کد خبر : 25883
تاریخ انتشار : 12 مارس 2016 - 16:38
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 816 بازدید

سویا تقلبی بزرگ در تولید مواد غذایی جهانی

سویا، ماده ای که تلاش می کنند به زور ما را به آن وابسته کنند. مقاله ای که در پیش روی شماست و برای اولین بار در سایت ها و رسانه های کشورمان منتشر می شود ترجمۀ چندین مقاله و کتاب معتبر اروپایی و آمریکایی است که بسیاری از مراجع (رفرنسهای) این مقالات فقط در […]

سویا

سویا، ماده ای که تلاش می کنند به زور ما را به آن وابسته کنند.

مقاله ای که در پیش روی شماست و برای اولین بار در سایت ها و رسانه های کشورمان منتشر می شود ترجمۀ چندین مقاله و کتاب معتبر اروپایی و آمریکایی است که بسیاری از مراجع (رفرنسهای) این مقالات فقط در مراکز علمی و دانشگاهی جهان منتشر شده و در دسترس عموم مردم نمی باشد. ما از هر گونه دخل و تصرف علمی در محتوای این مقالات پرهیز کرده و فقط آن را ترجمه و ویرایش ادبی نموده ایم: تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که عاقل را اشارتی کافی است.

سویا یک گیاه علفی یکساله و از خانواده بقولات (رده باقلائیان و حبوبات) است که به صورت وحشی در طبیعت یافت نمی شود و تنها گونه ای که می توان با قرابت زیاد بدان در طبیعت پیدا کرد (Glycine soja) است؛ که در پهنه بسیار گسترده ای در چین و ژاپن به طور خود رو یافت می شود.

 

خلاصه ای از خطرات سویا :

– دانه ها و محصولات سویا حاوی میزان فراوانی از اسید فیتیک هستند، که مانع جذب کلسیم، منیزیم، مس، آهن و روی می شوند؛

– خیس کردن و در نم خواباندن، جوانه زدن و طبخ طولانی با حرارت ملایم هم در خنثی کردن اسید فیتیک بی تأثیر می باشد؛

– به اثبات رسیده که رژیمهای غذایی حاوی اسید فیتیک رشد و نمو کودکان را دچار اختلال می کند؛

– مهار کننده های تریپسین موجود در سویا مانع عملکرد این آنزیم در هضم و تفکیک پروتئین ها می شود و متعاقباً اختلالاتی در عملکرد لوزالمعده ایجاد می کند؛

– آزمایشات انجام شده روی حیوانات تغذیه شده توسط مواد غذایی حاوی مهار کننده های تریپسین، حاکی از رشد نا مطلوب و بازمانده آنها می باشد؛

– فیتو استروژنهای حاضر در سویا مانع عملکرد غدد داخلی می شوند، یعنی عملکرد غدد موظف به ترشح هورمونها را دچار اختلال کرده و باعث نازایی و بروز سرطان سینه در خانمهای بالغ می شود؛

– هیپو تیروئیدیزم و سرطان تیروئید نیز از ارمغان های فیتو استروژنهای حاضر در سویا می باشند؛

– سویا در کودکان موجب بروز امراض خود ایمنی (آتو ایمونی) تیروئید می شود؛

– توسط آزمایشات متعدد به اثبات رسیده که مصرف سویا باعث افزایش نیاز بدن انسان به ویتامین های (دی و ب ۱۲) می شود؛

– در اغلب فرآورده های سویا MSG یا اسید گلوت آماتیک آزاد که یک سمّ بسیار قوی (نئوروتوکسین) است، یافت می شود که در پروسه تولید کارخانه ای این محصولات تشکیل می شود. در خیلی موارد از این محصول MSG بعنوان افزودنی استفاده می شود؛

– خیلی از غذاهای مبتنی بر سویا مملو از میزان بسیار بالایی از آلومینیوم سمّی هستند، که آثار نا مطلوبی بر سیستم عصبی داشته و با بروز آلزهایمر در ارتباط مستقیم می باشد.

تغذیه نوزادان با سویا عیناً مساوی با تجویز قرصهای ضد بارداری برای آنهاست

طی مشاهدات بیشماری به این نتیجه دستیابی شده که میزان استروژن موجود در بدن نوزادان تغذیه شده با شیرسویا از ۱۳۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ برابر بیشتر از نوزادان تغذیه شده با شیر مادر می باشد؛ یعنی اینکه آنها بطور روزمرّه مورد تهاجم چیزی معادل ۴ تا ۵ قرص ضد بارداری در روز هستند.

– ) تأخیر در بلوغ فیزیکی پسران، عدم رشد مناسب دستگاه تناسلی آنها؛

– ) بلوغ فیزیکی زودرس دختران و علائم واضح آن مثل رشد مو بر روی دستگاه تناسلی در سن هشت سالگی، در برخی موارد حتی در سن سه سالگی با این علائم مواجه میشویم؛

– ) در هر دو مورد غیر عادّی فوق تغذیه با سویا و قرار گرفتن در معرض ” استروژنهای زیست محیطی ” دخیل هستند، استروژنهایی مثل PCB بی فنیل پلی کلرورات و DDE دی کلرودی فنیل دی کلرو اتیلن که حاصل تنزّل و تخریب DDT میباشد

مواد غذایی مدرن تهیه شده با سویا نسبت به غذاهای چین قدیم بسیار متفاوت هستند، اغلب آنها با پروتئین ایزوله سویاSPI تهیه می شوند و آن پودری است حاوی پروتئین که توسط یک پروسه صنعتی از زباله ها و زیر محصول‌های کارخانه روغن کشی سویا استخراج می شود. کمپانی های چند ملّیتی سویا با تحمل هزینه های چند میلیارد دلاری و صرف ۳۰ سال وقت موفق به بدست آوردن SPI شده اند.

– تغذیه موشها با SPI باعث بروز کمبود خیلی از عناصر لازم برای زندگی در آنها شد، مطالعات بسیاری کمبود ویتامین ب و روی در ارگانیزم انسان را در رابطه با تغذیه با سویا به اثبات رسانده اند.

– SPI در آمریکا بعنوان افزودنی در اغلب مواد غذایی یافت می شود، ولی هرگز از جانب FDA به آن مهر GRAS به معنی “سالم و مطمئن” تعلّق نگرفته، تنها برای استفاده در کارخانجات کارتن سازی بعنوان چسب کارتن موفق به دریافت مهر GRAS شده. در طی پروسه فرآوری محصولات سویا سموم زیادی تشکیل می شوند از جمله نیتراتها که سرطان زا هستند و سمّی به نام LYSIN ALANIN که حضور همین سمّ عامل اصلی عدم اعطای مهرGRAS از جانب FDA به SPI بعنوان افزودنی در مواد غذایی می باشد.

بین سالهای ۱۹۷۱ و ۲۰۰۳ WESTON PRICE FONDATION لیست بیش از ۵۰ نتیجه تحقیقاتی را به چاپ رساند که همه آنها سویا را بعنوان ماده غذایی به جهت مضرات فراوانش برای انسان نفی می کردند. در اینجا به ذکر برخی از آنها می پردازیم:
۱۹۸۶- Fort P e altri. Breast feeding and insulin-dependent diabetes mellitus in children. J Am Coll Nutr 1986; 5 (5) :439-441.

دیابت در نوزادان تغذیه شده با شیر سویا دو برابر حد معمول می باشد.
۱۹۹۴- NM Hawkins e altri. Potential aluminium toxicity in infants fed special infant formula. J Pediatr Gastroenterol Nutr 1994;. 19 (4) :377-81 (1994).

شیر سویا نوزادان را با ۵۳۴ میکرو گرم آلومینیوم آلوده می کند درحالیکه این رقم با شیر مادر معادل ۹،۲ است؛ در جائیکه مرز مسمومیت از جانب محققین ۳۰۰ میکرو گرم تعیین شده.
۱۹۹۹ -Sheehan DM e Doerge DR, Letter to Dockets Management Branch (HFA-305) February 18, 1999.

اتیکت محصولات سویا میبایستی با علائم هشدار دهنده مصرف کننده را از خطرات ناشی از مصرف آن آگاه سازد، نه اینکه به دروغ از مزایای سلامت ساز آن خبر دهد.
۱۹۹۹ -White L. Association of High Midlife Tofu Consumption with Accelerated Brain Aging. Plenary Session #8: Cognitive Function, The Third International Soy Symposium, Program, November 1999, page 26.

مضرات پنیر سویا و ارتباط آن با بروز آلزایمر و کهولت ذهنی زودرس.
۲۰۰۱ -Strom BL e altri. Exposure to soy-based formula in infancy and endocrinological and reproductive outcomes in young adulthood. JAMA 2001 Nov 21; 286 (19): 2402-3.

افرادی که در کودکی با شیر سویا تغذیه شده اند هنگام بلوغ با مشکلات جنسی و تولید مثل مواجه و ابتلاء به آسم در آنها خیلی شایع می باشد.

با مراجعه به مأخذ زیر :

“Soybean” al Poisonous Plant Database del United States FDA’s Center for Food Safety and Applied Nutrition

میتوان به نتایج تحقیقات بیش از ۲۸۸مورد مطالعه دست یافت که همه این مطالعات حاکی از سمی بودن سویا بعنوان غذا می باشند. جای نگرانی است که FDA با علم به نتایج تحقیقات و مضرات سویا برای انسان در این مورد سکوت اختیار کرده و حتی می پذیرد که در یک تبلیغ تلویزیونی از جانب یکی از سرکردگان چند ملّیتی سویا مقدار ۶٫۲۵ گرم SPI در هر پرس غذا تجویز گردد. در حالیکه ترویج سلامت و نظارت دائم وحمایت سلامت افراد جامعه از وظایف اصلی این آژانس بشمار می رود ولی این آژانس کاملاً برعکس عمل می کند.

در ادامه میخوانید:
دیگر مخاطرات سویا
علائم و اختلالات مرتبط با سویا
فرآورده هایی که با هدف تغذیه مورد استفاده قرار می گیرند
خطرات و هشدارها و عوارض جانبی سویا
نقرس و سویا

ادامه این مطلب بسیار مفید در لینک زیر:
http://yon.ir/soya03

برگرفته از:
www.ravazadeh.com

بیان دیدگاه !

نام :