کد خبر : 26318
تاریخ انتشار : 19 آوریل 2016 - 07:31
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 448 بازدید

هفده هزار هکتار جنگل سوخت!

براساس آماری که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، شیرزاد نجفی اعلام کرده است در بین سالهای 86 تا 94 و در استان لرستان، 17 هزار هکتار جنگل و مرتع به علت آتش‌سوزی از بین رفته است. در این میان پایگاه دائمی اطفاء حریق در محل بام لرستان در حال ساخت است که 40 […]

آتش در جنگل

براساس آماری که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، شیرزاد نجفی اعلام کرده است در بین سالهای 86 تا 94 و در استان لرستان، 17 هزار هکتار جنگل و مرتع به علت آتش‌سوزی از بین رفته است.

در این میان پایگاه دائمی اطفاء حریق در محل بام لرستان در حال ساخت است که 40 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد؛ نجفی می‌گوید برای ساخت کامل این پایگاه به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر این اعتبار تأمین بشود در سال آینده این پایگاه به بهره‌برداری می‌رسد. معنی این سخن آن است که یک اگر مهم برای افتتاح پایگاه اطفاء حریق وجود دارد: اگر اعتیار تأمین بشود!

همین اگر، باعث شده است بسیاری از پروژه‌های استان لرستان در موعد مقرر به بهره‌برداری نمی‌رسند زیرا اعتباراتشان به موقع تأمین نمی‌شود. به گونه‌ای که هم اینک دهها پروژه‌ی نیمه‌تمام در استان لرستان وجود دارد که همگی معطل این «اگر» هستند.

 

دیدگاه ها

شهروند2 در گفته :

آیااین پایگاه دائمی اطفاء حریق به گونه ای هست که کلیه امکانات لازم ازقبیل هواپیمای آب پاش و…. روداشته باشه که هنگام آتش سوزی بلافاصله وبه دورازبوروکراسی واسه خاموش کردن آتش اقدام کنه یانه؟

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

آب وهواپیماپیش کش مسوولینی که احساس مسوولیت نمیکنندبخدااگرسالی هزاذهکتاراراین منابع ومراتع آتش بگیردکه این امرطبیعی است اندازه یکدستگاه تراکتوربه این منابع خدادادی خسارت وارد نمیکند.اگرراست میگوییدجلوی این کشاورزان ارخدا یی خبررابکیریدکه روزانه درختان راقلع وقم میکنندبگیرید

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :