کد خبر : 30787
تاریخ انتشار : 17 فوریه 2017 - 09:25
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 464 بازدید

دهمین آزمون زبان msrt دانشگاه لرستان/ متقاضیان از اسفندماه 94 برای شرکت در آزمون به خارج از استان نمی‌روند

آزمون زبان msrt از جمله آزمونهای معتبری است که وزارت علوم در برخی دانشگاههای کشور و بعضی شهرهای کشور برگزار می‌کند. در طول سال، این آزمون در چند نوبت برگزار می‌شود و به ویژه قبولی در آن برای دانشجویان مقطع دکتری، پُراهمیت است. قبل از اسفندماه 94 و در استان لرستان، متقاضیان شرکت در این […]

آزمون زبان msrt از جمله آزمونهای معتبری است که وزارت علوم در برخی دانشگاههای کشور و بعضی شهرهای کشور برگزار می‌کند. در طول سال، این آزمون در چند نوبت برگزار می‌شود و به ویژه قبولی در آن برای دانشجویان مقطع دکتری، پُراهمیت است.

قبل از اسفندماه 94 و در استان لرستان، متقاضیان شرکت در این آزمون مجبور بودند به دیگر شهرها بروند تا در آزمون شرکت کنند.

اما پیگیری‌ها نتیجه‌ داد و مجوزهای لازم از وزارت علوم برای اینکه دانشگاه لرستان هم بتواند این آزمون را برگزار کند، دریافت شد.

از آنجایی که آزمون msrt  بخش شنیداری هم دارد اهمیت دارد که سیستم‌های پخش صدا در سالن آزمون، استاندارد باشند و وزارت علوم پس از ارزیابی‌ها تأیید کرد که دانشگاه لرستان امکانات استاندارد شنیداری برای این آزمون را دارد.

بدین‌روی، از اسفندماه 94 به این سو و به طور مرتب، آزمون‌های msrt در دانشگاه لرستان برگزار می‌شوند تا در لرستان، متقاضیان و علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند مجبور نباشد به بیرون از استان بروند که هم هزینه‌ی فرصت دارد و هم هزینه‌های مالی آمد و شد به دیگر استان‌ها را متقاضیان باید قبول می‌کردند و همین رفتن به دیگر استان‌ها، خود، هزینه‌های شرکت در آزمون را به طور چشمگیری برای شرکت‌کنندگان افزایش می‌داد.

معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، دکتر احسان رشیدیان توضیح می‌دهد:«مجوز برگزاری آزمون  msrt با پیگیری‌های ریاست دانشگاه، جناب دکتر عزیزی و دیگران مدیران دانشگاه، از وزات علوم دریافت شد و از اسفندماه 94 تاکنون به صورت منظم و دقیق این آزمون در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود».

دکتر رشیدیان خبر داد که پیگیری‌ها برای اینکه دانشگاه لرستان بتواند آزمون زبان از نوع تولیمو را هم برگزار کند ادامه دارد و در آینده، دانشگاه لرستان برگزارکننده‌ی این نوع آزمون زبان هم خواهد بود».

صبح جمعه 29 بهمن‌ماه نیز دهمین دوره آزمون زبان از نوع msrt  در دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان برگزار شد. در این آزمون 169 نفر شرکت کردند.

88 زن و 81 مَرد، به سالن‌های دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان رفتند و نزدیک به دو ساعت روی صندلی‌های آزمون نشستند.

یکی از شرکت‌کنندگان آزمون می‌گوید:«کیفیت آزمون خوب بود و تجهیزات و امکانات رفاهی برای شرکت‌کنندگان نیز رضایت‌بخش بود».

او بیان می‌کند:«خوشحالم که الان مجبور نیستیم برای شرکت در این‌ آزمون به دیگر استان‌ها برویم و به‌راحتی در مرکز استان، در آزمون شرکت می‌کنیم».

گفتنی است ثبت‌نام در آزمون msrt  از راه اینترنت است و شرکت‌کنندگان، پاسخ قبولی یا عدم قبولی خود را هم از همان راه، دریافت می‌کنند.

دیدگاه ها

حمزه امرای ازرومشگان در گفته :

خداخیرشون بده کاربسیاردرستی انجام دادن

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

بعد یکسال از اجرای ازمون الان درج خبری شده؟؟؟

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :