کد خبر : 32695
تاریخ انتشار : 15 آگوست 2017 - 21:09
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 377 بازدید

مهاجرت گسترده در کوهدشت بزرگ‌ترین دغدغه مردم و مسئولان است

فرماندار شهرستان کوهدشت گفت: مهاجرت گسترده از این شهرستان به سایر نقاط کشور که علت اصلی آن بیکاری است از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم این شهرستان است. به نقل از خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی هماهنگی امور عمران روستایی و بهسازی مسکن شهرستان کوهدشت با حضور فرماندارکوهدشت و مدیرکل و معاونین بنیادمسکن استان لرستان در محل فرمانداری […]

فرماندار شهرستان کوهدشت گفت: مهاجرت گسترده از این شهرستان به سایر نقاط کشور که علت اصلی آن بیکاری است از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم این شهرستان است.

به نقل از خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی هماهنگی امور عمران روستایی و بهسازی مسکن شهرستان کوهدشت با حضور فرماندارکوهدشت و مدیرکل و معاونین بنیادمسکن استان لرستان در محل فرمانداری کوهدشت برگزار شد.

نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار کوهدشت در این نشست با برشمردن مسائل این شهرستان گفت: مهاجرت گسترده از این شهرستان به سایر نقاط کشور که علت اصلی آن بیکاری است از بزرگترین دغدغه‌های مردم این شهرستان است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهرستان کوهدشت و خصوصاً بخش کوهدشت شمالی از محروم‌ترین مناطق استان و کشور است درخواست توجه ویژه به این شهرستان را داریم.

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان نیز ضمن تشکر از نگاه کارشناسی مجموعه فرمانداری شهرستان به مسائل روستا بیان داشت: هرچه محرومیت بیشتر باشد مسئولیت ما هم بیشتر است و توجه ویژه برای رفع محرومیت هم همت و همکاری ویژه می‌طلبد و باتوجه به جمعیت ۴۰ درصدی روستایی این شهرستان مهاجرت یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود.

وی گفت: بنیاد مسکن همواره یار و همراه دولت بوده و وظیفه خود می‌دانیم که فعالیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهیم و تهیه ۱۰۰ درصدی طرح‌های هادی روستاهای این شهرستان و مقاوم سازی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان گواه بر این موضوع است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: در بحث مسکن روستایی هنوز ۱۵ هزار واحد مسکونی نامقاوم روستایی در این شهرستان وجود دارد و باتوجه به تعداد خانوار ساکن در این واحدها به حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی مقاوم نیازمندیم.

رضایی ادامه داد: در این خصوص در سال ۱۳۹۶ سهمیه ساخت ۱۰ هزار و ۵۰ واحد مسکونی برای کوهدشت در نظر گرفته شده و تا کنون ۴۵۰ واحد به بانک‌های عامل برای عقد قرار داد معرفی شده اند.

وی با اشاره به خسارات سیل های سال ۹۴ و ۹۵ در این شهرستان گفت: طی روزهای آتی پرداخت کمک‌های بلاعوض به آسیب دیدگان این سیل که خسارت وارده به آنها مورد بررسی و تائید قرار گرفته پرداخت خواهد شد.

دیدگاه ها

...عبدالرضا حیدری در گفته :

در حسرت یک نعره ی مستانه بمردیم ویران شودان شهر که میخانه ندارد

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :