کد خبر : 16103
تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2015 - 00:23
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 3,496 بازدید

خاطره ی داریوش گراوند از شهید حمیدرضا ابراهیمی

    خاطره ای از داریوش گراوند، در رابطه با سردار شهید حمیدرضا ابراهیمی / هومیان نیوز . از راست : کریم نورایی- شهید حمیدرضا ابراهیمی – داریوش گراوند – محسن محمدی از نوآباد   از راست: شهید ابراهیمی – شهید حمید سوری – سیروس لرستانی – داریوش گراوند    

 

IMG-20150116-WA0044

 

خاطره ای از داریوش گراوند، در رابطه با سردار شهید حمیدرضا ابراهیمی / هومیان نیوز

IMG-20150116-WA0045

IMG-20150117-WA0006

IMG-20150117-WA0003

3

.

5

از راست : کریم نورایی- شهید حمیدرضا ابراهیمی – داریوش گراوند – محسن محمدی از نوآباد

 

6

از راست: شهید ابراهیمی – شهید حمید سوری – سیروس لرستانی – داریوش گراوند

IMG-20150118-WA0022

 

 

دیدگاه ها

عینی زاده در گفته :

روایت زیبایی بود و مستندات دلنشینی . باتشکر از شما

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:08 ب.ظ:

سلام ممنون ازجناب عینی زاده

[پاسخ]

سعیدگراوندکلسرخی در گفته :

جالب بود تشکر وسپاس از اقای گراوند راوی و هومیان بانی از نگهداشتن یاد مردان بی ادعا شهیدان مظلوم
.
ولی گله مندم از هومیان با اینکه پیام دادم ویاداوری نمودم انتظار داشتم که در ایام عملیات غرورافرین کربلا 5 از فرمانده بی ادعا وگمنام ودیده بان ماندگار لشکر57 حضرت ابوالفضل ع لرستان شهید محمدمراد گراوند با درج تصاویر و خاطره ای یادش را یادی نمایند ولی تعجب کردم که خبری نشد حتی ادرس وبلاگ شهید را هم که ادرسش www·kalsorkh1365·blogfa·com میباشد به شماره همراه مدیر سایت فرستادم به هر حال انتظار داشتیم هم هومیان هم لکنا هرچند میدانم که مشقت کاری ومشغله فکری تان زیاد است و در این باره جسور و صادق هستید و کوتاهی نمیکنید
یاداور میشم که شهید محمدمراد گراوند فرمانده دیده بانی لشگر 57 لرستان که در 22 دی ماه 1365 در کربلا 5 اسمانی شد
شادی روح همه شهداء بخصوص شهداء کربلا 5 صلوات

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:10 ب.ظ:

ممنون ازشما

[پاسخ]

هادی قبادی در گفته :

سلام و درود بی پایان الهی بر شهیدان خدایی خصوصاً حمید ابراهیمی
و درود بر یادگار شهیدان و دلاور مرد آن دوران و مرد بی ادعای این زمان داریوش مهربان که اینگونه دردمندانه ازشهیدان و یاران سفر کرده مان می گوید و در مسیر احیاء نام و اندیشه بلندشان گام بر می دارد .
الهی که با سالار شهیدان محشور شود . آمین یارب العالمین

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:12 ب.ظ:

سلام درود برشما روحانی بزرگوار ورزمنده بسیارممنونم همرزم عزیزم

[پاسخ]

سيروس عبداللهي در گفته :

سلام ودرود خدا بر سرداران شجاع شهيد حميدابراهيمي شهيد مرتضي حسن پور وشهيد حميد سوري وتقدير وتشكر از يادرگار هشت سال دفاع مقدس برادر عزيزم داريوش گراوند واقعا لذت برديم از اين خاطرات بيشتر بنويس تا نسل جوان ما بداند امنيت امروز ما حاصل خون پاك اين شهيدان است

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:13 ب.ظ:

سلام .بسیارممنون ازنظرآنجناب

[پاسخ]

محمدی علیمحمد در گفته :

جناب آقای داریوش گراوند عزیز .
سلام .
خاطرات و قلم زیبایتان همچون رزم بی امانتان برعلیه دشمن بعثی کافر .زیبا .خواندنی وماندگار است .
شمیم دلنواز و معطر .صداقت . یکرنگی .پاکی واخلاص جوانان ونوجوانان از جان گذشته آن ایام همچون شهید ابراهیمی .یوسف زاده .سرتیپ نیا .حسن پور .سوری ……..وشما که از یادگاران ایام حماسه های جاودان هستید مایع فخر ومباهات ملت ایران است .
از سایت وزین هومیان نیوز بخاطر درج چنین خاطرات زیبایی متشکریم . موید وپایدار باشید .

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:16 ب.ظ:

سلام وعرض ادب حاج آقا محمدی .ان شاالله درتمام مراحل زندگی موفق وموید باشید، ازالطاف همیشگی حضرتعالی سپاسگزارم

[پاسخ]

یونس قبادی در گفته :

سلام دلاور ، شما که خود مجموعه ای بی نظیر از دلاوریهای ناگفته اید و شجاعتتان را ارتفاعات سر به فلک کشیده کردستان و صحرای سوزان جنوب در دل خود جای داده . جا دارد که بگویم شما خود شهیدی زنده اید و خداوند نعمت وجودت را بر ما ارزانی داشته است . پایدار باشی و برقرار . انشاا؟

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:18 ب.ظ:

سلام برسردار خستگی ناپذیر حاج یونس همیشه مهربانم .سپاسگزارم

[پاسخ]

اسدالله آزادبخت در گفته :

درودبر داریوش عزیز
یادوخاطردلاورمردان درهرمقطع زمانی باید زنده وپویا بماندتا نسلهای بعدازجنگ هرچه بیشتربااین فرهنگ مانوس شوند

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:19 ب.ظ:

سلام اسد عزیزم .ممنون ازلطف ومحبت شما

[پاسخ]

حمیدآزادبخت در گفته :

بسم رب الحسین (ع)
بیاد سردار جوان حمیدرضا ابراهیمی فرمانده محور عملیاتی لشگر57 ابوالفضل (ع)
………………………………………………………………………………………………………..
با تشکر از شهید زنده داریوش گراوند همرزم شهید

………………………………………………………………………………………………………..
عملیات مرصاد به نام های زیر:

(مجاهدین خلق:فروغ جاویدان)

(جمهوری اسلامی:عملیات مرصاد)
با پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران
و پایان یافتن جنگ و ایجاد آتش بس در مرزها، ازاین ‌رو صدام حسین برای اینکه از فرصت پیش آمده در پایان جنگ و قبل از آتش بس استفاده کند، تصمیم می‌گیرد حمله مجددی را به خاک ایران طرح ریزی و اجرا کند.
تغییرات سرزمینی اکثر نیروهای ارتش ایران از خاک عراق بیرون رانده شدند به جز در جبهه شمالی، ایران آبراهه اروند رود را دست گرفت عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح ریزی شد و میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ درگرفت. پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای ارتش ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شد. تعداد زیادی از نیروهای مهاجم در این نبرد کشته شدند.

پیش زمینه در تیر ماه ۶۷ صدام حسین طی یک نطق تلویزیونی اعلام کرد: “…بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهیدن خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و همین طور پیوستن مردم ایران به صفوف آنها را خواهید دید.” به این ترتیب شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، نیروهای عراقی توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشته، مجدداً در جنوب و حوالی خرمشهر حمله کردند تا راه نفوذ برای ارتش مجاهدین خلق باز شود و حتی توانستند تا آستانهٔ تصرف آن پیش روند. به این ترتیب نیروهای دفاعی ایران در جبهه های جنوبی مستقر شدند. در این زمان سازمان مجاهدین عملیاتی با نام فروغ جاویدان را از مرزهای غرب ایران آغاز کرد.

مسعود رجوی در شب آغاز عملیات گفت: «براساس تقسیمات انجام شده، ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید… کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می‌تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند… از پایگاه نوژه هم ترسی نداشته باشید؛ هر سه ساعت به سه ساعت دستور می‌دهم هواپیماهای عراقی بیایند و آنجا را بمباران کنند. پایگاه هوایی تبریز را هم با هواپیما هر سه ساعت به سه ساعت مورد هدف قرار خواهیم داد… علاوه بر آن، ضد هوایی و موشک سام ۷ هم که داریم… هوانیروز عراق تا سرپل ذهاب به‌همراه ستون‌ها خواهد بود. از نظر هوایی ناراحت نباشید چون هواپیماهای عراقی پشتیبان ما هستند و تمام ماشین‌ها به صورت ستون حرکت می‌کنند.»

