کد خبر : 32691
تاریخ انتشار : 15 آگوست 2017 - 07:36
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 131 بازدید

ضرورت تداوم آموزشها و مانورها برای مقابله با بحرانهای احتمالی

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت:«برگزاری منظم مانورها و تداوم کارگاه‌های آموزشی از راهکارهای مهم برای افزایش آمادگی مقابله با بحران است». محمد اصلانی در کارگاه آموزشی مدیریت بحران که صبح روز سه‌شنبه 24 مردادماه با حضور فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران شهرستان‌های لرستان در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان شروع شد و متولی […]

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت:«برگزاری منظم مانورها و تداوم کارگاه‌های آموزشی از راهکارهای مهم برای افزایش آمادگی مقابله با بحران است».

محمد اصلانی در کارگاه آموزشی مدیریت بحران که صبح روز سه‌شنبه 24 مردادماه با حضور فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران شهرستان‌های لرستان در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان شروع شد و متولی آن، جهاد دانشگاهی استان و استانداری است، توضیح داد:«کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران را باید به‌صورت منظم در سطح شهرستان‌های استان برای مدیران برگزار کرد و همچنین اجرای منظم مانورهای مقابله با بحران باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد».

اصلانی تصریح کرد:« از ویژگی‌های مهم یک مدیر موفق در مواقع بحران آن است که در کمترین زمان ممکن، بهترین تصمیم را اتخاذ کند؛ به گونه‌ای که تصمیمات، به‌سرعت در جهت کاهش مشکلات مردم در مواقع بحران باشد».

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، رضا آریایی نیز در سخنانی آمار داد از 43 پدیده طبیعی 34 پدیده در استان لرستان رخ داده است و به همین علت این استان از جمله استان‌های حادثه‌خیز است.

آریایی در مباحث آموزشی خطاب به فرمانداران گفت:«مهم‌ترین مخاطرات طبیعی در استان لرستان عبارتند از : زمین‌لرزه، سیلاب، خشکسالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، و پدیده‌ی ریزگردها».

آریایی، مهم‌ترین بخش مقابله با بحران را پیشگیری دانست و بیان کرد:«ایمن‌زیستن در کنار پدیده‌های طبیعی، مهم‌ترین موضوع در این زمینه است».

خصوصیات یک مدیر بحران را آریایی چنین برشمرد:«اعتماد به نفس، خونسردی، سریع‌الفکر، انعکاس اخبار صحیح، مصمم، انعطاف‌پذیر، واقع‌بین، آشنایی کامل با محل مأموریت و جلوگیری از اتلاف نیرو».

وی سطح رویدادها را توضیح داد:«حادثه، سانحه، بحران و فاجعه».

او درباره مخاطرات طبیعی استان، مثال آورد:«مثلاً آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان متأسفانه در مدت پنج سال گذشته باعث از بین رفتن 13 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان شده است یا موضوع بافت‌های فرسوده شهری و روستایی که باید برای نوسازی آنها اقدام کرد و همچنین پدیده طبیعی خشکسالی که در لرستان چند سالی است حادث شده است».

گفتنی است این کارگاه تا بعدازظهر روز چهارشنبه 25 مردادماه ادامه دارد. دانشگاه لرستان، میزبان برنامه و متولی و برنامه‌ریز آن، جهاد دانشگاهی لرستان با همکاری مدیریت بحران استانداری لرستان است.

بیان دیدگاه !

نام :