کد خبر : 33314
تاریخ انتشار : 14 اکتبر 2017 - 21:12
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 268 بازدید

نرخ سرویس مدارس بر اساس مصوبه شورای شهر است/ خانواده‌ها دقت کنند

   سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: نرخ سرویس مدارس بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر باید باشد. به گزارش هومیان نیوز به نقل از مهر، خیراله خیرایی در کارگروه ماده ۱۸ که با حضور مسئولین راهنمایی و رانندگی، شهرداری و شورای شهر و تاکسیرانی برگزارشد بر ضرورت ساماندهی سرویس […]

 

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: نرخ سرویس مدارس بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر باید باشد.

به گزارش هومیان نیوز به نقل از مهر، خیراله خیرایی در کارگروه ماده ۱۸ که با حضور مسئولین راهنمایی و رانندگی، شهرداری و شورای شهر و تاکسیرانی برگزارشد بر ضرورت ساماندهی سرویس های مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: ساماندهی سرویس های مدارس باید در راستای کاهش مخاطرات و دغدغه خانواده ها باشد.

وی بر نقش و اهمیت سرویس های مدارس در فرایند تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: مطالبه جدی خانواده‌ها، ساماندهی سرویس های مدارس و بهبود کیفیت خدمات رسانی در سال تحصیلی جدید  است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان خاطر نشان کرد: این ساماندهی یکی از مهمترین کارهایی است که باید با مشارکت و تعامل دستگاههای ذیربط صورت گیرد.

خیرایی تاکید کرد:  آسیب های مختلفی دانش آموزان را در مسیر خانه تا مدرسه تهدید می کند و ساماندهی مناسب سرویس‌ها می‌تواند در کاهش  این آسیب‌ها موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان سرویس مدارس در سه حوزه اجتماعی، اخلاقی و ترافیکی می توانند یاریگر مسئولان باشند و از آنجا که رانندگان سرویس مدارس در دو نوبت رفت و برگشت با دانش آموزان در ارتباط هستند، نحوه عملکرد رفتاری، گفتاری و از همه مهم تر میزان پایبندی آنها به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، بر دانش آموزان اثر می گذارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان رعایت قوانین  توسط سرویس مدارس را مهم عنوان کرد و افزود: رعایت قوانین یا نادیده گرفتن آن از سوی رانندگان در الگوپذیری دانش آموزان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

خیرایی در خصوص ظرفیت سرویس های مدارس و تخطئی برخی از رانندگان از این مسئله تاکید کرد: ظرفیت سرویس های مدارس بر اساس ظرفیتی است که در بیمه نامه وسایل نقلیه ذکر شده و رانندگان حق ندارند خارج از ظرفیت وسایل نقلیه سوار کنند.

وی نظارت بر این قضیه را بر عهده مدیران مدارس خواند و تاکید کرد: راهنمایی و رانندگی هم باید با کنترل دقیق سرویس های مدارس با رانندگان خاطی برخورد جدی کند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در خصوص بروز حادثه قطعاً مدیر مدرسه و راننده سرویس زیر سوال خواهد رفت و تبعات آن متوجه کسانی خواهد بود که در اجرای قوانین و مقررات اهمال کرده اند.

خیرایی در ادامه نرخ سرویس مدارس را بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: معیار اصلی مسافت خانه تا مدرسه است و رانندگان مجاز نیستند بر اساس سلیقه خود خارج از این مسافت را حساب کرده و یا مسافت رفت و برگشت و یا آخرین مسیر دانش آموزان آن سرویس را در نظر بگیرند.

وی در ادامه از خانواده ها هم خواست در این خصوص دقت کنند و مبلغی خارج از مبالغ اعلام شده را پرداخت نکنند.

بیان دیدگاه !

نام :