مشکلات آن، توجه شود و در بین اولویت‌های زیرساختی قرار گیرد.

او گفت:«وعده دادند که شهرک صنعتی شماره چهار ساخته می‌شود ولی ساخته نشد! و توقع داریم این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد».

وی که در جمع مدیران ادارات استان سخن می‌گفت در مورد تیم فوتبال خیبر، خواهان این شد که یک همت همگانی مدیریتی برای رفع مشکلات این تیم صورت گیرد.

نماینده خرم‌آباد و چگنی از این گفت که در زمینه‌ی گردشگری، سالهاست شعار سر می‌دهیم! و بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری استان، هنوز مشکلات اساسی زیرساختی دارند.

بیرانوندی، مثال آورد:«مثلاً هنوز نتوانسته‌ایم طرح جامع برای رونق گردشگری در منطقه‌ی آبشار بیشه را اجرایی کنیم و هنوز جاده‌ی دسترسی به این ظرفیت مهم گردشگری، مشکلاتی دارد».

محور جاده‌ای پل هرو به بیران‌شهر نیز از جمله محورهایی در استان است که بیرانوندی درباره‌اش گفت:«تردد در این جاده، زیاد و مرگ و میر هم در آن زیاد است؛ توقع مردم آن است مشکلات این جاده رفع شود».

گفتنی است این جلسه با موضوعیت «بررسی پروژه‌های اثرگذار استان» برگزار شد و رویکرد مطالبه‌گری در زمینه‌ی توسعه‌ی اقتصادی و عمرانی استان داشت.  تعداد نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، ۹ نماینده است.

تهیه خبر:  شهرام شرفی

عکاس خبر: ایمان بیرانوند

دیدگاه ها

حامیان دکتر روحانی در گفته :

هم نماینده تام الاختیار دولت جناب استاندار وهم نمایندگان مجلس مستحضر با شند تا زمانیکه مدیران استان علی الخصوص سازمان صنعت معدن وتجارت استان این آقایان باشند توسع وپیشرفت وارتقاء صنعت وکسب وکار برای استان متصور نخواهد بود واین مهم قبلا” ازطرق استاندار محافظه کار سابق گوش زد شد ولکن ایشان نه تنها وقحی واعتمادی نکرد بلکه پشتیبانی هم کرد چرا که ملاک پشت پرده بده وبستان ورانت هدف بود ونه رشد استان وبه عینه نتیجه را به خوبی می بینیم جناب استانداری که دست به عصا حرکت می کنی و تغییر وتحول مدیران استان برای شما شق القمر شده است ریسک پذیری شهامت وشجاعت می خواهد خود دانی این گوی واین میدان

[پاسخ]

امیر شاهرخی -خرم آباد در گفته :

اصلا” اساس حرکت وهدف مردم وحضور پای صندوق های رای نیل به تغییر ونحولات مدیران می باشد وواقعا” ضایع کننده ومشمئز ساز است که بعد از چهار سال مدیران پدیده هزاز سوم دولت احمدی نژاد ماندگارند خصوصا” در شهرستانها وواقعا” به صلاح مردم وکشور نیست که فقظ مردم را تا پای صندوق های رای داشته باشیم ولکن بعد از آنها کر کره ها پائین بیایند ومردم فراموش شوند خدا می داند بیش از صدها بار است که کنش گران وقاطبه مردم خواستار عزل وبرکناری مدیر سازمان صنعت ،معدن وتجارت می باشند اما انگار مسوولین ارشد پنبه در گوش گذاشته اند ویا خودرا به بی خبری می زنند.

[پاسخ]

امیر نیکنام در گفته :

نا برده رنج گنج میسر نمی شود مزد آن گرفت که جان برادر کار حرکت اگر افراد ریا کار ومرموز و کار چاق کن ورانت باز در مدیریت ارشد استان رخنه نکنند که متا سفانه این گونه نبوده ونیست حامیان دکتر روحانی وحامیان رای مردم می بایست مدیریت ادارات وسازمانهای استان را به عهده داشته باشند فلان آقا که هیچ سنخیت وتجربه ای با صنعت ،معدن وتجارت ندارد به واسطه اینکه برادرش در سازمان برنامه وبودجه می باشد باید از رانت ایشان استفاده کند واز طریق استانداری در سازمان صنعت ومعدن ما مور شود نتیجه اش پسرفت وبد بینی مردم صدها کار مند وکار شناس سازمان متبوع می باشد چه خوب است استاندار جدید چشم وگوش خود را بیشتر باز کند ودر انتصابات با تدبیر تصمیم بگیرد ودر مقابل این گونه افراد قالب تهی نکند ومقاومت کند وراه وروش استاندار سابق را الگوی خود نکند که مدیریت استان به نا کجا آباد متمایل خواهد شد

[پاسخ]

محسن قبادی لرستانی مقیم استان البرز در گفته :

استاندار جدید بعد از استقرار در استان لرستان خواهان وطالب پیشنهادات بود خوشبختانه این هم پیشنهادات لرستان اما خبر از اجرا واقدام نیست.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :