کد خبر : 26380
تاریخ انتشار : 23 آوریل 2016 - 23:05
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 3,238 بازدید

پاسخ علی اصغر اسفندیارپور به اسماعیل دوستی

پاسخ علی اصغر اسفندیارپور به اسماعیل دوستی برادر محترم جناب آقای اسماعیل دوستی- سلام علیکم: اجازه بفرمائید بعنوان “ذکر” ، چند نکته کوتاه و اثباتی یادآوری شود هر چند ممکن است با سیاست و عرف جاری مطبوعات همسویی نداشته باشد و ان شاءالله تصور عصای نصیحت به دست گرفتن از آن استنباط نشود. 1- آقای […]

اسماعیل دوستی
پاسخ علی اصغر اسفندیارپور به اسماعیل دوستی
برادر محترم جناب آقای اسماعیل دوستی- سلام علیکم:
اجازه بفرمائید بعنوان “ذکر” ، چند نکته کوتاه و اثباتی یادآوری شود هر چند ممکن است با سیاست و عرف جاری مطبوعات همسویی نداشته باشد و ان شاءالله تصور عصای نصیحت به دست گرفتن از آن استنباط نشود.
1- آقای مومنی مجددا” در صدد جوابیه بر آمده و به تعبیر خودشان ؛ ریز و درشت را مطرح کنند که ضمن مخالفت، عرض کردم :
این نوع مباحث فی مابین مخصوصا جدل بین حضرتعالی و آقای دوستی، ره بجایی نمی برد زیرا بر اساس تعلیمات قرآن و سخن عارفان دنیا در مقابل آخرت، دنیایی کدر و مه آلود می باشد، بدیهی است در فضای کدر حقایق را می توان به آسانی قلب و وارونه جلوه داد.
در تاریکی شب ، فلز قلب و بدلی با طلای ناب فرقی ندارد لذا “قلب” خود را با زر برابر دانسته و به او پهلو می زند که حقیقت اصلی من هستم نه شما. از طرفی طلا منتظر می ماند که روز روشن فرا رسد و با زبان حال به او می گوید بمان تا روز آید و قضیه فاش شود.
قلب پهلو می زند با زر به شب / / انتظار روز می دارد ذهب
با زبان حال، زر گوید که، باش / / ای مزور، تا برآید روز فاش

جالب است که قرآن کریم از این اختلافات آشکار و پنهان به کرات خبر می دهد.(1)
در قرآن آمده است که در روز قیامت نمی توان دروغ گفت، نه اینکه با اراده دروغ نمی گوییم، بلکه نمی توانیم دروغ بگوییم چون، همانند شیشه های بلوری تا اعماق جان انسان آشکار و شفاف است (یوم تبلی السرائر) در صورتیکه در دنیای کدر می توان دروغ گفت ، به تعبیر عامیانه دروغ گفتن در این دنیا فیوز ندارد که بپرد..
2- چه بخواهیم و چه نخواهیم به گواه و اعتراف صاحب نظران سیاسی-اجتماعی در هیچ برهه زمانی اتحادی این چنین میمون و مبارک بین قاطبه مردم و جوانان در منطقه آن هم بر مبنای رشد فکری و تمرین و ارتقاء دموکراسی، با سازوکاری مدنی بوجود نیامده که نه تنها سرآمد استانی بلکه نمونه ای کشوری ایجاد شده بود و شاهد این مدعا انتقال حدود پنجاه هزار رای از فردی به فرد دیگر در ظرف زمانی کمتر از یک هفته می باشد.
این حرکت دو نکته را به بنده و حضرتعالی متذکر می شود ، یکی اینکه امروز در “عصر انفجار اطلاعات”و فضای باز سیاسی زندگی می کنیم و دیگر آنکه باید بدانیم زمان قهرمان و قهرمان پروری رخت بربسته و خاک بشر دیگر اسطوره پرور نیست. امروز در مقابل عقول رشید مردم مخصوصا نواندیشان فرهیخته این مقوله جایگاهی ندارد.
3-چه بخواهیم و چه نخواهیم فرج اله مومنی روستایی یک واقعیت است، همانطور که حضرتعالی هم یک واقعیت می باشید.
مومنی فردی است برخاسته از یک خانواده شناخته شده و خوشنام با بهره هوشی بالا که شما پیشینه ایشان و خانواده اش را از بنده بهتر می دانید، از ویژگی های شخصیتی اش صداقت، شجاعت و خدوم بودن است. او همرزم برادر شهیدش بعنوان آرپی جی زن، در خط مقدم جبهه، رزمنده ای دلاور و فداکار بود و صد البته امروز هم در خدمتگزاری به مردم رنجدیده آن دیار حریصانه عشق می ورزد. بنابراین بکار بردن تعابیری مثل حسود، کاذب، انحصارطلب و… به فردی که عمری صادقانه در خدمت نه تنها مردم بلکه زمینه ساز آرای جنابعالی، آقای سوری، بنده و… بوده هم بار حقوقی دارد و هم در شان حضرتعالی نمی باشد. شاید جرم نا بخشودنی ایشان ثبت یک بار کاندیداتوری در پرونده شان باشد آن هم با هزاران اما و اگر، از جمله مخالفت شدید حضرتعالی با ایشان!
در مورد مسئله مالی، مستحضر هستید خانواده پدری ایشان قبل از انقلاب و ابتدای انقلاب در مقایسه با دیگران نسبتا متمکن زندگی می کردند ولی اینجانب جهت تنویر افکار عمومی شهادت می دهم در حال حاضر معاشی ساده، متعارف و همسطح مردم معمولی دارند و اگر بخواهند مشکل مالی خانواده شان را حل کرده و ادای قرض نمایند وضعی پایین تر از این خواهند داشت. برادر قاضی شان که در صداقت قضایی نقطه کوری ندارند بعد از 30 سال خدمت نتوانسته است یک واحد ساختمانی در تهران و یا جاهای دیگر داشته باشد! برادر دیگر که متاسفانه مورد بی مهری شما قرار گرفته چهره ایست ملی، با صداقت، شجاع و در عین حال اهل تحلیل و منتقد که با توجه به حکم قضایی تاوانش را هم پرداخته است و امروز با سرافرازی زندگی می کند. اینجانب اطلاع موثق دارم از مراکز علمی سیاسی خارج از کشور به کرات دعوت می شوند ولی علاقه به نظام و مملکت را بر رفاه شخصی ترجیح داده و جواب رد می دهند. بنابراین جملاتی مثل، تحریم انتخابات (ایشان در همان زمان در ستاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری مسئولیت و فعالیت داشتند)، به کام اصولگرایان کار کردن و … نسبت به ایشان نهایت کم لطفی است. انتظار می رفت با توجه به لرستانی بودن او حداقل تعصبی نشان می دادید!! و اما برادر شهیدشان که امروز از او نه نامیست و نه نانیست و نه نشانی، به گواهی همرزمان همراهش قبل از عروج و شهادتش در رویارویی بعثیون متجاوز فریاد مرگ بر صدام و درود بر امام خمینی سر می دهند (فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما).
4_ جناب آقای دوستی، قلم و زبان شمشیر دو لبه ای هستند که از هر دو طرف برندگی دارند. مثلا در تقابل حرف شما که می فرمایید شما چکاره استان هستید که دخالت می کنید؟ ایشان هم ابراز می دارند، چگونه است مدیران استان را به خود منتسب کردن، با آقای مقیمی در مورد فرماندار معزول لابی کردن و … بر شما منع نیست ولی بر دیگران نامشروع و ناخوشایند است! در صورتی که لابی گری جهت انتصاب مدیران توسط احزاب، گروه ها و شخصیت های سیاسی در کشور ما امریست مرسوم. اگر بناست دخالت نشود برای همگان است حتی نماینده مجلس هم حق دخالت در عزل و نصب ها را ندارد. ایشان باید وظیفه قانونگزاری را انجام داده و نظارت کلان کشوری داشته باشد.
نکته دیگری که همواره مرا رنج می دهد و دوست دارم در موقع مقتضی اینجانب را قانع فرمایید این است که هر بار در جلسات عمومی و خصوصی ای که با هم داشتیم یادآور می شوم که در انتخابات شما، با اینکه خود در حوزه دیگر کاندیدا بودم ولی با سرعتی ملایم همراه مردم برای پیروزی تان تلاش کرده و فرج مومنی و مرحوم جانمحمد با کوششی مضاعف کار می کردند ولی باز هم در نوشتار وگفتارهای تان تکرار می فرمایید اینان با من نبودند! هرچه فکر می کنم علت این تبری را نمی فهمم!!!
5- و بالاخره چه بخواهیم چه نخواهیم مردم رنجدیده کوهدشت بعد از انقلاب تا کنون در حوزه سیاسی حداقل 2 مقطع تاریخی تلخ را تجربه کرده اند:
الف) سه بار ابطال انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دوم و سوم:
آری سه بار آرای گرم و پراحساس مردم این سامان مقبول شورای محترم نگهبان نیافتاد که جنابعالی هم در آن برهه شریک غم مردم بودید. متاسفانه از این نظر هم رکورد کشوری را برایمان ثبت کردند، یعنی هیچ حوزه انتخابیه ای از کشور این چنین دچار معضل سه بار ابطال انتخابات قرار نگرفت تا جائیکه در دور سوم مجلس شورای اسلامی در کشور تنها شهرستانی که از نعمت نماینده محروم گردید، کوهدشت بود.
ب) مقطعی که خیلی اسف بار تر می باشد، غارت آراء مردم در انتخابات مجلس در هفتم اسفندماه سال 1394 بود؛ به اعتراف ناظران اعم از مخالف و موافق، در مقابل چشمان حیرت زده ده ها هزار نفر مرد و زن آن هم در روز روشن، به تعبیر مقام معظم رهبری حق الناس را به تاراج دادند.
امروز در هر دادگاه و محکمه قضایی حاضر شویم با قطعیت تام تمام به سبک و سیاق ریاضی که گالیله در محاکم کلیسا از حرکت زمین دفاع کرد، اعلام می داریم:
“ای زمین تو متحرک هستی، و ای آراء مردم کوهدشت و رومشکان به تاراج و غارت رفتی!!!!”
توصیه ای اخلاقی:
در پایان به عنوان برادری که از نظر سنی تجربه ای هر چند اندک بیش از شما دارد، توصیه ای موکد دارم. اگر سودای هدایت و رهبری منطقه در سر دارید و می خواهید در قالب یک چهره ملی انجام وظیفه نموده و فعالیت سیاسی را در کنار رفاه شخصی داشته باشید باید اسباب و ابزار آن را هم تحصیل فرمایید.
یا مکن با پیل بانان دوستی // یا بنا کن خانه ای در خور فیل
یکی از اساسی ترین صفت در این مولفه، بزرگواری، صبر و شرح صدر می باشد(الم نشرح لک صدرک). این امر آنقدر از اهمیت برخوردار است که در فرهنگ و معارف ما آن را بعنوان سر در بدن تشبیه کرده اند.
صبر و امید و فداکاری و ایمان درست / / چون به هم دست دهند سد سکندر شکنند
برادرم اگر قبول بفرمایید شروع این مباحث و نامه نگاری ها از بهمن ماه 1393 توسط حضرتعالی آغاز گردید در آن مصاحبه ضمن این که خودرا در صدر نشانده و ماها را متهم به تندروی کرده و دیگران را مورد بی مهری قرار داده بودی که این موضع با مقوله صبر و هدایت جامعه همسویی ندارد.

خداوند به همه ما توفیق شفاف بودن در دنیای کدر و رستگاری در آخرت عنایت فرماید تا ضمن حفظ آبروی انسان ها که از کعبه مقدس تر است، بیش از این بر روی آتش بر افروخته آن سامان نفت نریزیم.
—————————————————————
(1) و لا یزالون مختلفین (در دنیا اختلاف ها همچنان ادامه دارد) سوره هود آیه 118
لا تخفی منکم خافیه (در قیامت هیچ چیز از شما مخفی نمی ماند)

دیدگاه ها

خدا وكيلي در گفته :

سلام حاج آقا .اگرنمي شناسي من معرفي مي كنم .نامش علي اصغر اسفنديارپورومعروف به اسفندياري است.معلم بود.ايدئولوگ بود.محبوب همه مردم بخصوص قشرجوان.پاسداربود.قدرتمنددر دو جبهه فزهنگي ونظامي باضدانقلاب ومتجاوزخارجي مي رزميدلباس سبز بي درجه سپاه را مي پوشيد همان لباسي كه روزي طبق وصيت شهدا با نعش آنها بخاطرقداست وتبركش درمرقدشان دفن ميشد.فزمانده بودقاري قرآن بودودرغياب روحاني پيشنماز مي شدوچه نمازهاي بي ريايي درمغرب وعشاي مسجد صاحب الزمان .عج.دريادماودفترخاطرات شهدا مانده.مردخدابود.عادتي داشت كه پست قبول نمي كردمسجدومدرسه پايگاهش بود.سپاه وجبهه راهم اضافه كرد.وچه منفورندآنان كه براي كسر شان اين يكي به كت سپاه كاپشن اسرائيلي گفته اند.عزيزخدا عزيزمردم هم بود بي استفاده از(ز.ز.ز)منتخب مردم شدوشدوشد.ولي عرضه جمع كردن پوووووول نداشت لباسش ورفتارش وحتي لهجه اش راتغيرندادتحليل گران او رامسبب اخراج هواداران لنين ورجوي اف معرفي نموده اند عنقريب كه براي حق انان برعليه حاجي وكيل بگيرند.ولي حاج آقا هرچه بگم نمي توانم يك درهزار ديانت صداقت شجاعت ويكرنگي ومردم مداري اورا بيان كنم .حاج آقا اواصالت ونجابت دارد كم گو وحقگوست.زحمت بكش خودت تحقيق كن كيست.

[پاسخ]

گلی ما بین پاسخ در تاريخ یکشنبه 24 آوریل , 2016 6:23 ق.ظ:

وت کاسمسا وکوه مچی وت و پی کاسمسا

[پاسخ]

آيننه پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 1:21 ق.ظ:

احسنت كه درك كرده اي بيانت احتياج به گلي مابين دار ي چون بي اين نكته ارتباط شمابا خارج برقرارنميشه.

[پاسخ]

خدا وكيلي پاسخ در تاريخ جمعه 29 آوریل , 2016 2:17 ق.ظ:

خدايا بازتو وكيل وشاهدي دراين ساعت 4صبح مورخ10ارديبهشت كه برخلاف اين كاسه بدست ومنتظر كاسمساي همسايه چشمم جزبه لطف بي منت حضرتت به فرد ديگري نظر نداشته.بارالها دكتربيرانوند اين تنها اصلاح طلب لرستان را پيروز وسربلند فرداي صندوق آرا گردان چون دوذي كه از ميز تهران بلندشد.خيلي هم سفيد نبود دربين طراحان ……….هم بود.اميد تويي كه همه خيري

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ یکشنبه 24 آوریل , 2016 7:52 ق.ظ:

احسنت پاينده باشين.

[پاسخ]

ابوالفضل مابین پاسخ در تاريخ یکشنبه 24 آوریل , 2016 11:25 ق.ظ:

من که متوجه نشدم منظورت چی بود خداوکیلی؟!

[پاسخ]

خوشحال پاسخ در تاريخ یکشنبه 24 آوریل , 2016 11:26 ب.ظ:

جناب ابوالفضل فقط خواستم به كساني كه فكر مي كنند ما /متوجه /نبوديم حالي كنم ما اهل /توجه/بوديم.به زبان ساده وخودماني.بنده باقسم به پير و پيغمبر وباباي بزرگ يا بازور گرز نمي توانم ثابت كنم نويسنده پاسخ يعني جناب ابوالفضل مابين سوادخواندن ونوشتن نداردبه دودليل روشن.1خوانده ومتوجه نشده است 2.يك خط راست پاسخ نوشته است .پس خواندن ونوشتن تو هم ولايتي خدا وكيلي خوبم چون نمودواثرخارجي دارد.درعلم منطق جزء بديهيات بحساب آورندواحتياج به صغري.كبري ندارد….ابوالفضل نگهدارت

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 8:57 ب.ظ:

باخت شرف دارد به این بردن

[پاسخ]

علی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 9:04 ب.ظ:

جناب خداوکیلی خداوکیلی یک چیز را از قلم انداخته ای قلع. و قم ونان بری جوانان بی گناه در دهه شصت و هفتاد به آخرت زیاد اشاره کرد ه است چه جوابی برای گفتن دارد

[پاسخ]

خوشحال پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 1:10 ق.ظ:

سلام بر علي آقا.بزرگوار آنكس كه تو به حبش مسمي بنامش گشته اي يعني مولي التقين.ع.براوج تمام ارزشهاي بشري قراردارد.يكي ازاوص اوصاف مولادرعالم خاكي (عدل)اوست درتمام امور وما كه مفتخر به شيعه ي علي.ع.هستيم مجاز به تهمت وهتك حرمت ديگران نمي باشيم به ويژه شما كه مسمي به اين اسميد.حقير چون تقريبا همسن هردوطرف هستم رفتار اجتماعي وسياسي وكاريشان رادرظاهر شاهد بوده ام وبعلت كوچكي كوهدشت دررمان پيروزي انقلاب كه فقط يك دبيرستان داشت مسائل پشت پرده هم خيلي سري نمي ماند.خدارا باز گواه و وكيل مي گيرم دركامنت تعريف از اسفندياري غلو كه نكردم هيچ كوتاهي هم كردم وباوجود نام مستعاردوست نداشتم بندكان خدا برداشت گزافه گويي ازسخنانم داشته باشندآنچه كه گفته ام رفتاريست كه تمام هم نسلانم ديده اندواگرنمي ديدم كسانيكه روزي من نوعي را بجرم اينكه قبل ازنام اسفندياري حاج آقايش رانگفته ام يا فبل از نام شريعتي كلمات شهيددكترراگفته ام ازخط اسلام وانقلاب خارج نمي دانستند.وامروز بقول خودمان (ازصيقه سري)اسفندياري بنام وناني رسيده اندپارا ازگليم انتقاددرازتر كرده ودارند درحق ولينعمت خودظلم روا مي دارند لزومي نبودكه واردماجرا شوم.امادرموردنان بري واخراج (قلع وقم شما)جوانان ديار اطمينان دارم كه اولا 90درصداطمينان ندارم اسفنديار ي دخيل بوده چون مستندي نديده ام ودرشب نامه هاي دهه 60و70كه بوسيله گروهك هامنتشرمي شدباوجودحملات تندحاج اسفندياري درمجالس وسخنراني هايش به همه (ايسم ها به قول خودش)بازنام ايشان نبود.درثاني عزيزي كه دلت براي نان بريده ها مي سوزد راهش اينست كه ازكسانيكه امروزصاحب قدرتند بخواهي كه نان را به سفره هايشان برگرداند همانطور كه اقاي امامي درزمان نمايندگي ومرحوم جانمحمددردوره مسئوليت درآموش وپرورش اينكار راانجام دادند.ثالثانسل جوان بخصوص نسل سوم خيلي اهل تحليل ومنطق هستند.تحقيق كنيد زمان وشرايط وشور انقلاب چطور بوده وباتوجه به تشكيل (جمهوري اسلامي )اخراجي ها چه كساني بودند.—-تعدادي اخراجي مثلاماركسيست كه توبه كردندوبه كاربرگشتندچون ميشناسم نه ماركسيزم بودند ونه دربرگشتن نمازشب خوان شدند فقط شوروانرژي جواني بودتاجاييكه بجه مسلمانها هم اسم عوض مي كردندهوشنك تبديل به سجادمي شدوريش كلنگي مي گذاشتن وعلوم اسلامي اغلب ما وآنها دريك سطح بود.ساواكي ومعتاد اخراجي هم بود—آري چنين بود فرزندم بنده دوياداشت مكتوب دراين مورداينكه اسفندياري مسئول اخراج ونان بري بوده درسايتهاي مجازي ديده ام يكي نوشته آقاي دوستي درجوابيه به مومني.ودومي نوشته مقاله مانندي ازآقاي د-محمدي كه حتي به دكتررضا بهرامي اين فرهيخته آزادانديش –كه همنامت علي .ع.نگهدارهردونفرتان باد—گرا داده بود پدرت را اسفندياري ها اخراج كرده اندتوچرا اينطورمي انديشي و اصلاح طلبي از كوراني فرو محمدآزادبخت حمايت مي كني درنوشته ها مستندي برنان بري ومسئول بودن اسفندياري نبود اگردارند بربلندي هنجس بگذارندتا همين جوانان وكيل انها شوند.براي احقاق حق/.درضمن اگرجناب دوستي اين جوانان مستعدوآگاه را با توجه به تخصص بالايي كه دارندمشغول به كاركندبي شك كاريست كه پاذاشي دنيوي واخروي دارد/استادآزادبخت جواب كامنت (قلع.وقم)است درج نكردنش ظلم به مظلم است.

[پاسخ]

بشنو پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 4:45 ب.ظ:

جواب تقديم گرديد.بعلت خراب شدن پل كشكان كه طبق رسومات بعدازهفت اسفند تاريخش را ازساساني به دوران قجر آغامحمد خاني تغييردادنددير مي رسد.

[پاسخ]

عظيم آزادبخت در گفته :

الحق كه ثابت كردي معلم و بزرگ هستي

[پاسخ]

محمد مهدی در گفته :

اسفندیاری شیریکه

[پاسخ]

جمع کثیری از فرهنگیان کوهدشت در گفته :

آقای دوستی به درویشی قناعت کن که سلطانی خطر دارد
شما مایه تنفر اصلاح طلبان هستی ما انزجار خود را از عملکرد شما اعلام میدارم و هم قسم شده ایم که جواب دندان شکنی به عملکرد شما در آینده ای نه چندان دور بدهیم
شما سفسطه کار و دروغ پردازی بیش نیستی که مقام و پست، درویشیتان را بر شما مخفی کرده است اگر اینبار در انتخابات تهران یا هر جای دیگر شرکت کردی به شما نشان خواهیم داد که شما لکه ی ننگی بیش نبوده ای و یقین بدانید با رای خود از صحنه حذفتان خواهیم کرد اگر در یک فضای دموکراتیک انتخاباتی بین شما و آقای مومنی برگزار شود به شما قول میدهم که از آمدن و حضور پشیمانتان کنیم همه ی ما در راه مومنی خواهیم ماند و تا آخرین قطره خونمان از ایشان حمایت میکنیم و تلاش شما برای حذف ایشان راه بجای نخواهد برد و بدانید خداوند با مومنی و جوانان رشید شهرستان کوهدشت است حربه های کثیف شما برای شکایت از ایشان را به گل نشاندیم و نقشه های قبیح دیگرتان را هم. جوانان امروز شهرستان بیدار شده اند و اجازه نمیدهند امثال شما دیگر عرض اندام کنید ادامه ی تخریب آقای مومنی به ضرر شما تمام خواهد شد

[پاسخ]

ابوالفضل مابین پاسخ در تاريخ یکشنبه 24 آوریل , 2016 9:35 ب.ظ:

حق داری عصبانی بشی باختن سخته منم باشم ناراحت میشم خدا بهتون صبر بده

[پاسخ]

وجدانی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 6:06 ق.ظ:

باختن نگو تاختن بگو آنهم در شب تار….

[پاسخ]

گراوند پاسخ در تاريخ یکشنبه 24 آوریل , 2016 10:20 ب.ظ:

درود بر شرفت

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 11:15 ق.ظ:

شهري كه فرهنگيانش شما باشيد …

[پاسخ]

امیری پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 11:45 ق.ظ:

بعنوان یه فرهنگی از نحوه ی پاسخ دادنتان احساس شرم میکنم. اطمینان دارم که شما با این نوع نوشتاری که دارید نمیتوانید یک فرهنگی باشید چه به اینکه نماینده و به نمایندگی این اراجیف را بر زبان بی منطقت بیاری .شما آبروی هرچی فرهنگیست بردید هیچ اصلاح طلبی همچون ادب و فرهنگی که شما در آن حضور دارید وجود ندارد ….همین بس که خود را آدم مومنی میدانید و قسم خورده ای که در راه مومنی بمانی و بمیری.دوم اینکه اگر فرهنگ داشتی و فرهنگی بودی هیچگاه از کلمه کثیف برای یه انسان مسلمان استفاده نمیکردی /////؟؟؟؟؟؟ این حرکات به نفع هیچکس مخصوصا اردوگاه اصلاح طلبان نیست.هم آقای اسفندیاری و هم آقای دوستی از چهره های شاخص دوست داشتنی و زحمتکش این دیار هستند ما وظیفه داریم که تفرقه را دور کنیم .هر کسی از طرهان بزرگ به جایگاه ممتازی ریسده باعث افتخار بودن .همه عزیزان باید دست دردست هم به فکر عمران دیار طرهان باشیم شخصیتهای بزرگی از اسفندیاری تا سوری و از دوستی تا ملکشاهی از این دیار هستند و ماها باید ضمن رعایت ادب در گفتار با کردارمان موجب رفع کدورت شویم نه اینکه خود را فدایی یه نفر و نفر دیگر را کثیف بنامیمم .بعنوان یه طرهانی از برادران عزیزم چه آقای اسفندیاری وچه آقای دوستی میخواهم به این موضوع بایان و وحدت و برادری را جایگزین این کشمکشهای موجود نموده و اجازه ندهند دیگران بیش از این از این ومضوع سوء استفاده نمایند

[پاسخ]

رضا پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 1:22 ب.ظ:

درود بر شما

[پاسخ]

وجدانی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 6:10 ق.ظ:

یار نا پایدار دوست مدار دوستی را نشاید این غدار….

[پاسخ]

رومشگانی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 9:26 ق.ظ:

دوستان به یک داستان تاریخی دقت فرمایید…هرکسی به یک دلیلی فوت میشود و مردم ناراحت و از مرض یا تصادف یا سکته و….طرف سخن میگویند و حسرت میخورند در حالیکه هیچکسی از عزراییل همونی که جون ادمهارو میگیره حرفی به میان نمیاره……شما مردم بانی اصلی رو فراموش کردید و چسبیدید به این وآن

[پاسخ]

فرهنگی پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 8:14 ب.ظ:

بخدا خجالت میکشم همکار شما هستم فرهنگی شانی داره دست بردار خجالت بکش

[پاسخ]

دل ستي پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 9:22 ق.ظ:

جمع كثير غرهنگيان عزيز!!!!!!؟؟؟؟؟ فرهنگي داراي فرهنگ و اصالت و شجاعت و صراحت اين طور جواب نمي دهد. فرهنگي شان فرهنگي بودن خود را هميشه حفظ مي كند و با تحمل ناملايمات جواب ملايم مي دهد. جواب بايد مستدل و منطقي باشد. هوهوي دروايش بر سطاني شاه ارجح بوده و هست. چون پادشاهان در معرض مرتكب هرگونه خطر و ظلمي قرار داشته و دارند. ولي درويش غم عشق و جان داشته است و سلوك خاص خودش را. گر مرد رهي با عمل خودت نشان بده طريق را. و گرنه شناكردن بدون دانستن فن شنا جز نابودي عايد ديگري ندارد. فرهنگي و معلم به حكم معلم بودنش توهين نمي كند حتي در…. به گمانم شما اصلا فرهنگي نيستيد يا شم فرهنگي بودن نداريد. خواهش مي كنم به نام فرهنگيان خودتان را معرفي نكنيد و با آبرو و حيثيت فرهنگيان عزيز جامعه بازي نكنيد. فرهنگيا در انتخابات هفتم اسفند با متانت و وقار معلمي كار خود را انجام دادند و ثابت كردند كه معلمند ولي جفا است كه با روش به ديگران جواب بدهي. معلم معلم است و هميشه معلم خواهد ماند. نه هر كه سر تراشد قلندري داند…..

[پاسخ]

خوشحال پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 3:54 ب.ظ:

دل ستي بلا به دور دل به دريا بزن كه دو اثردارد.دل را خنك گرداند.ودل به دريازده را هيچ قدرتي ازبيان حق نترساند.اما دل سوخته خوبم معلوم نكردي كه سوز دل ازبهرمعلم داري يا درويش وسلطان/.اگرناراحت سوءاستفاده از نام فرهنگيان دركامنت هايي .بدان كه اين اسمها اصلي نيست وهمه نام(نازاري)عصر رايانه(كامپيوتر)هستند.نمونه اش نام تو كه سوته دلي واسم بنده كه تا اتمام نصايح برخودم نيز نا معلوم است.ودر باره ي درويش وسلطان اگرازاهل علم وادب پرسان شوي پي خواهي بردگه بيت …به درويشي قناعت كن تاآخرش.همان معني داردكه شما فرموده ايديعني درويشان را برسلطانهاارجح دانسته چون درويش فارغ ازقيل وقال ومال *چو شو آيه به خشتي مينهد سر*وسلطان درمحاصره خطرهايي چون كودتا وانقلاب وتوطئه درباريان است وحتي امكان داردكه مست ازباده پول وزور سراز طاعت حق پيچد و راه ستم برخلق پيشه گيرد.خلاصه اينكه درويشان رستگارند وسلطانان گرفتار..و (هو هويي) كه كه فرمودي ندا وهشداريست كه با نام حضرت حق سر مي دهند..كه اين دنيا بقا نيست وفنااست/…../بدان ناظر به افعالت خدا است./درپايان براي شما ومديرسايت كه كامنت هاي دوجمله اي.! !!؟؟ع.شفيعي را دركل فضاي سايت درج نمي كند آرزوي سلامتي وصبر دارم.

0

[پاسخ]

دل ستي پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 9:28 ق.ظ:

سلام از نحوه ي سخن گفتنتان بر مي آيد كه فرهنگي نبوده و نيسيتيد. فرهنگ ي باتمام وجود فرهنگي و معلم است. خيلي متاسفم كه خود را به جاي فرهنگيان جا مي زنيد. ؟؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

هادی قبادی در گفته :

جانا سخن از زبان ما می گویی
و به قول شاملو : “من درد مشترکم / مرا فریاد کن”
امروز من هادی 50 ساله کماکان حسی که از سخنانت می گیرم همان حسی است که از اواخر دهه 50 می گرفتم
ای کاش بی مهری ها از جمله غارت رای مردم در 7 اسفند 94 نبود و شرائطی به وجود می آمد که شهر و دیارمان و مردم فرهیخته اش به حداقلی از رشد و توسعه نائل گشته و امروزه شاهد این همه ناهنجاری ها نبودند .

[پاسخ]

خوشحال پاسخ در تاريخ یکشنبه 24 آوریل , 2016 2:37 ب.ظ:

روحاني مخلص ومبارز بخدا خوشحالم كه درآخرصف پشت سر شما ومردان اصيل ديارم كوراني فر .مو مني .تيموري وامرايي وعلي پور و………….به محمد آزادبخت راي دادم صف متحد والهي جبهه اصلاحات دردل زر اندوزان خوف انداخته خوابشان راآشفته است—انسان ها همه درخلوت با وجدان خودمحاكمه مي شوند—ما اگردردي داريم ازجسم وروح خودمان نيست دردمشترك ما آگاه بودن است.ما موظف به انجام تكليف هستيم نتيجه فرع است ثبات درعقيده حق را ازمولا ومقتدايمان امام تاريخ بشريت داريم.كه فرمود( ان كان دين محمد.ص.لم يستقم………….)آيا فرزند حيدر وام ابيها باخت.؟؟؟؟؟؟راي مردم ازلحاظ شرعي براي ما حق الناس بود آيا ما باختيم .؟؟؟تابازندگان بيشتر به كوه كمر بروند.با تمام وجود مي سرايم(شير اصلاحات طرهان.ازهليلان تا به كشكان .جايدر از ابتدا وانتهايش خاك دلفان.باتوهستم با تو اي مرد خدا.با توام اسفنديار پور نجيب .مرحبا كز مكتبت بچه شيران به فرج آمده اند)حق نگهدار….خوشحال….تخلصي است كه روز روشن از معلمي آزاديعني سعيد مرادپور به رسم (غارت برده ام )!؟

[پاسخ]

همشهری پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 10:24 ب.ظ:

حاج آقا سلام
به همان ابا و عمامه ی مقدستان قسم که خودتان بهتر میدانید که غارت در حوزه مرکزی خیلی بیشتر از دیگر بخش ها بود. به ولله ی که شما یک عمر مبلغ آن بودید خودتان بهتر میدانید که اینبار شاید تنها موردی بود که برخلاف وجدانتان نظر دادید. به همان ولله قسم که دیگر برای بنده حفیر حاج هادی قبادی متین و دوست داشتنی نخواهید شد.
قبول کنید این کامنت در شان شما نبود. کاش این کامنت را هرگز نمی خواندم

[پاسخ]

امرایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 11:40 ب.ظ:

همشهری به آون وجدانی که ….. انتخابات در کوهدشت در خیلی از حوزه ها ساعت 11 شروع شد اما در رومشکان قبل از وقت قانونی ، شما را به وجدان….. جواب بده این یعنی چه؟؟؟؟انفجار نارنجک صوتی در فرمانداری یعنی چه؟؟؟ ووووووووووووو

[پاسخ]

خدا وكيلي پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 2:38 ق.ظ:

همشهري گرچه هوميان ازدرج جوابيه هاخودداري مي كند وشايدخوف داردبه سرنوشت سيفا گرفتارش كننداماحف بي حساب را بايد جواب دادهرجند به پيروي ازامام كل بشريت سردرچاه كرد وباچاه درددلرا سبك كرد .حجتالاسلام اشيخ هادي قبادي عبا(اباي تو)وعمامه را براي خدمت به دين ومومنين بعدازسالها كسب علم ودانش بدست آورده ووقتيكه مي فزمايند50سال دارم يعني 45سال تحصيل علم دين كردن درضمن ايشان زير نظرپدري دركودكي تربيت شده كه تعريف من شايدنتواندعظمت ديني ومبارزاني ايشان رابيان كند ولي ،شيخ هادي يك مورد را فرمودندبنده دوموردراعرض مي كنم ازمبارزات والدبزرگشان 1-شبي كه اولين سخنراني تندانقلابي برعليه دودمان پهلوي توسط آيتالله محمدكريم مروجي درمسجدصاحبالزمان.عج.درجواب مقاله توهين آميزاطلاعات نسبت به امام.ره.ايراد شد وصريح رضا شاه رابانام پالاني وخركچي موردعتاب قراردادجون بوسيله درجه دار ي اهل آذربايجان شايدبنام عبذالهي خبررسيده بودكه ژاندارمري قصددستگيري آيت الله راداردحاج قزبانعلي قبادي وشخصي بنام حاج عيسي فرهادي راننده وقت بهداري باخوروبهداري براي استتاربيشترآيت الله را فراري مي دهند(آقاي فرهادي الان ساكن خرم آباد است)2–درراهپيمايي هاي كوهدشت دو عكس جلوه وشوري به جمعيت مي داد وهردومربوط به حاج قربان علي قبادي بودند عكس امام راحل .ره.وعكس مرحوم مصدق كه درآن زمانبردن نامشان دل شير مي خواست چه بزسد به تصاويرآندودراينمورد هم حاج قبادي خودشاهدند–شنيدم حاجي كسالت دارند ازخدا شفاي عاجلشرامسئلت دارم–همشهري اين خانواده تقوا وعلم ومبارزه نه قسم ترا لازم دارند نه تعريف مرا جون خدا را دارندولي توومن اخلاق وانصاف رابايد بياموزيم/ت

[پاسخ]

دکتر مفتون در گفته :

درود بر مومن بی ادعا حاج اسفندیاری عزیز. خطاب به دشمنان و حسودان محبوبیت شما فقط میتوانم بگویم:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست…..،پس آقایان فربه شده از مال حرام لطفا در مقام پاسخ برنیایید که روی سیه و دست پاچه و مضطرب خواهید شد دوباره.
نفرین رسول الله بر دزدان و غارت گران حق الناس..
سرافرازان واقعی 7 اسفند کوهدشت تمام مردم طرحان بزرگند به همراه بزرگانی چون دکتر آزادبخت و مومنی عزیز و حاج هادی قبادی شجاع و حاج اسفندیاری سلیم النفس و.،،،
مدیر محترم سایت بزرگوارانه درج بفرمایید…

[پاسخ]

علی محمد امرایی در گفته :

اگر روزگاری برکتِ لقمه نانی دودمانی را از گرسنگی می رهانید و جملگی با فراغ بال سر بر بالینِ آرامش نهاده و برای توشه ی فردا نگرانی به دل راه نمی دادیم ، به آن خاطر بود که همگان شاکر بودیم و کمتر کسی کفران نعمتهای خدا را روا می داشت و اگر امروزه درِ رحمتِ خدا به رویمان بسته شده و برکت از زندگیمان رخت بربسته وآفتِ زیاده خواهی دمار از روزگارمان درآورده و برای کسب نامی حقیر و نانی فتیر زمین و زمان را به هم دوخته و به جهانی سیر نمی‌شویم، بخاطر این است که نعمتهای الهی را پاس نمی داریم وگستاخانه همه ی خوبی ها ، از جمله امانت داری و صداقت و پاک دستی را لگد مال کرده و آنها را به باد فراموشی سپرده ایم…………………………………………..

[پاسخ]

خوشحال پاسخ در تاريخ یکشنبه 24 آوریل , 2016 8:06 ب.ظ:

سلام آقاي امرائي.مي دانم كه الحمد…خوبي اگر مختصر كدورتي هست بخاطر طبع حساس و روح حق طلبيست. ونه از كمبود جيفه ادبياتم ضعيف است اگرهم چيزكي درچنته باشدجرات ندارم درمحضرت اظهارلغت داني كنم چون اين عرصه ي پروازمن نيست .گاه پرواز واوج گيري اول مغرور مي كندبعدگيج وآخربر زمين مي زند.كمي هم عقل دارم تشخيص مي دهم اگرزيره به كرمان ببرم بايد (همونه بارن رسوائي بار كم)ومي داني كه همونه همان وسيله همكاره قديمي است كه به فارسي دري شايدبشود(توبره)ترجمه كرد.ازعرضم دور شدم .استادم باپوزش مسئله=چراشما هم فطيررا به سياق آنانكه مي خواهندبراي اصلاحات معني جديدي جعل كنند بااملايي نوين قلمي كرده ايد.بجاپ بچاپ حدي دارد. ولي چو ن مي دانم فرزندمردي عابدوزاهدي._كه خدا روحش رابامولاومعشوقش حسين.ع.محشورگرداند_باوردارم فارسي را پاس داشته اي.وهدفت جعل وتقلب نبوده.استاد.بنده هم تخلص خوشحا ل را ازكيمياگري سعيدنام ومراد پورلقب دردوران ايلغار به روز روشن پيش چشم صاحب وعسس به غارت برده ام ولي هرچه ازآن كيمياگردرعالم مجاز حلاليت مي طلبم به علت خوف از محتسبان عالم حقيقت ازدرج حلاليت نامه ام درمجازستانها ابا مي كنند.چرا قبول ندارندكه كل اين دنيا مجازيست بهر امتحان وپاداش وجزاي حقيقي پيش ساوست.به شمانوشتم تاسعيدحلال كند..خوشحال..

[پاسخ]

ابوالفضل مابین پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 8:30 ب.ظ:

من که متوجه نشدم چی میگید!حداقل بگو شما آخرش خوشحالید یا ناراحت؟

[پاسخ]

نگران سلامت شما پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 9:45 ق.ظ:

تو تا قيامت متوجه نمي شوي وخودت هميشه اعتراف مي كني روله برو نهضت درس بخون دوازده پنجاه تومن هم بهت ميدن

خوشحال پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 5:03 ب.ظ:

جناب ابوال….ما بين اول سلام .حا ل كه به اعتراف نفس درچند سايت وكا منت .كمبود توجه داريد.باز همان شركت دركلاسها ي نهضت توصيه مي شود.چون نداشتن /توجه/از نفس است نه از جسم تا بتوان با داروئي —مثلا ازقو طي همين حكيم باشي مجاني وحاذق هوميان—- علاجش كرد.بي توجهي حدي دارد.بازبان ساده و روستايي عرض كردم ازهشتم اسفندسال 1394 كوچي*ازتاراجي كلان فقط واژه (خوشحال) وآنهم از اموال ياري فرهيخته ازجمع فرهيختگان ديار سربلندطرهان نصيبم شد وچون تا زماننا هذا*دستگا ه هاضمه ام به اكل* مال غير حتي بهر آزمايش آلوده نگرديده.اراده كردم به روش رندان با هوهوئي صاحب امتياز (خوشحال)راندا دهم وحالي اش(متوجه)كنم كه اي سعيد من به همان رندي كه حق ازتو به يغما بر دم ياراي آن نيز دارم كه در ديوان حكم محكوميت ترا نيز اخذ كنم .هم سعيدخان مال اركف داده وهم من يغماگر هردو متوجه قضيه شده ايم من به منافع(منابع هم مي شود)ع دراين دنياخرسندم ومال باخته هم به اطمينان واثق از گرفتن حقش در يوم الجزاء رجاءكامل دارد.ما دو تن خوشحال و راضي از اين بازي وتو هنوز متوجه نيستي ونخوا هي شد– —————————توجه يانه>كوچي =هجري واه اي پارسي است كه دراورامان بكارمي رودوبه لكي كه نه تومتوجه اي نه من (ما له ژيري)است———زماننا هذا =اين زمان اينك———–اكل =خوردن

اقای دوستی بداند که دیگر در دل اصلاح طلبان جایی ندارد وخودش مغرور مال منال شده وهمه را به کیش خود می داند مردم اطلاع دارن که حامی اصول گرایی او پای منافع رابه دنبا

[پاسخ]

کونانى در گفته :

سىاسىون کوهدشت ىعد از انقلاب اسلامى بجاى آوردن پول و(با گردش آن) افزاىش درآمد مردم ،نفرت تفرقه فقر رسواىى بى هوىتى آوارگى را براى مردم استوار کوهدشت به ارمغان آوردند و در اىن مىان همه ى آنها اکنون حداقل فقىر و گرفتار نىستن و جالب اىنجاست که حتى در کوهدشت هم زندگى نمى کنند در مورد همه ى ما تارىخ قضاوت خواهد کرد.در روزگار گذشته حکومت قاجارآغا محمد خان را ناجى اىران معرفى مى کردند ولى امروزه او را نفرىن مى کنند.

[پاسخ]

هواداركوراني فر پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 12:55 ق.ظ:

دوست متفكرم درودبرشما كه بفكر فقروآوارگي و………مردم اين ديارهستي .ومي داني كه سياست بازان دراين ظلم به هم ولايتي ها سهيمند.امانورديده راه حل چيست؟يك كامنت يا يك صدا بجايي نمي رسد.(يدالله مع الجماعه)اگرمن وتو ما شويم ونماينده اي پاسخ گو داشته باشيم كه دردمارا لمس كندازاين بي هويتي كه بفرمايش فرزندجوان وفرهيخته اي از همين خاك طرهان بزرگ حتي به شماره پلاك خودروهاهم سرايت كرده نجات پيذا مي كنيم .نگارنده به اين خاطربنام هواداركوراني فر باشما صحبت مي كنم .كه شما يا باآقاي كوراني فرپسرعمو ييديا حداقل ازايل وطايفه اش مي باشيد واورا مي شناسيد .حال اين جناب را مقايسه كن باكانديداهاي تاييدصلاحيت شده دردو وسه دوره پيش چرا نبايداين مردمتدين وشاخص ازهرنظركه همه مي دانندپول بنزين خودرو دولتي را درزمان مسئوليت هايش ازجيب خودپرداخت مي كرده كانديدما باشد.؟ايشان را مثال زدم بعنوان فردي ازيك گروه سياسي تاعرض كنم شما بااين حس نوع دوستي ورنجي كه ازدردهم ولايتي ها درسينه داري بهتراز من ها وما هاتوان بررسي داري .تحقيق كن ببين تمام نمايندگان ادواركوهدشت چه كساني بوده اند؟چكاركرده اند وچي داشته اند؟مقايسه با حال كن .كه چه كاره اند وچي دارند؟اما با چرا؟به پاسخ برس. به اطرافي هايشان و…..فكركن.باتوجه به احساساتت مي دانم .درشورجواني وآزادانديشي هستي پس پسرم بخوان بپرس وتحقيق كن.وبدان آنكس كه شاه خواجه را منجي ايران خوانده دروغگويي بيش نبوده كدام منجي ايران ازكله مردم كرمان مناره ميسازد وازچشم مردم بم خوراك سگان شكاري.؟اوحتي به استخوان ولي نعمتش وكيل الرعايا رحم نكرداوبه علت عقده هاي گذسته باشجاعترين شاهزاده لك تبار دراسارت كاري كردكه تاريخ هنوز ازبازكويي بي پرده اش شرم داردو…..پس همه ناچار به مطالعه وتحقيق هستيم تابدل را از اصل تشخيص دهيم.خداي بزرگ وسيله ساز است اميدوارم درانتخابات آتي شما كانديداي اصلح ما باشي.

[پاسخ]

اسماعیل دلفانی در گفته :

قطعا فرج وامثالهم چیزی برا گفتن نداشتن که سکوت کردن.

[پاسخ]

ديد م كه..... پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 3:49 ق.ظ:

اسمال خان نشنيدي حواب چه كساني خاموشي است؟بپرس

[پاسخ]

جمشیدی در گفته :

سلام و درود خدا بر مرد محبوب شهرمان حاج علی اصغر اسفندیارپور

[پاسخ]

آدینه وند در گفته :

بر دیده ی من خندی ک اینجا ز چه می گریم/گریند بر آن چشمی ک اینجا نشود گریان.
رشد سواد و به طور کلی نقش آن در پیشرفت فکری و فرهنگی مردم بویژه در شهرستان کوهدشت و رومشگان امری بسیار میمون و خوشایند به نظر میرسد ولی نکته تاسف تاسف آور این است که مهندسین و مجریان غارت رای در انتخابات 7 اسفند این دو شهرستان،برخی نخبگان و اهالی فرهنگ بودند…. ،و بعضا با افتخار از این به اصطلاح شجاعت خود یاد می کنند.

[پاسخ]

رضا در گفته :

سلام جناب اسفندیاری شما اگر خود را لیدر اصلاح طلبآن در کوهدشت میدانید چرا درد فقر وبیکاری جوانان این شهر را نظاره گر هستی آیا منش وادعا اصلاح طلبی کوبیدن بر طبل اختلاف وتفرقه است آیا بهتر نیست بجای پاسخ این شخص و فلان آقا ودرک موقعیت که واقعیت چیست و فایده ای در جهت آبادانی در این تقصیر از این و اون گرفتن عاید نمیشود خواه میکنم وحدت را نه تنها در میان اصلاح طلبان تقویت کنید بلکه دست دوستی وهمکاری به سوی نخبگان بسوی نماینده محترم و مسئولان شهر را بفشارید به جدیت برای نجات شهر نابود شده. فقر زده وجوانان بیکار از این وضعیت بخدا درد ها درسینه دارم برای مظلومیت کشاورزان شهرم در حالی که رودخانه های خروشان کشکان وسیمره از کنار ما عبور میکنند وما سودی از آن نمیبریم وخسارت آن را متحمل میشویم سد معشوره کجا رفت سد خسروآباد کجاست که خروش سیلاب های زمستانه آن دل هر دردمند به درد میآورد از خدا بترسید دست از مقدس مآبی بردارید در آخرت چه جوابی به مردم شهر گرفتار کوهدشت میدهید لحظه ای تامل کنید وقت تنگ است. خسروآباد

[پاسخ]

دلخوش پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 2:08 ق.ظ:

لااله الا الله /آقا رضا جان من هم دربين سيمره وكشكانم تازه من درسيلاب جنازه عروسكي آدرينا رادركنار نعش والدينش ديدم انصاف است بگم شما مقصريد.آقاي ثسفندياري زماني كه شما متولد نشده بوديداوايل جنگ دوسالي نماينده بود.توجه.توجه توجه روايت مي كنند دروقتيكه فرصت طلبان كه انصافاوابسطه به هيچ جناحي نيستنددر8يا9اسفندگذشته مقداري شيشه مي شكنند يكي ازهمولايتي ها اتفاقي دستگير مي شود دروقت بازجويي جواب مي ده(شما بگيد اسفندياري چه گناهي كرده كه امسال هم راي هاي اورا به آقاي /ق.داديد)رضاي دلسوز آفرين برتو همين كامنت را براي نماينده محترم شهرمان بفرست وتقاضاي جواب هم از ايشان بنما

[پاسخ]

رضا پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 8:17 ب.ظ:

سلام ودرود خداوند بر حضر

[پاسخ]

رضا پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 9:00 ب.ظ:

سلام بر شما برادر عزیز منظور از عرایض بنده فقط وفقط دعوت به همکاری وحدت در شهر کوهدشت است بنده نمیخواهم شخص خاصی را مقصر بدانم وهیچگاه جانبدارانه حرفی نمیگویم همه ما مقصریم شهر ما در کدام جهت پیشرفت محسوس داشته است اقتصاد ما در چه مرحله ای است وضعیت بیکاری جوانان ما کی باید حل شود چرا در شهری که بهترین جوانان را دارند آمار بیکاری بیش از 90 در صد است کدوم صنعت داریم کشاورزی سنتی ما کی باید درست شود فساد اداری پارتی بازی در شهر ما کی باید رفع شود آیا بجای این دعوا های سیاسی که بهترین جوانان تحصیل کرده از بیکاری وفقر در این میان له میشوند در یه کلام اکثر قشرها ی مردم شهر ما در پرتگاه سقوط هستند جایی برای این حرف وحدیث باقی میماند شهر ما اگر وحدت داشتند در 35 سال بعد از انقلاب اگر این پروسه زمانی را به 3 قسمت تقسیم میگردند و خواسته خودشان رامطالبه میکردند مثلاً بحث کشاورزی وسد سازی رادر یه قسمت برنامه قرار میداند و بجای این دعواها ی سیاسی مطالبه میکردند آیا وضعیت شهر ما این بود بیایید با هم شهر سوخته ونابود شده دست جهالت وتعصب رانجات دهیم وقت تنگ است .روستای خسروآباد

[پاسخ]

رضا در گفته :

سلام جناب اسفندیاری شما اگر خود را لیدر اصلاح طلبآن در کوهدشت میدانید چرا درد فقر وبیکاری جوانان این شهر را نظاره گر هستی ولی انگارنه میبینی ونه میشنوی آیا منش وادعا اصلاح طلبی کوبیدن بر طبل اختلاف وتفرقه است آیا بهتر نیست بجای پاسخ این شخص و فلان آقا ودرک موقعیت که واقعیت چیست و فایده ای در جهت آبادانی در تقصیر از این و اون گرفتن عاید نمیشود خواهش میکنم وحدت را نه تنها در میان اصلاح طلبان تقویت کنید بلکه دست دوستی وهمکاری به سوی نخبگان بسوی نماینده محترم و مسئولان شهر را بفشارید به جدیت برای نجات شهر نابود شده. فقر زده وجوانان بیکار از این وضعیت بخدا درد ها درسینه دارم برای مظلومیت کشاورزان شهرم در حالی که رودخانه های خروشان کشکان وسیمره از کنار ما عبور میکنند وما سودی از آن نمیبریم وخسارت آن را متحمل میشویم سد معشوره کجا رفت سد خسروآباد کجاست که خروش سیلاب های زمستانه آن دل هر دردمند به درد میآورد از خدا بترسید دست از مقدس مآبی بردارید در آخرت چه جوابی به مردم شهر گرفتار کوهدشت میدهید لحظه ای تامل کنید وقت تنگ است. خسروآباد

[پاسخ]

براغیرتی در گفته :

سلام برسردار اصلاحات اسفندیاری کبیر .درود خدا برشما معلم دلسوز ویک چهر ه ثابت قدم

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

حاج اقا اسفندياري
تا جايي كه ما مي دانيم اين شماييد كه ميخواي رييس اصلاحات كوهدشت بشوي در ثاني انگار كه اصلاً جوابيه دوستي را نخواندي و تكرار مكررات كردي

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 9:39 ق.ظ:

رئیس اصلاحات هر کی باشد ! مهم این است در روز روشن دزدی نشود

[پاسخ]

متو لد 30 پاسخ در تاريخ جمعه 29 آوریل , 2016 12:23 ق.ظ:

جناب نا شناس سلام شمارا با همين نام بادو موضع متضادي كه راجع به مسائل سياسي وجناحي بيان فرموده اي زيارت كرده ام دست مريزاد.اگر كار به شكايت و وكيل گرفتن نرسد.همين كامنت ها گام هائي تمريني هست براي نيل به مردمسا لاري(دمكراسي)وبزودي با تصفيه ناخالصي ها و گرفتن رنگ اخلاق به فضاي سالمي از گفتمان خواهيم رسيد.يعني گفتماني كه اگرشما مي فرماييدفلاني شما هدفتان رسيدن به رئيسي اصلاحات است اول دلايل را ذكر خواهي كردونمونه هايي از رفتاراجتماعي.سياسي طرف را نشان دا ده ودرآخر نتيجه را ارايه مي دهي نه مثل همين كامنت كه چكشي فرموده اي (شما ميخواي رئيس بشوي وشما…..نخواندي) ايا اگركسي بخواهدبا كار سياسي سالم رهبري سياسي حزبي را بدست بگيردمجرم است؟آيا شما دليلي داريدكه مخاطب شما جوابيه موردنظر رانخوانده اگرنخوانده چطور جواب داده است؟موفق گردي

[پاسخ]

جهاندار درویشی در گفته :

سلام جناب آقای اسفندیاری !الحق در انتخابات اخیر ثابت کردی که سزاوار خطاب سردار اصلاحات هستی . به گذشته و اختلاف حضرت عالی و آقای دوستی و اینکه مقصر کیست کاری نداریم .شما و آقای مومنی و دیگر اصلاح طلبان واقعی این بار برای پیروزی این جریان سنگ تمام گذاشتید و ازآقای محمد آزادبخت که به اذعان همه انسانی وارسته ، مردمی و اصلاح طلبی واقعیست حمایت کردید ولی متاسفانه کسانی که داعیه ی اصلاح طلبی دارند عامل شکست این جریان در کوهدشت شدند و یقین بدانند هیچ گاه افکار عمومی آنان را نخواهد بخشید .

[پاسخ]

علی عبدی در گفته :

باسلام خدمت پدر اصلاحات و همه کسانی که مردانه و شجاعانه از مشی سیاسی و خط فکری اصلاحات خروج ننمودند وتفکر خود را بر همه چیز مقدم دانستند .در این متن چه زیبا و محترمانه از شخصیت شجاع مردمی محبوب و دوست داشتنی معمار اصلاحات شهرمان جناب فرج الله مومنی عزیز و زخم خورده اصلاحات دفاع نمودید .و همچنین ندای مظلومیت این مردم رنجدیده از دوستان سابق سر دادی .خداوند در سوره بقره ایه 42 می فرمایند:حق را با باطل مخلوط نکنید وحقیقت را با اینکه میدانید پنهان نکنید .افسوس که گوش شنوایی نیست .

[پاسخ]

علی شفیعی نیا در گفته :

جهان بر آب نهادست وزندگی بر باد
غلام همت آنم که دل بر او ننهاد
جهان نماند و خرم روان آدمی
که باز ماند ازو در جهان بنیکی یاد
سلام ودرود بر جناب آقای اسفندیاپور که در حق گویی وصداقت واقعا معلم بود ومعلم ماند و آنچه را گفته است ذکر نیست بلکه نصیحت است اگر گوش شنوا باشد چون بقول سعدی :یک نصیحت زسر صدق جهانی ارزد.وبا این بیان شیوایی که چهره ی واقعی شاگرد و دامادش را توصیف میکند حقیقتاً هر وجدان بیداری در پذیرش آن سر تسلیم فرود می آورد مگر انسانهای حسود وکاذب وعوام فریب.

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 8:26 ق.ظ:

الته اکبر از این همه تملق

[پاسخ]

اصلاح طلب معتدل در گفته :

والا ما در اين انشاء چيزى نديديم كه بشه بهش گفت جواب. ايشون اصلا متوجه موضوعات مطرح شده آقاى دوستى نشدن. دوستى همچنان شفاف ترين بيانيه رو داشته

[پاسخ]

رسول پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 1:03 ب.ظ:

بی بدون تعصب واحساسات حرف بزن لطفا

[پاسخ]

تیمور در گفته :

باور کنید بعضی ها از روی عقل صحبت نمی کنید این چه بساطی است برای شهرستان درست کرده اید هیچکدام دلسوز مردم نیستید فقط به فکر منافع خود هستید در دوران حکومتتان ثابت شده وهمین است که بیش از دو دهه است شکست می خورید این مردم با فرهنگ و باسواد و تشخیص دارند چند نفر مزدور بی فرهنگ را دارند مدام در رسانه ها و تلگرام مردم را تحریک می کنند بدانید جز شکست چیزی حاصل نخواهد شد

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 9:36 ق.ظ:

تیمور جان ! یعنی باید به افرادی مثل د و م اجازه داد هر کاری دوست دارند انجام بدهند . و با روش این افراد مشکلات بر طرف خواهد شد

[پاسخ]

تیمور پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 1:43 ب.ظ:

بنده هر دو را گفتم چه دوستی چه اسفندیاری جوانان باید هردو را کنار بگذارند از این همه نیروی ارزشی و نوانمند کوهدشتی را مطرح و معرفی کنیم با وحدت چرا همیشه وابسته به اصولگراها باشیم .

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 4:45 ب.ظ:

آخه ملکشاهی کجاش اصولرا هستش ، طیف عظیمی از اصولگراها به سمت آزدبخت بودند و بقیه هم امامی ! رقابت همیشه بوده و هست و اساسا انتخابات بدون رقیب معنا ندارد ! ولی بحث بر روی اجرای انتخابات در این دوره هست که باید از طرف هر آدم آزاده ای محکوم گردد چونکه قطئا به حیثیت مردم توهین شد .

ناشناس در گفته :

جواب دوستی کو جواب اسفندیاری کو آقای اسفندیاری شما هم انتخابات را باخته ای زور دارد دورود بر سردار اصلاحات کوهدشت آقای دوستی

[پاسخ]

علی پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 7:54 ق.ظ:

بجان این سردار بی سرت، شما پیش خدا و مردم باختید.ما که کوهدشتی هستیم می دانیم چه جنایاتی در روز انتخابات صورت گرفت . دزدی و غارت حق الناس مردم پیروزی محسوب نمیشه.

[پاسخ]

مصطفی پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 8:03 ق.ظ:

نه عزیز!
اصلاحطلبی یعنی صداقت و درستی!

[پاسخ]

برادر دو شهيد پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 8:49 ق.ظ:

شما كه اينقدر كوته نظري و تفاوت اين دو مقوله را نميداني بدا بحالت اسفندياري عارف به تمام معني كو دوستي منفعت طلب دنيا دوست كو

[پاسخ]

امرایی پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 11:28 ق.ظ:

بهترین جوک روزگار!!!

[پاسخ]

رسول پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 1:04 ب.ظ:

توروخدا دیگه اسم دوستی رو نیارید…….

[پاسخ]

آدینه وند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 12:42 ب.ظ:

مساله اصلی دزدی و غارت رای مردم- همان حق الناس- است که آقای اسفندیاری به آن صراحتا اشاره کرده اند.دوست عزیز اینکه جملات کدامیک زیباتر یاور کدامیک بیشتر است کاملا فرعی است.

[پاسخ]

بهيار در گفته :

درود خدا بر اسفندياري بزرگ و بي ادعا .شما سردار بزرگ طرهان نياز به اثبات شدن نداريد تمام زندگي شما شفاف است انشاءالله زمستان ميره و روسياهيش واسه اينا ميمونه حاجي جان شما نبايد جواب اي آدمهاي ملون رو بديد مردم و جوانان اين ديار خيلي باشعور و آگاه هستن

[پاسخ]

امیری در گفته :

شیادان در این وسط دارند نهایت بهره را میبرند.هم دوستی و هم اسفندیاری دو چهره شاخص و دوست داشتنی هستند.از دو عزیز میخواهم بجای این کشمکشهای بیهوده بفکر اتحاد و برادری باشند. برای بعضی از دوستان متاسفم که خود را نماینده فرهنگیان معرفی واز الفاظی همچون کثافت و کثیف استفاده میکنند شک ندارم شما نه فرهنگی هستید و نه نماینده ی قشر فرهیخته فرهنگیان. آقای دوستی قبل از اینکه یه طرهانی باشند یه انسان ویه مسلمان و یه شیعه هستند .آقای دوستی انسانی خدوم وخیر هستند و زحمات زیادی برای منطقه کشده اند همچنان که جناب اسفندیاری از مفاخر و فرهیختگان ارزشی و دوست داشتنی هستند. بکار بردن الفاظ رکیک فقط در چنته کسانیست که نه ریشه دارند و نه اصالت .گرفتن ماهی در آب گل آلود هنر نیست………مجددا بعنوان یه طرهانی و یه فرهنگی از هر دو عزیز که دارای وجه در میان عامه مردم هستند این موضوع را خاتمه و جلوی هرگونه سوء استفاده را بگیرند

[پاسخ]

خوشحال پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 8:16 ب.ظ:

امير ي به طرهان تو فخرمني//……….//درودت فرستم به لفظ دري//……….//سئوالي مرا به ذهن اندراست//……….//بگو دزد آراي كوهدشت كي است؟//……….//كه بود.طرح ماشين ون را كشيد؟//……….//چطور برگ ارا به ويلچر رسيد؟//……….//چرا ساعت اينجا اينگونه گشت؟//……….//كجا.يازده باشدبرابر به هشت؟//……….//نه تو هركه ما را جوابي دهد//……….//دعايش كنيم به پستي رسد//اميري.ببين كه در سفته ام.//……….//نه محزون كه (خوشحال)شعرگفته ام.//اميري قسم به دادار پاك.//……….//به شاه وبه درويش مكانست خاك.// ولي بعد خاك.پرده هابركشند//……….//به يك راي دزد هم مجا زات دهند.

[پاسخ]

منصوری در گفته :

جناب اسفنیدیاری؛اول نوشته ات انقدراز صداقت،شهید،آخرت،انصاف وخدا حرف زدی که خواننده اگر نوشته راتا آخر نخواند ممکنه قضاوت درستی راجب نگارنده متن نداشته باشد!به راستی آقای اسفندیاری شماوافرادی که آنها هم به تبعیت از جنابعالی چشم وگوش بسته وبدون هیچ منطق واستدلالی،چرا پیروزی جناح مقابل ورقیب را باتهمت وافترا زیر سوال می برید؛آیا واقعا ازقیامت نمی ترسید؛نکنه این قیامت گفتناتون فقط برای دیگران است!که اگرچنین باشد وااسفا! راستی هیچ می دانید که مردم وحتی بیشتر طرفدارانتون برای حرفهایتان هیچ ارزشی قایل نیستند وبه قول معروف تره هم…….!آقای اسفندیاری گیرم شما راست بگویید(که اصلا چنین نیست )باختهای قبلی راچطور توجیح می کنید!باورکنید مردم بهترازشماهمه چیز یادشون هست وخیلی بهتراز شماها تجزیه وتحلیل می کنند پس لطف کنید کمتر نامه نگاری کنید،چون این نامه ها نه برای دوره های بعدی رای میشن ونه التیامی بر درد کسانی میشه که به حرف جنابعالی اعتماد کردند!مطمئن باشیدکه اعتماد مردم به دوستی روزبروز بیشتر می شود.واما نکته ی آخر اینکه با وجودبوق تبلیغاتی بسیارگسترده وتهمت های ناروایی که ناجوانمردانه به رقیب وطرفدارانش زدید نتوانستید به هدف شومتان برسید.الله مع صابرین

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 10:41 ب.ظ:

جناب منصوری ! بحث اصلی روی تخلف در انتخابات کوهدشت است ، خیلی موارد هست که نشان میدهد که تخلف شده . ولی خداوکیلی استدلال جنابعالی در خصوص عدم تخلف چیست ! حتی فرماندار محترم و معزول در ارایه نتیجه نهایی از نظر آماری نتوانست یک نتیجه ثابت و واحد را اعلام کند .

[پاسخ]

آيل قوتل پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 4:02 ب.ظ:

عه رون ناي ارا آيه بلذ نين منوسين و تونمه منصوري نو يه طرفدار حاجي بوش كه گئون حاجي دوس نري. (حاجي اگر پئول نئري………راسي درسي دئري).

[پاسخ]

فرهنگی کوهدشتی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 8:01 ق.ظ:

جناب منصوری زبان و زبان بازی درویشانه ات آنچنان زبانزد خاص و عام است که در هر برهه ای و با هر نماینده ای لابیگری خود را به نتیجه رساندی و حداقل یک یا دو نفر از اعضای خانواده ات را مشغول نموده و الآن هم با وجود بازنشستگی خود و عیالت مجدد مشغول شده و عرصه را بر جوانان ،غیر از خانواده دانشگاه آزادی ات،تنگ نموده ای.بله این است منصف بون و آری این است راز و زموز دفاع تمام قد شما از اسماعیل دوستی.

[پاسخ]

پرويز گراوند در گفته :

فردوسي بزرگ:
جهان يادگار است و ما رفتني ز مردان نماند بجز گفتني

هيچ كس بيهوده بزرگ نمي شود مگر اينكه هزينه ي «بزرگ بودن» را از قلب، جان، جسم يا مالش پرداخت كرده باشد.
آنها كه گوهرِ «خود» را به نان و نوا دادند، فقط در نزد اهل نان و نوا قدر دارند.

[پاسخ]

علی محمد امرایی در گفته :

(نفرین)

مرگ بـر زیـاده خــواهی ازجنـون

مرگ بـردستانِ آلـــوده بـه خــون

مرگ بـر دزدانِ غـافــل از خـــدا

مرگ بـر ثــروتِ حـاصل از رِبـا

مرگ بـر مــزاحـمِ بـی چشمِ رو

مرگ بـر بـی آبـــرو در گفتگـــو

مرگ بـر پــــولِ کـثیـفِ اِرتشـا

مرگ بـرغـــارتگـــرانِ رو سیـا

مرگ بـر مــالِ حــــرامِ اِختلاس

مرگ بـر حیله گــرانِ نــا سپاس

مرگ بـر نــوکیسه ازمالِ حـــرام

مرگ بـرمـردم فــریبِ بی مَــرام

مرگ بـر تــزویــر و نیرنگ و ریــا

مرگ بـر ستمگــــرانِ بـــی حیـا

مرگ بـر خـائـن بــه امـــوالِ یتیم

مرگ بـر اسبابِ ایــن ظلـمِ عظیم

مرگ بـر حـــرامیان حـق گــریــز

مرگ بـرتباهـی و ظلــم و ستیـز

مرگ بـر کـیــد و دروغ واختـناق

مرگ بـر ایــدۀ حــاصـل از نقـاق

مرگ بـر نـامـــردمـانِ کینه تـــوز

مرگ بـر بــازیگـــرانِ نــرخِ روز

………………………..

مرگ بـر مجمـوعِ اوصـافِ پلـیـد

چـونکه آیـد میلِ بَــد زانها پـدیـد

[پاسخ]

مجتبی تیموری آزادبخت پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 11:07 ب.ظ:

مرگ بر مجموع اوصاف پلید….
بسیار زیبا و جانانه جناب امرایی عزیز….آنکه باید بداند میداند
دست مریزاد

[پاسخ]

عظيم آزادبخت پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 8:01 ق.ظ:

احسنت بر آقاي امرايي عزيز

[پاسخ]

وجدانی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 26 آوریل , 2016 11:10 ب.ظ:

ومرگ برانتخاب شوم پلید…

[پاسخ]

بشنو پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 3:42 ق.ظ:

دوست اديب وخوش ذوقم آقاي امرائي سلام .چندروزي گرفتاري مانع ديدارم از سايت هاي دياروزيارت نام ياران بود.دراولين فرصت طبق معمول از (هوميان )شروع كردم—اين شروع از هوميان شايدبعلت نزديكي باشدورفتن تاهنجس وديگرارتفاعات تواني مي خواهدبيش ازتوان من وشايدعلقه اي دروني به اين طرفم مي كشاند!)نخست جوابيه (يوم تبلي السرائر) كه درسايت تيترديگر ي دارد را خواندم وخواندم وباز خواندم و اقرار نمودم كه (الله جميل ويحب الجمال )ايجازدركلام و جوابي مختصر امامفيد باحفظ اخلاق ورعايت دستور قرآ ني جدل احسن.شنيده بودم كه دوكس رشدكرده اند يكي درعلم روز وعرفان وديگري در………كه خدا برترقي داشته وخواسته هردوفزوني عطا فرمايد.صفاي قلم وكلام وادارم كردكه كامنت هارا هم دنبال كنم . به سروده شما كه رسيدم مرگها در يك ستو ن عمود مانندا ژدها ايستاده بودند.ضعف ديد نگارنده هم باانعكا س نورصفحه ي مانيتورباعث مي شدكه ا ژدها پيچ و تابي بخو ردو وحشت از مر گ تقويت شود.بخود نهيبي زدم /پيا لر/شروع به خواندن كردم بخود آمدم وپي به تضاد(پارادكس)واقعي نهفته درسروده بردم گرچه هولنا ك اما بازپر ازاحساس است يك طرف مرگ است كه احدي را گريز از آن نيست هرچند به يادش نباشيم و طرف ديگرقضيه الام حقيقي جامعه است ازخوردن ما ل يتيم وارتشا ورباو…..كه انسا ن نه تنها متواند از آنها بگريزد بلكه محكوم به جلوگيري از و قوع آنهاست به حكم شرع و وجدان.يك طرف خوردن مال يتيم است كه قلب انسان مسئول را مي سو زاندو طرف ديگرمرگ است كه دربي بازگشتي است به (يوم تبلي السرائر).وبازاحساس لطيفت را مي ستايم.درپان متن پارچه نوشته اي راكه درسفربه خرم آباد خواندم تقديمت مي كنم نكته ها دارد.(ما به تنها كا نديداصلاحات دركل لرستان راي ميدهيم…/فارغ از هر مرده باد وزنده باد/…………..سربه اصلاح وطن بايد نهاد/)…..خوشحال

[پاسخ]

منوچهر آدمی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 7:54 ق.ظ:

درود و سلام خداوند بر شما جناب آقای حاج علی محمد امرایی.
بحق سخنی که از دل برآید،لاجرم بر دل نشیند.
و ننگ بر آنان که بسان کبک سر خود را زیر برف نموده اند.

[پاسخ]

سوری در گفته :

علی اصغر اسفندیارپور و فرج اله مومنی در دل مردم کوهدشت جا دارند. خداوند به حق پنج تن از کسانی که دل مردم رو خون کردن نگذره.

[پاسخ]

احمدزاده در گفته :

بی جهت نیست که به آقای اسفندیاری میگن معلم اخلاق. پاینده باشی سردار اصلاحات. پاینده باشی معلم اخلاق.

[پاسخ]

فرهنگی دلسوخته از لیدرها در گفته :

خدایا تو شاهد باش جنگ بین دو طرف فقط برای قدرنمایی و بزرگس جلوه دادن خودشان است . اگر اینان دغدغه مردم شهرشان را دارند چرا فکری به حال جوانان بیکار و معتادان گرفتار و زمین های حاصلخیز ولی بی حاصل ، خیابان های شخم شده ، جدول های گندیده ، مزارهای به غارت رفته ، فرهنگ و آموزش تعطیل شده در شهرستان و …… نمی کنند اینان هر کدام دستی بر آتش داشته اند خود را با نمایندگان اصفهان و یزد و…. مقایسه کنند و به جای کاغذ بازی و سر گرم کردن فرهنگیانی که همگی سیاست زده شده اند از زمان نمایندگیشان بگویند که چه گلی بر سر این شهر زده اند .انسانها همه محترمند در صورتی که بین خود و خدایشان مرتکب خیانت به همنوعشان نشده باشند . پس برادرم ما هم بجای دفاع از هر کدام از این عزیزان به خودمان بیاییم و ببینیم آیا پزشک حاذقی داریم در شهر که به زمان نیاز به او مراجعه کنیم . امنیتی داریم که به دور از دلواپسی یک ساعت برای شب نشینی به خانه دوستمان برویم و دزد به خانه مان نزده باشد. به امید روزی که ما فقط برای دفاع از حقوق شهروندیمان از دیگران دفاع کنیم.

[پاسخ]

خدا وكيلي پاسخ در تاريخ دوشنبه 25 آوریل , 2016 8:43 ب.ظ:

ليدر ي كه از بزرگ جلوه دادن بدت مياد.همين نامه منطقي را با نام حقيق به نماينده فعلي بصورت سرگشاده بده بابا اسفنداري 35سال پيش 18 ماه وكيل بود وازآنزمان به بعد دركنار مردم صريحتر از شما دردطرهان بزرگ را فرياد مي زند.ليدر لطف كنيد.مدت زمان وكالت همه رابابيلان كاري بنويس

[پاسخ]

اصلاح طلب در گفته :

هرجانامی ازاسفندیاری پاسداررشیداسلام درروزهای انقلاب جوان ترین نماینده ادوارمجلس می آید به خودمی بالیم چراکه غرب کشورازداشتن چنین شخصیتی اب ابراز مسرت میکند چراکه اسفندیاری سعادت راهمیشه برای همگان میخواهد ودرراه خدمت به مردم هزینه های ریادی رامتحمل شدوهروقت به میدان آمد سربلندشد ازجمله هدایت دوستی به مجلس ودها موفقیت دیگردراستای خدمت به مردم واصلاحات خداونداین مجاهد فی سبیل الله را محوظ نماید

[پاسخ]

امیری امرایی در گفته :

مردم عزیز در این کشمکشهای موجود چه چیزی را مشاهده میکنید ؟؟ دلسوزی .؟؟؟ جنگ قدرت.؟؟ آیا کسانیکه تا دیروز در یک سنگر شعار اصلاحات سر میدادند اکنون چه شده است که در دو سنگر در مقابل هم قرار گرفته اند.و جالبتر اینکه دو درسنگری سنگر گرفته اند که سنگر خود را خود را اصلاح طلب تر از دیگری میداند.؟ براستی این آقایان اصلاح طلب چرا این همه تهمت و افتراء را بهم میزنند؟؟؟ آیا این کار برای خداست .یا برای خلق خدا؟ بیچاره مردم مظلوم .بیچاره خانواده هاییکه حداقل دو لیسانسیه بیکار و معتاد در خانه دارند؟ بیچاره جوانان دیار طرهان که آواره ی پارکهای پایتخت شده و گرما وسرمای غربت را برای لقمه ای نان بدون سرپناهی تحمل میکنند؟بیچاره جوانانیکه از تشکیل خانواده درمانده اند ؟بیچاره پدران و مادرانیکه از فقر و تهییه جهیزیه دختر دم بختشان درمانده و عاجزند؟ بیچاره های در مانده کمی با خود بیاندیشد.با خود بیاندیشید که آقایانیکه اکنون دم از مکنت و ثروت میزنند دیروز کجا بودن……؟ آیا همه این آقایان دارای همچون ثوت و رفاهی بودند؟ آیا آقایان چپ و راست از قبادی تا امامی از امامی تا اسفندیاری از اسفندیاری تا دوستی از مومنی تا تیموری و …… همه و همه روستایی و روستا زاده نبودند؟؟؟ آیا وقت آن نرسیده از خود بپرسیم چرا فرزندان دلسوزان و قیمهای طرهان مفلوک باید در ویلاهای آنچنانی در شمال ایران تا آنتالیای ترکیه و از ترکیه تا بریتانیا ومونیخ وپاریس و……عشق و حال ودر رفاه مطلق باشند اما فرزندان شما با تحصیلات عالی از فقر یا سکته کنند و یا معتاد شوند؟ آیا وقت آن نیست دیگر پشت سر این مرفهین بی درد سینه نزنیم آیا وقت آن نیست بیشتر از این خود را تحقیر نکنیم.آیا وقت ؟آن نیست به خود آییم که جاده صاف کن برای سواری ماشینهای آخرین سیستم آقایان نباشیم .آقایان هتل دار آقایانیکه از صندوق لیزینگ فرهنگیان تا صندوق بازنشستگان و کارخانه سنگ صادراتی تا شبکه ها مخوف پولشویی از سهامداری بانک تا شهرداری از تجارت آقایان با مسوووووووووووووولین و…… کمی شرم کنید .کمی انساتیت را چاشنی ثروتتان کنید……مردم دست بردارید آقایان هم شرم

[پاسخ]

آدینه وند پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 12:36 ب.ظ:

عجب !!!! اسمی از ملکشاهی که در زمان به اصطلاح نمایندگی ایشان و به خاطر خیانت و غارت یاران نزدیک ایشان،صدور بیانیه علیه یکدیگر شدت گرفت…دوست عزیز منافع شخصی چطور قلم را از آنچه باید بنویسد منحرف میکند نکنه شما هم جزیی اقلیت پیروز در 7اسفند باشید،،،،

[پاسخ]

عرشیا کوشکی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 3:47 ب.ظ:

جانا حرف دل ما را میزنی

[پاسخ]

علی شفیعی در گفته :

و اما شما جناب اسفندیاری ( معلم اخلاق و قرآن !!! ) در نوشتار منتسب به حضرتعالی لازم دیدم چند نکته را از دید یک دانشجوی مسلمان و معتقد به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) به اصولگرای اصلاح طلب بودن به جنابتان متذکر شوم امید است از این نکات سوء نعبیر به دفاع از شخصی حقیقی و حقوقی نشود :
۱- در ابتدای نوشتارتان شما بر مسند و موضعی از سر خیرخواهی جلوس کرده که با توجه به نوشتن جوابیه و کش دادن این جدل و نحوه بیان و نوع نگارش جانبدارانه تان بیشتر نوعی دفاعیه از اقای مومنی است تا جوابیه و قطعآ به هنگام نگارش مطالب آقای مومنی هم مساعدت لازم را مبذول فرموده اند که با موضع بی طرفی و خیر خواهی مدعی شده حضرتعالی منافات تام دارد . ۲ – این دنیا خیلی هم شفاف و واقعی و زیباست و مزرعه آخرت است یعنی به نوعی تشابهاتی با آخرت هم دارد که شما با دید و نگرشی منفی و بدبین سراسر کدر و مبهم به آن نگریسته اید و قطعآ در همین دنیای کدر به تعبیر شما همین افکار عمومی واقعیات شفاف و همزمان با نامزدی انتخاباتی حضرتعالی و آن نزاع ها ( که بیشتر شبیه جنگهای صلیبی بود )را به یاد دارند پس خیلی هم کدر نیست (البته همه واقعیات دوره های بعد نیز درخاطره مردم ثبت وظبط است) .۳ – به جای اینکه از بدی دنیاواصول طلاشناسی و فلزشناسی و مباجث مابعدالطبیعه (غیر مرتبط باهدف جوابیه تان) سخن کنید نیک تر می بوداگر با مدرک و سند و بیانی بی طرف که در خور وشأن معلم اخلاق می بود سخن می کردیدکه هم مقبول افتدو هم با روحیه جوانان و اهل منطق و افکارعمومی در عصر حاضرسنخیت داشته باشد .(این نکته را هم عرض کنم برخی افراددر هر کسوت و لباسی چنان از مواضع فلان جناح سخن می رانند که گویی همه مردم فارغ ار آن مواضعندو به تعبیری کاسه داغ تر از آش می شوند ) . ۴- بیان شما در نکته اول نوشتارتان بسیار زیباست که در آخرت جای هیچ پنهان کاری و دروغی نیست و همه چیز آشکار است اما به یاد داشته باشید همین دنیا هم دار مکافات است و گاهآ مردم مکافات عمل دیگران در گذشته را بعد ازگذشت زمان میبینند (کما اینکه الان هم دیده اند ).۵ – جدای از هرگونه تعلق روحی و فکری به شخص و یا حزبی و صرفآ از روی قوه تعقل و تعدل روحی بیان شمادر موردآقای مومنی در نکته سوم نوشتارتان مبالغه و اغراق تواضع و سادگی و مناعت طبع آقای مومنی است چرا که خواننده با خواندن مطالب آقای مومنی که خود را پشت پرده عزل و نصب مسوولین داشته (که به گمان می رسددچار وهم و خیال هم شده )و اعتراف ایشان به سهام داشتن هتل سالیز و دیگرمطالبی که بیان کرده اند تناقض و تضاد آشکار دارد و در مورد خانواده مومنی هم چه اخوی شهیدبزرگوارشان و چه اخوی زندان اوین دیده شان واقعیتی است انکار نشدنی که اجرهر کدام در نزدپرورگارعالم داده خواهد شد که شما با بیانی نرم و دلسوزانه کسی که توسط قوه محترم قضاییه مجرم سیاسی بوده رامورد عطوفت ومهربانی قرار می دهید که جای شبهه دارد چرا که نظام مقدس ما و رهبری فرزانه در همان ایام ۸۸ نسبت به این اقدامات و افراد اعلام نظر فرموده اند آنوقت شما از نخبه بودن و …. ایشان سخن می کنید که جای تآمل عمیق در مورد شما را هم دارد . ۶ – در مورد نکته چهارم نوشتارتان عارضم که نه تنها آقای دوستی بلکه این سوال تمام اقکار عمومی است که شخصی که شما وی را معلم روستایی ساده (مومنی ) می دانید که در تضاد آشکار با ادعای خودشان در مصاحبه جهت دارشان است و خودرا پشت پرده عزل و نصبها می داند مگر چکاره مردم و مملکت است که درمورد انتصاب مسوولین با ایشان مشورت می شود؟؟؟ آیا حرف شما رو باورکنیم که روستایی و ساده است یا خودشان که همه کاره مسایل نهانی است ؟؟؟ ( البته مسوولین قضایی استان باید به حسب وظیفه از آقای مومنی در خصوص اظهاراتشان مدرک بخواهند که در صورت تاییدباید به حال مردم و دولت گریست که یک روستایی ساده مدیران مردم را درخفا منصوب میکند و در غیر اینصورت آقای مومنی بایدعواقب اظهاراتشان را ببینند) .۷ در مورد نکته پنجم نوشتارتان بایدعرض کنم که این مقاطع تلخی که شما متذکرشدیدو مردم هم بخاطر دارندباید بگویم که مردم بیشتر از هرکسی ناراحت و رنجبده خاطر بوده و هستندکه چرا برخی به دلایل شخصی ، ساز حزب و جناح و قطب بندی زده و باعث شدند این تجربه تلخ بر مردم گران آید .و در آخر به قول جنابتان توصیه ای اخلاقی : اگر مردم را به حال خود بگذارید خود می دانند کی ، کجا ،چگونه ، در چه زمانی و به چه کسی رای دهند ، اگر جناح گراها بگذارند مردم در هر دوره به کسی که مطابق منویات رهبری عزیزمان و آرمانهای امام ( ره ) و انقلاب و مبانی دین مبین اسلام و دلسوز خود مردم است رای می دهند و دیگر شاهد آن مقاطع تلخ و حوادث تلخ آن نخواهند شد . جناب اسفندیاری عزیز به راستی اگر انتخاب فلان نماینده در هر زمانی برای شما و یا دوستانتان منافعی ندارد و نداشته پس چرا این همه به این قضایا کش داده که به قول جنابتان نتیجه ای در بر ندارد. بیش از این حوصله نگارش نیست وگرنه مسایل و سوالات بینهایت وجوئ دارد /// الهی اهدنا الصراط المستقیم

[پاسخ]

يك هوادار پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 8:47 ب.ظ:

همولايتي غربت نشين.سلامي به دارازاي فرموده ات .جان خودت اين همه مهارت را چگونه در كامنت نويسي كسب كرده اي چشم حسودكور.اثفند دونه دونه اثفند1000 دونه ولي بزرگ مدتي است زبانم لال ياحضرتعالي كم مي نويسي .ياهمانطوركه اشاره مي كني بي سوات ها ازمقالات روشنگرت بخاطرحسادت مي برند وقيچي مي كنند چون اناازه وكميت گذشته را ندارند.مواضب خودت درقريبي باش

[پاسخ]

وجدانی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 10:09 ب.ظ:

تو بر صراطی؟ البته آری ولی غیر المستقیم…..مرد مومن دزدی علن بور تو پنهانی…..

[پاسخ]

کاظم زاده در گفته :

واقعا اقای اسفندیاری عزیز ثابت کردی چه ازلحاظ اخلاق وچه ازبعدسیاسی براقایان نومدعا ارجحیت داری وداشته ای درودخدا برحاج اسفندیاری محبوب قلبها

[پاسخ]

جناب خداوکیلی خداوکیلی یک چیز را از قلم انداخته ای قلع و قمع و نان بری جوانان بی گناه در دهه شصت خیلی از آخرت نوشته جالبه همین افراد باعث می شوند اعتقادات مردم ضعیف شود به این افراد فاسقین گفته می‌شود این آقا و دوستانش چگونه می خوان جبران کنند

[پاسخ]

اصولگرای رزمنده در گفته :

سلام ودرودبرمردروزهای سخت دفاع مقدس حاج علی اصغرمحبوب،زنده باشید.

[پاسخ]

علی شفیعی در گفته :

و اما شما جناب اسفندیاری ( معلم اخلاق و قرآن !!! ) در نوشتار منتسب به حضرتعالی لازم دیدم چند نکته را از دید یک دانشجوی مسلمان و معتقد به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) به اصولگرای اصلاح طلب بودن به جنابتان متذکر شوم امید است از این نکات سوء نعبیر به دفاع از شخصی حقیقی و حقوقی نشود :
۱- در ابتدای نوشتارتان شما بر مسند و موضعی از سر خیرخواهی جلوس کرده که با توجه به نوشتن جوابیه و کش دادن این جدل و نحوه بیان و نوع نگارش جانبدارانه تان بیشتر نوعی دفاعیه از اقای مومنی است تا جوابیه و قطعآ به هنگام نگارش مطالب آقای مومنی هم مساعدت لازم را مبذول فرموده اند که با موضع بی طرفی و خیر خواهی مدعی شده حضرتعالی منافات تام دارد . ۲ – این دنیا خیلی هم شفاف و واقعی و زیباست و مزرعه آخرت است یعنی به نوعی تشابهاتی با آخرت هم دارد که شما با دید و نگرشی منفی و بدبین سراسر کدر و مبهم به آن نگریسته اید و قطعآ در همین دنیای کدر به تعبیر شما همین افکار عمومی واقعیات شفاف و همزمان با نامزدی انتخاباتی حضرتعالی و آن نزاع ها ( که بیشتر شبیه جنگهای صلیبی بود )را به یاد دارند پس خیلی هم کدر نیست (البته همه واقعیات دوره های بعد نیز درخاطره مردم ثبت وظبط است) .۳ – به جای اینکه از بدی دنیاواصول طلاشناسی و فلزشناسی و مباجث مابعدالطبیعه (غیر مرتبط باهدف جوابیه تان) سخن کنید نیک تر می بوداگر با مدرک و سند و بیانی بی طرف که در خور وشأن معلم اخلاق می بود سخن می کردیدکه هم مقبول افتدو هم با روحیه جوانان و اهل منطق و افکارعمومی در عصر حاضرسنخیت داشته باشد .(این نکته را هم عرض کنم برخی افراددر هر کسوت و لباسی چنان از مواضع فلان جناح سخن می رانند که گویی همه مردم فارغ ار آن مواضعندو به تعبیری کاسه داغ تر از آش می شوند ) . ۴- بیان شما در نکته اول نوشتارتان بسیار زیباست که در آخرت جای هیچ پنهان کاری و دروغی نیست و همه چیز آشکار است اما به یاد داشته باشید همین دنیا هم دار مکافات است و گاهآ مردم مکافات عمل دیگران در گذشته را بعد ازگذشت زمان میبینند (کما اینکه الان هم دیده اند ).۵ – جدای از هرگونه تعلق روحی و فکری به شخص و یا حزبی و صرفآ از روی قوه تعقل و تعدل روحی بیان شمادر موردآقای مومنی در نکته سوم نوشتارتان مبالغه و اغراق تواضع و سادگی و مناعت طبع آقای مومنی است چرا که خواننده با خواندن مطالب آقای مومنی که خود را پشت پرده عزل و نصب مسوولین داشته (که به گمان می رسددچار وهم و خیال هم شده )و اعتراف ایشان به سهام داشتن هتل سالیز و دیگرمطالبی که بیان کرده اند تناقض و تضاد آشکار دارد و در مورد خانواده مومنی هم چه اخوی شهیدبزرگوارشان و چه ….واقعیتی است انکار نشدنی که اجرهر کدام در نزدپرورگارعالم داده خواهد شد که شما با بیانی نرم و دلسوزانه کسی که توسط قوه محترم قضاییه مجرم سیاسی بوده رامورد عطوفت ومهربانی قرار می دهید که جای شبهه دارد چرا که نظام مقدس ما و رهبری فرزانه در همان ایام ۸۸ نسبت به این اقدامات و افراد اعلام نظر فرموده اند آنوقت شما از نخبه بودن و …. ایشان سخن می کنید که جای تآمل عمیق در مورد شما را هم دارد . ۶ – در مورد نکته چهارم نوشتارتان عارضم که نه تنها آقای دوستی بلکه این سوال تمام اقکار عمومی است که شخصی که شما وی را معلم روستایی ساده (مومنی ) می دانید که در تضاد آشکار با ادعای خودشان در مصاحبه جهت دارشان است و خودرا پشت پرده عزل و نصبها می داند مگر چکاره مردم و مملکت است که درمورد انتصاب مسوولین با ایشان مشورت می شود؟؟؟ آیا حرف شما رو باورکنیم که روستایی و ساده است یا خودشان که همه کاره مسایل نهانی است ؟؟؟ ( البته مسوولین قضایی استان باید به حسب وظیفه از آقای مومنی در خصوص اظهاراتشان مدرک بخواهند که در صورت تاییدباید به حال مردم و دولت گریست که یک روستایی ساده مدیران مردم را درخفا منصوب میکند و در غیر اینصورت آقای مومنی بایدعواقب اظهاراتشان را ببینند) .۷ در مورد نکته پنجم نوشتارتان بایدعرض کنم که این مقاطع تلخی که شما متذکرشدیدو مردم هم بخاطر دارندباید بگویم که مردم بیشتر از هرکسی ناراحت و رنجبده خاطر بوده و هستندکه چرا برخی به دلایل شخصی ، ساز حزب و جناح و قطب بندی زده و باعث شدند این تجربه تلخ بر مردم گران آید .و در آخر به قول جنابتان توصیه ای اخلاقی : اگر مردم را به حال خود بگذارید خود می دانند کی ، کجا ،چگونه ، در چه زمانی و به چه کسی رای دهند ، اگر جناح گراها بگذارند مردم در هر دوره به کسی که مطابق منویات رهبری عزیزمان و آرمانهای امام ( ره ) و انقلاب و مبانی دین مبین اسلام و دلسوز خود مردم است رای می دهند و دیگر شاهد آن مقاطع تلخ و حوادث تلخ آن نخواهند شد . جناب اسفندیاری عزیز به راستی اگر انتخاب فلان نماینده در هر زمانی برای شما و یا دوستانتان منافعی ندارد و نداشته پس چرا این همه به این قضایا کش داده که به قول جنابتان نتیجه ای در بر ندارد. بیش از این حوصله نگارش نیست وگرنه مسایل و سوالات بینهایت وجوئ دارد /// الهی اهدنا الصراط المستقیم

[پاسخ]

کوهدشتی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 آوریل , 2016 11:59 ب.ظ:

مرگ بر دزدانِ غافل از خدا…

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 11:57 ق.ظ:

جناب شفیعی ، هیچ لزومی ندارد که به نام ولایتمداری و انقلابی بودن و یا به خاطر بد بودن فرج و …. چشم بر روی این واقعیت گذاشت که مجریان انتخابات رای مردم را بر خلاف میل آنها به جیب ملکشاهی ریختند . یعنی ابطال انتخابات مبرهن ترین و روشن ترین امر نزد همگان هست .حالا جنابعالی دارید در جهت بطالت قلم فرسایی می کنید ، در یک کلام میخواهید چه جیزی را اثبات کنید . اصلا گیرم جنابعالی راست می گی که اسفندیاری و فرج بد هستند ، ولی نمی توانی بگویید طرف مقابل آنها بهتر هستند .

[پاسخ]

علی شفیعی در گفته :

رسالت رسانه ای تان را حفظ کرده و تمام کامنتهای منصفانه عاری از توهین را درج کنید.

[پاسخ]

دانشجو در گفته :

امرایی عزیز، کسانی باید شرم کنند که با تحویل شناسنامه های خود به عده ای جیره خوار،رای شان به اسم ملکشاهی به صندوق انداخته شد و شناسنامه به دست به سمت کوهدشت و بخشهای تابعه روانه شدند و تعجب آور اینکه خیلی از این افراد تحصیلات دانشگاهی داشته و با افتخار از این رفتار زشت خود به عنوان عملی شجاعانه یاد میکنند… آره اگر شهرستان شدن نتیجه اش این رفتار هاست که رومشگانیها در 7اسفند داشتند دعا میکنم سایر بخشهای شهرستان کوهدشت،مستقل نشوند زیرا مستقل شدن علاوه بر بعد کمی جمعیت،بعد کیفی هم نیاز دارد.

[پاسخ]

عرشیا کوشکی در گفته :

خواب دیدم قیامت شده است. هرقومی را داخل چاله‏ای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله‏ی ایرانیان.

خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگمارده‏اند؟»

گفت:….

«می‌دانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.»

خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند…»

نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یاد هندوستان کند خود بهتر از هر نگهبانی پایش کشیم و به تهِ چاله باز گردانیم!

————————————————–
مشکل از شماها جناب اسفندیاری و دوستی و مومنی و ….نیست مشکل از مردمی است که خود هم نمی دانند از انتخابات و انتخاب کردن چه می خواهند
مشکل از مردمی است از منتهی الیه سمت چپ به منتهی الیه سمت راست می پرند و بالعکس بدون اینکه بدانند راست چه می گوید و چپ چه می گوید

صد البته اگر اصلاح طلبی و اوصولگرایی برای مردم کوهدشت و حومه نان و آب نداشت و در فقر و بیکاری سوختند برای عالیجنابانی که داعیه رهبری اصولگرایی و اصلاح طلبی دارند هم نان داشت و هم آب.
آقایون با جار جنجال از شانه های مردمی ساده بالا رفتند و به نان و نام رسیدند و گرنه هیچ کس برای آقایون …..نمی کرد.

[پاسخ]

علی شفیعی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 3:37 ب.ظ:

درود بر شما و حرف حق تان . کاش مردم عمل کنند چون بی شک می دانند اما عمل کردن به ان سخت است

[پاسخ]

خوشحال پاسخ در تاريخ یکشنبه 1 می , 2016 6:56 ب.ظ:

سلام براستادقلم وكلام آقاي شفيعي.استاداميدوارم درجندجمله كوتاه براي نگارنده وسايرخوانندگان كامنت هايت روشن فرمايي كه خط مشي سياسي سركار چيست؟

[پاسخ]

گمنام در گفته :

اینجانب بعنوان کسی که ان سالها از نزدیک شاهد انفعالات سیاسی در شهرستان کوهدشت بوده ام الان هم در شهرستان مذکور نیستم و کمترین ارتباط را بعد از انتخابات دوره پنجم که جناب دوستی به مجلس راه یافتند را با ایشان داشته ام اذعان میدارم که این گفته جناب دوستی را تایید مینمایم که جناب اسفندیار پور و جناب مومنی در ان زمان سیاست انفعالی را در قبال اقای دوستی داشتند و نزدیکان انان بجز مرحوم جانمحمد هم سیاست سکوت را اختیار نمودند اگر اشتباه نکننم اکثر فعالان تند رو اصلاح طلبکوهدشت به کرمانشاه جهت شرکت و حمایت از کاندیداتوری جناب اسفندیاری صحنه را در حمایت از جناب دوستی خالی کرده بودند پس تا حدودی باید به اقای دوستی در اعلام این موضع حق را داد

[پاسخ]

خدا وكيلي پاسخ در تاريخ جمعه 29 آوریل , 2016 3:57 ق.ظ:

آقاي گمنام خدانيكتامي عطا دهد بر روي همه اسا مي خط قر مزي بكش مردمومن فرج به دوستي سلام نكرد چه ربطي به حق الناس دارد تمام ياران اسفند ياري وخودش دشمن دوستي به مردم ربطي ندارد بخدا عقل ازاين تحليل دودمي كشد نه سو ت. انفعالي عمل كردن ديگران دروكيل شدن دوستي چه ربطي با سرنوشت و.اراي مردم دارد شما وكيل اقاي دوستي بنويس اينها توطئه گرند مامردم جشم بسته امضا مي كنيم آياكل طرهان بايدتاوان پس بدهد باي ذنب. حرف حساب ومنطق لازم دارد.

[پاسخ]

علی شفیعی در گفته :

چرا منطق و مناعت طبع رسانه ای ندارید کامنت ها رو درج نمی کنید. اینقدر چون جنابتان بی سواد نیستیم که مثل حضرات شما به کسی توهین کنیم …. وافعا متاسفم براتون. جناح گراها به دردتون می خورن که حکومت کنن رو سرتون . من که چون شما نون خور کسی نبوده و نیستم و 12 ساله لرستان هم نیستم دلن به حالتون می سوزه که حرف شما رو به اثفندیاری ها برسونم و گرنه امثال شما که سواد ندارن از حق شون دفاع کنن . شغلمم ازاده و نون کسی خورم نیستم

[پاسخ]

هومیان نیوز پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 12:00 ق.ظ:

سلام جناب شفیعی عزیز.
ببخشید روال کار ما این نیست که از صبح تا شب پای سایت بشینیم تا کامنت ها را به محض ورود تایید کنیم. ما علاوه بر کار بی مزد و درآمد رسانه زندگی هم داریم و ممکن است یک روز طول بکشد تا رایانه را روشن کنیم و سری به کامنت ها بزنیم. لطفا برای انتشار کامنت ها عجله نکنید.
با احترام حشمت آزادبخت

[پاسخ]

علی شفیعی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 3:33 ب.ظ:

درود برشما جناب ازادبخت . اما رسانه ای که روشن کردن رایانه اش طول بکشد از دنیا که هیچ از اخبار دنیا هم عقب میماند . صرفا از روی خیر خواهی عرض کردم که به روز بودن سبب افزایش مخاطب و نو به نو شدن فکر است . البته در کار شما نظر جنابتان اولویت دارد . صلاح رسانه خویش حضرات دانند . الهی اهدنا الصراط المستقیم

[پاسخ]

بشنو پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 12:43 ق.ظ:

شفيعي اي كه نيش قلمت چون تير جسته ازكمان رستم دستان .خوب نشيندبر قلب عدوان.احسن كه گفتي اين قوم بي مناعت .برفرهيختگان ندارندعنايت .ودرنبرد دورند ازشجاعت .تو كه شغلت آزاده. هروقت كردي اراده .پيام بده به بنده .تاچون سهراب بيايم .پيامت را رسانم.اينا سواد ندارن.با پارتي سركارن.بنده ولي بيكارم .دلن برام بسوزد.گوش به زنگ سركارم.قد نوشته هايت .قدرت ونيرودارم .يا جان كنم فدايت.يا اينا ميشن هدايت.

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 11:45 ق.ظ:

شفیعی جان . بزگترین توهین را ملکشاهی به مردم کوهدشت کرد . فارغ از مسائل جناحی با هزار دلیل منطقی ثابت می گردد که که ایشان رای مردم را به یغما بردند. جنابعالی که ادعای آزادگی دارید به چه دلیلی از ملکشاهی دفاع می کنید ! . گیرم که عده ای را مثل فرج یا … را قبول ندارید ، از این بابت مشکلی نیست ولی دفاع از ملکشاهی چه لزومی دارد . هیچ کاری هم ندارد تشریف بیار بین مردم ! همه مردم شاهد عینی هستند .

[پاسخ]

حسود پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 7:22 ب.ظ:

ميرزا علي شفيعي ترا به وجدانت اناندازه گيري كن ببين همه كامنت ها ثلث نوشته هاي تو نيست.ولي تو چون قلمي زيبا و زباني رسا وذهني پويا ومطالبي گويائي داري ما را دور مي زني.نه ما مي دانيم كه ترا با رئيس اين سايت قرابتي است مانا.وهم نيستيم كانا.

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 8:02 ب.ظ:

شفيعي قهرمان…..توئي اميد طرهان……دانشمند قلم زن……ريشه ظلمو بكن…..حيف است گمنام بماني………تو همه چي مي داني……..گوهري.پر بهائي…….قوت قلب مائي……نمي دونيم كجائي.؟كي به كودشت ميائي.؟………اينا سواد ندارن……….سر رات سنگ مي ذارن……..ولي توان ندارن………شيرو ازپا دربيارن

[پاسخ]

وجدانی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 آوریل , 2016 10:13 ب.ظ:

پس علی آقا بی گدار به آب نزن….دفاع از ناحق چوب خوردن هم داره.تازه کجای این جرمی؟؟؟؟

[پاسخ]

کوهدشتی در گفته :

آقای آزادبخت با سلام
همه سایت را در اختیار علی شفیعی قرار دهید تا هر چه می تواند وراجی کند !!!!!!
آخه او خیلی سواد دارد !! عالم بحر و دهر است!! ما همه بیسوادیم فقط او سواد دارد!!! آدرس بقیه سایتها را هم به او بدهید تا هرچه میخواهد دل تنگش بنویسد!!!او تصور می کند الآن مردم همه به صف ایستادن تا مطالب او را بخوانند!!
آقای شفیعی گوش مردم پر است از این حرفهای نا حساب! شفیعی جان اینجا دزدی شده دزدی !!میفهمی!

[پاسخ]

يك هوادار پاسخ در تاريخ جمعه 29 آوریل , 2016 2:54 ق.ظ:

سلام آقاي كوهئشتي راجع به استادشفيعي اگرشماهم جزو حسودان وبي سواتها نباشي كم لتفي مي فرمايي اوچون عقابي بلن پروازتمام سايت ها را زير نظرداردواگراز جعده مستقيم انحرافي بروندبانيش قلم وكمك علم وازدگي راستشان مي كند اگرتوهم ازجرخه حسودان نيستي سايتي نشان بده كه رد قلم استاددران نباشد.توانابودهركس دانابود.

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ یکشنبه 1 می , 2016 1:32 ب.ظ:

جناب هوادار شما که افراد را بی سواد میدانی چند غلطت املائی افتضاح در متنتان وجود دارد
شما سواد را سوات نوشتی،شما کم لطفی را کم لتفی نوشتی، بلند را بلن نوشتی،
جاده را جعده نوشتی، اگر یک صفحه کامل بنویسی چه میشود!!!!!!!!

[پاسخ]

يك هوادار پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 10 می , 2016 2:31 ق.ظ:

ناشناس كه هستي اقلا مانند بعضي نمك نشناس نباش من دربرابر تمام كاربران سايت منصف هوميان ومدير

فرهيخته وآزدانديش آن (دايي حشمت )سوگندمي خرم كه تو غلط هاي مرا از روي دستم به تقلب تكرار

كرده اي .پس با وجدان ترا دو جرم است تقلب وغلط .وجرم بنده فقط غلط است.و بدان درتاريخ هردادگاهي ترا

كه (ذو جرمين )تشريف داري تبرئه كند .مرا نيز تبرئه خواهد كرد.تازه اگر اراده كنم مي توانم با گرفتن يك وكيل

از راه دور تو را به محبس ارشاد كنم .چون هيچ جرمي به اندازه غارت بار حقوقي وجزائي نداردوسركار كلمات مرا

كه از انديشه ام ساخته شده اند علني غارت كرده اي وبانگ هم برآري !!!!!!!؟؟؟؟؟كه تو تنها باسواتي!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امرایی پاسخ در تاريخ شنبه 30 آوریل , 2016 12:52 ق.ظ:

دزدی نشده ! غارت شده غارت !!!

[پاسخ]

بااینکه خودستم دیده ی دوران جهل وجهالت هستم ودیگردرآن دیارزندگی نمیکنم .باوردارم گذشت زمان تاثیر مثبتی برستم دیده وستمکارداشته ….امید که صداقت عریانترشود

[پاسخ]

پاکزاد در گفته :

جناب اقایان اسفندیار پور و مومنی وقتی که اوضاع بر وفق مرادتان است و چهار نعل می تازید و چیز که برایتان مهم نیست رفقایی است که از فرط بیداد رغبایتان نفس های اخر را می کشند دیگر اکنون شما هم با امثال دوستی ناز کنید با بد بخت و بیچاره ها چرا ؟

[پاسخ]

کوهدشت در گفته :

متاسفانه سیاست بازان همشهری هرکدام به دنبال ساختن کلاهی ازاین نمد هستند و موفق هم بوده اندخلاصه به نان و نامی هم رسیدند چپ و راست هم ابزارانهاست
حال اینکه فلان شخص برای حفظ سرمایه اش پشتيبان فلان شخص است یا فلانی برای به دست آوردن جایگاه سیاسی سابق تقلا میکند یا فلان شخص ازراست در رویای قدرت فرو رفته وخود نظر علی خان می نامد ….. زهی خیال باطل….
اکثراً در جریان انتخابات شخصی ازکانديداهارو اصلح ترین میدانستید اما هرکدام بهانه ای آوردید یکی گفت که ما قسم خورده ایم اگرباهفت نفرقران امضای نکرده بودم با شما بودیم دیگری که جديداً مهاجم بی پروا شده اصلاً کوهدشتي نخواندش .آن یکی گفت دیر آمده ای مگرنه شما حق ید ملکشاهی هم فرماندار ی گفت شان شما فراتر از نماینده مجلس است و…..
خلاصه اگر کوهدشت صدق سر شما حضرات است اٍن شإالله همگی راه خیر و برکت را در پیش گيريم

[پاسخ]

خوشحال در گفته :

سباس خداي رحمان راكه دراين دقايق آغا زين زروزشنبه 11اردي بهشت شاهد هلهله وشادي كل لرستان هستيم ..روز سه شنبه هفتم ارديبهشت است وستادشمال دكتر صيد محمد خان بيرانوند واقع درخيابان انقلاب ميزبا ن جمع كثيري از استادان ودانشجويان علوم پزشكي و فني مهندسي دولتي و آزادو…..است.ازديگرشهرستانهاي استان نيزتعدادي درهمايش شركت كرده اند.قرائت آياتي از كلام خدا باصداي دلنشيين دانشجويي جوان وسكوت حضار شروع رسمي گردهمائي است.—اي نام توبهترين سرآغاز—وبعدازاين شروع قدسي .جوانان پرانرژي ونخبه با پرسش هايي از مجري برنامه كه قصد دارد با استفاده از برگه اي كه روي تريبون است برنامه ها را اعلام كند.نشان مي دهند اقتضاي شورجواني بخصوص وقتيكه با دانش همراه باشد.بيشتر باپرسش همخواني دارد .يكي ازدوستان قاري قران به او مي گويد اي رفيق جان خودت براي منهم پيش دكتردرمجلس پارتي بازي كن وقته تمام كنم (اگربيكار باشم كسي دختر بهم نميده)وفوري جواب مگيره روياي مردخونه شدن .كر وكورت كرده.مگه نمي بيني دكتراينجانيست.؟تازه او عهدكرده كه با بند (پ)ها مبارزه كند.باپخش سرود جمهوري اسلامي به احترام قيام مي كنند….. جواني ديگر به قاري مي گه به همين خيال باش .قبلي ها هم قبل ازرفتن به مجلس خيلي گفتند.وپاسخ ميگيرد.صيدمحمدخان اصلاح طلب بامردم ميثاق صداقت بسته.ميگن دكتر بيش ازدو دهه است كه كوچكترين.نحرافي از اصلاحات نداشته .مجري شعارمي دهد .دكتر كانديد همه ي(وند)هاي لر ولك است.جواني وارد بحث دوستانش مي شود.مي گويد.(نگيد انحراف ياچرخش سياسي جون خودم حرف لاريجاني مجلس يعني رقص سياسي با حا لتره).يكي از اساتيد بومي كه درعرفان صاحب نام است. براي سخنراني دعوت ميشود .و زمان رسيدن استاد به تريبون كه با خوش وبش همكاران همراست .فرصتي است تاحاضرين هم صدابا دانشجويان سرود (اي ايران .اي مرز پر…….)رابخوانند.دكتر.ف.سخنرانيش وفضاي همايش را باآياتي ازكلام حضرت دوست منورومعطر مي كند(ربنا لا تزغ قلوبنا بعداذ هديتنا)وبا خضوع بشرحافي پا برهنه و بابا طاهر عريان از تعلقات مادي رابه مجلس مي كشاند.با مهارتي كه درعرفان اسلامي وشرق دارد.حضرت.حافظ ومولوي و….رانيز دربحث شريك مي كند.درصدركلامش مولي الموحدين علي .ع.جاي داردبا فرموده هايش در نهج البلاغه.(نامه به امام مجتبي.ع. نامه ي حكومتي به مالك اشتر وخطبه شقشقيه)وحكيم طوس.فردوسي پاكزاد را هم به انجمن مي آورد(بنام خداوند جان وخرد—-كزين برتر انديشه برنگذرذ)ودرپايان دعاي او(اللهم اصلح كل امورنا يا ارحم الراحمين) است .وتوضيح مي دهد كه رحمت بربندگان خدا سرلوحه اصلاح گران است ودراصلاحات مخالف به معني دشمن نيست بلكه انتقاد آنان سازنده است.باز مجري جوان وخوش بياني كه ديگران به اودكتر مي گويندمي گويند ضمن ديكلمه متوني باچاشني شعروشعارهايي درفضيلت مردمسالاري وجامعه مدني حاضرين راهشدارمي دهد درسته كه جمعه تعطيل است ولي اين جمعه فرق مي كند بايد اصلاح طلب راس ساعت هشت صبح براي دادن راي درشعب اخذراي حاضرباشد.مخواستم بپرسم اگرتا…………نشدچي؟نپرسيدم چون باور نمي كنند.ازحضارباجاي وشيريني پذيرايي پذيرايي مي شودبحث ها درگروه هاي دو.سه نفري داغ است .پيروز ي را قطعي مي دانندبقول خودشان هدف ركورد تعدادآراي (صي مخون)است اويكي است ونازار دودمان اصلاح طلب لرستان است.درجلوستاد پارچه آويزي نصب شده سفيدبطول تقريبي 12متروتعدادي ماژيك براي اينكه مردم خواسته هاي خودرا ازنماينده اشان دكتربيرانوند بنويسند……يادمقاله اي افتادم كه نوشته بودچون فلاني نوشته ما برندهايم مجرم است وعامل آشوب !!!.اگرازخواسته ها شمارش بعمل مي آمد 95 درصدجوانان بود وبيكاري.دريك مورددكتررا قسم داده بوددندكه استخدام پشت پرده وفاميلي نداشته باشد.وبايداين گونه استخدام هارا افشا كند.مجري جمعيت را دعوت به سخنراني يكي از كنشگران سياسي ازشهربروجرد ميكندآنجناب واقعا درتحليل انتخابات چيزي كم نگذاشت ولي دونكته را خيلي تاكيد كرد.اول اينكه جشن پيروزي روزشنبه وبه مديريت مسئولين ستادبرگزارشود نه غروب وشب جمعه تا باعث آزار مردم نشويم وجشن بايدمال همگان باشدچون نماينده مال همه است.ولي نمي دانند كه دركوهدشت بعضي مي دانند20سال پيش زيد به او زاي نداده است.ومجرمي ابديست.ودوم با طنزي گلايه وشكوه خود واصلاح طلبان بروجردرا ازشوراي محترم نگهبان نشان داد وگفت ما بروجرديها دراينكه خرم آبادكانديداي اصلاح طلب دارد حسوديمون مي شه ومن باز خواستم بگويم مادركوهدشت داشتيم اما……….نگفتم.ودراينجا خرم آبادعده اي ساعت ساعت 12 مي خواستند جشن را ادامه دهند.ولي شب بود وعده اي اذيت مي شدندومهمترعهدي بود كه داشتند كه جشن را درروشناي روز وباشركت همه ي مردم بگيرند.مباركمان باد

[پاسخ]

متو لد 30 در گفته :

با سلام.به نسل جوان وفرهيخته واكثرا بيكار طرهان بزرگ .ومدير محترم واديب هوميان .تاريخ تولدم گواه بر اينست كه شاهدي زنده هستم برجرياناتي كه طبق فرموده يكي از اصحاب رسانه دو ژنرالنددرعرصه ي سياست ديارمان يعني شهرستانهاي رومشكان وكوهدشت يازيباتر همان طرهان بزرگ.عزيزان دونوشتارآقاي مهندس دوستي وحاج آقاي اسفندياري كه به نام جوابيه منتشر شده اند به يقين درتاريخ سياسي منطقه ماندگارخواهندماند.پيشنهاد نگارنده به اهل قلم ونسل جوان منطقه اينست قبل از اينكه گذشت زمان راه را برتجزيه وتحليل محتواي نوشته هاناهموارسازد.درپروژه اي تحقيقاتي وبي طرفانه مقايسه دومتن را بصورتي همه جانبه(ادبي قانوني شرعي.صداقت درگفتار.نام افرادمذكوردردومتن.وكارهايي كه معترف شده اندو………….)براي آگاهي آيندگان دريك گروه مشورتي به انجام رسانيد.علت پيشنهاد نگارند ه جزاين نيست كه يك سري ازحرفها با واقعيت فاصله دارد.

[پاسخ]

ديد م كه..... در گفته :

سلام .استاد آزادبخت بايك كليك به خطي مي رسيم .كه پر رنگ ودرشت ازقلمي تراو ش كرده كه مخالف

وموافق اورااستاداخلاق مي نامند.وشايد همين لقب با مسمي علت انفجارحسدحاسدان است.

واما آن خط (يامكن باپيل بانان دوستي…..الخ) است.كه مرا به دوران ابتدايي وكودكي برگرداندوخاطره

كتكي كه بخاطر شعرديگري كه هم معني با اين يكي است.وهنوزهم نمي دانم مقدم وموخرشان كدام

و شاعر ي كه به *تقلب معني شعرديگري را برده است*كيست؟كه او تقلب كرده و من كتك خورده و

مظلوم واقع شدم.وآن شعر(تكيه برجاي بزرگان نتوان زد به گزاف ……..)بود كه از طرف معلم اصلي به

عنوان موضوع انشاء تعيين شده بودولي ازبخت بد روزي كه انشاءداشتيم معلم اصلي نيامد وبجاي او

(بدل او) كسي آمدكه به زبان آن روزكوره سوادي داشت و درگوشه اي ازاداره اي كار مي كرد.وچون

توانايي تدريس نداشت هرسه زنگ دانش آموزان را براي خواندن انشاء به جلوي كلاس برد.و واضح

است كه در دوران ابتدايي موضوع هرچه باشدعقل كودك به او مي گويد به تعريف از معلم بپردازد.نوبت

كه به نگارنده رسيدشروع به خواندن كردم ..البته ما بايد درس بخوانيم تامثل آدم هاي خوب معلم شويم

نه مثل فلاني(خدايش بيامرزدكه هروقت سلامش مي كردم لبخندي مي زد)تنبلي كنيم وكوره سواد

داشته باشيم وبرويم نان سنگكي براي رئيس اداره بخريم و……چشمتان روز بد نبيند بنده راباسي ضربه

چوب بركف دست تنبه كردوبقيه رانفري ده ضربه زد.ودرجواب يكي ازبچه كه گفت آقا فلاني مقصره و

وبخدا ماگناهي نداريم گفت جرم شما اينست كه دوست وهمكلاسي فلاني هستيد وا ين

اولين بار بودديدم گاهي جمعي بخاطر كمي جريمه مي شوند وداستان آهنگربلخ ومسگر سيستان تكرارمي شود./

[پاسخ]

اششششششش در گفته :

ا

[پاسخ]

آدینه در گفته :

اقای اسفندیاری که برای اثبات حق خود از آیات قران بهره می برد دین را سپری کرده اند برای مجادله …ایا نخوانده اید که خدمت ب خلق بزرگترین عبادت است ..آیا تا به حال شما وسایر بت های سیاسی فکری یا اقدامی برای این همه فقر کرد ه اید اگر اشتغالی ایجاد کرد هاید بگویید بدانیم ..به مردم بگویید تا حلالتان کنند …هرچند شما پستی نداشته اید اما پشت پرده درخدمت حزب هستی نه مردم

[پاسخ]

حسن زاده در گفته :

سلام برهم استانی های بی کار که کاری ندارند جزءجار ان شاءالله که امسال وهمه سال همین پیشه کنید تا حیل شودکار إإ ؟؟

[پاسخ]

[…] پایگاه تحلیلی خبری هومیان نیوز » پاسخ علی اصغر … […]

ناشناس در گفته :

اسفندیاری عشق است

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :