کد خبر : 33879
تاریخ انتشار : 9 دسامبر 2017 - 15:58
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 16,204 بازدید

مادرم الفبای موفقیت در فن بیان را به من آموخت/ کمک به زنان بی سرپرست را زکات کارم می‌دانم

  گفت و گوی مدیرعامل سابق اتحادیه بانوان کشور و مدرس فن بیان با هومیان نیوز گفت و گو از: حامد کوماهی   از دوران کودکی میل به سخن گفتن و آداب رفتارهای ادب منشانه زندگی را در سایه سار والدین به خصوص مادری مهربان آموخت و انگار از همان دوران کودکی ذوق سخنوری و […]

 

گفت و گوی مدیرعامل سابق اتحادیه بانوان کشور و مدرس فن بیان با هومیان نیوز

گفت و گو از: حامد کوماهی

 

از دوران کودکی میل به سخن گفتن و آداب رفتارهای ادب منشانه زندگی را در سایه سار والدین به خصوص مادری مهربان آموخت و انگار از همان دوران کودکی ذوق سخنوری و مبادی آداب بودن در او تجلی پیدا کرده بود و امروزه خانم سمیه زمانی به عنوان یکی از بهترین و نخبه ترین افراد در زمینه فن بیان و اجرا و صنایع دستی در حال فعالیت است. او علاوه برهنر فن بیان و اجرای برنامه‌ها به عنوان یک خیر در جای جای نقاط کشور فعالیت‌های خیرخواهانه بسیاری را به کمک دوستانش دارد و این نشان از قلب رئوف و مهربان خانم زمانی است که به هموطنان خود عشق می‌ورزد. خانم سمیه زمانی مدیرعامل سابق اتحاد کشوری بانوان، بنیانگذار آموزش مبادی آداب به کودکان و نوجوانان، خیر و حامی زنان بی سرپرست و بد سرپرست گفت و‌گویی با این بانوی نخبه فن بیان و خیر ترتیب داده ایم:

درس ادب و بیان شیوا را در محضر مادرم آموختم

مادرم در دوران کودکی به من آموخت که دیگران، دختر بی ادب را دوست ندارند و این جمله پندآمیز مادرم همیشه ملکه ذهن من شد که این مطلب را به من یاد داد که رعایت ادب و گفتار در برخورد با دیگران خود نشان از موفقیت یک فرد در طول زندگی است و همین جمله مادرم باعث شد تا امروزه در حرفه فن بیان و ارتباط موفق، فعالیت‌های زیادی داشته باشم و گویا مادرم الفبای موفقیت در فن بیان را به من آموخت.

در مسابقات مدارس همیشه نفر اول بودم

در دوران ابتدایی و مراحل بالاتر تحصیلی همیشه رتبه نخست را در مسابقات انفرادی و گروهی کسب می‌کردم و این روحیه بالا و موفقیت من حاصل وحدت طلبی و مشارکت در کارهای تیمی و دسته جمعی در من بود چرا که معتقدم حضور در جمع حال دلم را بسیار خوب می‌کند.

 

 

آموزش به بانوان در زمینه کارهای هنری

از همان دوران با عنایت والدینم در کلاس‌های هنری به خصوص هنرهای تجسمی شرکت می‌کردم و دوره‌های نقاشی و خوشنویسی را نزد اساتید دوره دیدم و بعد از اخذ مدرک دیپلم در اصفهان با حمایت مادرم دوره قلم زنی را آموزش دیده و پس از برگشت به تاسیس شرکت در زمینه هنرهای دستی اقدام کردم و آموزش هنرهای دستی مثل گل‌های چینی، پرنده سازی، خوشنویسی، طراحی و نقاشی و دیگر هنرها را به بانوان آموزش می‌دادم.

از مدیرعامل اتحادیه کشوری بانوان تا کارآفرینی

در سال هشتاد و سه در یک اتحادیه کشوری بانوان به عنوان سمت مدیرعاملی منصوب و کارهای بسیاری در زمینه بانوان به سرانجام برسانم و همیشه این اعتقاد را دارم که کمک برای رشد و موفقیت دیگران خود بازتاب موفقیت خود است و این روحیه را هم از مادر خدابیامرزم به ارث بردم.

آشنایی با استاد معصومیان آغاز موفقیت من در فن بیان

در یکی از روزها به طور ناخودآگاه تبلیغ یک همایش فن بیان را دیدم که نظر من را به خود جلب کرد و انگار نیرویی من را به حرکت وا داشت که به محضر استاد فرزانه معصومیان مدیریت موسسه ترنم اندیشه روشن بروم و از نزدیک با این استاد والا مقام فن بیان آشنا و بعدها در محضر خانم معصومیان، مهارت‌های بسیاری را بیاموزم تا اینکه با صلاحدید استاد، من هم در زمینه فن بیان تدریس و آموزش داشته باش و به اعتقاد من استاد فرزانه معصومیان پل موفقیت من در فن بیان بودند.

عزت نفس را در خودتان تقویت کنید

توصیه من به آن دسته از افرادی که می‌خواهند در زمینه فن بیان فعالیت داشته باشند این است که ابتدا باید اعتماد به نفس و عزت نفس را در خودشان تقویت کنند و بعد از شناسایی توانمندی‌های خود، برای آن‌ها برنامه ریزی منظم و حرکت در جهت پیشبرد استعدادها داشته باشند همچنین درست و به جا صحبت کردن همراه با ادب و مبادی رفتار از دیگر نشانه‌ها برای این دسته از افراد علاقه مند است.

بنیانگذار آموزش مبادی آداب به کودکان و نوجوانان بودم

 

با توجه به علاقه من به کودکان و نوجوانان، در این زمینه کتابی تالیف و توانستم بنیانگذار آموزش آداب و معاشرت کودکان و نوجوانان باشم و در این زمینه طرح‌هایی را ارائه دهم.

اطرفیانم نسبت به صدای من لطف دارند

اطرافیان در جامعه به شخص بنده بسیار لطف دارند و چه در محل کارم و چه محیط اجتماعی، نسبت به صحبت کردن من اظهار محبت می‌‎کنند و نقطه مشترک آن‌ها این است که کلام من آرامبخش و انرژی‌زا است.

حامی زنان بی سرپرست هستم

در مورد فعالیت‌های خیرخواهانه علاقه ای به توضیح در رابطه با آن‌ها ندارم چرا که این را وظیفه و زکات کارم می‌دانم اما برای اینکه دیگران هم تشویق به کار خیرخواهانه شوند این مطلب را بازگو می‌کنم که مدت هشت سال است که با صندوق خیریه مهرآفرین که حامی زنان بی سرپرست است همکاری و در زمینه جمع آوری جهیزیه با همکاری بهزیستی استان سمنان و همچنین ساخت مدارس در استان سیستان و بلوچستان و کمک به دیگران هم فعالیت‌هایی دارم .

 همسرم و استاد معصومیان مشوقان اصلی من

در زمینه فن بیان، همسر عزیزم و استاد فرزانه معصومیان از مشوقان اصلی من در این حوزه بودند که جا دارد از این دو عزیز صمیمانه کمال سپاس و تشکر را داشته باشم.

بیان دیدگاه !

نام :