کد خبر : 31936
تاریخ انتشار : 22 می 2017 - 10:41
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 731 بازدید

ولی اله بودن یا ولی نعمت بودن؟

  محبوبه زیدی: من که الان دارم این اعتراض نامه را مینویسم روی صحبتم به آقا خورشید نماهایی است که گویا احساس می کنند خدایان مردم هستند و واقعا روشنی وگرمای شهر خرم آباد از وجود, مبارک ومقدس آنهاست!!!! جناب خورشید وندشما در بیانیه خود به مناسبت انتخاب آقای ولی اله رستمی به عنوان منتخب […]

 

محبوبه زیدی:
من که الان دارم این اعتراض نامه را مینویسم روی صحبتم به آقا خورشید نماهایی است که گویا احساس می کنند خدایان مردم هستند و واقعا روشنی وگرمای شهر خرم آباد از وجود, مبارک ومقدس آنهاست!!!!
جناب خورشید وندشما در بیانیه خود به مناسبت انتخاب آقای ولی اله رستمی به عنوان منتخب اول شوراشهر عزیزخرم آبادبه لمپن بودن نا آگاه بودن وخطرناک بودن چهل هزار نفر از شهروندان آگاه ودلسوز این دیار کهن ومتمدن اشاره نموده اید! “!
حالا لطفا به پرسش های بنده به عنوان یکی از این چهل هزار نفر پاسخ بدهید وگرنه اگر از مردم شریف خرم آباد عذر خواهی نکنید با نوشتن طومار واعتراض وشکایت حق خود را از شما خواهیم خواست!
پرسش اول آیا در طول هشت سال دفاع مقدس همین چهل هزار, نفر نبودند که از جان ومال خود برای نجات ایران عزیز گذشتند؟؟؟چطور است آن وقت لمپن نبودند و عشایر غیور ومردم شهید پرور و هزار تا ازاین عناوین را بارشان میکردید!!!
اگر همین امروز بیگانه ایی به کشور ایران دست درازی, کند آیا همین چهل هزار نفر که شما به آنها میگویید لمپن در خط اول از جان گذشتگی نیستند؟؟؟ شک دارم در این چنین شرایطی خیلی از این روشنفکرنماها ودلسوز نماهای ایران حتی دستی از دور بر آتش بگیرند!!!
پرسش دوم آیا همین مردم با درایت وبا فرهنگ خرم آباد در انتخاب به روحانی که نماینده فعلی اصلاحات شماست شرکت نکردند؟؟ چرا در آن مورد اعلی لمپن نیستند؟؟؟
پرسش سوم اگر آقای رستمی جایگاهش در سمت شورا نیست اصلا چرا تایید شده است چون حتی مغزشان به این خطور نمیکرد که اراده مردم بالاتر از, طایفه و پول و تبلیغات است؟؟ یا برای مزاح وتمسخر اورا تایید کردند؟؟ اگر چنین است بدان وآگاه باش که چه قاضیان ناعادل وچه انسانهایی با هزاران عیب وایراد دیگر هم تایید شده اند ومدعی گردانندگی خرم آباد, که چه عرض, کنم ایران هستند!!
پس جناب خورشیدوند لطفا در اصل قضیه دقت کن نه در حاشیه که مردم گاهی راهی جز انتخاب ندارند تا اراده خود را نفس کشیدن خود را به رخ خدایان شهر بکشند که ما نمرده ایم وهنوزآتش زیر خاکستریم حال این خدایان اصلاح طلب باشید یا اصول گرا !!! فرقی ندارد به خود نبالیدکه دربرابراراده مردم هیچ مقاومتی نمیتوانید داشته باشید!
پرسش آخر اگر چه ده ها پرسش دیگر هست و خودبهتر از بنده واقف هستید!
آیا همین چهل هزار نفر نبودند, که سال گذشته به جناب آشتیانی به عنوان نماینده فرهنگ وهنر رای دادند؟ پس چرا امسال یکی از اهالی محترم هنر و موسیقی نتوانست حتی جزعلی البدل ها باشد؟
یا در سالهای قبل مگر نماینده شما جناب, حمید رشیدی جز آرا این چهل هزار نفر نبوده؟؟ پس حالا چرا نیست؟؟ به نظر جنابعالی, عملکرد, شما ها واقعا هیچ تاثیری در این انتخاب ندارد؟؟ به خود, بیایید لطفا!!
در آخر چه بخواهید باور کنید چه نخواهید مردم ولی نعمتان شما هستند وبهتر است شما دست از ولی بودن وعقل کل بودن این مردم بردارید چرا که هنوز ولی اله هایی هستند که رستم وار دربرابر شما دیریازود قد علم می کنند, وپول وطایفه و تبلیغات وروشنفکر نمایی را به چالش میکشند حتی اگر شما به آنها بگویید لمپن!!
حتی اگر نماد کاوه ای امروز مردم خرم آباددر بازار مرغ فروشان باشد عیبی نیست که حق طبیعی این مردم است که انتخاب کنند،به خود بیایید
به خود بیایید
لطفا به خود بیایید
که سرنوشت ضحاک بر هیچ ایرانی پوشیده نیست
وازمردم شریف خرم آباد عذرخواهی کنید !!!!
که مردم ما فهمیده اند بی شک مرغ فروشی والاتر وبهتر از آدم فروشی است!!!!

