کد خبر : 27921
تاریخ انتشار : 22 آگوست 2016 - 16:54
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 172 بازدید

هشدارهای موادمخدری دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان

«خانواده‌ها هوشیار باشند؛ علائم استفاده از مواد مخدر صنعتی جدید، تا دو سال خودش را نشان نمی‌دهد؛ اما چنین معتادانی معمولاً بی‌قرار هستند و بی‌حوصله‌گی از خصوصیات بارز رفتاری آن‌هاست». «این فقط دانش‌آموزان نیستند که باید در کلاس‌های آموزشی پیشگیری از مواد مخدر شرکت کنند بلکه والدین هم باید شرکت کنند و اگر والدین شرکت […]

آقامیرزایی «خانواده‌ها هوشیار باشند؛ علائم استفاده از مواد مخدر صنعتی جدید، تا دو سال خودش را نشان نمی‌دهد؛ اما چنین معتادانی معمولاً بی‌قرار هستند و بی‌حوصله‌گی از خصوصیات بارز رفتاری آن‌هاست».

«این فقط دانش‌آموزان نیستند که باید در کلاس‌های آموزشی پیشگیری از مواد مخدر شرکت کنند بلکه والدین هم باید شرکت کنند و اگر والدین شرکت نکنند در واقع کار آموزش ناتمام و ناقص و چه بسا بی‌نتیجه هم خواهد شد».

«متأسفانه خیرین در حوزه‌ی کمک به معتادان مشارکت نمی‌کنند و ما همیشه به این نوع خیرین می‌گوییم: درست است که معتاد به اعتیاد به مواد مخدر آلوده شده است اما زن و بچه‌اش چه گناهی کرده‌اند؟ وباید به کمک آنها شتافت».

«برای اشتغال بهبودیافتگان مبلغ 10 میلیون تومان وام چهاردرصد پرداخت می‌شود ولی متأسفانه کارفرمایان از به‌کار گیری بهبودیافتگان هراس دارند و همین عدم استقبال از مشکلات عمده‌ی اشتغال بهبودیافتگان است».

«هشتاد درصد متکدیان استان لرستان غیربومی هستند».

«این فقط درمان نیست که راهگشاست؛ بلکه مهم‌ترین بخش کار باید بخش پیشگیری باشد و آموزش در سطح خانواده‌ها بسیار مهم است و همه باید در کنار روش درمان بیشتر بر روی روش‌های علمی پیشگیری تمرکز کنیم».

«ماده‌‌ی مخدر شیشه خطرناک‌ترین ماده‌ی مخدر است و باید در برابرش همه اقشار جامعه به‌ویژه خانواده‌ها هوشیاری و آگاهی کامل داشته باشند».

«امروز در جهان گفته می‌شود مواد مخدر پس از بحران‌های فقر و رشد جمعیت، نابودی محیط‌زیست، تهدیدات هسته‌ای چهارمین بحران هزاره‌ی سوم میلادی است و همین نشان می‌دهد همه چقدر باید هوشیار باشیم و به ویژه در حوزه‌ی پیشگیری کوشش مضاعف کنیم».

«معتادان باید مراقب باشند به افراد بدون مجوز یا مراکز بدون مجوز برای ترک مراجعه نکنند؛ بلکه بایستی در راه مسیر درست ترک اعتیاد گام برداشت که به این شرح است:

اول: مراجعه به کلینیک‌های مجوزدار ترک اعتیاد؛

دوم: مرحله‌ی دوم رجوع به کمپ‌های مجوزدار ترک اعتیاد؛

سوم: در مرحله‌ی سوم مراجعه به مرکز تی سی شهرستان بروجرد.

این مراحل باید گام به گام و علمی طی شود تا اثربخش و نتیجه‌بخش باشد؛ درمان غیرعلمی و غلط هیچ‌گونه نتیجه‌ای اثربخش برای ترک دائمی ندارد».

بیان دیدگاه !

نام :