کد خبر : 30805
تاریخ انتشار : 20 فوریه 2017 - 17:44
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 251 بازدید

لرستان بیش از یک هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی دارد

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان، سیدعلی موسوی آمار ارائه کرد که در حال حاضر، بیشتر از یک هزار مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان، هست! بارها چنین آمارهایی از زبان مسئولان، جاری و به افکار عمومی ارائه شده است. مسکن مهر، میراث دولت پیشین است و در استان لرستان مهم‌ترین مشکل آن شماری جانمایی‌های غیراستاندارد […]

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان، سیدعلی موسوی آمار ارائه کرد که در حال حاضر، بیشتر از یک هزار مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان، هست!

بارها چنین آمارهایی از زبان مسئولان، جاری و به افکار عمومی ارائه شده است. مسکن مهر، میراث دولت پیشین است و در استان لرستان مهم‌ترین مشکل آن شماری جانمایی‌های غیراستاندارد است.

به گونه‌ای که خانه‌های مسکن مهر در بعضی جاهایی ساخته شده‌اند که دور از شهر است و امکانات زندگی شهری ندارد.

از این روست که حالا دقیقاً یک هزار و 144 واحد مسکن مهر استان لرستان، بدون متقاضی مانده‌اند.

همین آمار نشان می‌دهد در استان لرستان، تعداد کُل واحدهای مسکن مهر 18 هزار و 374 بوده است که در دوره دولت پیشین و دولت فعلی، در مجموع، 12 هزار و 733 واحد به افتتاح رسیده‌اند.

از این مقدار با استناد به آمارهای مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان، سیدعلی موسوی، در دوره شروع به‌کار دولت تدبیر و امید تاکنون، هفت هزار و 588 واحد مسکن مهر لرستان به بهره‌برداری رسیده است.

تعیین تکلیف شدن واحدهای مسکن مهر اگرچه با شتاب در حرکت است ولی بایست، هم‌زمان به زیرساخت‌سازی شهری واحدهای مسکن مهر هم توجه کرد.

روشن است وقتی جایی که برای زندگانی انتخاب شده است زیرساخت‌های کافی چون برق، آب، گاز، مدرسه، مسجد، جاده، پارک، پلیس، درمانگاه، آتش‌نشانی، وسایل حمل و نقل عمومی و امثال اینها را ندارد، شهروندان از رفتن به آنجا گریزان خواهند شد.

شهر، فقط آنجا نیست که ساختمان مسکونی داشته باشد؛ شهر از منظر فلسفه، به‌ویژه فلسفه‌ی اسلامی، نه تنها کالبدها و زیرساخت‌های مناسب زندگی مردمان را دارد، بلکه جایی است که مدنی‌الطبع بودن انسان، به شکوفایی می‌رسد تا آدمی در شهر و در اجتماع، علاوه بر سعادت مادی و بهره‌مندی از امکانات رشد استعدادها، از سعادت معنوی که همانا تقویت فضایل اخلاقی و معنوی است، نیز برخوردار شود.

هرچند جانمایی‌های دولت پیشین برای ساخت مسکن مهر لرستان در شماری از مناطق، اشتباه بوده است اما در شرایط فعلی، واضح است که چاره‌ی کار، زیرساخت‌سازی شهری در اینگونه مکان‌هاست تا مردم، اشتیاق کنند به واحدهای مسکن مهر بروند و در آنجاها، بمانند و زندگی کنند.

بیان دیدگاه !

نام :