کد خبر : 27897
تاریخ انتشار : 21 آگوست 2016 - 09:52
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 560 بازدید

رقابت ادبی «لیراو» به خرم‌آباد می‌آید/ آثار ارسالی در مرحله‌ی بررسی

دبیر ششمین دوره جایزه‌ی ادبی فارسی زبانان «لیراو» از بررسی آثار دریافت شده خبر داد. آفرین پنهانی، دبیر ششمین دوره‌ی این جایزه به چکیده خبر گفت: در مجموع تعداد 4800 اثر شعر و داستان بزرگسال و  480  اثر شعر و داستان در حوزه‌ی کودک و نوجوان برای شرکت در این دوره از طرف مخاطبین ارسال […]

لیراو

دبیر ششمین دوره جایزه‌ی ادبی فارسی زبانان «لیراو» از بررسی آثار دریافت شده خبر داد.

آفرین پنهانی، دبیر ششمین دوره‌ی این جایزه به چکیده خبر گفت:

در مجموع تعداد 4800 اثر شعر و داستان بزرگسال و  480  اثر شعر و داستان در حوزه‌ی کودک و نوجوان برای شرکت در این دوره از طرف مخاطبین ارسال شده است که  پس از بررسی اولیه توسط گروه داوری مقدماتی، اسامی راه‌یافتگان به مرحله‌ی نهایی تا بیستم شهریورماه امسال اعلام می‌‌شود».

وی بیان کرد: «در هر بخش یک برگزیده و یک نفر هم مورد تقدیر قرار می‌گیرد».

او افزود: «با توجه به برگزاری دوره‌های قبل این جایزه برای اولین بار و به پیشنهاد خودم و پذیرش هیئت مؤسس بخش کودک و نوجوان تنها برای این دوره افزوده و خوشبختانه از استقبال خوبی نیز  بهره‌مند شده است».

مؤسس این جایزه حمید رضا اکبری(شروه) از شاعران و منتقدان بنام ایران است و امسال این دوره از این رقابت برای اولین بار، مهرماه امسال در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

حمیدرضا اکبری می‌‌گوید:

«لیراو صدای ادبیات مستقل ایران و فارسی‌زبانان است و سعی شده در آن از هر گونه پارتی‌بازی به‌دور باشیم».

وی توضیح می‌دهد:

«ادبیات مستقل زبان گویای جامعه و نیاز ماست؛ پس لیراو را بدین منظور در حوزه‌های مختلف گسترش می‌دهیم».

گفتنی اینکه: آفرین پنهانی کارشناس مسئول فرهنگی‌، هنری و آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان است.

وی برای اولین بار پیشنهاد داد بخش کودک و نوجوان نیز به جایزه‌ی ادبی لیراو افزوده شد که با این پیشنهاد آفرین پنهانی موافقت شد.

جایزه‌ی ادبیات مستقل وابسته به هیچ نهاد یا سازمان دولتی نیست.

 

بیان دیدگاه !

نام :