کد خبر : 30251
تاریخ انتشار : 12 ژانویه 2017 - 11:04
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 260 بازدید

حضور گسترده احزاب اصلاح طلب

خبرنگار هومیان‌نیوز: احزاب اصلاح‌‌طلب استان لرستان حضوری پُررنگ در آیین‌‌های تشیع و تدفین و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند. فعالان و دبیران حزبی همان شامگاه دوشنبه 20 دی ماه راهی تهران شدند تا در آیین تشیع و تدفین آیت‌‌الله شرکت کنند. این آیین سه شنبه 21 دی ماه با حضور نزدیک به سه میلیون نفر […]

سیاست توسعه

خبرنگار هومیان‌نیوز: احزاب اصلاح‌‌طلب استان لرستان حضوری پُررنگ در آیین‌‌های تشیع و تدفین و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند.

فعالان و دبیران حزبی همان شامگاه دوشنبه 20 دی ماه راهی تهران شدند تا در آیین تشیع و تدفین آیت‌‌الله شرکت کنند. این آیین سه شنبه 21 دی ماه با حضور نزدیک به سه میلیون نفر از مردم در تهران برگزار شد و پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرقد حضرت امام (ره) به خاک سپرده شد.

روز چهارشنبه 22 دی ماه نیز که آیین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در مسجد حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد باز هم احزاب اصلاح‌طلب استان لرستان در این آیین نیز حضوری حداکثری داشتند.

احزاب و تشکلهای اصلاح‌‌‌‌ طلب استان لرستان از همان شامگاه سه شنبه 21 دی ماه و یک روز قبل از برگزاری آیین بزرگداشت در فضای مجازی و رسانه‌ای بیانیه ای دعوت مردم به حضور گسترده را منتشر کردند.

احزاب اصلاح‌‌‌طلب در دوره دولت احمدی‌نژاد به ویژه دولت دوم وی کاملاً تعطیل یا نیمه تعطیل شدند. زیرا در رویکردهای پوپولیستی ارتباط بین دولتمردان با مردم از طریق شعار و هیجان و ارتباط مستقیم با توده‌هاست و به همین علت نقش احزاب و نقش جامعه‌مدنی به عنوان لایه های تجمیع کننده‌ی مطالبات جامعه و لایه‌های مهارکننده‌ی قدرت به رسیمت شناخته نمی‌شود. حزب همچنین در سیاست دموکراتیک نقش آموزش دانش سیاسی و نقش تربیت نیروی سیاسی را نیز ایفا می‌کند.

وقتی که دولت دکتر روحانی روی کار آمد دوباره بحث تقویت فعالیت حزبی قانونمند و تقویت فعالیت جامعه‌ مدنی قوت گرفت.

اینگونه شد که دوباره فعالیت حزبی در سیاست تقویت شد. آیت الله هاشمی نیز از حامیان اصلی دولت دکتر روحانی بوده است. بسیاری از کادرهای مدیریتی کلان دولت روحانی متعلق به تفکر کارگزاران سازندگی و بسیار نزدیک به آیت‌الله هاشمی هستند.

جریان سیاسی، اجتماعی اصلاح طلب نیز در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه 92 در نهایت از دکتر عارف خواست به نفع دکتر روحانی کناره گیری کند و همین رویکرد و تاکتیک سیاسی باعث اجماع اصلاح طلبانه در حمایت از دکتر روحانی و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

دیدگاه ها

شهروند در گفته :

چطور روتون میشه بعدازفتنا 88 اسم گروهتونو به زبون میاری وازش حرف میزنی اگه میخوای حاضرم باهمتون مناظره کنم هرچند میدونم همتون فراری ازبحثید بزرگاتونو که توحبسنو ممنوع التصویرن به خاطر خیانت شمادیگه چطور حرف میزنید اگه مردید نظرات مخالفتونم بزارید

[پاسخ]

فعال سیاسی در گفته :

اتفاقا اقایان رشیدی صالحی اوستا رو خودم روز خاک سپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدم شجاعانه فوری حضور پیدا کردند،آگه میتونی با یکی از این سه نفر بحث کن،زنده باد ایران زنده باد اصلاحات

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :