کد خبر : 30439
تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2017 - 12:56
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 2,103 بازدید

وزیر نیرو وارد لرستان شد/ چیت چیان خبر داد: سد معشوره به سرعت ساخته میشود

خبرنگار هومیان نیوز: وزیر نیرو، حمید چیت چیان، چهارشنبه ششم بهمن ماه وارد لرستان شد تا چند پروژه را افتتاح کند. سفر کاری وی دو روزه است. حمید چیت چیان فاز نخست مجتمع آبرسانی روستایی کوثر کهمان الشتر را که قرار است 126 روستا را در نهایت آبرسانی کند افتتاح کرد و در این روز […]

خبرنگار هومیان نیوز: وزیر نیرو، حمید چیت چیان، چهارشنبه ششم بهمن ماه وارد لرستان شد تا چند پروژه را افتتاح کند. سفر کاری وی دو روزه است.

حمید چیت چیان فاز نخست مجتمع آبرسانی روستایی کوثر کهمان الشتر را که قرار است 126 روستا را در نهایت آبرسانی کند افتتاح کرد و در این روز 47 روستا در لرستان با حضور وزیر نیرو از نعمت آب بهره مند شدند.  نزدیک به 10 میلیارد تومان برای آبرسانی به این 47 روستا هزینه شده است.

دولت تدبیر و امید در این سه سال تعداد روستاهای بالای 20 خانوار فاقد آب شرب لوله کشی را که تعدادشان در سال 92 به 142 روستا میرسید در سال 95 به 48 روستا کاهش یافت.

همچنین در این سه سال تعداد روستاهای استان لرستان که با تانکر آبرسانی میشدند از 180 روستا در سال 92 به تعداد 14 روستا در سال 95 کاهش یافت.

حمید چیت چیان خبر داد که در سال 92 وقبل از اینکه دولت دکتر روحانی سکان سیاست اجرایی کشور را برعهده بگیرد هیچ گونه ردیف اعتباری برای آبرسانی به روستاهای کشور در نظر گرفته نشده بود در حالی که الان قرار است در دهه فجر امسال 870 روستای کشور به آب لوله کشی برسند و به این ترتیب تعداد روستاهایی که در کشور از نعمت آب لوله کشی بهره مند خواهند شد به یک هزار و 970 روستا خواهد رسید.

چیت چیان توضیح داد سه سد مروک، ایوشان و حوضیان در دولت دکتر روحانی به بهره برداری رسیدند. او نوید داد سد کمندان نیز پیشرفت فیزیکی 77 درصدی دارد و تا سال آینده به بهره برداری میرسد.

وی به مردم لرستان وعده داد ساخت سد معشوره {کوهدشت} از مطالبات جدی مردم است و ساخت آن به سرعت دنبال میشود. چیت چیان تصریح کرد با برنامه ریزی دولت تا دو سال آینده هیچگونه روستایی در کشور نخواهیم داشت که آب لوله کشی سالم نداشته باشد.

وزیر نیرو همچنین به شهرستان پلدختر رفت و ایستگاه برق فشار قوی 23 کیلوولتی این شهرستان را افتتاح کرد. اعتبار هزینه شده برای ساخت این ایستگاه فشار قوی برق 35 میلیارد تومان بوده است.

براساس برنامه های اعلامی، قرار است صبح پنجشنبه هفتم بهمن ماه نیز وزیر نیرو در تنها تصفیه خانه آب شرب خرم آباد حضور یابد تا انتقال آب کاکارضا به شهر خرم آباد که چند ماه است به صورت آزمایشی کلید خورده است به صورت رسمی توسط وزیر افتتاح شود. این پروژه ی بزرگ نیز در دوران حکمرانی دولت دوم اصلاحات شروع شد و قرار است سالانه بین 55 تا 60 میلیون مترمکعب آب به تصفیه خانه آب خرم آباد تزریق کند.

اگر سدها و بندهای پایین دستی این پروژه ی بزرگ به افتتاح کامل برسند سالانه 57 میلیون متر مکعب نیز آب به سوی هفت هزار و 300 هکتار از زمینهای دیم کشاورزی شهرستان خرم آباد فرستاده میشود تا دیم ها تبدیل به آبی شوند.

در استان لرستان اگرچه میزان آبهای سطحی و زیرسطحی اش 18 میلیارد مترمکعب است ولی فقط 23 درصد از زمینهای کشاورزی این استان از نوع آبی هستند.

همچنین هم مقامات استان و هم نمایندگان دیار بلوط و مفرغ هماره تأکید کرده اند سهم لرستان از تخصیص آب ناچیز است و وزارت نیرو بایستی این سهم را افزایش بدهد تا لرستان به رونق کشاورزی برسد.

دیدگاه ها

لک ماد در گفته :

ساخته میشود ولی با این تفاوت که بهره برداری در تولید برق نه استفاده برای کشاورزان

[پاسخ]

مدافع بلوط در گفته :

تا الان می گفتند احمدی نژاد مجوز نگرفته حالا که چهار سال است روحانی مجوز داده پس چرا نمیسازه دروغ گو کیست ؟اگر احمدی نژاد بود با همان بی مجوزی سد را می ساخت …

[پاسخ]

امرایی (طولابی. ) در گفته :

ای دسم پرو
او دسم پر
هرچی گتم
دو رو

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :