کد خبر : 33032
تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2017 - 04:25
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 403 بازدید

حفظ ادبیات بومی از عوامل تقویت همبستگی اجتماعی است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:«حفظ ادبیات بومی از عوامل مهم حفظ همبستگی اجتماعی است». به گزارش هومیان نیوز، خدانظر دریکوند در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی که عصر روز سه‌شنبه 28 شهریورماه در سالن اجتماعات حوزه هنری لرستان برگزار شد توضیح داد:«برخی شعرها، قصه‌ها و حکایت‌هایی که در ادبیات بومی ما هست، […]

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:«حفظ ادبیات بومی از عوامل مهم حفظ همبستگی اجتماعی است».

به گزارش هومیان نیوز، خدانظر دریکوند در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی که عصر روز سه‌شنبه 28 شهریورماه در سالن اجتماعات حوزه هنری لرستان برگزار شد توضیح داد:«برخی شعرها، قصه‌ها و حکایت‌هایی که در ادبیات بومی ما هست، مفاهیم کاربردی برای حفظ همبستگی اجتماعی در دنیای امروز دارند».

دریکوند که دانش‌آموخته جامعه‌شناسی است برخی شعرهای لکی و لری را بر زبان جاری کرد و گفت:«اینها مضامین عمیق همبستگی اجتماعی دارند».

وی تأکید کرد:«همه باید تلاش کنیم ادبیات بومی حفظ شود».

خدانظر دریکوند توضیح داد:«حفظ ادبیات بومی از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است».

گفتنی است متولی این همایش، جهاد دانشگاهی واحد استان لرستان با همکاری دانشگاه لرستان است.

آیین اختتامیه همایش نیز صبح روز چهارشنبه 29 شهریورماه در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان واقع در پردیس دانشگاهی کمالوند خرم‌آباد برگزار می‌شود.

تعداد 200 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش فرستاده شده است. 105 مقاله برای چاپ و سخنرانی برگزیده شده‌اند. 32 مقاله نیز به‌عنوان مقالات برتر در روز چهارشنبه ارائه می‌شوند. 73 مقاله هم تحت عنوان کتابچه همایش، منتشر می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان لرستان، دکتر سیدعلی‌نادر دهقانی‌ و رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی است.

بیان دیدگاه !

نام :