کد خبر : 28727
تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2016 - 17:04
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 269 بازدید

پیام تسلیت مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی/ فرهنگ عاشورا را سرمشق زندگی قرار دهیم

السلام علیک یا أبا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا سلام الله أبدا مابقیت و بقی اللیل و النهار ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین وعلى علی بن الحسین وعلى أولاد الحسین و على أصحاب الحسین عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین […]

عاشورا

السلام علیک یا أبا عبدالله

و علی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا

سلام الله أبدا مابقیت و بقی اللیل و النهار

ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم

السلام علی الحسین

وعلى علی بن الحسین

وعلى أولاد الحسین

و على أصحاب الحسین

عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین علیه‌السلام و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می‌شود.

حماسه کربلا حقیقتی را در کهکشان عشق و خون به تصویر کشید تا دیگر کسی برای چشم پوشیدن از آفتاب حقیقت، بهانه‌ای نیابد. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.

نام آنانی که در معراج کربلا تن به خاک سپردند و به افلاک پرکشیدند، بعد از گذر قرن‌ها هم‌چنان بر تارک تاریخ می‌درخشد.

عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است.

حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می‌کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می‌سازد و چنان شور و حرکتی می‌آفریند که همه قیام‌های حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه از سرچشمه‌اش آب می‌خورد و بر محور آن می‌چرخد. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

فرارسيدن ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني را كه يادآور رشادت‌ها و مظلوميت‌هاي خاندان پاك رسالت است، به مردم لرستان و همه آزادگان و شيفتگان حق و فضيلت و عدالت در سرتاسر جهان تسليت مي‌گويیم.

محمد رحمان‌سالاری

روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان

 

بیان دیدگاه !

نام :