فروغ جاویدان در آن تاریخ نیروهای نظامی موسوم به سازمان مجاهدین خلق فاصله‌ی تنگه پاتاق تا منطقه چهارزبر در ۳۴ کیلومتری کرمانشاه را با سرعت خیلی زیاد طی کردند. به دلیل هجوم همزمان ارتش عراق به جبهه جنوب بخش عمده‌ای از توان نظامی ایران در جبهه‌های جنوب غربی مشغول دفع تهاجم عراق بودند. به همین دلیل در برابر حرکت ستون‌های مجاهدین مقاومت کلاسیکی وجود نداشت و با پشتیبانی نیروهای عراقی مجاهدین با سرعت زیاد در این جبهه پیشروی کردند. غیر از مقاومت محدودی که توسط ساکنان کرد منطقه وجود داشت نیروهای مجاهدین بدون مانعی جدی تا عمق ۹۰ مایلی خاک ایران پیش رفتند. مجاهدین پیش بینی نموده بودند با اشغال منطقه مردم به حمایت از آن های خواهند پرداخت ولی بر خلاف انتظار کردهای منطقه به مقاومت پرداختند که همین مقاومت محدود محلی سرعت پیشرفت ستون نظامی مجاهدین را محدود نمود. آن ها توانستند شهرهای قصر شیرین٬ سرپل ذهاب٬ و کرند غرب را اشغال و تخریب کرده و به سرعت از طریق بزرگراه به سمت کرمانشاه پیش روی کنند.

عملیات مرصاد٬ پاتک نیروهای نظامی ایران در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان می باشد. نیروهای نظامی ایران ابتدا منتظر شدند تا مجاهدین به اندازه کافی در داخل خاک ایران نفوذ کنند تا از برد پشتیبانی عراقی ها خارج شوند. آنها ابتدا نیروهای چتر باز را در پشت سر مجاهدین پیاده کردند سپس هواپیما های اف-۴ نیروی هوایی ستون زرهی مجاهدین را بمباران کردند و در ادامه بالگردهای نیروی زمینی ارتش با سلاح های ضد تانک به ستون زرهی مجاهدین یورش بردند. در این هنگام پیشروی مجاهدین متوقف شد. در انتها نیروهای زمینی ارتش و سپاه به باقی مانده نیروهای مجاهدین حمله کردند.

جزئیات عملیات نیروهای ایران در جایی که نیروهایشان برتری نسبی داشت به کمین نشستند و در منطقه چهارزبر، با احداث تعدادی خاکریز و یک خط دفاعی مستحکم در انتظار ایشان بودند. چند تا از گردان‌های عملیاتی در این جبهه گردان مقداد و گردان حمزه از لشکر ۲۷ محمد رسول الله و تیپ انصارالحسین همدان بودند.

این عملیات سه روز به طول انجامید. در روز اول هدف سد کردن هجوم مجاهدین خلق بود. در این روز نیروی هوایی ایران وارد عمل نشد زیرا در آن زمان پایگاه نوژه بمباران شده بود و انجام عملیات پاکسازی باند فرود قدری فرصت را از آنها گرفت. به همین دلیل نیروی هوایی با یک روز تاخیر عملیات را ادامه داد. در روز دوم حرکت نیروی زمینی صورت گرفت که با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز همراه شد و در روز سوم یگان‌های مجاهدین خلق به کلی منهدم شدند. فرماندهی این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی بود. وی در سال ۱۳۷۸ توسط سازمان مجاهدین خلق ایران ترور و به شهادت رسید.

واژه عربی «مرصاد» به معنی کمین است. این نام بخاطر کمین برنامه ریزی شده‌ای که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران انجام داده بودند برای این عملیات در نظر گرفته‌شد.

هاشمی رفسنجانی در این مورد گفت «جنگ و صحنه به گونه‌ای درست شده بود که اینها توی کیسه آمدند و ما در کیسه را بستیم. تدارک منافقین خیلی وسیع بوده و ضربه وارده بر آنها خیلی عمیق است. ۱۲۰ تانک زرهی دجله، ۶۰ نفربر و ۶۰۰ خودرو دیگر، حدود ۵۰۰۰ رزمنده و همین تعداد پشتیبانی و تدارکچی و طرح رسیدن به تهران، خیلی احمقانه و ساده لوحانه و هفتاد درصد انهدام.

در عملیات مرصاد بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای مجاهدین خلق کشته و زخمی شدند و در میان کشته شدگان و اسرا تعداد زیادی از کادرهای سازمان و فرماندهای تیپ ها نیز وجود داشت. پس از پایان عملیات، تنگه چهارزبر، تنگه مرصاد نام گرفت.
………………………………………………………………………………………………………….
بسیجی 14 ساله عملیات مرصاد
حمیدآزادبخت

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:21 ب.ظ:

برادرعزیز ورزمنده ام حاج حمید آزادبخت .خداوند بشماسلامتی عنایت فرماید

[پاسخ]

وبلاگ شهید جاویدالاثر محمد حسین حیدری در گفته :

سلام و صلوات خداوند بر شهدا
با تشکر از آقای گراوند
ایشان حافظه بسیار خوبی دارند و خاطرات جنگ رو خیلی خوب به یاد دارند
ان شاء الله سلامت باشند
یا علی

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:22 ب.ظ:

سلام .شمالطف دارید

[پاسخ]

یوسف ابراهیمی در گفته :

خسته نباشی آقای گراوند.ممنون که یاد و خاطره شهدای سرافراز رو همواره برای اطرافیان زنده نگه میدارید.برقرار و پایدار باشید

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:24 ب.ظ:

باسلام بشما یوسف عزیز.قطعا هررزمنده ای وظیفه دارد بزرگواری وزحمات شهدارو برای آیندگان روایت نماید

[پاسخ]

حمزه در گفته :

درود بر فرمانده خوشتیپ و بی ادعای جبه های غرب

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:25 ب.ظ:

سلام ودرود برشما

[پاسخ]

حامد در گفته :

سلام بر سردار همیشه در صحنه ی ارتفاعات سر به فلک کشیده ی کردستان داریوش گراوند عزیز

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:25 ب.ظ:

ممنونم حامدجان

[پاسخ]

سوری در گفته :

این خاطرات رو که میخونیم و دلاوریهای جوانانی چون شهید ابراهیمی رو میشنویم از وجود خودمون بدمون میاد،خداوند روح این شهدا رو شاد کنه و ما رو هم به راه راست هدایت کنه

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:26 ب.ظ:

سلام ان شاالله

[پاسخ]

همسایه در گفته :

خسته نباشی آقای گراوند.انتقال خاطرات شهدا و رزمندگان سرافراز به نسلهای بعد،قطعاً یکی دیگه از وظایف خطیر شما رزمندگان دوران دفاع مقدسه.سرافراز و پایدار باشید

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:26 ب.ظ:

سلام .ارادتمند همسایه عزیزم

[پاسخ]

فلاح در گفته :

بسیار زیبا بود سرشار از درنگ و تأمل برادر گراوند دست مریزاد اما دلاور عزیز چرا اینقدر شکسته شده ای می دانم یاد یاران سفر کرده غم بزرگی است که بر شانه های ستبرتان سنگینی می کند .زنده باشید قهرمان دوران ها
درود وسلام خدا بر شهیدان همیشه زنده تاریخ بشریت و درود بر سردار رشید وشهید سپاه اسلام حمید رضا ابراهیمی .

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:28 ب.ظ:

سلام برادر وهمرزم عزیزم آقای فلاح .بسیارممنونم

[پاسخ]

سیف الهی تهران در گفته :

شادی روح تمامی شهدا 8سال دفاع مقدس فاتحه مع صلوات..

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:29 ب.ظ:

اللهم صلی علی محمدوآل محمد

[پاسخ]

رزمنده در گفته :

با سلام خدمت دوست عزیز و همسنگر غیرتی جناب آقای گراوند،
درود بر شما که اینچنین از حمید نوشتید اما دوستان غیرت ،شجاعت ،نترس بودن،صلابت و بزرگی حمید ابراهیمی را ما نمیتوانیم به طوری که شایسته اوست به زبان آوریم .عزیزان دلاوریهایی که این عزیزان در نبرد با دشمن داشتند برای کسانی که در دوران جنگ نبوده اند باور کردنی نیست و نباید آنها را گفت چون ……شجاعت حمید رضا ابراهیمی و نترس بودن حمید و قدرت او برای دشمن شناخته شده بود .حمید را کومله و دموکرات میشناختند و بس.

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:30 ب.ظ:

سلام ممنون ازشما دوست گرام

[پاسخ]

میثم میرزایی در گفته :

درود خدا بر سردار دلاور ، شجاع ، بی ادعا ، دوست داشتنی ، عزیز و …… هر چه بگویم کم است .
امثال آقای گراوند برای شهرستان نعمتند ، باید قدر آنها را دانست، از وجود آنها بهره برد چرا که اینها بالا برنده پرچم افتخار برای ما هستند ، خدا امثال آقای گراوند را برای ما حفظ کند، حرف آخر : سردار سرافراز لطفا به خاطرههای شیرین خود ادامه بده.
آرزو میکنم همیشه شما را شاد و خوشحال ببینم .

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:31 ب.ظ:

سلام برهمکارو دوست عزیز جناب میرزایی.سپاسگزارم

[پاسخ]

بي طرف در گفته :

شادي روح شهدا صلوات

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:32 ب.ظ:

اللهم صلی علی محمد وآل محمد

[پاسخ]

علی دوست رضایی فرد در گفته :

سلام و درود خدا بر همه ی بازماندگان جنگ سرداران بی ادعایی که اگر نبود رشادت ها و دلاوری هایشان الان ما در آسایش و امنیت نبودیم
خداوند همه ی شهدا را با سیدالشهداء محشور فرماید .
درود بر برادر خوبم داریوش گراوند عزیز.

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:32 ب.ظ:

سلام ودرود برشما بزرگوار

[پاسخ]

علی جوزی پور در گفته :

کجا رفت تاثیر سوز دعا
کجایند مردان بی ادعا
کجایند مستان جا م ا لست
دلیران عاشق،شهیدان مست
من امشب خبر میکنم درد را
که آتش زند این دل سرد را
گفتن و نوشتن از شهید کار هرکس نیست ، جز دوستان و همرزمان شهدا ء . درود بر شما بسیجی گرانسنگ سردار صفایی عزیز که خوب گفتی و چه نیکو نوشتی . از شهید حمید گفتن را قلمی میخواهد مانا و زبانی آتشین و سری سبز تا بتوان حق مطلب را ادا کرد . شهید حمید رضا ابراهیمی فرمانده شجاع محور عملیات لشگر سر افراز 57 ابوالفضل ع و دیگر شهدای عزیزمان متعلق به یک خانواده یا طایفه و شهرستان خاص نیستند . این سبکبالان افتخار همه ایران و اسلام عزیزند که پرچم شرف و غیرت و مردانگی را بر افراشتند تا به دنیا ثابت کنند ایران و ایرانی معنای واقعی هیهات من الذله پسر فاطمه حسین ابن علی را بدرستی ترسیم کردند و آنها رفتند تا بمانند………………..
اما ما چه کردیم ……………….. ای دریغا ، ای دریغا ، ای دریغ

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:34 ب.ظ:

سلام برآقای جوزی پور .دقیقا درست فرمودی ممنون ازنظر ولطف همیشگی جناب

[پاسخ]

هشت سال حضور بی منت وچشمداشتت را ارج منهیم. عمری ازاده زیستنت راسروها گواهی داده اند. سلامی به لطافت اسمان ابی کردستان خدمت داریوش عزیز

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:34 ب.ظ:

سلام. ای دریغا…

[پاسخ]

عکس ها از رفاقت های دیرین خبر میدهند

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 21 ژانویه , 2015 7:36 ب.ظ:

سلام .اشکم رو درآوردی جوان ممنون ازشما

[پاسخ]

رزمنده گردان محبين ازتهران در گفته :

باسلام وتشكرودرودفراوان به ارواح طيبه شهداءوبادرودبه روح بزرگ شهيدوالامقام ابراهيمي بيادشهداباشيم باذكرصلوات برمحمدوآل محمد.الهم صل علي محمدوآل محمد

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 22 ژانویه , 2015 11:01 ب.ظ:

سلام برشما دوست عزیز.اللهم صلی علی محمدوآل محمد

[پاسخ]

علی شیراوند در گفته :

سلام درود خداوند برتمام شهدا وسلام برافتخارشهرم کوهدشت سردار عزیز داریوش گراوند خسته نباشی برادر

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 22 ژانویه , 2015 11:02 ب.ظ:

سلام ودرود برشماجناب شیراوند

[پاسخ]

علی خانمرادی در گفته :

سلام برشهیدان سلام برسرداران سلام واحترام دارم بخدمت بازمانده روزهای مردی ودفاع جانانه سردارعزیزوگمنام داریوش گراوند.انشاالله تاتوان داریدازشهیدان برایمان روایت کنید .

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 22 ژانویه , 2015 11:03 ب.ظ:

سلام ارادتمند شما برادرعزیزم

[پاسخ]

رزمنده گردان عاشورا در گفته :

سلام دستمریزاد سردار.
واقعا متاسفم برای ارگان متولی شهدا دریغ ازمطلب ویایادی ازشهدا خصوصا شهدا شاخص توسط بنیاد ارزشی شهید.

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ شنبه 24 ژانویه , 2015 7:36 ب.ظ:

سلام .ان شاالله

[پاسخ]

فرود گراوند ازرشت در گفته :

باسلام واحترام خدمت سردار رشيد وشهيد زنده ايرن داريوش گراوند
بسيار عالي بود تشكر ميكنم از شما وخاطرات زيبا وغرورآفرين شما كه يادآوري ميكند كه كوهدشت داراي قهرمانان سرافرازي همچون شما وشهيد بزرگوارخميدرضا ابراهيمي شهيد يوسف زاده ،برادران سرتيپ نيا وعزيزان ديگري كه حضور ذهن ندارم بوده وهست و به ما نسلهاي بعدي درس عزت و آزادگي رشادت و از خودگذشتگي مي دهد بسيار خوشحال ميشويم كه در ادامه باز خاطراتي از شما سردار بزرگوار وديگر دليران شهرسنان كوهدشت از هشت سال دفاع از خك كشور ذكر شود
باتشكر

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 27 ژانویه , 2015 2:33 ب.ظ:

ممنون وسپاسگزارم پسرعمو

[پاسخ]

روزبه شعبان پور از رشت در گفته :

بسیار عالی بود سردار فیض بردیم

[پاسخ]

داریوش گراوند در گفته :

سلام برشما دوست عزیز.بسیارممنونم زنده باشید

[پاسخ]

حسن ابراهیمی در گفته :

با سلام بسیار متشکر که نسل امروز را با دوران افتخار امیز هشت سال دفاع مقدس اشنا می کنید انشاللاه که همیشه برقرار باشید

[پاسخ]

گراوند پاسخ در تاريخ شنبه 31 ژانویه , 2015 3:51 ب.ظ:

سلام حسن آقا .سپاسگزارم ازنظرتان زنده وپایدارباشید

[پاسخ]

شوکتی در گفته :

سلام برشهیدان وشمابازمانده ازشهدا واقعا عالی توصیف کردی من ازاینجورخاطرات لذت بردم احسنت برشما

[پاسخ]

علی جوزی پور پاسخ در تاريخ جمعه 6 فوریه , 2015 9:03 ب.ظ:

تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل

[پاسخ]

حافظ آزادبخت در گفته :

سلام رزمند عزیز داریوش دوست داشتنی رویت شما را از زبان توانای شما شنیدم انشاالله ما هم بتوانیم در زندگی مثل شما بی ادعا خدمت کنیم

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 10 فوریه , 2015 9:58 ق.ظ:

سپاسگزارم حاج حافظ عزیز

[پاسخ]

برف آسمانی در گفته :

داریوش عزیز ضمن اینکه رزمنده خوبی بودی قامت رعنایی نیز داشتی . انشاالله که در دنیا و آخرت رعنا بمانید

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 10 فوریه , 2015 9:58 ق.ظ:

شمالطف دارید ممنونم برادر

[پاسخ]

فریدون حیدری (گراوند) در گفته :

سلام دلاور ،الحمدالله که خوب و سرحال دیدمت امیدوارم همیشه سلامت باشید . یاد شهدا وبیان خاطرات ارزنده ی ایشان واقعا به قول مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست. هر چند مدت هاست در کوهدشت نیستم اما همیشه خبر ها و اخبار آن دیار را دنبال می کنم . و عشق به سرافرازی و سر بلندی و توسعه آن همیشه مرا به وجد می آورد . هرجایی که هستی سلامت ،سر بلند و پیروز باشید.

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 10 فوریه , 2015 9:59 ق.ظ:

سلام ازمحبت ولطف جناب بسیارممنونم

[پاسخ]

علی دریکوند در گفته :

سلام بر شهدا و سلام بر همراهان شهدا اقای گراوند بحق در باره حمید عزیز قلم زدی چون این حقیقت را حقیر و سایر دوستانش با جان و دل لمس نموده ایم روحش قرین ارواح مطهر ائمه معصومین

[پاسخ]

داریوش گراوند در گفته :

استادعزیز وفرمانده مهربان وتوانمندحاج کرمعلی همیشه مهربان ازالطاف همیشگی آنجناب سپاسگزارم

[پاسخ]

سیف الهی تهران در گفته :

شهدا رفتن و با خدای خود معامله کردند.خوشا به سعادتشان که بهشت را قباله خودکردن…..ولی سخنی با مسولین استانی و کشوری برای بازماندگان و رزمندگان 8سال دفاع مقدس چکار کردین؟یکبار سراغی و یا تمجیدی از روایان زخم خرده جنگ نموده این.کدوم مسول یادی از داریوش ها کرده است..به خدا ی واحد روز قیامت باید جوابگو باشین..

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ دوشنبه 16 فوریه , 2015 1:08 ب.ظ:

سلام آقای سیف الهی .ان شاالله درپیشگاه خداوند وشهدا سربلندباشیم .

[پاسخ]

علیرضا گراوند در گفته :

سلام بابا من وآجی همیشه بهت افتخار میکنیم .

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ دوشنبه 16 فوریه , 2015 1:12 ب.ظ:

فرزندان عزیزم زهرا وعلیرضا.ان شاالله عاقبت بخیرشوید

[پاسخ]

کوهدشتی در گفته :

دا رو ، رو ، ارانت نکه کر گرا

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 3 مارس , 2015 4:00 ب.ظ:

ممنون اخوی

[پاسخ]

کرمی نوراباد در گفته :

از خاطرات و رشاددت های شهید ابراهیمی از زبان همرزمانش زمانی که در کوهدشت افتخار خدمتگزاری داشتیم زیاد شنیده بودیم به رغم اینکه چند سالی با جناب گراوند همکار بودیم این خاطرات بسیار دلچسب بود بچه های کوهدشت و نوراباد در دفاع از نظام سنگ تمام گذاشتند انشااله نسل سومی ها و حتی چهارمی ها با تکیه بر این گنجینه های همیشه تابان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کنند و فاصله نسل ها سبب فاصله گرفتن از فرهنگ غنی ایثار گری نگردد برای برادر عزیزمان جناب گراوند که اینک با مشاهده تصویرش رنگ تجربه بر گونه ها و شقیقه هایش هویدا شده راوی خاطرات شهدا ارزوی سلامتی و موفقیت دارم

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 3 مارس , 2015 3:58 ب.ظ:

باسلام وعرض ادب بخدمت جناب آقای مهندس حاج محمدکرمی ،ازالطاف همیشگی حضرتعالی بی نهایت سپاسگزارم .

[پاسخ]

فرزندشهید در گفته :

سلام خاطرات بسیارزیبایی بود ممنونم برادر

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 10 مارس , 2015 4:50 ب.ظ:

سلام ودرودبرشما .

[پاسخ]

رزمنده کردستان در گفته :

ایکاش باتوجه بشناخت ازآقای گراوند ازایشان بخاطراینهمه زحمات تقدیری از ایشان بشه

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 10 مارس , 2015 5:03 ب.ظ:

سپاسگزارم

[پاسخ]

رزمنده گردان محبین در گفته :

سلام برآقای رزمنده کردستانی
خوب گفتی اما بخاطروضعیت زمانه بهترین تقدیراز رزمندگان خصوصا آقای داریوش گراوند جمع آوری خاطرات
ایشان وتجربیات گرانبها ی وی ودیگرفرماندهان شاخص شهرستان درقالب کتابی جهت استفاده نسل های آینده
می باشد .من سالهاست این بنده خدا رامی شناسم ولی نمی دانستم ایشان درجنگ هشت ساله فرمانده گردان بودن لذا امیدوارم مسولین امر خصوصا واحدروابط عمومی سپاه ویابنیاد حفظ آثار حتما خاطرات تلخ وشیرین این فرمانده شجاع ودیگرفرماندهان گردانهای کوهدشتی مثل آقای یونس قبادی وسیروس لرستانی وسردارحسن باقری ودیگرفرماندهان نظامی را درقالب کتاب حتما جمع آوری نماید.خداوند همه مارا درانجام تکلیف شرعی موفق وازشرحسادت حفظ نماید

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 10 مارس , 2015 5:02 ب.ظ:

برادررزمنده سلام.ازمحبت جناب سپاسگزارم،اگرمدتی درخدمت نظام وبچه های خوب جبهه وجنگ بوده وظیفه شرعی وقانونی خودمیدانم،ضمنن تمام افتخارم این است که خودرا شاگردسردارتوانمندوبی ادعاحاج حسن باقری میدانم ،دوست عزیزخیلی ازایثارگران وشهدا شاخص شهرستان وحتی استان ازشاگردان این سردارگرانقدر بودند ،خداوندبه ایشان سلامتی عنایت فرماید..

[پاسخ]

افشین باقری در گفته :

سردار محترم جناب آقای داریوش گراوند
سلام علیکم
شما شاهد وناظر 8سال دفاع مقدس هستید ،شما تمثیل عینی از جنگ و جهاد و ولایت پذیری هستیدشما یادگاران وماندگاران روزهای سخت نبرد خالصانه هستید .دوردتان باد .
خدمت مدیر توانمند و دوست داشتنی حاج حشمت عزیز هم عرض ادب و سلام دارم .

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 1:05 ب.ظ:

سلام وعرض ادب به خدمت سردارآزاده وعزیزحاج آقای باقری ازپیام ومحبت همیشگی شما بزرگواربی نهایت سپاسگزارم

[پاسخ]

سرباز کوهدشتی در گفته :

جناب اقای گراوند.خداحفظت کنه به شهدای عزیز کوهدشت وشما رزمندگان دلاور افتخار میکنیم انشاالله بتونیم راهتون روادامه بدیم

[پاسخ]

سربازکوچک در گفته :

فرمانده عزیز جناب اقای گراوند خداحفظتون کنه شهدای عزیز کوهدشت وشما دلا ورمردان دفاع مقدس مایه افتخار ماهستید انشاالله خداتوفیق بده راهتون رو ادامه بدیم مارو از دعای خیرتون بهره من بفرمایید.

[پاسخ]

سرباز کوهدشت در گفته :

فرمانده دلاور جناب اقای گراوندشهدای عزیزوشمافرماندهان بی ادعای دفاع مقدس مایه افتخار ماهستید انشاالله خداتوفیق بده راهتون رو ادامه بدیم .مارواز دعای خیرتون بهره مند بفرمایید

[پاسخ]

سرباز کوهدشتی.هشتم .مرداد نودوچهار در گفته :

سردار محترم جناب اقای گراوند شهدای عزیز وشمادلاورمردان دفاع مقدس مایه ی افتخار ماهستید انشاالله بتونیم راهتون رو ادامه بدیم مارواز دعای خیرتون بهره مند بفرمایید

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 17 سپتامبر , 2015 1:55 ب.ظ:

سلام ودرودبرشما سربازسرافراز اسلام ان شاالله موفق باشید.

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

رزمنده دلاور جناب آقای گراوند .برای شما برادر عزیز آرزوی سلامتی وسربلندی دارم .از این که یاد شهدا را زنده نگه می دارید از شما سپاسگذارم .

[پاسخ]

مرزبان در گفته :

من المونین رجال صدقواماعاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظرومابدلواتبدیلا

[پاسخ]

مرزبان وطن در گفته :

من المومنین رجال صدقواماعاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر ومابدلوا تبدیلا

[پاسخ]

مسعود گراوند در گفته :

نوکر خیلی خیلی عالی سردار بزرگ اسلام .امیدوارم که خداوند متعال همیشه حافط شما باشد یا علی .دست بوس شما مسعود گراوند از نهاوند .

[پاسخ]

داریوش گراوند پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 3 نوامبر , 2022 7:22 ب.ظ:

سلام عمومسعودگلم تشکرعزیز

[پاسخ]

جمال در گفته :

با سلام
بنده چندی است که دنبال عکسهایی از شهید عزیز حمیدرضا محمدی، از شهرستان کوهدشت هستم.
خیلی خوشحال می شوم و دعاگوتان خواهم بود که اگر دسترسی به عکسهای این شهید دارید، برای بنده ارسال فرمایید.
heidarifetrat@chmail.ir

[پاسخ]

برادر کوچک شما سید یوسف حسینی در گفته :

سلام و درود بر یگانه مرد همیشه بسیجی سرزمین کردستان
و دلاور مرد سرزمین کوهدشت امیدوارم یاد و نام سردارانی چون شما و یارانتان همیشه در این مرز و بوم پاینده باد…

[پاسخ]

برادر کوچک شما سید یوسف حسینی در گفته :

سلام برادر گراوند(صفایی عزیز)
سردارانی همچون شما همیشه در قلب این سرزمین و مردمانش جاودانه هستید

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :