کد خبر : 25982
تاریخ انتشار : 19 مارس 2016 - 13:31
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,179 بازدید

میزبانی دره رؤیایی از مسافران/«شیرز» گردشگران را شگفت‌زده می‌کند

  کوهدشت -در ایام نوروز بسیاری ازمسافران کوهدشت را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند و دره رؤیایی «شیرز» پذیرای طبیعت گردانی است که از دیدن این جاذبه طبیعی شگفت‌زده می‌شوند. خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: دره باستانی «شیرز» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه سیمره واقع‌شده است. این دره حیرت‌انگیز […]

  IMG12055029
کوهدشت -در ایام نوروز بسیاری ازمسافران کوهدشت را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند و دره رؤیایی «شیرز» پذیرای طبیعت گردانی است که از دیدن این جاذبه طبیعی شگفت‌زده می‌شوند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: دره باستانی «شیرز» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه سیمره واقع‌شده است. این دره حیرت‌انگیز با جاذبه‌های گردشگری بکر و شگفت‌انگیز و سرچشمه‌ها و آبشارها و درختان وحشی پر میوه‌اش آماده است تا به یکی از گردشگاه‌های زیبای غرب کشور تبدیل شود.

 این جاذبه طبیعی در بخش زردلان و در منطقه‌ای به نام اولاد قباد قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا و چشمه‌های جاری با آب فراوان، صخره‌های تندوتیز و میوه‌های وحشی فراوان است.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/04/12/IMG19450649.jpg

آب این چشمه به رودخانه سیمره که شاخه اصلی کرخه است می‌ریزد. زیبایی و بکربودن منطقه شیرز برای هر بازدیدکننده‌ای ابتدا عظمت و شوکت و ابهت این کوه‌های سر به فلک کشیده را مجسم می‌کند سپس آهنگ خوش ترنم شرشر آب خستگی را از تن بیرون می‌کند.

 طول این تنگه چند کیلومتر است و رود کوچکی از میان آن عبور می‌کند. رودی با سراب‌ها و چشمه‌های زلال که در مسیر خود آبشارهای زیبایی را به وجود آورده، می‌رود تا در دهانه ورودی شیرز به رودخانه خروشان سیمره ملحق شود.

این تنگه که پر است از درخت‌های کوهی میوه ازجمله انگور، انجیر و گلابی درمیان دو کوه شگفت‌انگیز قرارگرفته است. بر سینه و کمرکش این دو کوه غارهایی زیبا جا گرفته که گویای سکونت بشر غارنشین در این منطقه است.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/04/12/IMG19450260.jpg

 این منطقه بکر که همواره حس شگفتی بازدیدکنندگان را برانگیخته، محل بازدید و تفریح تابستان مردم لرستان و گردشگران است و طبیعت گردان زیادی روزهای تعطیل می‌روند تا خستگی‌های روزمره‌شان را کنار آبشارها و سایه وسیع چتر درختانش جا بگذارند.

استاندار لرستان با اشاره به قابلیت‌های استان در حوزه ژئوتوریسم در گفتگو با مهر گفت: پنج استان کاندیدای انتخاب به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران بودند که در این راستا لرستان با توجه به پتانسیل‌های موجود این عنوان را به خود اختصاص داد.

هوشنگ بازوند بابیان اینکه لرستان در حوزه زمین‌گردشگری حرفهای زیادی برای گفتن دارد ادامه داد: وجود ژئوپارکهای علمی در استان ازجمله دره «شیرز» و بزرگ‌ترین زمین‌لغزش دنیا با قدمت ۱۱ هزار سال می‌تواند ظرفیت خوبی در این زمینه باشد.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/04/12/IMG19450109.jpg

وی از زمین‌لغزش سیمره به‌عنوان یک زمین‌لغزش منحصربه‌فرد در دنیا یادکرد و گفت: مقایسه حرکت‌های زمین در لرستان با دیگر استان‌ها نشان‌دهنده ظرفیت‌های موجود در این حوزه است.

استاندار لرستان خواستار انجام پژوهش‌های جدی در حوزه ژئوتوریسم در استان شد و گفت: تاکنون کمتر دانشگاه و یا پژوهشگری در این زمینه پژوهش و یا تحقیقاتی انجام داده است.

بازوند بابیان اینکه توجه به بحث گردشگری و توریسم میل به سرمایه‌گذاری در استان را افزایش خواهد داد، عنوان کرد: علاوه بر اینکه صنعت گردشگری خود یک صنعت درآمدزا محسوب می‌شود، رونق این بخش می‌تواند در جذب سرمایه گذران بخش خصوصی به استان مؤثر باشد.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/04/12/IMG19444112.jpg

استاندار لرستان خواستار سوق دادن پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان به این سمت شد و گفت: پژوهش‌ها باید کاربردی و دارای قابلیت استفاده برای ایجاد رونق اقتصادی در استان باشند.

دیدگاه ها

عزیز جمالی کرمانشاه در گفته :

سلام بر میر ملاس بر بهار بر شیرز

[پاسخ]

احسان از تهران در گفته :

سلام، من در ایام تعطیلات به تنگه شیرز رفتم واقعا بهشت است ولی افسوس که بعضی از مردمان قدر این طبیعت خدا دادی را نمی دانند

[پاسخ]

احسان از تهران در گفته :

سلام، من در ایام تعطیلات به تنگه شیرز رفتم واقعا بهشت است ولی افسوس که بعضی از مردمان قدر این طبیعت خدا دادی را نمی دانند این دیدگاه تکراری نیست

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 14 آوریل , 2016 11:17 ق.ظ:

راست می گویی

[پاسخ]

کوهدشتی در گفته :

واقعا دس مریزاد ب خاطر مطالب زیباتون،شیرز بهشت دوم است

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :