کد خبر : 20836
تاریخ انتشار : 21 آگوست 2015 - 10:05
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,225 بازدید

پرواز هواپیمای اختصاصی «لرستان» در خطوط هوایی «غیر لرستان»/ پاسخ مدیر فرودگاه خرم‌آباد به هومیان‌نیوز

اختصاصی/ گروه اجتماعی: تصویری که می‌بینید خط پرواز هواپیمای اختصاصی لرستان در خط اهواز‌ـ تهران را نشان می‌دهد. این تصویر متعلق به واپسین‌ روزهای مردادماه 94 است. هواپیمای اختصاصی لرستان متعلق به شرکت تابان است. با تلاش استاندار لرستان این هواپیما به‌صورت اختصاصی توسط شرکت تابان برای لرستان اختصاص داده شد. اما پرسش این است: […]

پرواز لرستان دو

اختصاصی/ گروه اجتماعی: تصویری که می‌بینید خط پرواز هواپیمای اختصاصی لرستان در خط اهواز‌ـ تهران را نشان می‌دهد. این تصویر متعلق به واپسین‌ روزهای مردادماه 94 است. هواپیمای اختصاصی لرستان متعلق به شرکت تابان است.

با تلاش استاندار لرستان این هواپیما به‌صورت اختصاصی توسط شرکت تابان برای لرستان اختصاص داده شد. اما پرسش این است: آیا یک هواپیمای اختصاصی می‌تواند در سایر خطوط هوایی غیر از لرستان هم پرواز کند؟ آیا این هواپیمای اختصاصی از آن‌جا که نامش اختصاصی است فقط ویژه خط هوایی لرستان به سایر استانها‌ست یا در سایر خطوط هوایی بیرون از استان هم می‌تواند پرواز کند؟ تصویر نشان می‌دهد خط پرواز/ خط اهواز‌-‌ تهران است.

برای پاسخ به این پرسش‌ها و شائبه‌ها دیدگاه مدیر فرودگاه خرم‌آباد را جویا شدیم

مدیر فرودگاه خرم‌آباد: اختصاصی به معنی آن نیست که هواپیما فقط باید در خط لرستان پرواز کند

مدیر فرودگاه خرم‌آباد به خبرنگار ما گفت:«نام لرستان بر بدنه این هواپیما نوشته شده است اما به این معنی نیست که این هواپیما در رزوهایی که در لرستان پرواز ندارد در هیچ‌جای دیگر نتواند کار کند».

اسفندیار کیانی تشریح کرد:«در سایر استانها نیز چنین است؛ مثلاً ما داشته‌ایم هواپیمایی که روی آن نوشته شده مسجد سلیمان درحالی که اصلاً مسجد سلیمان فرودگاه ندارد منتها همین هواپیما در سایر خطوط هوایی کشور نیز پرواز می‌کند و فعالیت دارد اینگونه نام‌های بیشتر جنبه ترغیب شرکت‌ها یا جنبه معرفی شهرستان یا استان مذکور دارد».

کیانی توضیح داد:«حتا هواپیماهایی داریم که بر رویشان نوشته شده نام یک استان اما در روزهایی که آن هواپیما در خط هوای آن  استان یا شهرستان پرواز ندارد به تشخیص شرکت می‌تواند در سایر خطوط نیز کار کند و این یک روند طبیعی در کل کشور است».

وی افزود:«معمولاً لوگو یا همان نام مثلاً فلان شهرستان یا یک استان بیشتر به خاطر ترغیب شرکت‌ها به پرواز به آن منطقه یا شهرستان یا استان یا نوعی تبلیغ نمادین و سمبلیک محسوب می‌شود و این‌گونه نیست که فکر کنیم اگر گفته شد هواپیمای اختصاصی لرستان به این معنی است که این هواپیما حق پرواز در سایر خطوط هوایی بیرون از استان را ندارد».

مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت:«درحال حاضر هواپیمای اختصاصی که نام لرستان بربدنه‌اش نوشته شده است در هفته سه روز برای لرستان پرواز می‌کند و البته اگر استقبال بیشتر شود این هواپیما می‌تواند در سایر روزهای هفته هم فقط برای خط هوایی لرستان پرواز کند منتها در روزهایی که در اینجا پرواز ندارد شرکت تابان تشخیص داده است در سایر خطوط هوایی بیرون از استان هم پرواز داشته باشد و این موضوع اصلاً منع قانونی ندارد و یک روند کاملاً عادی در سراسر کشور است».

اسفندیار کیانی تصریح کرد:« سازمان هواپیمایی نیز یک سری پروازهای تکلیفی برای هواپیما گذاشته است به این صورت که مثلا اگر یک هواپیما در  یک استان/ خیلی پرواز می‌کند به ازای مثلاً چند پرواز باید در استان دیگری نیز به صورت تکلیفی و الزامی پرواز داشته باشد که به این نوع پرواز‌ها نیز پروازهای تکلیفی می‌گویند».

پرواز لرستان سه

اطلاع‌رسانی و روشنگری همان ابتدای کار نیاز است

چند ماه پیش وقتی گفته شد هواپیمای اختصاصی لرستان به خرم‌آباد آمده است در بخشی از افکار عمومی این‌گونه جا افتاد که این هواپیما فقط مختص خط هوایی استان لرستان است. منتها چه بهتر بود همان موقع اطلاعات فنی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت تا  اطلاع‌رسانی دقیق‌تر صورت گیرد.

به هروی نتیجه می‌گیریم که هواپیمای اختصاصی لرستان که نام لرستان بر روی آن نوشته شده به معنی صرفاً پرواز کردن در خط هوایی لرستان نیست و نام لرستان برای ترغیب شرکت‌ها به افزایش تعداد پروازهایشان در لرستان است. هرچند اگر در طول ایام هفته استقبال بیشتری شود این هواپیما صرفاً در اختیار لرستان خواهد بود. در روزهایی هم که این هواپیمای اختصاصی در خط هوایی لرستان پرواز ندارد بر معیار فرمان شرکت تابان می‌تواند در سایر خط‌وط بیرون از استان پرواز کند.

دیدگاه ها

رامین س در گفته :

بقول ضرب المثل معروف لری: نو حر منو گایلون جافر

[پاسخ]

رامین س در گفته :

این هواپیما با سرمایه این استان خریداری شده ایا درسته برا کسانی دیگه کار کنه؟کلی منت سرمون گذاشتن که براتون هواپیما خریدیم . ..

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :