کد خبر : 28931
تاریخ انتشار : 23 اکتبر 2016 - 07:07
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 273 بازدید

طرح سؤال هشت نماینده لرستان؛ معلق در هوا

  عبدالرضا شهبازی/ شاعر و روزنامه‌نگار: مثل این که لرستان عادت دارد بعضی مواقع حالش خراب بشود. دلش بگیرد و هوس کند برود جایی دیگر و اصلاً نامش را تغییر دهد. مثلاً بشود خراسان شاید شاه خراسان بدادش برسد. نه، شاید هم دوست دارد گوشه ای کِز کند و به حال زار خودش گریه کند. […]

شهبازی

 

عبدالرضا شهبازی/ شاعر و روزنامه‌نگار:

مثل این که لرستان عادت دارد بعضی مواقع حالش خراب بشود. دلش بگیرد و هوس کند برود جایی دیگر و اصلاً نامش را تغییر دهد. مثلاً بشود خراسان شاید شاه خراسان بدادش برسد. نه، شاید هم دوست دارد گوشه ای کِز کند و به حال زار خودش گریه کند. اصلاً گریه چرا  باید بلند شود و  به شش هزار و سیصد شهید دوران دفاع مقدس اش  افتخار کند که هنوز است و سربلند هم است.
نمیدانم تنها در خانه نشسته اید و با رویاهایتان کلنجار رفته اید که چه می شود وچه که زوزه باد در پشت در و در لای پنجره خود را به داخل خانه می کشاند و  اوهامی دیگر در ذهنتان  می پیپچد که به کجا چنین شتابان.
این اوهام و این رویاها شده بود خواب دیشب من. به دنبال منشا آن گشتم  دیدم در طرح سئوالی است که هشت نماینده استانم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده بودند.در مورد برکناری  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان.
حالا رویاهایم را می نویسم و اوهامی که دچار آن شده ام در پایان فقط به یک جمله بستده می کنم.
هشت نماینده  محترم هم استانی ام!  وقتی اتحاد و همدلی را شما در طرح سئوال از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که یادش بخیر حالا دیگر نیست، دیدم. خوشحال شدم که بالاخره در یک مقطع زمانی  همه نمایندگان استانم بدون یک نفر پای ورقه ای را امضا کرده اند که بعدها می خواهد بشود سندی برای افتخارشان و حقیقتاً دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و خانواده شهدا و ایثارگران یک سند افتخار است برای همه. اما بسیار علاقمند بود  امضای هشت نماینده را پای ورقه ای می دیدم که به ریاشت جمهوری نوشته شده است که استان لرستان و ما چقدر فرزند ، شاهد  و ایثار گر  بیکار داریم
ای کاش امضای هشت نماینده  را پای ورقه ای می دیدم که به ریاست جمهوری نوشته بودند که جوانان تحصیل کرده این دیار  از بیکاری دارند دچار و گرفتار مواد افیونی می شوند.
ای کاش امضای هشت نماینده  هم استانی ام را پای ورقه ای می دیم که به ریاست جمهوری نوشته بودند. که چرخ کارخانه ورشکسته شده لرستان چه وقت به گردش در می آیند.
ای کاش امضای هشت نماینده  هم استانی ام را پای ورقه ای می دیدم که به ریاست جمهوری نوشته بودند.که سرنوشت سد معشوره چه می شود؟
ای کاش امضای هشت نماینده  هم استانی ام را پای ورقه ای می دیدم که به ریاست جمهوری نوشته بودند. دختران دم بخت لرستانی به علت بیکار بودن جوانان این دیار خانه بختی را به چشم نخواهند دید.
و صدها ای کاش دیگر که در حوصله این یاداشت نمی گنجد.
و اما  این یک کاش دیگر برایم جالب است و دوست دارم شما هم توجه کنید زمانی  که محمد بیرانوندی نماینده اصلاح طلب خرم آباد در نطق میان دستور مجلس اش فریاد زد فقر مردم لرستان پیش از آن که شنیدنی باشد دیدنی است  همین هشت نماینده بلند می شدند و فریاد می زدند  فقر مردم لرستان دیدنی است. دیدنی.
اما اوهامی  که ذهن مرا درگیر  کرده است طرح سئوال از چه کسی؟ به نظر شما عاقلانه است وزیری که از چند روز پیش از آن زمزمه رفتن اش هست، نامه طرح سئوال از او را تقدیم  هیت رئیسه مجلس کنی. از دوستان جوان نماینده هم استانی ام  انتظاری نبود اما حداقل چند نماینده کار کشته و پیشکسوت  هم استانی ام شما دیگر چرا؟
الحمدالله اولاً و آخراً
عبدالرضا شهبازی/ خرم آباد

دیدگاه ها

محمد رضا در گفته :

خیلی قشنگ بود
ولی آدم باید یکذره عار و ننگ داشته باشد
که کار برخی ها ازین مسائل گذشته
متاسفم

[پاسخ]

شهروند در گفته :

بنظرم آقای شهابازی شما هم از قماش شیخ هنجار شکنی هستی که اتاق فرمانتان در بی بی سی و مع ذالک هست

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :