کد خبر : 29345
تاریخ انتشار : 29 نوامبر 2016 - 17:10
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,617 بازدید

دکترای مدیریت آموزشی: دانش‌آموزان را خودگردان و مفهوم‌ساز تربیت کنیم

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز: استاد دانشگاه و دکترای مدیریت آموزشی می‌گوید: «اگر در بیان مطالبات ضعیف هستیم یا اگر به‌خوبی نمی‌توانیم مطالباتمان را بیان کنیم به خاطر ضعف نظام آموزشی است که نتوانسته است دانش‌آموزانی خودگردان تربیت کند و همان نظام آموزشی سنتی است». دکتر حسین مهرداد تشریح می‌کند: «آموزش و پرورش باید بتواند دانش‌آموزانی […]

%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز:

استاد دانشگاه و دکترای مدیریت آموزشی می‌گوید: «اگر در بیان مطالبات ضعیف هستیم یا اگر به‌خوبی نمی‌توانیم مطالباتمان را بیان کنیم به خاطر ضعف نظام آموزشی است که نتوانسته است دانش‌آموزانی خودگردان تربیت کند و همان نظام آموزشی سنتی است».

دکتر حسین مهرداد تشریح می‌کند:

«آموزش و پرورش باید بتواند دانش‌آموزانی تربیت کند که بتوانند خودشان را اداره کنند و خودگردان و خودرهبر باشند».

مهرداد از هوشمندسازی مدارس دفاع می‌کند و توضیح می‌دهد:

«همان‌طوری که رشد و توسعه زیرساخت می‌خواهد زیرساخت رشد تعقل و تفکر هم ابزارهایی در مدارس هم‌چون رایانه است و هوشمندسازی مدارس نوعی ابزار زیرساخت‌سازی برای رشد تفکر است».

استاد دانشگاه تأکید می‌کند دانش‌آموز باید بتواند از طریق رایانه به مفهوم‌سازی بپردازد و بتواند مکمل مفهوم‌سازی یعنی الگوپردازی را نیز انجام بدهد نه اینکه ما انتظار داشته باشیم دانش‌آموز فقط در برابر حرف ما بگوید چشم! که این غلط است.

دکتر حسین مهرداد تصریح می‌کند:

«اگر می‌بینیم ما نظریه‌پرداز نداریم و از نظریاتی که در جوامع دیگر با بسترهای متفاوت و برعکس جامعه‌ی ما ارائه شده‌اند، استفاده می‌کنیم به این خاطر است که اجازه نداده‌ایم دانش‌آموز به سوی مفهوم‌سازی و خودگردانی و خودرهبری برود».

دیدگاه ها

ناشناس در گفته :

سلام. کاش یکم بهتر معرفی میکردین ایشون رو نه با لفظ استاد دانشگاه ودکتری مدیریت آموزشی گفت

[پاسخ]

ولی نژادیان در گفته :

ایشان قبل ازهرگونه پست ومقام یک آموزگاربوده است وهمواره درهمه جا این مطلب راکه من یک آموزگارهستم وافتخار می کنم رابیان می کنندوهمواره منشاخدمات ارزنده ای برای آموزش وپرورش بوده اند

[پاسخ]

اصل مرزی محمد در گفته :

با سلام جناب آقای دکتر مهرداد از چهره های اصیل و ماندگار شهر خرم آباد هستند ،ایشان منتسب به ایل کبیر بیرانوند میباشند و نیز یکی از مشاوران برجسته آموزشی تربیتی خانواده ها و جامعه هستند.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :