کد خبر : 16933
تاریخ انتشار : 19 فوریه 2015 - 22:11
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,071 بازدید

پاسخ مدیرکل میراث فرهنگی لرستان به انتقادات نماینده خرم‌آباد: رفتارهای شما «پوپولیستی» و «عوام‌فریبانه» است!

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه اجتماعی:«… به استاندار اعتراض کرده‌ام که ایشان قول داده‌اند وضعيت قلعه را «اصلاح» کنند و این از آن موضوعاتی است که بين من و استاندار اختلاف به وجود آورده است‌.» دکتر ایرج عبدی/ نماینده خرم‌آباد و دوره چگنی/ ضمن اشاره به این که ما می‌خواهیم مدیریت میراث فرهنگی بومی باشد به خاطر […]

مهاجری‌نژاد

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه اجتماعی:«… به استاندار اعتراض کرده‌ام که ایشان قول داده‌اند وضعيت قلعه را «اصلاح» کنند و این از آن موضوعاتی است که بين من و استاندار اختلاف به وجود آورده است‌.»

دکتر ایرج عبدی/ نماینده خرم‌آباد و دوره چگنی/ ضمن اشاره به این که ما می‌خواهیم مدیریت میراث فرهنگی بومی باشد به خاطر این که دغدغه‌های میراث فرهنگی استان را داشته باشد و وضعیت میراث فرهنگی ما را بفهمد، افزود: «گزینه‌های خوب بومی وجود دارد چرا که که شخص مدير باید بداند پل شکسته كجاست و وضعيت آن چگونه است، بايد بداند ساز سرنا یعنی چه و…».

عبدی ادامه داد: «مدیر میراث فرهنگی با یکی از خبرنگاران برخورد بدی داشته به طوری که به استاندار گفتم اگر در اين زمينه اصلاح نکنید بنده خودم اصلاح می‌کنم».

وی در مورد به کا‌رگیری نیرو‌های غیر‌بومی در پتروشیمی خرم‌آباد اظهار کرد‌: اگر چه می‌گویم مدیر کل میراث فرهنگی بایستی بومی باشد اما در قسمت‌های دیگر این اعتقاد را ندارم چرا که معتقدم همه‌ی ایران سرای من است!

این، بخشی از سخنان دکتر ایرج عبدی است که چند روز پیش در یک نشست خبری علیه مدیرکل میراث فرهنگی استان بر زبان راند.

اما عبدالرضا مهاجری‌نژاد/ مدیرکل میراث فرهنگی لرستان/ نیز بی‌کار ننشست و پاسخ نماینده خرم‌آباد را داد.

مهاجری‌نژاد در این جوابیه از کلماتی هم‌چون پوپولیسم و عوام‌فریبی خطاب به نماینده خرم‌آباد استفاده کرده است. پاسخ مدیرکل میراث فرهنگی لرستان در خبرگزاری آریا منتشر شد. ما نیز بخشی از این جوابیه را قلمی می‌کنیم:

«1…علي‌ايحال جهت دفاع از خود و تنوير افکار عمومي لازم دانسته‌ام که با زبان استدلال و منطق جواب فرمايشات کذب و خارج از چهارچوب نمايندگي جناب‌عالي را داده باشم و حداقل آغازي باشد در مقابله با رفتارهاي پوپوليستي و عوام‌فريبانه شما در راستاي شروع زود‌هنگام تبليغات انتخاباتي آقاي دکتر! فرار به جلو ممنوع، تا انتخابات زمان باقي است.

آقاي دکتر! بيان فرموديد «‌من معتقدم مدير ميراث فرهنگي بايد بومي باشد.» اما نيک بدانيد طبق فرمايش حضرت‌عالي همه جاي ايران سراي من است.

آيا در دوران دفاع مقدس هم بومي و غير‌بومي جدا مي‌کرده‌ايد؟ مگر تصدي مديريت هندوانه‌فروشي است که سياه و سفيد جدا مي‌کنيد؟ اگر حداقل آگاهي از وظايف خود، دانش، حقوق بين‌الملل، حقوق فطري و روابط اجتماعي داشته بوديد مي‌دانستيد که اين عبارت در عرف بين‌الملل و رفتارهاي اجتماعي جرم محسوب مي‌شود که اين عبارت در عرف بين‌الملل، نژاد‌پرستانه تلقي و در رفتارهاي حقوقي جرم محسوب مي‌شود.

در کجاي قانون و قانون اساسي مقدس نظام جمهوري اسلامي که جناب‌عالي قسم ياد کرده‌ايد داعيه دار پاسداري آن باشيد، آمده است که مدير بايد بومي باشد؟ تازه اين‌جانب با ادله علمي و منطقي و مصاديق ثابت مي‌کنم که بومي‌گرايي محض و صرف باعث شده است که مديران کل محترم بعضاً بخاطر معذورات محلي اسير بازي‌هاي سياسي و فشارهاي غير‌قانوني تفکر امثال جناب‌عالي شده باشند.

چنانچه که حتي دو درخواست غير قانوني و خارج از عرف از اين‌جانب نيز داشته‌ايد که بيان خواهم کرد و اگر حداقل عمق مسائل فرهنگي حوزه‌ي انتخابيه خود را در حوزه‌ي شهر و شهرسازي، معضلات اجتماعي، تراکم، تغيير کاربري‌ها، معضل پارکينگ آپارتمان‌ها مي‌دانستيد متوجه مي‌شديد که 50 درصد معضلات به خاطر روابط ناصحيح خارج از عرف و دور زدن قانون و بومي‌گرايي بوده است که هنوز به شدت به آن دامن مي‌زنيد در حالي که مردم رنج مي‌برند.

2- در فراز ديگر، فرود آورده‌‌ايد که «‌مدير بايد بداند پل شکسته کجاست؟!» آقاي دکتر! مطمئن هستم که پل را با پول اشتباه گرفته‌ايد. از قديم گفته‌اند که: «‌يزد دور است و گز نزديک‌» اميدوارم که گز را به زعم خود با گز اصفهان همانند پل اشتباه متصور نشويد. غرض بنده از گز واحد اندازه‌گيري مي‌باشد نه گز بلداجي. شخصي در اوان جواني بعد از بازگشت از شهر يزد براي دوستان نوپاي خويش بلوف مي‌زد زماني که در يزد بودم 70 گز را بر روي رودخانه‌اي پريده بودم. دوستان نيز که از صحت ادعاي دوست عزيز در عجب مانده بودند گفتند يزد دور است ولي گز که نزديک است، اين‌جا پرش کن تا ببينيم چقدر مي‌پري؟

آقاي دکتر! نماينده‌ي محترم بومي‌گرا: اول اين که پل شکسته نيست، بلکه پل شاهپوري است، از اين که دخالت کرده‌ام ببخشيد! به دل نگيريد تلمذ کرده‌ام!  دوم اين که شخص شما را با داوري مردم بزرگ لرستان به خصوص مردم شريف خرم‌آباد به يک مناظره دعوت مي‌کنم تا بدانند اين‌جانب که از تاريخ 18/3/93 فقط به مدت 7 ماه به مدير کلي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري منصوب شده‌ام، ميراث فرهنگي لرستان را به طور اعم و اخص بيش‌تر مي‌شناسم يا نماينده‌ي محترم‌شان جناب آقاي دکتر ايرج عبدي؟

بگذار مردم خرم‌آباد بدانند سهم مدير کل و نماينده‌شان در دفاع از ميراث فرهنگي استان چقدر بوده است؟ مايلم مردم بدانند که درک و فهم نماينده‌شان از بافت تاريخي خرم‌آباد، تخريب بافت تاريخي، پل‌ها‌ي تاريخي استان و محور تاريخي دره خرم‌آباد که در فهرست ثبت موقت جهاني است چقدر مي‌باشد؟

مي‌خواهم فرياد بزنم تا همه بدانند که سهم ايرج عبدي در صيانت از آثار تاريخي پادگان 07 خرم‌آباد چقدر بوده است؟ اصلاً آيا در باغ بوده است؟ مي‌خواهم مردم حوزه‌ي انتخابيه خرم‌آباد بدانند سهم دکتر عبدي در تخريب باغ تاريخي فلاحت چقدر بوده است؟ مي‌خواهم همه مردم لرستان بدانند چه کسي براي اولين بار به صورت مستقيم، جدي، علمي، منطقي و با استدلال زنگ خطر ترک خوردن قلعه فلک‌الافلاک را به صدا در آورده است؟

آقاي دکتر!! تا کي مي‌خواهيد موج‌سواري کنيد؟! بگذار همه بدانند که از 145 ميليارد تومان پول ماده 108 مناطق محروم در اختيار نمايندگان، سهم ايرج عبدي در دفاع از اختصاص حداقل يک ريال به ميراث فرهنگي استان چقدر بوده است؟

برادر بزرگ‌وار! مصداق فراز و فرودهاي شما در اتهام زدن به اين‌جانب همانند دفاع حق به جانب مستکبريني است که حقوق بشر را لگد‌مال کرده‌اند و ديگران را به نقض حقوق بشر متهم مي‌کنند! بمبهاي کثيف توليد و مصرف مي‌کنند ولي ديگران را متهم به قصد و نيت در ساخت مي‌کنند! آقاي دکتر! بيان فرموديد مدير بايد بداند ساز سرنا چيست؟

گمان مي‌کنم که ساز سرنا را با «سورنا» سردار ايراني اشتباه گرفته باشيد. ميزان قضاوت بنده و جناب‌عالي در رابطه با شناخت فرهنگ و تاريخ لرستان، جغرافيايي استان، فولکلوريک و موسيقي استان، تاثير و تاثر آن، همان «گز» باشد که به زعم بنده بهترين ميزان در قضاوت، مردم حوزه‌ي انتخابيه شما در يک مناظره با حضور خبرنگاران و رسانه‌هاي استان مي‌باشند و اين‌جانب شما را به مناظره فرا مي‌خوانم.

آقاي دکتر! اميدوارم که جرات به خرج بدهيد و براي يک بار دانش و سواد خود را در حوزه فرهنگ با قضاوت مردم و مسوولين و مديران در يک مناظره به محک بگذاريد.

آقاي دکتر! مناظره در حوزه‌ي فرهنگ پيشکش‌تان، بياييد در حوزه سياست، اقتصاد و سياست‌هاي غلط اقتصادي سال‌هاي اخير در استان لرستان در هر جايي که شما صلاح مي‌دانيد به مناظره بنشينيم تا مردم، شناخت بنده و جناب‌عالي از فرهنگ، اقتصاد، سياست‌هاي اقتصادي و فرهنگي را در لرستان و حوزه‌ي انتخابيه شما به تماشا و داوري بنشينند.

بگذار مردم خرم‌آباد بدانند جرات و جربزه‌ي شما و بنده در دفاع از ميراث فرهنگي شهرشان چقدر بوده است. آقاي عبدي منطق و استدلال، جرات و جسارت و سواد بنده همين بس که وزارت مسکن و شهرسازي در نهايت با طرح پادگان 07 به تدبير و استدلال اين‌جانب مهر تاييد زده است، ولي شما آيا اصلاً اطلاع داريد که پادگان 07 کجاست؟ طرح ادعايي بحث 6 ماهه چيست؟ سهم مردم شهر از اين فضا چقدر است؟

آقاي دکتر! ساز سرنا پيشکش تان، چند ماه پيش درشبهاي فرهنگي قلعه فلک‌الافلاک که صداي موسيقي اقوام زاگرس به مدت 3 شب گوش فلک را کر مي کرد، کجا بوديد؟

آقاي دکتر! سرنا فقط يک ابزار موسيقي است و شناخت موسيقي دانش مي‌خواهد که اميدوارم از آن بهره‌مند باشيد. راستي مي‌دانستيد که در باغ گلستان در حال احداث يک سالن روباز براي اجراي موسيقي زنده هستيم؟

آقاي دکتر! چه جور به خود جرات مي‌دهيد که در عالم بي‌خبري، انتشار خطر ترک قلعه را به نام خود مصادره مي‌کنيد؟ اولين بار و آخرين باري که جناب‌عالي به قلعه مشرف شديد صرفاً به صرف ناهار در مهماني يک روزه همراهان کنفرانس وحدت اسلامي در خرم‌آباد بود. البته يک هفته قبل، بعد از اطلاع‌رساني و افشاگري کاملاً علمي اين‌جانب در رابطه با وضعيت غير اصولي مرمت قلعه در دولت گذشته در گزارش خبري صدا و سيماي لرستان کسان ديگر نيز همچون شما به نام نخبگان استان، مدعي دفاع شدند! در صورتي که دوستان همين مدعيان به اصطلاح نخبه و فرهيختگان باعث اين تخريب و خطر در دولت گذشته شده‌اند. آقاي دکتر عبدي! قاطعانه، بدون واهمه و با ترس از خدا مي‌گويم که شما به دنبال مقاصد تبليغاتي، رانت و مهره‌چيني و به نام اصلاح‌طلبي به دنبال عافيت‌طلبي هستيد. از بدو ورود اين‌جانب به استان، شما 2 بار به دفتر اين‌جانب آمده‌ايد با دو خواسته نامشروع و زياده‌خواهي:

يکي اين که آقاي …. را به عنوان معاون …. بگذاريد که همان‌جا گفتم ملاک انتصاب معاونين را صرفاً بر مبناي دانايي و دانش و سلامت و جواب مثبت استعلام اداره کل اطلاعات مي‌دانم و يک فرصت 6 ماهه به همه معاونين مي‌دهم تا خودم به نتيجه برسم و در اين راستا، چپ و راست را ملاک قرار نمي‌دهم و زماني که به نتيجه برسم با توجه به ابزاري که قانون در اختيار اين‌جانب قرار داده است در تصميم‌گيري نهايي گوشم به کسي بدهکار نيست و تا الآن ثابت نموده‌ام که به کسي باج نمي‌دهم، همه مسوولين استان و همکاران مي‌دانند، مزيد اطلاع دوباره به استحضار مي‌رسانم که شما نيز به هوش باشيد.

آن روز به عرض رساندم آقاي دکتر! با يک روز لباس بنفش پوشيدن دوستان شما، من آن‌ها را اصلاح‌طلب نمي‌دانم. و مسائل ديگري در اين راستا که بين ما رد و بدل شد. به همه گروه‌هاي سياسي نيز که در محل کار اين‌جانب تشريف آوردند عرض نمودم که ملاک بنده در انتخاب معاونين و مديران شايسته‌سالاري است. انتصاب عشيره‌اي با شايسته‌سالاري در تضاد است.

درخواست ديگر خارج از عرف شخص شما در رابطه با خريد زمين تپه دارايي بود که آقاي …. را معرفي نموديد در صورتي که حسب قانون، سازمان متبوع موظف به خريد زمين‌هاي کشاورزي روي تپه‌هاي باستاني نمي‌باشد. در صورتي که حتي چنين حقي هم وجود داشت ديگران در اولويت بودند.

آقاي دکترعبدي! مرقوم فرموديد من به استاندار راجع به مدير ميراث فرهنگي گوشزد کرده‌ام که اگر کاري نکند خودم وارد عمل مي‌شوم! متاسفم براي کسي که داعيه اصلاح‌طلبي را در سر مي پروراند! حرف از تعامل مي‌زند ولي زير منطق تحمل خم مي‌شود. برادر بزرگوار، صرفاً به واسطه شغل شريف نمايندگي مردم بزرگ خرم‌آباد اگر حداقل اطلاعي از ساختار قانوني تفکيک قوا داشته باشيد استاندار محترم و اين‌جانب را تهديد نمي‌کرديد. خيلي دوست داشتم و دارم که در کميته برنامه‌ريزي و يا شوراي اداري و در حضور استاندار محترم، نمايندگان محترم، اعضاي محترم کميته برنامه‌ريزي و شوراي اداري استان فرصتي پيش مي‌آمد تا همه بدانند سهم مدير غير‌بومي در مدت 7 ماه در ايجاد اشتغال در استان لرستان در حوزه صنايع دستي با طرح ضربتي ايجاد کارگاه‌هاي صنايع دستي و ايجاد بازارچه دائمي صنايع دستي، در باغ گلستان تا پايان سال جاري چقدر بوده است و سهم دکتر عبدي به عنوان نماينده بومي استان در مدت 3 سال در ايجاد اشتغال چقدر بوده است؟ و براي اثبات اين ادعا شما را در اول فروردين 1394 حدود يک ماه ديگر به باغ گلستان دعوت مي‌کنم! به باغي که ايرج به رخسار نديد‌/ ز عارف اين ادعا را شنيد.

آقاي دکتر! سهم شما در کميسيون تلفيق و مصوبه مجلس شوراي اسلامي در رابطه با تخصيص اعتبار صندوق توسعه به مناطق کمتر توسعه يافته، پي‌گيري و جذب آن در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري در استان لرستان چقدر بوده است؟

اصلاً اطلاع داريد که چرا بانک‌ها مقاومت مي کنند و صندوق با سقف وام تا به امروز موافقت نکرده است؟ اصلاً چرا مبلغ بدون سقف بايد به صورت گلوبال باشد؟ که صدها اما و اگر به دنبال داشته باشد؟ منطق و استدلال دفاع شما در رد و تاييد اين مصوبه در مجلس چه بوده است؟ اصلاً اطلاع داريد براي آزاد سازي مهمانسراي ارتش در حريم قلعه فلک‌الافلاک، خارج از اعتبارات تملک و دارايي ملي و استاني در سال جاري چند ميليارد تومان اعتبار آوردم و آن هم به خاطر اعتماد و اعتباري که در سازمان دارم؟

آقاي دکتر! نقد و نقادي در هنر، سينما، سياست و … يک علم است و علم نيز دانش مي‌خواهد، به پندار خويش تشر درکردن هوچي‌گري است، و هوچي‌گري با نقد و نقادي در تعارض است. مردم بيدارند، رفتارهاي پوپوليستي را مي‌فهمند. هنوز تا انتخابات فرصت باقي است!

در پايان به نکته‌اي جالب توجه جلب اشاره مي‌کنم: جناب دکتر عبدي کارشناسان اين اداره کل خاطره تلخ تخريب نهر ناصري خرم‌آباد (اثري مهم از دوره ساساني)، توسط جناب‌عالي (آن‌زمان که مديريت مرکز اورژانس استان را عهده‌دار بوديد) به ياد دارند و پرونده قضايي شکايت از شخص شما به شماره 1350-142 در مورخ 7/3/1390 هنوز در واحد حقوقي اداره کل ميراث فرهنگي لرستان خاک مي‌خورد. حال چگونه داعيه حفظ ميراث فرهنگي و نجات آن را داريد؟

آيا اين هم در قالب همان رويايي است که شعار انتخاباتي شما بود؟ آيا رويايتان هنوز تحقق نيافته؟ نکند روياي شما هم همچون شهر رويايي پديده شانديز است؟ و آيا روياي ديگري براي دور دوم انتخابات در سر داريد؟

اين‌جانب نيز برحسب قانون تهديد شما را در تحديد قانون جدي تلقي نموده و در صورت تکرار چنين سخنان تبليغاتي خلاف واقع و غير‌قانوني به کميسون اصل 90 مجلس خواهم داد، اميدوارم خداوند همه ما را به راه راست هدايت کند، دروغ و تهمت و افترا در جامعه رخت بربندد تا دعاي فرج اجابت شود».

عبدالرضا مهاجری‌نژاد/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان

دیدگاه ها

هومیان نیوز در گفته :

حشمت آزادبخت:
بنده به عنوان یک مخاطب نه به عنوان مدیر سایت نظر می دهم و آن این که کارمندان میراث فرهنگی لرستان بیش از حد با آقای مهاجری نژاد برخورد می کنند وبهتراست بگذارند کارش را انجام دهند اگرهم اختلافی هست بهتراست بنشینند باهم رفع کنند .
بنده با ایشان سفر داشته ام و ایمان دارم که بسیار در زمینه میراث فرهنگی تخصص دارد و دلسوز آثار تاریخی لرستان است.
از میراثی های عزیز می خواهم اجازه دهند این اقا کارش را انجام دهد مگر مدیرکل های قبلی چه گلی بر سر این استان زد که این آقا نزده ؟.. دست کم جسارت کاری این آقا این است که به محض دیدن سنگ های تکه تکه شده ی میرملاس اشک در چشمانش حلقه بست و فوری دو نگهبان در ان جا مستقر کرد……
همه باهم برای آبادانی لرستان تلاش کنیم.

[پاسخ]

صادق در گفته :

درودبرشما و افشاگری علمی و خارج از تعصبات و بنده پروری تان.خدا حافظ شماست

[پاسخ]

سهراب در گفته :

آقای عبدی که متشاکی رسمی بودن در پرونده تخریب نهر باستانی ناصری رو پشت سر داره چرا اینگونه بیگدار به آب زده. و با ادعایی دروغین دلسوزی شون برای میراث فرهنگی رو رسانه ای کردن ؟!؟!؟ شاید می پنداشتن که این جناب مدیر کل از اون دست مدیران شیفته میز مدیریته ؟! و در برابر ایشون کوتاه میاد. اینگونه که دیده میشه آقای نماینده چندان آدم شناس خوبی هم نیست!

[پاسخ]

ناظر عدالت در گفته :

نمی دانم ازاین همه بی عدالتی بعضی افراد چه بگویم چه بنویسم ؟ شماهای که در بیرون از گود نشسته اید؟ بیاید کمی فکر کنید؟ بررسی های لازم انجام بدهید ببینید مدیران قبلی میراث فرهنگی چه کرده‌اند و چه به جا گذاشته؟ ؟ بعدجناب آقای مهاجری نژاد رانقدکنید ؟ آیا مدیری که با دید مثبت و علمی چیدمان وظایفش را انجام می‌دهد باید با ایشان این گونه رفتارکرد؟ بنده برای کسانی که این گونه مدیران رابه حاشیه می‌برند چیزی ندارم بگویم. جزاینکه بگویمت فقط متاسفم متاسفم!!!!! برای جناب آقای دکتر مهاجری نژاد آرزوی موفقیت سربلند میکنم.

[پاسخ]

پی جو در گفته :

دورود بر مدیرکل متخصص و کاردان میراث فرهنگی اقای دکتر عبدی بجای هیاهو اکر راست میگویی بیا و مناظره کن!

[پاسخ]

محسن در گفته :

جناب آقای عبدی مردم آگاهند برادر من خیلی خوب میفهمن. متاسفانه شما احساس مسئولیتی رو که یک نماینده باید در برابر موکلین خود داشته باشد رو نداشته اید. باز هم موعد انتخابات هست برادر…

[پاسخ]

بيطرف در گفته :

اقاي عبدي به جاي حمله به ديگران عملكرد خود ت را منتشر كن .

[پاسخ]

بيرانوند در گفته :

درود برمديركل واقعا با مدرك مستندات بيان كرديد.ولي آقاي مدير جناب دكتر عبدي در استان براي قاليباف ستاد زده بود كجا آقاي عبدي بنفش بود؟

[پاسخ]

م.ر در گفته :

درود بر شجاعت مهاجری نژاد

[پاسخ]

جوان ۲۳ ساله لرستانی در گفته :

حال آنکه دست روزگار و ظلم پادشاهان پدر شاه پیشین و کم لطفی مدیران قبلی نسبت به دیار لرستان این گمان را بر مدیر محترم القا نموده که ما از آنچه یک جامعه ی آگاه و متمدن باید داشته باشد چیزی کم داریم باید به ایشان گفت که متأسفانه عده ای به همان دلایل که باعث این القا به شما شده است بر گرده ی عده ای دیگر سوارند و نان همان دلایل را می خورند.

جناب نماینده برای انجام وظیفه ی مقدس و مهم خود اگر لازم باشد باید تندتر و صریح تر از این سخن بگوید.
اما جناب مدیر بدانید که ما بر سر اصول و سنت های صحیح خود با هیچ قدرتی از دیرباز معامله نکرده ایم.
تاریخ این دیار را اگر بخوانید از آنجا که تاریخ متولد شد تا همین تجاوز اخیر صدام مردم من مدافعان شایسته و برادران روزهای سخت هموطنان و فرزندانی صادق و صالح برای میهن خود بوده اند.
آری ما همواره سلاح در دستمان بوده اما هیچ گاه قلم را رها نکرده ایم.
تبار من علمدار بوده اما قلمداری نیز فراموشش نشده است.

جناب مدیر بهتر است به جای استفاده مکرر از ایسم های فرنگی کمی پارسی را پاس بدارید.
مردم من با این عبارات گیچ نمیشود و برای کسی شأن عملی قائل نخواهد شد.
وقتش فرا رسیده که نگاه ها را کمی عادلانه و دقیق تر کنید.
استان من چه در چپش و چه در راستش انسان مدیر ، شجاع ، دلسوز و عالم کم ندارد.
اینکه چه باعث شده جنابتان این گونه از پشت میز تدریس با آنان سخن بگویید را حتما در خود جویا شوید.
شما هم هموطن ما هستید و ما شما را بیگانه از خود نمی دانیم.
اگر شما این حضور پر برکت خود در استان لرستان و خدمت به این منطقه را شکرگذار خداوند بودید هرگز کار به اینجا نمی کشید.
نمی دانم اینگونه تند با وکیل مردم سخن گفتن را کجا آموخته اید؟
چرا گمان کرده اید که می توانید اینگونه در استان ما به نماینده ما حمله کنید؟
نماینده مردم وکیل است و اهانت به وکیل اهانت به موکل.
چگونه به جنابتان اجازه داده اید نماینده ما را عوام فریب و زننده تر از آن ما را عوام نا آگاه برشمرید؟

عوام فریبی یعنی فریب توده های ساده لوح اما ما آن که شما گمان می کنید نیستیم.

فرموده اید جناب نماینده هوچیگری را پیشه کرده است.
آیا شعور مردم ما آنقدر پایین میدانید که یک انسان هوچی را وکیل خود کنند؟
آیا این جز توهین به مردمی است که ایشان را انتخاب کرده اند؟

قطعا شما هم در مسائل پزشکی به اندازه آقای نماینده تخصص ندارید.
چرا گمان کرده اید نمی شود این رفتار شما را فرار به جلو خواند؟

نیت آقای نماینده به فرض ورود به تبلیغات است اما شما چه حق دارید اینگونه به وکیل ملت بتازید؟

چه حق دارید پیش چشم ما اینگونه با ادبیاتی نا زیبا بدترین لحن را در برابر ایشان به کار گیرید؟

و یا شاید اساسا او را منتخب مردم نمی دانید و توهم تقلب دارید؟

فرموده اید گوشتان بدهکار نیست
به کدامین حق گوشتان بدهکار کسی نیست؟
شخص اول این نظام پاسخوی مردم است شما دیگر جای خود دارید.
دلیل این همه غرور شما چیست؟
پشت شما به دولت گرم است؟
بنده ی خدا آن دولت هم منتخب ملت است و مشروعیت خود را از رأی مردم و تنفیذ رهبری دارد !

شایسته شما و این دولت نیست که با ضرب المثل ها سعی کنید نماینده مردم را تحقیر نمایید.
تحقیر وکیل تحقیر موکل است!
آقای مدیر مردم آگاه اند و به غیرتشان بر می خورد.
دولت فعلی دولت اعتدال است نه افراط!
با لحن بد و تهاجمی جناب نماینده را به مناظره خوانده اید که باید به جنابعالی یاد آوری کرد که وظیفه شما مناظره کردن نیست شما را آورده اند که خدمت کنید یادتان باشد که مستخدم قوه مجریه هستید و دولت تحت نظارت قوه مقننه می باشد.

با این لحن که شما دارید انسان احساس استبداد می کند
کمی مردم سالار باشید.

جناب مدیر شاید بهتر باشد کمی خود را از آن بالا به میان مردم بیاورید و غارت آثار باستانی و میراث فرهنگی توسط کاوشگران غیر مجاز را در سطح استان ببینید نه از آن جهت که مانع غارت شوید بلکه از این رو شاید عمق و ریشه ی تمدن ما را بیابید.
ما فرزندان خالقان همان تمدن هستیم.
ما صاحبان سرشاخه های آبهای خروشانیم.
ما وارثان همان فرهنگ غنی هستیم.
دستهای ما هنوز پینه دارد اگر چه راههای سهل تر برای کسب روزی هست که ما اهل آن نیستیم.

ما را اگر لایق خیلی چیزها نمی دانید تاریخمان را لایق خواندن بدانید.
ما اگر ساکت هستم،اگر از کنار بسیاری مسائل می گذریم،اگر آنگونه که باید برای طلب رفاه دست و پا نمی زنیم این از ساده بودن و نا آگاه بودن ما نیست بلکه ما کریم زادگان و صاحبان سفره های رنگین هستیم .
می بخشیم و منت نمی گذاریم اما طلب کردنی که ذره ای کرامت والایمان را خدشه دار کند در قاموسمان نمی گنجد.
تاریخ را بخوانید تا برخی امور بر شما مشتبه نگردد.
آری اگر رتبه ما را در انتهای جدول محرومین می بینید این را به حساب عقب ماندگی ما نگذارید که این کارنامه درخشان امثال شماست.
ندادند و ما اگرچه حقمان بود اما عاجزانه طلب نکردیم و اهل هوچیگری هم نبوده ایم.
هر چیزی بهایی دارد!

من نمی دانستم که دکتر عبدی به کدام گروه سیاسی نزدیک است و علاقه ای به اصلاحات هم نداشتم اما وقتی عملکرد جناب نماینده را در مجلس می بینم با خودم فکر می کنم اگر جناب عبدی در دایره اصلاح طلبان تعریف می شود پس برخی از اصلاح طلب ها را باید دوست بدارم.

فراموش نشود که بحث ما با شما سیاسی نیست بنده هم اهل خرم آباد نیستم اما جناب عبدی وقتی در مجلس شورای اسلامی سخن می گوید یعنی لرستان زبان گشوده است.

اگر نماینده ی ما حرفی میزند بدانید او زبان ماست و انتخاب های ماست که به ایشان قدرت می بخشد و قدرت ما را همگان دیده اند و یا شنیده اند.
شاید شنیده باشید که فرمود: جنگ لرها قبل از آن که شنیدنی باشد دیدنی ست .
کاش این را هم بدانید که سربازانش هم جنگ سخت را به خوبی می دانند و هم در جنگ نرم توانمند هستند.

مبانی و مفاهیم علم سیاست را قبل از آمدن شما آموخته ایم.
شاید شما گمان کرده اید ما هم شیفته اصطلاحات غربی هستیم!
گرچه واژه های فرنگی را می شناسیم اما علاقه ای به استعمال و شنیدن آنها نداریم.
اینکه چه میان شما گذشته است و حقیقت امر چه بوده مد نظر ما نیست هر چه بوده است نباید رسانه ای می شد شما بایستی بنا بر مصلحت آن را بین خود حل می کردید.
ما از این شیوه خشن و زننده شما گلایه داریم.
اما جدای از انتقادها ما از زحمات شما سپاسگذاریم و ناسپاسی در مرام ما نیست.
پس اجر خود در پیشگاه خدا و سهم خود نزد مردم که همان احترام و دعای خیر است را ضایع نکنید.

شایسته است که اگر خدایی ناکرده قصوری بر شماست از ولی نعمتان خود که همین مردم هستند پوزش بطلبید.
فراموش نکنید اگر مردم نبودند این میز و آن خودکار آبی هم نبود.

جناب مدیر امید آنکه ما را بشناسید و بمانید و خدمت کنید .

جوان ۲۳ ساله لرستانی

[پاسخ]

پرويز گراوند در گفته :

اگرچه خواست هاي نمايندگان از مديران معمولا محرز است و دلايلِ ناراحتي نمايندگان از مديران نيز معمولا مشخص است اما چون كسي مثل من اطلاع دقيق از اين قضيه ي خاص ندارد دقيقاً نميتوانم قضاوت بكنم. قطعاً اين تعارض سرِ دراز خواهد داشت. آقاي مدير كل اگر واقعيت را نگفته باشد، بايد در مقابلِ آقاي نماينده پاسخگو باشد. اما اگر واقعيت را گفته باشد، اين آقاي نماينده است كه بايد در مقبل مردم پاسخگو باشد.
بنا به روحيه ي ايراني و لرستاني مان ممكن است خيلي از هوادران اصلاحات و اعتدال از لحن كوبنده ي آقاي مدير كل خوششان بيايد و لذت ببرنند و همچنين خيلي طرفدران واقعي آقاي نماينده كه اصولا اصولگرا هستند نيز از انتقادات كوبنده و تند او عليه آقاي مدير كل خوششان بيايد.
اما واقعيت اين است كه لحن هر دو از همان اول دور از اصلاحات و اعتدال بوده است. البته اين انتقاد از منظرِ اصلاح طلبي بر آقاي نماينده وارد نيست. زيرا ايشان اصلاح طلب نيستند هر چند بخشي از آراء ايشان را اصلاح طلبانِ «بي كانديدا» از روي ناچاري يا به دلايلِ پلتيكي در مقابله با رقيبِ درون جناحي اش به او داده باشند. لذا اين انتقاد بيشتر بر لحن آقاي مدير كل وارد است كه در قالب دولتي با شعار اعتدال كار ميكند گرچه اين انتقاد از ارزش افشاگري آقاي مديركل (اگر صحت داشته باشد) نمي كاهد و همين افشاگري هاست كه باعث روشن شدنِ قضايا ميگردد.
انتقاد ديگري كه برپاسخِ آقاي مدير كل وارد است اين است كه آقاي به طور ضمني آقاي نماينده را به عنوان اصلاح طلب نقد كرده در صورتي كه ايشان اصلاح طلب نيست هرچند به برخي از وزراي دولت اعتدال راي مثبت داده باشد (همانطوري كه بخشي از اصلاح طلبان به ا و راي دادند).
انتقاد ديگر، انتقادي روش شناسانه است كه بر محتواي يك گزاره از جوابيه ي آقاي مدير كل وارد است . او در اين جمله چنين نوشته: «آقای دکتر!! نقد و نقادی در هنر، سینما، سیاست و…. یک علم است و علم نیز دانش می خواهد.» اما با وجودي كه نقادي در سياست، علم است ولي نقادي در هنر و سينما علم نيست و نقادي در اين دو باب به داشتنِ دانشِ هنري بر ميگردد و دانش هنري نه در حوزه ي علم (Science) بلكه در حوزه ي معرفت يا دانش (Knowledge) است و اينكه گفته اند: «علم دانش مي خواهد»، از منظرِ عاميانه بي معني و از نظرِ «روش شناختي» غلط است.
كلاً نقد سخنراني يا سخنان آقاي دكتر عبدي براي كمتر كسي كار سختي است. با اين حال، ضمن اينكه لحن هر دو نفر در انتقاد و جوابيه و جوابيه دوم (مربوط به آقاي عبدي) مناسب نبوده اما برملا شدنِ حرفهاي پشت پرده ي مسئولين و روسا و نمايندگان براي جامعه مفيد و منشاء خير است زيرا دانستن واقعاً حق مردم است.
احتمالا آقاي نماينده براي تبرئه شدن از ادعاهاي آقاي مدير كل شكايت خواهد كرد و احتمالا آقاي مديركل قبل از نوشتنِ چنين نامه اي، مي دانسته عدم اثبات اين ادعاها ميتواند جرم باشد لذا شايد دلايلِ صحت ادعاها را از قبل آماده كرده باشد.


نكته ي مهم در نقد من به جوابيه ي آقاي مهاجري نژاد اين است كه: اگر آقاي مهاجري نژاد يك مشاور مطبوعاتي داشتند، محتوايِ غني و «پُرگزاره ي» جوابيه شان از تنديِ زبان شان لطمه نمي ديد. همانا كه در جوابيه ي جديدي كه بر نوشتار آقاي مهاجري نژاد نوشته اند، با تمسك جستن به تنديِ زبانِ نوشتارش، از پاسخگويي به گزاره هاي روشن و مهمِ جوابيه اش طفره رفته اند. تنديِ زبانش راه گريزي بر پاسخگويي به نوشتارش شده است.
در ضمن، تمركز بر سيگاري بودنِ آقاي مهاجري در جوابيه ي آقاي عبدي، ظاهراً نشان از از بي پاسخي و استيصال است.

[پاسخ]

حسین در گفته :

با سلام نامه مدیر کل میراث فرهنگی سراسر منطق است ونامه دکتر عبدی کلی گویی وبرانگیختن عواطف عموم است

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :