کد خبر : 32726
تاریخ انتشار : 17 آگوست 2017 - 08:23
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 412 بازدید

مؤلفه‌های فرهنگی دفاع مقدس، راه حل رفع بسیاری از مشکلات امروز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور: «فرهنگ دفاع مقدس که یک گفتمان ملی در آن دوران بود مؤلفه‌هایی دارد از جمله قناعت، ساده‌زیستی، ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی؛ این مؤلفه‌های فرهنگی اگر امروزه به‌‌صورت کامل به‌کار گرفته شوند می‌توانند رفع‌کننده‌ی بسیاری از مشکلات روزانه باشند؛ دفاع مقدس از آنجایی که یک گفتمان ملی […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور:

«فرهنگ دفاع مقدس که یک گفتمان ملی در آن دوران بود مؤلفه‌هایی دارد از جمله قناعت، ساده‌زیستی، ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی؛ این مؤلفه‌های فرهنگی اگر امروزه به‌‌صورت کامل به‌کار گرفته شوند می‌توانند رفع‌کننده‌ی بسیاری از مشکلات روزانه باشند؛ دفاع مقدس از آنجایی که یک گفتمان ملی بود، مردم از همه اقشار و صنوف اجتماعی در آن حضور داشتند».

«وظیفه ذاتی و انسانی ماست که فرهنگ دفاع مقدس را صیانت کنیم و پاس بداریم و در زمینه وظیفه اداری نیز رئیس‌محترم جمهور و معاون اول محترم ریاست‌جمهوری به همه وزارتخانه‌ها دستور داده‌اند برای برگزاری هفته دفاع مقدس همکاری‌های لازم را داشته باشند؛ بنابراین، در این زمینه، هم وظیفه ذاتی و انسانی و هم وظیفه اداری و سازمانی داریم».

«در استان باید گردشگری دفاع مقدس را هم لحاظ کنیم؛ اینکه دارد یک محل نمایشگاهی در منطقه مسکن مهر خرم‌آباد برای آیین‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس ساخته می‌شود یک زیرساخت‌سازی است که باید نه فقط در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس بلکه به‌عنوان یک زیرساخت فرهنگی دفاع مقدس به صورت یک محل ثابت ایجاد شود؛ برای نمونه فیلم‌سازان ما که قصد دارند با موضوع دفاع مقدس، فیلم تهیه کنند می‌توانند از این زیرساخت استفاده کنند و با توجه به اینکه لرستان از معبر گردشگری باید به مقصد گردشگری تبدیل شود بایستی گردشگری دفاع مقدس را نیز مدنظر قرار دهیم».

گفته‌های خجسته‌پور در جلسه برنامه‌ریزی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان شد. این جلسه با حضور مقامات اداری و فرماندهان نظامی و انتظامی، صبح روز پنجشنبه 26 مردادماه و در سالروز بازگشت آزادگان به وطن، در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی استانداری لرستان تشکیل شد.

گفتنی است برنامه‌ریزی‌ها برای آماده‌سازی اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، شروع شده است.

هر سال از 31 شهریورماه تا ششم مهرماه تحت عنوان هفته دفاع مقدس، نام‌گذاری شده.

31 شهریورماه سال 59 جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد. رئیس‌جمهور عراق، صدام، در آن هنگام، مقابل دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شد و با پاره‌کردن قرارداد 1975 الجزایر که توافقی بین ایران و عراق بود، رسماً جنگ علیه ایران را با هدف سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی اعلام کرد و جنگ تحمیلی، شروع شد.

صدام، هشت سال با ایران جنگید اما نتوانست یک وجب از خاک میهن را به‌دست آورد.

بیان دیدگاه !

نام :