کد خبر : 32102
تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2017 - 19:07
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 203 بازدید

سه نوع امنیت مکمل همدیگر

شهرام شرفی: امنیت ابتدای‌ترین نیاز انسان است؛ توجه به سه نوع امنیت مهم است که هم‌همگام با یکدیگر است: امنیت سخت‌افزاری که تقویت نیروهای مسلح یک کشور است؛ در این میان نقش آموزش‌های به روز بسیار مهم است که همراه تجهیزات مدرن دو رکن این قضیه است. آموزش و به روز بودن آموزش‌ها، انضباط سازمانی […]

شهرام شرفی: امنیت ابتدای‌ترین نیاز انسان است؛ توجه به سه نوع امنیت مهم است که هم‌همگام با یکدیگر است:

امنیت سخت‌افزاری که تقویت نیروهای مسلح یک کشور است؛ در این میان نقش آموزش‌های به روز بسیار مهم است که همراه تجهیزات مدرن دو رکن این قضیه است. آموزش و به روز بودن آموزش‌ها، انضباط سازمانی و تکنولوژی در این میان مهم است.

امنیت نرم‌افزاری که توجه به قدرت نرم است؛ نام دیگرش رضایت مردم و مشروعیت سیاسی نظام‌های سیاسی است؛ اینکه میزان رضایت‌مندی مردم روند صعودی به خود داشته باشد هماره اهمیت دارد و این یک رابطه مستقیم است که هرچقدر رضایت‌مندی اکثر مردم و بیشینگی رضایت در یک جامعه از عملکرد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک حکومت افزایش یابد پایداری امنیت هم بیشتر می‌شود.

و اما نوع سوم امنیت، امنیت گفتمانی است؛ شما باید بتوانند از گفتمانی که مدافع‌اش هستید در برابر گفتمان‌های رقیب دفاع کنید و شاهد افزایش هواداران آن گفتمان باشید.

مثلاً گفتمان مردم‌سالاری و دموکراسی‌خواهی در جهان هواداران بیشتری دارد یا گفتمان اقتدارگرایی و خشونت؟

نباید فراموش کرد خشونت که یک شکل آن نیز تروریسم است نقطه مقابل مردم‌سالاری است.

این سه به موازات هم پیش‌ می‌روند و مکمل همدیگر هستند. وقتی سخن از امنیت می‌رود این سه در کنار همدیگر و با نگاهی سیستماتیک، بایستی دیده شوند.

بیان دیدگاه !

نام :