دیدگاه ها

غزت اله محمدی گراوند در گفته :

سلام شیرزن سر زمین غیرت و ازدگی رستمی ها ومردم فداکار وشهد پرور خرم اباد در میدان کارزار قبل از انقلاب وبعد از انقلاب به به به گواهی تاریخ همیشه در خشیده اند لمپن در اصطلاح لغوی به معنی مفت خوری ودوزیست بودن است که عده ای با موج سواری گهی به گهی به چپ وگهی به راست به زندگی طفیلی خویش خود ادامه می دهند نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولی امر مسلمین بیشترین اضرار را از دست همین نگاهای معیوب محتمل گردیده است رستمیها بر خوان عرق جبین خویش نشسته اند وهمین رستمیها در فردای کار زار سپهر بلای نظام وکشور می شوند نه انهایی که با تزویر وریا با پشتوانه ارای تهدستان بر خوان همین تهیدستان نشسته اند

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

قُلِ اللّهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِى الْمُلْكَ مَنْ تَشآءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشآءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشآءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشآءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ قَديرٌ
بگو خدا اى مالك پادشاهى، پادشاهى را به هر كه بخواهى میدهى، و از هركه بخواهى میستانى، و هركه را بخواهى عزيز مینمايى، و هركه را بخواهى ذليل میكنى، خير به دست توست تو بر هر چيز توانايى،

قصه ي يوسف و آن قوم چه خوش پندي بود
به عزيزي رسد افتاده به چاهي گاهي

[پاسخ]

پرویز گـــراوند ـ تحصيلكرده جامعه شناسي در گفته :

كسي كه راي به رستمي را راي لمپنيسم دانسته، لاجرم هيچ شناختي از مفهوم لمپنيسم ندارد و دركش از اين مفهوم دركي عاميانه است دركي كه در سطح كوچه و خيابان و در داخل تاكسي از اين مفهوم وجود دارد نه دركي آكادميك و تئوريك.

[پاسخ]

شهروند در گفته :

درود بر این قلم و صد درود به این انتخاب مردم خرم آباد که کتابی از نانوشته ها را گشود…

[پاسخ]

معلم علوم سیاسی در گفته :

انتخاب رستمی مقبول ومحترم است اما
این انتخاب از عوارض دموکراسی است
این اتتخاب اکرچه قانونی است اما هیچ نشانه عقلانی در آن یافت نمی شود آنچنان که در توضیح نوشته بالا نشانه ای یافت نمی شود.

[پاسخ]

خرم آباد پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 25 می , 2017 12:05 ب.ظ:

معلم علوم سیاسی خخخخخخ

[پاسخ]

آرش در گفته :

دربین رای دهندگان به جناب رستمی،فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایران نیز وجود دارند،این انتخاب نیاز به تحلیل های دقیق دارد.

[پاسخ]

کرمی در گفته :

ما نیز بر شجاعت خانم زیدی که با ادبیات شیوای خود حق مطلب را ادا کردند احسنت میگویم امیدواریم در فضای که به برکت خون شهدای انقلاب مهیا گردیده در بیان مطالب هیچ گروهی هیچ فردی به هیچ کس و طایفه ای کمترین اهانتی روا ندارد ما لر زبانان و لک زبانان این دیار از زبان سخن پراکنان به مناسبت های مختلف زخم های کاری و عمیق بر داشته ایم که با عذر خواهی پوزش ممکن است جای ان التیام یابد اما درد ان چون استخوان سوز است در افکار مان در وجودمان در حافظه تاریخی مان زوزه میکشد غیر قابل تحمل وسزاوار نیست که این ضربه های ناحق را از همشهریان خود بخویم که نه تنها التیام نمیابد بلکه به زبان رسا و اصیل لکی مان (تا قیامت دویه مه) پس باید قدری محتاطانه عمل کرد و بجای سخیف جلوه دادن همشهریانمان که در برابر موشک های رژیم صدام بارها سینه سپر کردندانان را را شهروندانی شجاع با غیرت متمدن جلوه دهیم که لرستان بر انقلاب اسلامی حق بزرگی بر ذمه او دارد چرا که کوچکترین مانعی در راه اعتلای ان ایجاد نکره

[پاسخ]

کرمی در گفته :

بزرگترین پیام این اتفاق درک مردم از اینکه دیگران و شخصیت های به ظاهر باتجربه انطور که انتظار انان است در چهار دوره قبل نیازهای انن را تامین نکرده قصد دارند با فرستادن جناب رستمی که داای تحصیلات دانشگاهی است و مسلط بر زبان و ادبیات انگلیسی است بتوانند درکی از شهرنشینی در کشورهای توسعه یافته را برای همشهریانش ترجمه کند

[پاسخ]

کرمی در گفته :

معلم علوم سیاسی نداریم استاد معمولا سیاست و جامعه شناسی را بهتر تفسیر میکند معلوم است شناخت کمتری از جامعه سیاسی خویش دارند

[پاسخ]

هم شهری در گفته :

با درود وارادت خدمت بانوی شاعر وجسوراستان لرستان محبوبه زیدی
بنده متن توهین آقای خورشیدوند را در تکمیل این جریان خدمتتان ارسال میکنم

«ولی الله ایسم»

نقدی بر پیروزی انتخاباتی ولی الله رستمی در انتخابات شورای شهر خرم آباد

به قلم یاسر خورشیدوند رییس حزب هدا (همبستگی دانش آموختگان ایران) شاخه لرستان

توضیح اینکه در انتخابات شورای شهر خرم آباد یکی از دستفروشان معروف این شهر به نام ولی الله رستمی بدون داشتن ستاد و تنها با یک بنر که به شکل کاور بر تن می کرد و در خیابان راه می رفت؛ توانست با اختلاف چشمگیری نسبت به رقبا به عنوان نفر اول وارد شورای شهر خرم آباد شود.
خیلی زود درباره پدیده رستمی دست به قلم شدیم تا روشنفکر نماهایی نیایند و این پدیده انتخاباتی را تحت عناوین پر زرق و برقی همچون اعتراض سیاسی، نافرمانی مدنی و… جلوه دهند.
رای آقای رستمی نه تنها اعتراض سیاسی و مدنی نیست بلکه خبر از افسارگسیختگی فکری خطرناکی در میان بخش اعظمی از توده رای دهندگان خرم آباد می دهد.
ما از امروز با 40 هزار فرد خطرناک در جامعه مواجه هستیم؛ جمعی خطرناک که برای کنترل و در امان ماندن جامعه از آن ها نیازمند برنامه ریزی های دقیق فرهنگی و سیاسی هستیم.
ما از این به بعد با 40 هزار نفری مواجه هستیم که تحلیل و اندیشه پشت تصمیم شان نیست و با این هیجانات لحظه ای خود به تومور بدخیم و خطرناکی در کالبد اجتماع شهری خرم آباد مبدل گشته اند. 40 هزار نفری که یا شهروند نیستند یا روش شهروندی را نیاموخته اند.
40 هزار نفری که هرگز نمی توانند اقدام خود را یک حرکت سیاسی یا اعتراضی بنامند؛چون اگر این رای سیاسی یا اعتراضی بود می بایست تعداد رای سفید بالا و یا مشارکت انتخاباتی پایینی می داشتیم؛ چون رای سفید و عدم مشارکت را به عنوان دال های اعتراض سیاسی می دانند.
این شیوه ناصحیح اقدام اجتماعی که نه بر اساس لیاقت و تخصص بلکه بر اساس دلسوزی یک نفر را حمایت کنیم بارها و بارها در فرهنگ سیاسی مردم خرم آباد به چشم خورده و هر بار نیز با پشیمانی توده به پایان رسیده است. این نوع کُنش سیاسی به هیچ عنوان زیبنده تاریخ و تمدن غنی مردم لرستان و شهر خرم آباد به عنوان مادرشهر قوم لر نیست.
امید است با عبور از این آزمون و خطاهای پیاپی دیگر شاهد بروز چنین حوادث تلخی در عرصه های سیاسی و اجتماعی استان نباشیم.
ذکر مجدد این نکته خالی از لطف نیست که یادداشت نگارنده هیچ خللی در حق آقای رستمی به عنوان یک شهروند جهت حضور در انتخابات وارد نکرده و مطالب مذکور تنها نقدی بر رفتار انتخاباتی مردم خرم آباد است و نه نقد برادر عزیز و قابل احترام مان جناب آقای رستمی.
لطفا در نشر این مطلب ما را یاری کنید.
هم چنین متن عذرخواهی جناب خورشیدوند که البته بسیار محافظه کارانه است چون از توهین خود به عنوان نقد یاد کرده است

[پاسخ]

هم شهری در گفته :

عمو مظفر:
صحرایی حشم:
عذرخواهی از طرفداران آقای ولی الله رستمی و مردم شریف خرم آباد

یاسر خورشیدوند. رییس حزب هدای لرستان

بعد از پایان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خرم آباد مقاله ای به رشته تحریر درآوردم و در آن رای دهندگان به رستمی را مورد انتقاد قرار دادم. متن بنده بر خلاف تصور و خواست قلبی ام موجبات آزردگی خاطر بخشی از همشهریانم را فراهم آورد. قبل از هر چیزی نهایت تاسف و عذرخواهی خود را خدمت همشهريان عزیزم اعلام داشته و امیدوارم این عضو کوچک خانواده خود را مورد عفو قرار دهند.
پس از عذرخواهی چند جمله را باز هم به عنوان گلایه درون خانوادگی به برخی از برادران و خواهران هم تبارم عرض می کنم. پس از چاپ مقاله بنده در روزنامه های استان صفحه اینستاگرام و تلگرام بنده مورد هجوم شدید برخی از دوستان قرار گرفت. یکی تهدید به درگیری می کرد؛ یکی می گفت فلجت می کنم؛ یکی فحاشی می کرد و حتی این تهدیدات تا حد تهدید به مرگ هم پیش رفت.
فقط خواستم بگویم این جوانی که اینچنین مورد آماج فحاشی و تهدید شما قرار گرفته اگر انتقادی داشته به دلیل نگرانی است که برای آینده شهر و دیارش داشته وگرنه او هم می توانست همچون بسیاری از فعالین سیاسی اجتماعی شهر پس از انتخابات تا انتخابات بعدی به لاک خود فرو رود. این جوان که امروز می خواهید اشتباه اولش را به اشتباه آخرش تبدیل کنید در بحث جشن گلونی مقابل بسیاری از مسولین و بزرگان ایستاد و دست به قلم شد؛ در نقد طایفه گرایی بزرگان ایل خود را مورد شدیدترین حملات قرار داد؛ در مقابل اقدام کردها که در کتاب های درسی شان از لرها به عنوان کردهای جنوبی یاد کرده و زبان های لرستان را زیر مجموعه زبان کردی کرمانشاهی نوشتند ایستاد و به شورای عالی انقلاب فرهنگی شکایت کرد و بسیاری هزینه های دیگر که برای این شهر و دیار متحمل شد. آیا یک بار برای این همه اقدام مثبت و هزینه هایی که دادم از بنده تشکر کردید که امروز بخاطر یک اشتباه اینچنین حمله می کنید؟
چند نفر فحاشی به خانواده بنده کردند؛ برخی از خجالت ایل و تبارم درآمدند و برخی هم سراغ آدرس محل کارم بودند که آن را بر سرم خراب کنید.
برادران و خواهران هم تبار، جامعه ای که در آن نقد نباشد به مانند برکه راکدی است که هیچ گاه به دریا وصل نخواهد شد. وقتی با پوست و خون و استخوان نگاه تحقیر آمیز اقوام دیگر، فقر، بیکاری، تبعیض و هزاران دردی که دیارم را به خوابی تاریخی فرو برده را می بینیم مگر می توان ساکت ماند و نقد نکرد؟ و صد البته ممکن است گاهی هم این نقد اشتباه باشد. اما کاری نکنیم که نقد اول یک نفر به نقد آخرش تبدیل شود.
کوتاه سخن در پایان بار دیگر مراتب عذرخواهی خود را از همشهریان عزیزم اعلام و آرزوی سعادت و بهروزی برای مردمان دیار مفرغ و بلوط را از درگاه ایزد منان خواستارم.

یاسر خورشیدوند. خرداد 1396

[پاسخ]

ایران دوست در گفته :

با سپاس فراوان از هومیان نیوز
با قدرددانی از قلم شیوای شاعر لرستانی که نقد او نه بر جناب خورشیدوند که بر تمام سیستم و جریان تایید صلاحیت ها وادعای عقل کل بودن های مسئولین می باشد

[پاسخ]

خورشیدوند حق داشت ، بینشی داشت فرای احساسات شما
پیشنهاد خودسوزی شهروند در برابر استانداری از طرف رستمی رئیس شورای شهر را چگونه توجیه میکنید !؟
درست است که میگویند سرنوشت انسان در گرو انتخاب های اوست نه استعدادهای او ، این جسارت نتیجه یک انتخاب نا اگاهانه بود اینک شما باید برای پیش داوری از خورشیدوند عذرخواهی کنید .

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :